@panter jeetje das idd al snel de voorlopige uitslag binnen 2uur dan weet je in ieder geval of er iets gevonden is!!! Mocht je man ook gelijk naar huis?! En ging er nog veel tijd vooraf bij jullie daar?! Bij ons is verder alles al getest natuurlijk dus dat hoeven ze niet meer te doen!! De gyn zei dat we mogelijk zo'n 2/3 keer daar heen hoeven!! Voor de TESE en ICSI!!! T is ook n beetje dubbel gevoel omdat mijn oma in dat ziekenhuis is overleden, maar mss ook wel weer heel mooi omdat zij dat gestorven is en hopelijk ons kindje daar verwekt wordt?! Maar ook spannend voor jullie zeg!!! Mijn duimen draaien heel hard voor jullie!!! @marjo klopt we zijn ook pas in jan. Dit jaar naar de dokter gestapt en is alles toch nog wel snel gegaan!! En zouden theoretisch gezien dan nog wel dit jaar zwanger kunnen raken dus jah dan valt t allemaal nog wel mee natuurlijk!! T is gewoon dat we zelf eerst nog 4/5 jaar geprobeerd hebben en duurt t allemaal zo lang!! Mocht t echt nog lang gaan duren willen we in okt. Of dec. Naar Istanbul gaan!!!
Meiden, ff een vraagje, ik moest de gyn een mailtje sturen bij de eerste dag van mijn cyclus. vandaag al gans de dag bij afvegen bruin tot helderrood bloed. verder nog niet vloeien. mag ik dit nu rekenen als de eerste dag of moet ik wachten tot morgen?
He Yaraah, ik zou hem wel mailen. Je kan dan altijd toelichten dat het alleen nog maar bij het afvegen zichtbaar is. Dan reageert hij of zij vanzelf wel als het nog niet telt.. Liever iets te vroeg erbij dan te laat... Succes! Ps uitslag 2e semenanalyse is inmiddels bij de huisarts binnen en morgen krijgen we t te horen. Ben blij dat we geen volledige week hebben hoeven te wachten. Nu hopen dat we zo snel mogelijk bij de vruchtbaarheidspoli terecht kunnen..
Zover ik weet telt het als het echt rood bloed is. Stel dat je woensdag avond wat bruin hebt, en donderdag rood, dan telt de donderdag zegmaar.
Eerste cyclusdag is hier de dag van helderrood bloed. Zolang het bruin is mag je niet tellen maar bruin met helderrood mag ik wel tellen als dag 1. Rabia, wij hadden eerst een intake gesprek in nijmegen. Op diezelfde dag moest lief ook daar een echo laten maken en bloed laten prikken voor chromosomenonderzoek. Daarna moesten we 3 mnd wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek. Want als er iets met de chromosomen is wat de azoöspermie veroorzaakt hoeven ze geen tese te doen. Een tese heeft nml toch nog wel wat risico. Toen bleek dat het chromosomenonderzoek goed was kregen we een brief met een afspraak voor de tese. Op de dag zelf moesten we ons 8 uur melden op de poli. Om 10 uur is lief geopereerd. Ze willen dat onder plaatstelijke verdoving doen, maar mijn man vond dat zo eng dat ze hem onder narcose hebben gebracht. Dit was van tevoren al afgesproken. Let er dus op dat je daar gewoon om kan vragen. De tese zelf duurde niet heel lang, na 2 uren kwam mn man weer op de afdeling. We moesten toen 2 uren wachten, en toen kwamen ze de voorlopige uitslag vertellen. Bij mijn man was het ook meteen de definitieve. Mochten ze wel zaad vinden dan hoor je dat na die 2 uren, maar pas 2 weken later krijg je dan de definitieve uitslag. ( hoeveel is er gevonden en van welke kwaliteit) Mijn man mocht na die twee uren naar huis, mits ie geplast had. Hij kon niet zelf autorijden en heeft een week rust gehad thuis. Toch best last toen de verdoving uitgewerkt was. Maar dat was met paracetamol goed op te vangen. Wij moesten wel een week 2x per dag zijn temperatuur opnemen en bij verhoging meteen bellen. Nou dat was het wel zo'n beetje.
Dankje meis!!!! Veel wist ik al wel maar we zullen t gaan zien...bij ons is de echo en bloedprikken alles al gedaan bij de uroloog dus ben benieuwd dan...zullen gewoon moeten afwachten dan
Dat was bij ons ook al gedaan..maar nijmegen wil het zelf doen. Nijmegen heeft nml alleen maar vertrouwen in zijn eigen medewerkers en laboratorium Bereid je maar voor dat het nog een keertje moet.
He meiden, Hoe is het met jullie? Even een update: vanochtend bij de huisarts geweest om de uitslag van de 2nd opinion te bespreken en ook hier is er niks gevonden. Had dat ook wel verwacht. Onze ha had ons vorige week al direct aangemeld bij het ziekenhuis dus we kunnen elk moment een oproep verwachten. Lief hoeft niet eerst naar de uroloog mwant op de vruchtbaarheidspoli doen ze blijkbaar alle onderzoeken. Dan mag hij daar weer een potje vullen wat ze dan met de centrifuge gaan bewerken. Dat is in het lab nog niet gebeurd.. De ha heeft het zaakje wel even bevoeld en bekeken en voor zover hij kon zien, ziet het er wel normaal en goed ontwikkeld uit. Hij dacht dat de kans op een obstructie wel groot is omdat er ook sprake is van weinig vocht, maarja zeker kan hij het niet weten dus we wachten maar weer af.
Marjo, wat naar dat er weer geen zaadcellen zijn gevonden. Hopelijk weten jullie snel waar jullie aan toe zijn. Dit is zo'n onzekere periode, veel sterkte! Meiden ik word hier helemaal gek van mezelf. Mezelf zo voorgenomen er niet teveel aan te denken maar ik kan er niks aan doen... Mn boobs doen nog zo'n zeer....9dpo vandaag en 10 dagen na pregnyl 5000. Het kan dus niet meer van de pregnyl zijn. Met gebruik utro had ik óf geen zere boobs, óf alleen de eerste 7 dagen. Nu blijft het. In de ochtend valt het wel mee, maar in de avond is het echt vreselijk pijnlijk. Als ik mijn bh uitdoe is het niet te harden. in bed liggen op zij/buik is niet te doen want dat is echt niet fijn. Ik krijg hierdoor zo'n hoop. En ergens maakt het me blij maar ik ben ook zo bang voor een teleurstelling. En mocht het raak zijn, mag het dan bij gods gratie goed gaan? Zó bang voor weer een miskraam...zo bang voor een positieve test en ook zó onzettend bang voor een negatieve test. Pfff hellup!! ik word gek.
Marjo, wat een domper!! Vreselijke tijd voor jullie.. Ik vermoed ook een obstructie. Hoop dat gauw duidelijk wordt hoe het precies zit en wat de mogelijkheden zijn. Panter wat een vreselijke tijd!!! Ik kan me voorstellen hoe dubbel het is. Wanneer mag je officieel testen?? Ik zal zo hard duimen als ik kan. Ohja ik weet niet of je in stenen geloofd, maat ik heb toen een Botswana agaat gekocht. Die beschermd de baby en de moeder. Ik wens je heeeeeeel veel sterkte!! En ik hoop op goed nieuws!
Ik mag eigenlijk pas 18 dagen na iui testen van ziekenhuis...dat is 4 mei. Maar ik vind dat ik 14 dpo ook mag testen als ik het niet meer uithou...das 30 april. Weet nog niet of ik dat wel ga doen hoor...mss wacht ik ook wel tot de 4de. Dodenherdenking is het dan...maar dat vind ik zo'n akelige dag om te testen. mss word het dan wel bevrijdingsdag
@rabia wij zijn ook doorgestuurd naar het rad.boud. In jan doorverwezen door huisarts, maart eerste afspraak bij uroloog en gynaecoloog. Toen gelijk afspraak gemaakt voor tese en deze was begin mei. Mede doordat ml de eisen waar je je aan moet houden in je dagelijkse leven al vanaf januari in acht heeft genomen. Dat wil ik je wel als tip meegeven. Zorg dat je man zicht houdt aan die afspraken dan komt hij eerder in aanmerking. De artsen in Nijmegen zijn super vriendelijk. Zie nu mijn onderschrift. Wil je meer weten dan mag je een Pb sturen.
Kate en Panter, bedankt voor jullie troostende reacties! @ panter, spannend!! Kon je de tijd maar ff een weekje vooruit zetten he!!! Nou aftellen, nog ff en het is de 30ste en wie weet hou je t dan ook nog vol tot de 4e. Ik duim voor je. Het gaat best goed met ons naar omstandigheden. We hebben ook allebei gewoon gewerkt en zelfs vorige week na de eerste uitslag heb ik s avonds nog gewerkt. Ik lig nu op de bank tv te kijken met een lekker glaasje 43 . Natuurlijk is het k*t, k*tter, k*tst als manlief helemaal geen zaadjes aanmaakt maar dat hoort dan blijkbaar bij hem. En dan nog zijn er opties over. Al die meiden hier die via Kid hartstikke gelukkig zijn. Zover is het nog niet, maar het geeft me wel vertrouwen voor de toekomst. Verder zijn mijn man en ik christelijk en wij geloven wel dat alles gebeurt met een bedoeling. Daar put ik ook wel kracht uit!
Panter: 30 april is een super goede testdag toen heb ik voor het eerst mijn positieve test gehad! Spannend zeg en kan me jou gevoel helemaal voorstellen. Ik duim voor je
@panter spannend weer en ik begrijp je helemaal. Ik heb toen 2 vroege miskramen gehad en ik ben toen ik wist dat ik weer zwanger was de utrobollen blijven innemen tot week 12. Ik geloofde heilig daarin dat als ik stopte met die bollen dat t weer mis zou gaan. T zkh zei toen dat ik meteen mocht stoppen maar ik ben door gegaan.kan geen kwaad Mn duimpjes draaien Kuss voor iedereen.ik duik bed weer in heb de griep en drijf me bed uit
Panter ik duim echt voor jou meid Hier: vandaag echt beginnen vloeien dus neem dat als dag 1 nieuwe cyclus, heb al mail gestuurd naar de gyn, hoop dat ik vandaag nu nog nieuws terug krijg, want wil nu toch wel gaan starten met alles
@annaatje, betetschap @yaraah, succes!!! Het gaat nu echt beginnen! Spannend! @panter, weer n dagje verder.. nog even afwachten!
Gister door zkh gebeld, mocht op dag 2 of 3 van cyclus beginnen met de pil. Laat dat nou net gister zijn Heb meteen de pil gehaald smiddags en krijg de rest van de behandeling via de post. Medicatie moet ik ophalen in het zkh dat gaat niet meer via eigen apotheek. We gaan weer beginnen! Hebben er nu ook wel weer zin in en er beide een goed gevoel bij.