@all hai meiden, ik meld me ook weer even. Ben al een tijdje aan het meelezen maar had even niet de mogelijkheid te reageren. @da hoe is het met je meisje ? Weer het normale ritme ? @ lotje Welkom hier meis. Het is allemaal heel heftig wat jij en je man nu doormaken. Tip : geef hem alle tijd die hij nodig heeft. Het is niet niks om te horen te krijgen dat je misschien nooit een kindje zal kunnen krijgen (biologisch). Geef hem de tijd te wennen aan het idee en na te denken over de mogelijkheden. heel veel sterkte samen. Mijn man heeft de tese wel laten doen maar die was negatief. Na een heel traject hebben wij nu een prachtige zoon via kid die sprekend op zijn papa lijkt ! @ mama's hoe is het met de kleintjes ? @ panter hoe is het met jou meis ? Wil je een dikke knuf geven. @ videlsje wat een moedige beslissing meis. Sterkte in het traject. @ alle meiden die er midden in zitten. Heel veel kracht en geduld toegewenst meiden. Vragen ? Lekker hier stellen en hopelijk kunnen wij helpen..
@ iluna he wat balen weer zeg. Beterschap voor je mama. Hopelijk knapt ze gauw weer op. @ lotje nee niet gelezen dus kan je er niets over vertellen. @ ego hier alles goed. Boef wordt groot en binnenkort mogen we al zijn eerste verjaardag vieren. Het gaat echt zo hard .. hij heeft de 11 maanden prikjes er weer op zitten dus is nu ziek. Arm ventje. Het is wel een pittig mannetje , hij weet precies wat hij wilt en niet wilt haha. Loopt aan de hand en wandelt rond de tafel. Dus druk druk druk. dikke knuffel voor jullie allemaal !!
kipjes, wat heerlijk om jouw ervaring met kid te lezen. Dat hij sprekend op papa lijkt. Kipjes, kun jij wat meer vertellen over jullie besluitvorming mbt kid en hoe jouw man er emotioneel in staat en stond? Ml en ik hebben vanmiddag en net nog goed gesproken en ook gegoogeld. En hij staat positief t.o.v. een TESE en begrijpt nu ook waarom ik zo graag naar België wil. Ik ga wel goed research doen naar ziektekostenverzekeringen (overstap naar cz???) zodat icsi's en eventueel ook tese (??) worden vergoed. We vinden het niet erg om bij te betalen, maar het moet wel binnen proporties blijven. Fijn om er zo concreet over gesproken te hebben. Hij is ook ergens tegen kid aan gelopen, maar ik heb er nog even niks over gezegd. Hij vroeg wat dat was. Ik weet zeker dat de gyn dat in oktober gaat aankaarten, dus laten we nog maar even wachten daarmee.
@ lotje Wij hebben lang moeten wachten tussen de zaadtesten en de tese . in die tijd hebben wij veel gepraat en ml was vanaf het begin vastberaden alles te proberen. De tese was helaas negatief. Vooraf hadden we al heel goed over kid nagedacht. Voor ons was het gek genoeg een soort opluchting dat we eindelijk wisten waar we aan toe waren. Eindelijk wisten we waar we stonden en wat onze opties waren.. niet meer denken ' wat als' en misschien. we hebben toen alle opties bekeken en onszelf 2 maanden nadenk tijd gegeven. Daarna hebben we een afspraak gemaakt in Gent. houdt er rekening mee dat de gyneacoloog ook niet over kid kan beginnen. Bij ons is daar nooit over gesproken. Wat fijn dat jullie gepraat hebben. Dat is echt heel belangrijk.
Kipjes, waar hebben jullie de tese laten doen? Het kan inderdaad dat ze er niet over begint, maar dat geeft ook niet. Het komt zoals het komt. Dat het nog even duurt tot een tese is niet erg. Dan kunnen we in elk geval het zo gunstig mogelijk bekijken ivm de zorgverzekering. Dus ik hoop een beetje op januari. Iemand een idee of cz (of een andere verzekeraar) de tese in Gent volledig vergoed?
Wij hebben een tese in Nederland laten doen en zijn verzekerd bij de cz. Wij hebben alles vergoed gekregen alleen moesten wij eerst ons eigen risico betalen. Hoe het in het buitenland zi met de vergoedingen weet ik niet.
@lotje De tese is gedaan in nijmegen umc radboud. We hebben alles vergoed gekregen. ook alle behandelingen in Gent hebben wij vergoed gekregen via zilveren kruis achmea .
@kom even aan iedereen dikke knuffel geven Hier alles goed. Alweer 21weken. 20 weken echo was goed. Verder groei ik als kool hihi Eet echt alles wat los en vast zit. Vind dat ik t na 4 jaar medische molen wel verdiend heb. Xxx
Anaatje: meid dat heb je dik en dubbel verdient!!! Wat super om te lezen dat alles goed is/gaat! Geniet ervan samen! Dikke knuffel terug! Puck a baby the Bag, iemand ervaring mee? Wil deze denk ik gaan kopen met mmd bin prenatal. Ben benieuwd of die fijn is in gebruik....
Kipjes leuk om weer wat van je te horen Goh jullie manneke al bijna 1 wat gaat dat vlug zeg! Ze leren zoveel en zosnel nu echt soms niet bij te houden. Ach die prikjes ook, vertroetel hem maar lekker! Veel plezier met alle voorbereidingen voor zijn 1e verjaardag!
Nou dames ik geloof dat ik het er al eens een keer neer had gezet dat wij het erover gehad hadden. Maar het is nou toch echt waarheid!! Mijn mannetje is op zijn knieen gegaan en heeft mij afgelopen vrijdag ten huwelijk gevraagd Ik ben zo blij!! En nog een echte diamant ook nog Had mij geen mooier verjaardagskado kunnen wensen. Dacht kom mijn blijdschap even delen met jullie!!
Videlsje gefeliciteerd meid je gaat gewoon TROUWEN. Een super mooi cadeau voor je verjaardag zeg. Wanneer is jullie trouwdatum? Vanmorgen 2de echo gehad. Follikel 9bij10 en bmslijm 2.9. As woensdag 3de echo. Tot nu toe doet de clomid zijn werk.
@videlsje yeahhh wat leuk !! Gefeliciteerd meid. Je gaat trouwen !! Whiehoeee @ juffie thanx meis ! @swimming Wat fijn dat de clomid werkt ! Spannend he meis ?
@annaatje wat ga je hard!. Alweer 21 weken. Lekker eten , dat heb je zeker verdiend. Ik heb super gezond gegeten toen ik zwanger was. Was veel te bang dat ik de kilootjes er niet meer af zou krijgen hihihi. Dikke knuffel voor jou ! Ps: wanneer komen de buikfoto's ?
@ Videlsje, gefeliciteerd!!! Echt super leuk dat jullie gaan trouwen! Eindelijk weer iets leuks in het verschiet!
Videlsje, gefeliciteerd!!! Trouwen is zo leuk!!! Kipjes, wat fijn dat alles goed gaat zeg!!! Annaatje, 21wk woeiiiiiiiii!!!!! Echt top....wil eeeeeeeecht foto's nu zien van je!!! Juffie, hoest met I.sa???
Videlsje, gefeliciteerd! Wat een heerlijk vooruitzicht. En hoe zeer ik ook kokhalsneigingen kreeg van de woorden van anderen 'de mooiste dag van je leven', wat een onzin vond ik dat.... het is écht zo! Ontzettend veel plezier met de voorbereidingen en geniet van het verloofd zijn! Hoe heeft ie je uiteindelijk gevraagd? Anna, leuk om te lezen dat je je zo goed voelt! Meer dan verdiend zeg! Ik zou geloof ik net als Kipjes bang zijn de kilo's er niet meer af te krijgen. Maar aan de andere kant kan ik me jouw gevoel ook wel voorstellen. Zo hard ervoor 'gewerkt', zo lang moeten wachten, het is klaar nu: genieten! Hier niks nieuws te melden. Het is vrij rustig, ook mijn gedachtenspinsels lijken in chaotica en hevigheid iets af te nemen. Afgelopen weekend een heel fijn weekend gehad met een bevriend stel dat nog geen werk van de kinderwens maakt, maar wel vruchtbaarheidsproblemen heeft (zij). Wij hebben ons stil gehouden, het was zo fijn dat het even niet om onze sores draaide. Ik heb overigens wel als soort van 'grap' mijn eitjes aangeboden, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn. Maar nu ik het verdriet ken, denk ik wel dat ik het zou doen voor haar. (het grappige is dat we alle vier blond haar en blauwe ogen hebben, dus wie weet komt er ooit nog een keer een zeer bizarre ruil ) Zij wilde wel zaadjes van mijn man hebben, niet wetende dat dat dus niet gaat. Het was een raar gesprek, maar doordat er zoveel humor in zat, was het eigenlijk best grappig. Ze moest eens weten.
Ongelukje gebeurd en ik voel me zo vreselijk stom!!! Was met I.sa op zolder de was aan het doen en opruimen. Ik deelde kabel van mijn strijkijzer extra over de strijkplank hangen zodat ze daar niet bij kon. In de tussentijd was de droger klaar dus ga ik die leegmaken, hoor ik ineens BAM.....huilen! Toch aan de kabel kunnen trekken van het strijkijzer en op haar hoofdje gevallen...! Meteen gekoeld en huisarts gebeld! Mochten even komen nu net wee thuis. Geen deuk in haar schedel enkel een onderhuidse zwelling niks ernstigs gelukkig. Wel elke twee uur wakker maken vannacht,maar ze verwachte er niks geks van....slapen is al zo'n drama en ook nog elke twee uur wakker maken pffff wordt een pittig nachtje....slapen zal ik toch niet veel denk ik, voel me zo vreselijk dom, ik had dit toch gewoon moeten voorzien!!!!
O nee Juffie! Zo zie je maar weer in wat voor kleine hoekjes ongelukken schuilen. Gelukkig komen jullie min of meer met de schrik vrij...