Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    En ook vanuit hier Bailey: veel succes!

Dreamer, jij succes met prikken! Hoop zo dat het goed is!

2. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Dreamer.
    Spannend meis, ik ga voor je duimen, heeeeeeel hard !!! dat de waardes goed zijn !!

Hier alles goed hoor ! We hebben er zin in om te gaan beginnen, klinkt misschien stom maar is echt zo..
    Aankomend weekend een weekendje weg, en dan hopelijk aansluitend aan het weekend naar Gent voor de IUI-D. Vandaag heb ik ze gebeld, het donorzaad zou donderdag binnen komen en ik zou ongeveer maandag mijn eisprong moeten hebben dus dat moet dan wel gaan lukken..

@ Bailey !

Hoe was het ?? ben zo nieuwsgierig hoe het is gegaan ;)

Knuffff voor jullie allemaal !!

3. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Elif

Ik was blij verrast toen ik na een tijdje het forum opende.
    Ik scrollde naar beneden en kwam langs jouw banner , en toen ineens dacht ik Huhhhhh ???
    Scrollde gauw terug om hoog en zag dat je zwanger bent !!

Wat goed zeg , gefeliciteerd !!!! knuffel !!! -x-

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kipjes harstikke bedankt!!
    bailey hoe was het???

5. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @all, bedankt voor de suc6jes lieve meiden.

Het is een heel fijn gesprek geweest met de arts, ze vond ons zeer goed voorbereid. Ook kon ze goed merken dat het een zeer weloverwogen keuze van ons is.
    Ik heb meteen een echo gehad, zag er goed uit. Al een mooi groot follikel, precies kloppend zoals het moet zijn op dag 11 van de cyclus. Meteen bloed laten prikken.
    Van de arts hebben we igg al GROEN LICHT!!!

Vrijdag 4 juni hebben een gesprek met de consulente (psycholoog)
    Dan 2 weken later krijgen we te horen of we mogen starten. Vlak voor de 1e iui krijgen ik nog een HSG. De arts zei dat doen we mooi vlak van te voren want het verhoogd die ronde jullie kans op een zwangerschap!

O ja we gaan werken met ovulatietesten, dus als die positief is dan bellen voor de volgende dag. En mocht het niet lukken met ovutesten dan mochten we hier in NL in het ziekenhuis echo's laten maken.
    Dat is dus ook super geregeld!

We zijn echt super enthousiast en hebben er een heel goed gevoel over, werden super behandeld. We voelde ons echt "thuis" daar.

***Helemaal in de 7de hemel***

@Dreamer, lieverd ik duim voor je!

@Kipjes, gefeliciteerd met je nichtje! Gaat het goed met moeder en kind?
    Wauw meis super dat jullie kunnen starten! Ja dat zou zeker mooi zijn als je het kan aansluiten op het weekendje weg! Ik ga voor jullie duimen! Super bedankt voor alle info meis!

Heel veel knuffels voor jullie allemaal, jullie zijn super!!!!

XXX Liefs

6. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Bailey

Wat fijn dat het zo goed is gegaan !! Hadden jullie ook een nederlandse arts ? ( jonge nederlandse blonde vrouw ) ??
    Wij in ieder geval wel en die was ook super lief en aardig !

De consulente in Gent is echt super super lief !! dus over dat gesprek hoef je je echt geen zorgen te maken :) Spannend allemaal he, bij jullie gaat het ook lekker snel allemaal .. echt super ..

Met mijn schoonzus en de kleine gaat alles goed hoor.. Lief dat je het vraagt. Zij zijn na 5 jaar via ivf zwanger geworden, dus ze zijn extra blij met hun mooie dochtertje . Wij hebben het ook allemaal van dichtbij mee mogen maken, zwangerschap en bevalling enzo dus was een mooie ervaring !

Hoe lang hebben jullie er over gedaan trouwens ( reistijd ) naar Gent toe ?

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bailey, wat fijn!!!! Super voor jullie joh en fijn om te lezen, eindelijk leuke en positieve berichten, geniet ervan meis:)

Dreamer hoe is het met jou? Heb jij al meer duidelijkheid gekregen over de schildklierwaardes?

Ik lees dat jullie allemaal nu naar Belgie gaan, kan je hier gewoon zelf afspraken voor maken en ik neem aan dat dit buiten je verzekering valt? Even nieuwsgierig hoor ladies....

Fijne avond! xxx

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreamer, heb jij vandaag de uitslag gekregen? Ik was net aan het lezen in jouw andere topic, tjonge wat heb je al een hoop meegemaakt in zo'n korte tijd he. En ik las overal de frustratie van het lange wachten in de mmm, zo herkenbaar. Wij wachten nu op de uitnodigingsbrief voor Nijmegen en dan gaan we slechts op intake; ik ben bang dat we dus zo weer een half jaar verder zijn voordat we enigszins duidelijkheid hebben:(

Maar goed, wat zeur ik, als ik jou zo lees heb jij ook flink moeten wachten en nu weer....ik duim voor je vandaag dat het wachten snel over is en je over kan gaan op actie!

xxx

9. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    #189 suikerfee, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    @kipjes, ja wij hadden idd een jonge NL arst erg leuke vrouw! Ja het gesprek volgende week vrijdag met de consulente vinden we idd spannend. Ook omdat we niet weten wat ze allemaal zal gaan vragen en/of vertellen.
    Ik weet wel dat het een open gesrek zal zijn, dat vertelde de arts.
    Wij hebben er op de heenweg een kleine 2 uur over gedaan en op de terug weg ruim 2 en half uur. Het is een hele rit maar zeker de moeite waard!
    Ik las ook nog dat je het op je werk ook goed geregeld hebt, dat geeft weer een hele geruststelling meid.
    Super dat alles oke is met je schoonzus en de kleine! Jeetje 5 jaar en dan eindelijk een dochter...
    Fijn dat jullie zo betrokken zijn geweest, lijkt me erg bijzonder!

@amy, ja wij hebben zelf gebeld naar belgie. Eerst op internet gezocht naar een zkhs dat ons aansprak en heel veel gelezen. Of de verzekering alles vergoed weten we nog niet 100% zeker. Hoogstwaarschijnlijk wordt alles wel vergoed behalve het donorsperma.
    Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

@dreamer, lieverd hoe is het met je? Heb je de uitslag al?

XXX Liefs

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Bailey: wat fijn dat jullie van de arts alvast groen licht hebben!
    De psyg zal vast ook groen licht geven.
    Die kijkt alleen of jullie echt weten waar jullie aan beginnen.
    Dus nog even en dan mogen jullie ook starten :D

@Amy: wij lopen gewoon in NL.
    Loutje loopt in Duitsland.
    Dus niet iedereen loopt in België.

Wij zijn idd erg lang aan het wachten geweest.
    We zitten al sinds september 2008 in de mmm (pff, veelste lang!)

De wachtlijsten voor MESA/PESA weet ik niet.
    Maar de wachtlijsten voor een TESE weet ik wel, dan ben je van de 1e verwijzing tot de TESE al zo een jaar verder.
    Dan de wachtlijst voor de ICSI, weer een half jaar verder.
    Echt abnormaal lang allemaal!

@All: ik heb vandaag de uitslag van de interniste gekregen en ...

We hebben groen licht !!!

Totaal onverwachts!
    Maar mn waardes waren stabiel en goed genoeg aldus mn interniste.
    En en en ...
    vrijdag moet ik ongesteld worden als het goed is, dus dan mag ik meteen de startbrief insturen :D
    Dat betekend dat we in JUNI EINDELIJK de 1e IUI-D gaan krijgen :D

We zijn echt zooooo blij!
    Ben helemaal zenuwachtig haha.
    Eindelijk starten.
    Eindelijk een kans op een wondertje.
    EINDELIJK!

Liefs Dreamer

11. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    ahhhhh dreamer , wat goed meid !!!!! Super goed nieuws !!
    Op naar jullie wondertje !!!!!! het is jullie echt gegund, dikke digitale knufff van mij -x-

@ Amy,
    Wij hebben de Tese in nijmegen mogen doen, wij hadden op 16 november de intake en de Tese was op 8 februari. Het kan best snel gaan. Het zijn in ieder geval goede en heel aardige artsen ! We hadden de uitslag van de tese ook al binnen 10 minuten na de ingreep.

@ Bailey:
    Wat leuk dat jullie dezelfde arts hadden hhihiih
    Het gesprek met de consulente hoef je je niet druk om te maken hoor.. Ze gaat alleen vragen welke weg jullie hebben afgelegd voordat jullie bij KID zijn uitgekomen, hoe jullie er over denken en of jullie open zullen zijn of juist niet tegenover jullie kindje. Daarna ga je samen met haar een fenotype kaart invullen , met alle kenmerken waar de donor aan moet voldoen.. De consulente is echt super leuk dus als jullie dat gesprek hebben gehad, voel je je vast nog meer in de 7de hemel ! : -)

12. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @dreamer, ook hier mega gefeliciteerd!!!

Ben zo blij voor jullie en ook de felicitatie's van baileyman!

Ja denk ook wel dat ze groen licht gaat geven, lijkt me dat de arst anders niet zegt dat zei er geen twijfels over heeft.

Al dat duimen heeft voor vele van ons geholpen meiden.

XXXX Liefs

13. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Hey meiden,

wie heeft en al eens een HSG gehad? Ik ben heel benieuwd hierna, is er echt een verhoogde kans op zwangerschap de ronde van de HSG?
    Is het pijnlijk?

XXX Liefs

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreamer; gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat fijn, eeeeeindelijk dichter bij het wondertje waar jullie al zo lang op wachten!

Bailey; ik heb nog nooit HSG gehad maar ik heb gehoord dat het heel persoonlijk is hoe je het ervaart, de ene zei het doet pijn en de ander zei het viel reuze mee, het is echt maar net hoe je het zelf ervaart en dat wordt gewoon de 'het viel reuze mee' optie! :)

Kipjes en Dreamer, dat is een verschil in wachttijden, ik denk dat wij het maar gewoon allemaal even af moeten wachten. Ik vind het wel heel frustrerend dat we nu moeten wachten op een brief van Nijmegen voordat we verder kunnen, ik ben geneigd om zelf even te bellen en te vragen of alles al binnen is...
    Kipjes, wat was de uitslag van jullie tese trouwens?

Het merk dat ik het nieuws van vorige week betreft mesa en pesa echt nog een een beetje moet verwerken, ik vind het behoorlijk pittig...je ziet iedereen om je heen maar blij zwanger worden en zelf wil je zo graag maar je weet dat de kansen enorm gedaald zijn. Het doet mij echt goed te lezen hoe positief jullie allemaal in het leven staan ondanks dat ik weet dat jullie ook heel wat vervelende diagnoses hebben moeten verwerken en accepteren. Complimenten voor jullie dus en ik hoop dat ik het over ga nemen! :)

Dikke knuffel van mij x

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee meiden,

even reactie op Bailey, je hebt de ronde na een HSG echt een verhoogde kans op zwangerschap, omdat de eileiders erna goed doorgankelijk zijn geworden: kan het eitje er makkelijk doorheen. Ervaringen wisselen nogal inderdaad. Ik hoop voor jou ook dat je een valt wel mee ervaring krijgt!

16. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @kipjes, bedankt meid voor alle info! Zijn we al wat voorbereid op het gesprek. We zijn echt super positief over gent en lopen de hele dag te stralen.... O wat moet dat worden als we straks groen licht krijgen..... Jeetje dan heb ik geen kaken meer over denk ik haha.

Ovutestjes deze maand nog eens uitgeprobeerd en zoals verwacht mooi positief vandaag, precies kloppend met de echo van dinsdag!

Meid jullie al bijna de 1e iui, spannend ik duim voor jullie.

@amy meis het is ook niet niks als je dit te horen krijgt, ik hoop op snel zekerheid voor jullie. Dan wordt het niet makkelijker maar dan is de onzekerheid weg en kun jullie je gaan richten op het vervolg van jullie traject. Ik hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel is soms lastig iets uit te leggen zonder woorden.

@mijs, ik lees idd ook erg wisselende verhalen. Ik kan alleen afwachten en er vanuit gaan dan het pijnlijk/vervelend word, dan kan het alleen maar mee vallen.

XXXX Liefs

17. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bailey; ik snap heel goed wat je bedoeld, duidelijkheid is gewoon prettiger dan die eeuwige onzekerheid, ben het ook helemaal met je eens!

Wat heerlijk dat jullie de hele dag stralen, en als ik het allemaal zo lees dan is kans gewoon heel groot dat jullie groen licht krijgen!!!!

Geniet ervan! xxx

18. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @amy ja wij zien het ook heel positief in en hebben geen schrik dat we geen groen licht krijgen.

@mijs hoe gaat het met je? Ik zie dat je nog 3 dagen moet wachten voor je mag testen.

XXX Liefs

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Bailey, wat lief dat je naar me vraagt.
    Vanmorgen negatief getest. Mijsman wilde graag nu in het weekend testen. Wel prettig inderdaad dat ik niet naar het werk hoefde: heb veel gehuild vanmorgen.
    Oh, ik vind het zó moeilijk!

20. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @mijs, o lieverd ik kan me voorstellen dat het enorm moeilijk is voor jullie! En wat nu verder? Krijg je een bloedtest of van de week nog een keer testen? Ik duim voor jullie dat het toch nog positief afloop!

XXX Liefs

Deel Deze Pagina