Dames, Ik werkte tijdelijk bij Henk ten hoor, maar mijn contract is dus niet verlengt. Nu heb ik dit in Juli mijn laatste ww-uitkering gekregen, ja een baan lukte mij niet meer te vinden. Nu werd ik midden augustus ziek, of ziek.. ik moest het rustiger aan gaan doen ivm af en toe flinke harde buiken. Dus ik kon een Ziektewet-uitkering aanvragen, maar dat moest 4 weken nadat mijn uitkering werd beeindigt, en dat was dus al begin juli.. weet het niet meer precies. Dus daar was ik te laat voor.. Nou bijstandsuitkering had ik ook geen recht op omdat mijn partner wel meer verdient dan dat daar in de voorwaarden staat.. dusjah!! Nu ben ik met 10 weken uitgerekent, heb ik totaal geen geld.. en geen baan kunnen vinden.. 8 weken voor de uitgerekende datum zou je een zwangerschapsuitkering kunnen aanvragen.. maar... Heb ik daar ook recht op? Kan het wel vragen een het uwv hier op de site, maar krijg je meestal pas antwoord na 2 dagen.. Iemand ervaring met de zwangerschapsuitkering?? Liefs.
Nee je hebt geen recht op een Wazo uitkering in dit geval omdat je geen uitkering meer hebt en ook geen werk hebt. Dus draag je geen premies af daarvoor. Flink balen hoor ...