hey hallo allemaal, kom hier ook even weer kletsen. Het is zoooo druk dat ik soms geen tijd heb om hier even te komen ''meedoen''.......Ik moet ook even wennen aan jullie ''stories'' want ik ben nog lang niet zover als jullie....Of zitten hier ook dames tussen die net als ik nog maar net de diagnose hebben gehoord???? Anders moet ik misschien een nieuw topic openen???? nou ja, zie mijn banner: eerst nog de nodige onderzoeken. Ik hoop en bid.......Mijn man en ik zullen niet gaan kiezen voor donorsperma, dus dat is helaas voor ons geen optie. Dat is om principiele redenen, maar even voor de duidelijkheid: alle respect voor de meiden die wel donorzaad ''gebruiken''...... succes meiden! liefs nana
@Loutjelou: ik denk dat hoe dichter het bij D-day komt, hoe spannender het wordt..... Maar tot nu toe gaat het goed.... @nana: ik lees ook vaker bij dan dat ik iets schrijf, puur omdat ik daar niet altijd de tijd voor heb.... Wij weten ook nog niet zolang de diagnose, pas sinds vorig jaar september. Het is een keus die ieder voor zich maakt wat te doen in deze situatie en voor ons was het nog de enige optie omdat wij geen adoptie wilden, maar als iemand mij een paar jaar geleden deze situatie had voorgesteld had ik ook gezegd dat ik geen donor wilde.... Nu zit ik met een dilemma; heb een leuke baan aangeboden gekregen, maar het is maar voor 3,5 maand en geen garantie dat ik langer kan blijven. Bedrijf is leuk, functie ook maar ja... straks kan ik niet blijven en zijn we wel zwanger, dan wordt het helemaal lastig om iets anders te vinden.... Ik denk dat ik het toch maar niet doe... Wat zouden jullie doen?
Wij hadden nog 1 rietje over, vandaag de brief gekregen of we het rietje willen reserveren voor een jaar à € 257,-. Pfff, best moeilijk hoor! Het is zo moeilijk om nu al te gaan beslissen of we voor een tweede gaan... de eerste moet nog komen!! Maar aan de andere kant voelt het ontzettend raar om het dan maar te laten vernietigen! Wat een dillemma! En wat een geld weer.... *zucht* Nana, iedereen zit hier in een ander stadium, maar we hebben die stadia wel allemaal al gehad, dus ik denk dat je hier toch wel de meeste aansluiting hebt. Misschien heel brutaal, maar wat zijn de principiele redenen dat jullie niet voor een donor willen gaan? Mniekie, moeilijke keuze inderdaad... ik zou ook niet weten wat je moet doen...
Hallo meiden. Heb 1 Emmy on board!!! Was een 4 cellige en een goeie kwaliteit. Had alleen sinds gisteravond last van me buik. Heeft dr s gekeken en me linker eierstok is wat vergroot. Moet nu veel water drinken en lig maar lekker op de bank nu. Mocht van hem geen meer last van me buik krijgen. Dus ik denk wel dat ik tegen overstimulatie aanzit. Hij zei het niet. Nou ik kom vanavond nog wel ff hier langs zit nu op mobiel En gaat het typen niet zo snel. Reageer dan op de rest.
@girl, gefeliciteerd meid!!! Ik ga voor je duimen!!! @ego, ik heb 4 dagen voor 'niks' gespoten... mijn grootste eitje is stil blijven staan op 11 mm, en de ander is 1 mm gegroeit... zucht...
Hey meiden. @nana je zit hier wel in het goeie topic. Iedereen hier heeft alles al meegemaakt. Ik had ook nooit gedacht dat wij ooit alleen nog maar met donorzaad de behandelingen konden doen. Zit nu op het wachtbankje gezellig naast MNIEKIE. Maar je moet er wel voor 100% achterstaan. @Loutje je bent er nog niet uit of je het wil reserveren? Je hebt dan wel als je een tweede wil wel van dezelfde donor. En klopt het kost nogal wat jah. Wij hebben onze 2 eitjes wel ingevroren. Hoop dat ik ze pas hoef te gebruiken voor eem 2de kindje. Weet ook niet wat het kost. Maar vind zelf jammer om ze weg te gooien, Daarom ook in dd de behandeling gedaan met nog een paar andere voordelen daar. @mniekie kom gezellig naast je zitten op de wachtbank. Moeilijke keuze. maar heb je nog werk wat bevalt en weet dat je er kunt blijven werken? Als je dat hebt zou ik het niet doen, Maar dat is mijn mening. @wendy balen zeg dat hij niet groter is geworden. Wat gaan ze nu doen? Sterkte ermee meid!
Ja maar een rietje... Als we voor een tweede zouden gaan zou het zeker fijn zijn als deze van dezelfde donor komt, maar het gaat wel maar om een poging.... Als het nou €257 voor bijv drie rietjes zou zijn, dan had ik niet eens na hoeven denken. Dit weekend nog maar eens over slapen. Enne jij Emmy en buikpijn aam boord! Rustig aan hoor! Duim voor je!
Hallo meiden. Ik ben een aantal dagen niet online geweest maar we hebben hier de afschuwelijkste dagen achter de rug wat er maar zijn kan! Maandag ochtend om 9 uur was alles nog prima in orde met Seyhan maar om half 10 was hij ineens heeeeeeel erg warm. Ik ben zijn temperatuur gaan meten en hij had 38,5 graden koorts! Veel te hoog natuurlijk voor zo'n kleintje. In paniek heb ik direct mijn moeder gebeld en zijn we samen naar de spoed gegaan. Daar aangekomen werden we gelukkig direct geholpen en serieus genomen. Daar werden verschillende tests gedaan en er werd als eerste er vanuit gegaan dat het aan zijn vergroot nierkelkje lag ( wat op de 36 weken echo te zien was) Er werd urine bloed enz afgenomen en er waren grote angsten op het zh. Ook werd er bij hem de ruggeprik gedaan men had een groot vermoeden van hersenvliesontsteking. Ik kan jullie niet zeggen hoe in paniek ik was en hoe ik gehuild heb. Mijn kleine man was ziek en hij was zo lamlendig Er werd een echo gemaakt en hij werd direct met spoed opgenomen aangezien het er echt niet goed uitzag zelfs levensgevaarlijk . Ik ben bij hem blijven slapen vanaf maandag. En na een 2 dagen bleek hij een enorm bacterieel virus te hebben wat familie is van hersenvliesontsteking . Er werd me ook gezegd dat als ik een halve dag later was geweest het er veel slechter uit had gezien We zijn nog steeds erg onder de indruk van alles wat er gebeurd is. Hij heeft enorm veel antibiotica gekregen en meegekregen voor naar huis. Ons arme mannetje al zoveel ongeluk in zijn korte leventje Hij is nu wel sinds net thuis en de bacterie is weg, volgende week moeten we weer op controle met hem. Maar je moeder of vader hart staat dan echt ff stil vooral als de artsen zeggen dat je niet veel later had moeten zijn
Hey, Loutje ja dat is inderdaad ook zo, klopt. Je hebt dan liever voor meer pogingen. Denk maar goed na. Dat je zeker de goeie beslissing neemt. Ik ga zeker rustig aandoen!! Elif jeetje zeg, dan schrik je inderdaad wel jah. Hopelijk omspringen je kleine mannetje snel op. Duim voor je meid.
heey allemaal, hoe gaat het met iedereen. hier gaat het beter. me buikpijn word minder!! gelukkig. maar de druk is er af en toe nog wel. dus ga gewoon lekker verder met veel drinken en nog goed rustig aan doen hoef gelukkig morgen nog niet te werken.
@girl gelukkig dat je buikpijn minder wordt @elif dat is idd schrikken.hoe gaat t nu Met mij ff wat minder.as vrijdag naar gent voor intakegesprek.heb weinig hoop.voor een tese.fsh bij man is 43,veeeels te hoog en testosyeron is 9,4 das weer te laag zucht....
heey annaatje ja de fsh is inderdaad heel hoog mijn man had ook zoiets. ik duim nog voor je meid dat er toch nog een tese kan. en zie net dat ik van vrijdag een fout in bericht heb staan, maar was met me mobiel.
zo elif, dat zal schrikken zijn geweest :O Ik ga zo opweg naar FM3 in t ziekenhuis.... ben zo bbernieuwt... zal wel weer niks zijn... heb t vermoeden dat mijn dosis omhoog gaat
Wendy: en hoe is het gegaan? Girl: fijn dat de buikpijn nu weg is! Elif: dat is wel heel spannend geweest. Ik hoop dat jullie mannetje snel weer opgeknapt is.... Qua werk denk ik dat ik die baan voor 4 maanden niet aanneem. Ze hebben wel aangegeven dat als ik goed beval, de kans erg groot is dat ik mag blijven, maar ja... Straks ben ik wel zwanger en hebben ze daar geen zin in en vinden ze alsnog wel iets waarom ik niet kan blijven... Heb geen zin in dan de stress om een nieuwe baan te vinden.... Ik heb nog meer lopen en mijn salaris wordt nog tot 1 juni betaald dus ik heb geen haast, maar ik wil gewoon snel ergens aan de slag waar ik weer positieve energie van krijg.....
@mnieke, ja ging goed, heb 3 eitjes, waarvan 1 duidelijk aan t groeien is... 1 van 14,11 rechts en 1 van 9,5 links. het begint nu dus EINDELIJK zijn vruchten af te werpen. Wel gaat mijn dosis omhoog van 50Eh naar 75EH en dan kijken hoe dat gaat... ik moet donderdag weer terug om 10.20 uur en dan hopen dat ze flink gegroeit zijn
Hallo, Nou buikpijn kwam gisteravond weer terug, Dus het schiet hier niet echt op. Gewone spijkerbroeken zitten niet prettig. Dus voor mij nog maar geen werken. @wendy gelukkig groeien ze door hopelijk gaat het sneller met de ophoging van het spuiten. @mniekie. Misschien dan toch nog even verder zoeken , TOT je iets goeds vind.
Hoi hoi dames Ben ik weer @Dreamer meis hoe is het nu ?? Ik las vorige week dat de kleine nog veilig bij je in je buik zit ik hoop dat de kleine nog iets gegroeid is en ze nog veilig bij je is ! dikke knuffel @Elif jeetje meis dat is idd schrikken zeg,pffff kan me niet indenken hoe jij je gevoeld moet hebben ik weet wel hoe naar het is als ke kindje ziek is en hoe machteloos je je voelt maar zo erg als wat jullie hebben meegemaakt ,nee dat ken ik (gelukkig) niet ! een hele dikke knuffel voor jou en je man en natuurlijk voor jullie kleine man en dat het nu maar goed mag gaan met de kleine Seyhan !! @Loutje Is er van jullie donor dan nog maar 1 rietje? ja dat is idd een moielijke beslissing omdat het maar 1 rietje is Ik moet wel zeggen dat als ik naar mezelf kijk wat betreft de keuze voor een 2e kindje ik het wel zou doen Wij hebben in het begin gezegd we zijn al blij als er 1 kindje komt en nu kriebelt het toch echt heel erg voor een 2e ik hoop dat jullie er uitkomen en een goed ekeuze voor jullie zelf kunnen maken! @Girl wat naar dat de buikpijn terug is Maar ik zie in je onderschrift dat je een terugplaatsing hebt gehad wanneer weet je meer ?? @Annaatje Spannend meis Ik hoop dat jullie toch een fijn intakegesprek hebben de fsh is idd erg hoog ,bij mijn vriend is de FSH iets van 33 en dat is ook hoog maar de uroloog in nijmegen gaf bij ons wel aan dat ze er nu wel achter zijn dat de FSH niet alles zegt ze hebben daarom bij mijn vriend ook getest op inhibine b en daar aan kunnen ze zien of je meer of minder dan 50% kans hebt dat ze iets vinden wij zitten helaas bij de verkeerde kant en voor ons houd het op @Wendy Wat fijn dat er 1 eitje toch goed groeit nu hopen dat die lekker doorgroeit en dat jullie een geslaagde iui-d hebben en dat de pendels uitkomen ! @Mniekie O nee dat zou ik dan ook niet doen het is best wel moeilijk om nu ergens te sollicteren ,omdat je bezig bent met zwanger worden Ik hoop dat je toch ergens een leuke baan vind en je er voor langerer tijd kan blijven kan me indenken dat je het thuiszitten ook wel hebt gezien en het in deze tijd wel fijn is om lekker aan het werk te zijn ! hoe voel je je ???
Hier gaat het nu weer goed We hebben veel gepraat en ook weer veel tranen laten vloeien maar we hebben nu de keuze gemaakt om echt niet voor een TESE te gaan Ik heb nog wel een gesprek gehad met de uroloog en haar gevraagd hoe en wat want een man krijgt de helf niet mee he maar de inhibine b waarde was idd te laag,maar zegt ze het zegt niet dat je het niet moet doen (het zag er verder wel redelijk uit) we weten pas of er iets zit als we de TESE daadwerkelijk zouden doen Haar advies was eerst om het toch te doen ,want ze zei dan weet je het zeker en blijft het niet knagen Maar mijn vriend kreeg een week later ontzettende pijn aan zijn testikel en hij was wel 3x zo groot ,hij kon bijna niet lopen van de pijn Ik heb hem gelijk naar de HA gestuurd! daar heeft hij een AB kuur gekregen en een verwijzing naar de uroloog maar de AB sloeg goed aan en hij heeft de uroloog afgebeld(hij was vorig jaar ook al het hele jaar onder controle omdat ze het niet vertrouwden ,ook vergoot en pijn )en de laatste controle was in nov en in dec hebben ze in nijmegen ook een echo gemaakt dus als er iets niet goed zat dan hadden ze dat toen ook wel gezien Dus wij hebben nog goed gepraat over toch een TESE,maar hij heeft zo vaak pijn daar dat we zoiets hebben moet je daar dan wel in gaan snijden (ook omdat hij een verhoogde kans op zaadbalkanker heeft)Nee dat willen wij niet dus voor ons is het over Ook hebben we gepraat over weer kid en we zijn sinds vorige week er helemaal uit dat we toch nog voor een gesprek gaan in het zkh en dan vragen hoe het er voor mij utiziet (verouderde eierstokken )en als het verder kan en mag gaan we weer voor kid gaan !!
egbimi: ik werk nu nog bij mijn huidige werkgever en ben tot 1 april aanwezig en dan nog 2 maanden in dienst (werk er al 3,5 jaar) dus ik verveel me nog niet. Alhoewel ik overdag wel veel vaker hier te vinden ben omdat ik absoluut niet meer gemotiveerd ben om te werken. Lijkt mij ook logisch eerlijk gezegd, dus ik vermaak mij wel op ZP. Heel veel succes met jullie gesprek in het zkh. Ik hoop dat het positief nieuws is over je eierstokken. Verder voel ik niets of in ieder geval niets anders dan de vorige maanden dus ik kan mijzelf niet gek maken met allerlei nieuwe kwaaltjes...hihihi
Egbimi ja heb de tp al gehad afgelopen vrijdag. Me buik gaat nu gelukkig weer een stuk beter. Ik mag volgende week vrijdag testen. Erg spannend. Als het bij je man een risico is op die kanker , dan kun je inderdaad beter aan jezelf denken. Maar wel fijn dat jullie toch weer voor kid gaan. Hopelijk komt er goeie uitslagen voor je dat je snel kunt beginnen.