annaatje ik weet helaas niet of het overal moet. en wij hebben geen tese gehad dus kan helaas geen antwoord erop geven. bij ons werd het echt afgeraden door de uroloog. weet wel dat als tese niet lukt je zeker je 3 pogingen wel houd. wendy fijn dat het meeviel nou hopen dat het lukt!! ga hard duimen!!!
Alleen bij kid in duitsland heb je een notariele akte nodig, dat is daar bij wet geregeld een soort verklaring dat je samen voor het kindje gaat zorgen. Liev, helaas welkom hier! Wij hebben de tese in dusseldorf gedaan dus kan je niets vertellen over brussel of gent... Nu even bzv kijken, tot later!! Liefs
@Kiyeko Ik kan je niet helpen met KID in DD ,maar gelukkig andere dames hier wel Succes met alles! @girl Ik hoop dat die kwaaltjes dus van een zwangerschap zijn ik blijf heel hard voor je duimen !! @Loutje Hoe was het vandaag bij de 9 maandenbeurs ??? @Wendy spannend he dat je nu op de wachtbank zit ik duim heel hard ook voor jou! en ja die eendebek is niet fijn niet en ja kan me indenken dat je mannetje het er moeilijk mee had hij groeit er ook wel in ,dit is natuurlijk de 1e poging hier ging vriendlief alleen de 1e x mee en de 1e x alleen naar binnen en toen heeft hij ook aangegeven dat hij liever niet meer ging naar binnen(wel asl ik het perse had gewild,maar dat hoefde van mij niet het was voor hem ook al een hele keuze) ,maar hij is toen ook alleen nog maar mee geweest als het in het weekend viel en bleef dan in de wachtkamer zitten ,ik vond het ook zonde van de dagen die hij steeds vrij moest nemen ,en soms ging een vriendin van mij mee als het doordeweeks was @Liev welkom hier en wat vervelend en naar dat jullie ook in dit traject zitten Ik kan je niks vertellen over gent en brussel wij zijn in nijmegen geweest en wij zijn er ook al weer klaar mee en gaan voor nog een poging KID maar ik wens jullie veel succes met alles en ik hoop dat je hier de aansluiting vind om hier mee te schrijven :knuffel:
Loutje hoe was de 9 maandenbeurs? Was vergeten je veel plezier te wensen. Egbimi ja laten we het hopen. Stond vanmorgen met tandenpoetsen zowat over te geven. ( laatste iui ook gehad en was ook jah way gelukt) dus het is erg spannend.
Welkom liev. Erg moeilijk is het allemaal jah. Ik kan je alleen ook niks over gent of brussel zeggen. Zit net als velen hier in dusseldorf.
@liev, helaas welkom hier... @all, bedankt meiden, ik moet zeggen dat ik me verder nu wel goed voel. Gister ochtend van 8 tot half 10 steken in mijn buik gehad, waarschijnlijk de eisprong, want daarna was het weg. Om half 11 geinsemineerd. Ik voel wel van alles in mijn buik en probeer er niet op te letten. Sowieso zijn mijn tepels enorm gevoelig ( hormonen) en zo hier en daar voel ik een steekje in mijn buik, en gisteravond in mijn onderrug ( die was heel gemeen) Nu afwachten tot 7 maart.... zo spannend!
Girl, wanneer is je Nod en wanneer ga je testen? Ik moest aan het begin van m'n zwangerschap ook ontzettend kokhalzen tijdens het tandenpoetsen!! Spannend! De negenmaandenbeurs was niks voor mij, verschrikkelijk!! Nooit meer! Haha
@Girl Heel herkenbaar dat kokhalzen met tanden poetsen Ik heb dat ook gehad tot een week of 16 dus ik hoop dat het voor jou ook een goed teken is mijn duimen draaien volop meis! @Wendy Fijn dat je je goed voelt en nu maar wachten idd en je lichaam kan gekke dingen met je doen ik duim voor jou ook heel hard! @Loutje Niks aan dus,ben er ook ooit 1x geweest en was toen niet zwanger en vond het toen niet leuk (we gingen naar de hhbeurs en ja mijn zus wilde graag naar de 9 maandenbeurs zij was toen wel zwanger,en ik dacht o dat kan ik wel,maar nee jankend wegegelopen toen ) nu zou ik het misschien wel leuk vinden Maar heb je niks leuks gekocht??
loutje ja laten we hopen dat het bij mij ook goed komt. (laatste iui ook gehad en toen 1 dag licht posi test) dus wieweet. vind het erg spannend nu. ik mag vrijdag testen. misschien dat ik donderdag al doe maar moet ik nog ff over denken. maar nog wel iets leuks kunnen vinden??? jammer dan dat je het niet zo leuk vond. egbimi jij hebt het wel erg lang gehad. ik dacht ook dat ik de enige was die zoiets heeft. wendy nou spannend maar weer.
Ja hoor dat mag Ik heb er 9 pogingen over gedaan ik was zwanger na 6 pogingen,dat is helaas een miskraam geworden toen erna nog 2 pogingen met dezelfde donor en toen wilde ik overstappen (mijn gevoel bij donor 1 was niet meer goed ) en gelijk zwanger van donor 2
Meiden, Ben niet zo heel vaak aanwezig, dus dacht laat ik me weer eens even melden Hoe is het met jullie ? en nog iets van Dreamer gehoord ? De afspraak met de arts is verplaatst naar morgen, dus we gaan morgen weer richting Gent.. Alleen de uitslag van mijn DNA onderzoek is nog niet binnen, de rest wel dus dat gaan we morgen tijdens het gesprek bespreken.. En dan uitleg over gebruik van pregnyl en alvast een behandelplan voor eventuele IVF in Juli van dit jaar.. Spannend dus Binnenkort starten we dus ook met de follikelmetingen hier in NL.. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen, ook met mijn werk ivm vrij nemen enzo.. Zal morgen wel even laten weten hoe het is gegaan. @ wendy, Spannend he de eerste IUI, ik duim voor je !! @ girl Jij ook alweer in de tweede wachtweek toch ? spannend meid !! Hoop echt dat het eindelijk raak is voor jou en Girl-man. @annaatje, Spannend meis en fijn dat je een goed gevoel had in Gent.. Hadden wij ook meteen, is echt een fijn ziekenhuis. @ Loutje, Jammer dat je de 9maandenbeurs niet zo heel leuk vond. Ik ben er ook geweest (was naar de HHB en ging ff met schoonzus mee dingetjes kopen voor de kleine ) maar vond het best leuk. Heb je niks gekocht ? @ degenen die ik ben vergeten, sorry maar moet nog even bijlezen !! Fijne avond en dikke knuffel voor jullie !!
hallo allemaal, bedankt voor jullie warme welkom!nooit gedacht dat een forum zo fijn en belangrijk kan zijn.. en..pff..wat hebben jullie ook allemaal al veel meegemaakt..het lijkt wel alsof de meesten met donorzaad bezig zijn inmiddels..hebben de meesten van jullie (mannen dan) dan ook een tese oid gehad? en wordt daar dan best vaak niks gevonden (hooguit 50% kans toch?).. en veel van jullie hebbe dus gekozen voor dusseldorf? zouden jullie mij ook nog kunnen vertellen waarom? ben erg benieuwd en me wat aan het orienteren...volgens mij zijn de wachtlijsten in nederland erg lang toch? vandaar dat wij ook al in het buitenland aan het kijken zijn... en wat is er allemaal voor nodig voordat je een doorverwijzing krijgt?? ben benieuwd.. en..hebben sommigen van jullie ook dat jullie man in eerste instantie echt geen donorzaad wilde en zich later toch bedacht (uit pure noodzaak natuurlijk??) ben benieuwd.. heel veel sterkte allemaal hoor...ik heb nog niet echt het overzicht wie waar mee bezig is..dus een persoonlijke noot zit er nog niet in van mijn kant veel liefs liev
@ kipjes idd gent is fijn ziekenhuis.nooit gedacht dat k dit nog zou zeggen haha. mag je follikelmetingen in NL doen,dat is wel fijn mag dat altijd of alleen als je zorgverzekeraar en het ziekenhuis in NL wil meewerken. wie weet komen we elkaar nog wel een keer tegen in t zk in gent. de vorige keer toen k dr was ,was er ook een stelletje.volgens mij ook uit nl zo te horen. viel t jouw ook op dat er ook vrouwen alleen daar waren? ik vraag me dan gelijk weer af als die bij prof gerris naar binnen gaan wat hun dan hebben.. @ liev mn man zei meteen al: onze kinderwens is zo groot vandaar ook als tese niet lukt dan gaan we voor donorzaad. ik ben t helemaal met je eens,een forum is zo fijn!!! ik heb zelfs vandaag mn hyves opgezegd.ik kon er niet meer tegen dat ik allemaal echo fotootjes zie bij vrienden/kennissen.werd er erg depri van.enne echte vrienden weten je toch wel te vinden!
@ egbimi ik geloof dat 6 iui wel gemiddeld is. lijkt me ook erg moeilijk na iedere iui en t lukt niet... maar gelukkig voor jouw heb je een mooi kindje!! wel raar dat je zelf aanvoelde dat eerste donor niet goed voelde.. en bij donor 2 meteen raak! hoe snel merkte jij dat je zwanger was. al gelijk misselijk enzo @ all fijne avond meiden alvast.ik ga vanavond maar weer eens fitnesse. ik merk toch wel dat ik door deze stress weinig sport en veels teveel eet ik ben een echte emotie eter
@kipjes ja dit is me 2de wachtweek alweer. vrijdag mag ik testen het wordt erg spannend nu. begin al over te geven met tandenpoetsen. is echt erg aan het worden. hopelijk gaat het goed. @liev bijna iedereen is zwanger doormet van donorzaad of wie nog met behandeling bezig zijn met donorzaad. mijn man kon geen tese. ze hadden ons al op voorbereid dus we dachten wel over een donor na (lijkt makkelijk besloten maar is wel moelijk geweest) dat wij naar dusseldorf zijn gegaan om de wachttijden en omdat we goeie verhalen hoorden.
@Kipjes Hoe was het gesprek vandaag ?? @Liev Hier hebben we 3 jaar nagedacht over kid toen wij 10 jaar geleden de uitslag hoorde dat wij nooit geen kindjes (samen) zouden krijgen ,kregen we 3 opties en alledrie niks voor ons vonden wij toen ,maar tja iedereen om ons heen kreeg kindjes en dan gaat het toch weer kriebelen en toen uiteindelijk besloten om voor KID te gaan en het is een hele mooie en goede keuze geweest en wij zijn in onze relatie alleen maar sterker geworden door dit alles ! @Anaatje Ja moeilijk he als je nog niet zwanger bent en je ziet,hoort en leest al dat zwangere geluk om je heen *dikke knuffel* ja wij mogen echt dankbaar en blij zijn met ons wondertje Ik merkte het een paar dagen voor mijn nod ,ik voelde een raar soort van ongipijn en zei het toen ook tegen mijn vriend dat dit wel eens goed kon zitten en zere borsten en ik heb voor mijn ongi altijd bruinverlies en dat bleef ook uit en heb je lekker gesport? @Girl Klinkt wel hoopvol,ik duim met je mee meis !! *dikke knuffel voor jullie allemaal*
@girl ik duim voor je!! @liev wij belgie ook ivm kortere wachttijd.wij hebbe niet voor dd gekozen omdat ons duits ergggg slecht is haha. @egbimi idd net heerlijk weze fitnessen Hoelang moet je eigenlijk wachten als je voor een tweede wil,mag je gelijk doorgaan.een vriendin van mij die t weet van ons vroeg dat aan mij???
annaatje, in Dusseldorf zit een nederlandse arts met een nederlandse assistente Gelukkig wel zeg! Bij mij lukte het ook net om te zeggen: "Ich habe ein termin mit dr. S." te zeggen!! hahaha. En verder spreken er ook heel veel mensen Engels. Ben zo benieuwd hoe het met Dreamer gaat! En Elif, lieve schat, hoe gaat het met jou en Seyhan? Sorry, verder heb ik niet meer onthouden. Toevallig had ik het er gister met mijn vriend nog over, dat het hier steeds drukker wordt in het topic, dat je in het begin het gevoel hebt dat je enige bent op de hele wereld bij wie deze diagnose gesteld wordt. Fijn dat we zo alles met elkaar kunnen delen!