@ Bailey Niet druk maken meid, komt vast wel goed. Geloof me maar , die consulente is super lief, en ze gaven mij toen een voorbeeld van iemand die niet doorgelaten was : Een vrouw die sinds 3 weken bij haar vriend weg was, en besloten had dat ze een alleenstaande moeder wilde worden !, en ze twijfelde ook nog. In zulke situaties zullen ze mensen afwijzen, maar jullie vast niet hoor !! komt goed.. Positief blijven he Ik heb de consulente nog gezien vanmiddag , we hebben namelijk vandaag de eerste IUI- D gehad !!!!!! Ik had gister een positieve ovutest en ik heb voor de zekerheid toch even gebeld, en het donorzaad was binnen , dus vandaag meteen naar Gent gereden. Het was heel spannend en heel gek.. maar we zijn erg blij dat de eerste Iui erop zit. Van de inseminatie zelf voelde ik niks, maar heb nu toch wel erg last van krampen in mijn onderbuik ??!! Ps : ik duim voor je morgen, laat je ons weten hoe het is gegaan?
Kipjes, tjee, ineens nu de 1e inseminatie! Wow! Ik heb na tp ook altijd wat kramp door de eendennek die je bmm een beetje opent om er wat doorheen te kunnen laten. Bailey, k vind het heel logisch dat je 'the day before' ineens de zenuwen krijgt, da's de spanning en je grote wens die om de hoek komen kijken. Succes morgen, ik reken op mooi begin van dit traject voor jullie! Dreamer! Aftellen!!! Nog een klein weekje! Elif ook nog een weekje wachten tot een geruststellend kloppend hartje van t beeldscherm jullie leven in komt knipperen! Ik duim er voor! Amy, wat onzeker nog voor je, niet weten wanneer er meer duidelijkheid komt. Naar dat e in dit traject zit, terwijl je ook nog zo'n mooie bruiloftsdag gepland hebt staan. Natuurlijk wil je daar lekker van genieten en niet stijf an de spanning staan vanwege onderzoeken/ nog meer nare uitslagen. Het is helaas overgeven aan wachttijden en ziekenhuisgedoe.. Succes meis! Zou nog even melden hoe het hier is: dinsdag negatief getest en vanaf gisteravond wat bruin gedrup. Hoop dat de menstruatie snel doorzet, zit al op dag 35... Bleh, nog nooit zo'n lange cyclus gehad. De emo's vlogen deze week weer alle kanten op, maar ik sta nog overeind
@kipjes wowwwwwww meis helemaal geweldig!!!! Ben zo blij voor jullie!! De tranen schieten in mijn ogen maar nu van blijdschap Ik ga voor jullie duimen!!! Ooo wat spannend allemaal, het gaat de goede kant op allemaal in dit topic. Ik hoop dat de krampen snel minder worden, zou het door de iui komen?? Ik laat zeker weten hoe het gegaan is. We hebben de afspraak om 16:00 dus wordt pas morgenavond dat ik er weer ben. En idd het komt gewoon goed morgen!!! Had even een dipje maar dat is weer over haha die vrouwlijke hormonen toch ook En idd de spanningen om het begin van ons avontuur voor een prachtwonder! Ik heb er zin in morgen en mijn alles komt ook zo thuis dus helemaal top weer hier! Bedankt lieve meiden! @mijs, lieverd wat kl*te voor jullie! Heb met jullie te doen! Wat lief dat je even iets laat weten hier. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen wil jullie heel veel sterkte wensen! XXX Liefs
@Kipjes: jeeeeej toch deze maand de 1e IUI-D gehad Ik ga duimen voor een mooie test over 2 weken! @Mijs: ik dacht dat savonds je test een streepje gaf? Zou je niet toch zwanger kunnen zijn? Mn duimen blijven draaien tot het tegendeel bewezen is meis! Enne .. eendennek? @Baileys: morgen krijg je groend lichttttttt! Kan me voorstellen dat de zenuwen je te pakken hebben. Het idee dat een ander voor jullie kan beslissen of je zwanger mag worden of niet is gewoon vreselijk. Ik ben nog altijd bang dat we te horen krijgen dat ze ons niet willen helpen, ondanks dat we allang groen licht hebben. Het is niet niks dat je dit uit handen moet geven en het niet aan jezelf is. Maar meis, er is geen reden dat ze nee gaan zeggen, dus dat zullen ze ook vast niet zeggen! Succes morgen meis. @Amy: als jullie voor een TESE moeten zal je op zn vroegst pas in 2011 aan de beurt zijn. Dus voor de bruiloft zal je nog geen zekerheid hebben. Maar ik moet zeggen dat ik die onzekerheid vele malen moeilijker vond dan de harde feiten. Je weet nu gewoon totaal niet waar je aan toe bent en wat je te wachten staat. Ik hoop dat je ondanks alles toch lekker kunt genieten van de voorbereidingen van jullie huwelijk! Dat is zooooo'n mooie tijd @All: nog maar 5 nachtjes slapen Ben echt zenuwachtig hahaha. We hebben allebei trouwens afspraken gemaakt om ergens voetbal te gaan kijken (maandag 14 juni om half 2 ofso) Maar we bedachten ons daarna dat we dan misschien wel onze 1e IUI krijgen (IUI is altijd rond 1 uur hier) Leg dan maar eens uit waarom je ineens niet naar de voetbal komt... Maar moet zeggen .. we verzinnen graag een goed excuus Liefs
Dreamer, whahaha, tja, mijn mobiel verzint altijd dat ik vast andere woorden bedoel dan ik typ, hihi. Gaat nog wel es mis. Levert wel wat leuks op af en toe, zoals nu. Ja zag zondagmiddag op de test van 's ochtends een minuscuul licht roze teststreepje en omdat het nu een eeuw duurt voor de menstruatie inkickt is er misschien wel iets genesteld geweest, maar aangezien 2 dagen later de test neganega blote billenwit was, neem ik aan dat er niks leuks op komst is, maar rode derrie. Vraag is even wanneer..
@dreamer, ja idd dat bedoel ik..... Dat een ander gaat bepalen of je zwanger mag worden ja of nee..... Geloof het goed meid dat je bang bent, zeker na wat jullie hebben moeten doorstaan terwijl er wel een match was. Zeg ik zie trouwens door mijn scherm heen dat jullie hoofdpijn hebben de 14e en dan geen voetbal kunnen gebruiken. Dat is altijd zooooo vermoeiend om te kijken met al die herrie.... Maar idd wij krijgen gewoon groen licht! Mijn vriend zei het net ook al. Lieverd het komt helemaal in orde met ons! Wat een schat is het toch ook! @mijs, heb je nog een keer getest na die negatieve? Nou lieverds wij gaan zo maar eens slapen en dan is het al weer MORGEN!!!!! Ik laat zo snel mogelijk iets weten. XXXX Liefs
Mijs, wat ongelofelijk k** voor jullie; het lijkt mij zo'n zenuwslopende tijd voor jullie, dat wachtbankje en dan die teleurstellingen. Ik hoop dat je strakjes weer vooruit kan kijken en dat er maar snel op wat voor manier dan ook positief nieuws jullie kant op straalt! Bailey: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag, dat groene licht is voor jullie!!! Dreamer; thanxs voor je uitleg! Het is wat je zegt, die onzekerheid is echt killing! Ik kan er echt niet tegen. Ik wil Nijmegen gaan bellen om zelf een afspraak te plannen als dat kan, ik weet alleen niet zo goed wie of wat ik ik moet bellen. We gaan nu voor mesa/ pesa; jullie enig idee of je dan doorgestuurd wordt naar de afd. urologie/ fertiliteitspoli/ gyneacologie? Zucht, wat IRRITANT dat ik zo weinig info heb gehad van ons ziekenhuis! Jullie een idee? Meiden, mag ik jullie een persoonlijke vraag stellen? Ik zie dat velen van jullie voor KID gaan, wij denken hier samen nu ook al meer over na al is dit nog de beginfase. Waar wij in verschillen is dat ik open zou willen zijn naar de omgeving en naar je kind; mijn vriend zou niet open willen zijn naar de omgeving (op fam. na) en pas op late leeftijd naar zijn kind. Hoe gaan jullie hiermee om? Bailey, nogmaals heel veel succes vandaag, denk aan je!!! xxxx
@amy, even over je vraag: Bij ons was het ook zo, ik wilde dit mijn vriend wilde dat.... En de volgende dag was het weer helemaal anders. Het is niet zomaar een besluit en kost veel tijd om dit alles te verwerken en uiteindelijk te accepteren. Blijf praten ookal is het soms zo zwaar, de emoties liepen hier regelmatig hoog op! Maar uiteindelijk zitten we nu op een lijn! Verder weet ik niet op welke afdeling je moet zijn, maar ik denk dat als je belt naar het ziekenhuis dat ze je dan wel doorverbinden met de goede afdeling. Meis heel veel succes met bellen en mijn ervaring is ook dat je zelf achter alles aan moet helaas..... Nou wij gaan even eten en dan is het al weer bijna tijd om te gaan. Nou ja we rijden rond 13:00 aan. XXX Liefs
Bailey, thanxs voor je lieve antwoord en dat terwijl je zelf zo in de zenuwen zit...heel veel succes!!!! Toitoitoi!!!!!! xxxxxxx
@Mijs: wanneer ga je weer testen als de duivels wegblijven? Ik blijf duimen hoor lieverd! @Bailey: en en en en en en en en en? We zijn heussssssssss niet nieuwsgierig hoor Vertelllllllll! *duim duim duim* @Amy: mesa/pesa traject gaat wel sneller. Kan ook in meedere ziekenhuizen trouwens. Dus als je duidelijkheid wilt zou ik de stoute schoenen aantrekken en rond gaan bellen. Gewoon de ziekenhuizen/klinieken bellen die mesa/pesa doen en vragen naar de wachtlijsten. Ik wil wel helpen zoeken naar de betreffende ziekenhuizen als je dat wilt. Over de openheid vraag. Wij waren allebei direct voor openheid en dan ook direct vanaf de geboorte. Maar ik heb wel veel gelezen en uitgezocht erover. Veel op fora voor KIDkinderen gelezen over ervaringen en in boeken die over KID(kinderen) gaan. De conclusie die ik daaruit kon halen was dat KIDkinderen het het beste op jonge leeftijd al te horen kunnen krijgen. Zo weten ze niet beter en malen ze er niet om. Kinderen die het pas op latere leeftijd (vanaf 10 jaar) te horen hebben gekregen hebben het er veel moeilijker mee en raken vaak in identiteitscrisis. Kinderen die het pas in de puberteit of op volwassen leeftijd te horen hebben gekregen keren zich vaak af van de ouders. Ik kan er nog veel meer over vertellen (ook over hoe wij tot onze keuzes zijn gekomen) maar dat wordt nogal persoonlijk. Dus als je dat wilt weten moet je maar even een pb-tje sturen. Maar meis, ik heb er het volste vertrouwen in dat jullie KID niet nodig hebben hoor! Maar ik vind het wel goed dat jullie er over nadenken. @All: nog maar 4 nachtjes slapen Liefs!
Kipjes wat geweldig!!!!!!!! Ik duim heel hard voor je hoor! Hahahah dreamer geweldig ik lig dubbel! Heb je al een smoesje? Bailey hoe was het op het zh??? Hoop alles goed. Hier nog 6 dagen tot de echo brrrrrrrr. En vannacht droomde ik van een miskraam brrrrrrr
Hallo lieve meiden, we zijn weer thuis! Hebben heeeeeel lang in de file gestaan maaaaaaaaaar dat was het allemaal waard We hebben GROEN LICHT!!!!!!! De consulente was super enthousiast en vond ons verhaal erg bijzonder! Nu gaat het als volgt verder: Aanstaande dinsdag 8 juni is er stafvergadering en heel misschien dat we dan al voorgesteld worden. Als dit niet zo is dan worden we dinsdag 22 juni voorgesteld. Dit voorstellen wil zeggen dat iedereen daar die het moet weten, dus te horen krijgt hoe ons verhaal in elkaar steekt en wat er moet gebeuren. We mogen as dinsdag al bellen om te vragen of het traject mag beginnen en anders moeten we dus de 22e bellen. Dus of na de 8e of de 22e wordt het donorzaad besteld en kunnen we beginnen. Mogelijk al in JULI en anders zeker AUGUSTUS!!! Het enige wat we nog moeten doen is mijn bloedgroep laten bepalen, en een aangetekende brief naar het UZG sturen met daarin een aanvraag voor donorzaad. Dit is verplicht in Belgie maar het is maar een formaliteit. OOOOOOHHHHHHH we zijn helemaal happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XXXXXX Liefs
@Baileys: jeeeeeeeeeej gefeliiiiiiiii! Wat starten we nu allemaal snel na elkaar zeg! En hoop dat we allemaal Elif mogen volgen Voor jou dus ook dinsdag een spannende dag! @Elif: kan me voorstellen dat je de echo met angst en beven tegemoed ziet. Maar meis, met die hcg waardes kan het toch niet anders dan goed zitten! Ben je wel een beetje gerustgesteld nu je de 6,1 weken voorbij bent? Nog kwaaltjes gekregen of nog steeds niet? Ben echt zoooo blij voor jullie @Mijs: hoe gaat het met jou meis? Al duidelijkheid? Mn duimen draaien hoor! @All: nog maar 3 nachtjes slapen Liefs voor allemaal
BAILEY; JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat fijn voor jullie! En wat geweldig dat er ws. al zo snel actie wordt ondernomen!!!! Eindelijk! Ben echt heel blij voor jullie en als ik jullie verhalen zo lees is het jullie zo ongelofelijk gegund, geniet ervan! Dreamer, thanxs voor je berichtje. Ik hoop ook dat het allemaal niet nodig is maar ik word zo gek van deze onzekerheid, nu ga ik ineens twijfelen waàrom we zijn doorgestuurd naar Nijmegen, misschien wel omdat mesa/ pesa niet eens meer aan de orde is...kortom, zoals gezegd die onzekerheid is killing, ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en de polikliniek urologie in nijmegen gebeld en wat denk je 'wegens omstandigheiden zijn wij gesloten, maandag zijn wij weer bereikbaar...' het mag gewoon nog niet zo zijn haha, nee hoor, volgende week hang ik aan de lijn! Ik ga genieten van de zon, fijn weekend!!! xxx
Bedankt lieve meiden!!! @dreamer ja we lopen allemaal aardig gelijk op! Met z'n alle nu echt wachten op onze mooie wondertjes! Ja ook voor ons een spannende dag dinsdag, gelukkig heb ik nachtdienst en moet ik overdag slapen zodat het vlug 16:30 is. Ik duim voor je meid dat je eitje goed op weg is! @elif meid wat spannend voor jullie! Hoe voel je je? @amy ik hoop dat je volgende week meer duidelijkheid hebt! Lekker genoten van de zon vandaag?? Ik heb er niet veel van gezien heb liggen slapen na mijn nachtdienst. Straks weer werken. XXX Liefs
Bailey wat geweldig!!!!!!!!!!!!!!! Ben zo blij voor jullie wauw En hopelijk al juli dat is helemaal top!!! Geniet maar ff al van de voorpret van eindelijk!! Dreamer nog 2 dagen tot de echo het word zo werkelijk nu allemaal heh. Zo spannend ik duim zoooooooo hard. Hier gisteren al wat positiekleding gehaald, kom nog wel in wat kleding maar het "zit" niet meer lekker. Het duwt op de buik en al bah. Nog 4 dagen tot de echo brrrrrr xxxx
@ Elif, Wat een leuk nieuws , dus je buikje begint al een beetje te groeien?? spannend !! Hoe voel je je verder ? @ Dreamer, Bijna he !! @ Bailey Wat een super goed nieuws !! groen licht, alleen nog even de formaliteiten afhandelen.. Goed hoor !! Bij ons is alles ook zo snel gegaan, dat vind ik wel heel fijn van het UZ. Geeft een goed gevoel he .. Ik ga duimen voor jullie dat jullie dinsdag al worden voorgesteld op de stafvergadering. Als er daarna een match is dan is het donorzaad ook snel binnen en dan kunnen jullie beginnen !! ( bij ons duurde het minder dan een maand )Ik ga voor jullie duimen !!! @ Amy Hebben jullie wel al een intake gesprek gehad in Nijmegen? @ All, Gister heerlijk een dagje naar het strand geweest , wat was het een mooie dag. heb echt genoten van het mooie weer. Vandaag helaas iets minder... Jullie nog iets leuks gedaan??
Kipjes hoe is het met jou dan? Ben je erg gefocusd op je lichaam nu of valt het mee? Bij de weg, hoe vaak mag IUI-D herhaald worden? Al gaan we er natuurlijk wel vanuit dat dit bij jullie allemaal niet nodig is he!!!! Dreamer, nu nog maar 2 nachtjes slapen, ooowww wat spannend! En dat geldt even goed voor jou Bailey, zo geweldig voor jullie dat jullie groen licht hebben gekregen. Ik duim, duim, duim voor jullie allemaal Kipjes, wij hebben nog geen intake gehad, wij zijn nu alleen nog maar puur in afwachting op een brief grrr.....geduld is hopelijk een schone zaak in deze Ik ga nog snel de hardloopschoenen aantrekken voor het onweer los gaat barsten! xxx
@elif, bedankt meid ja we genieten met volle teugen. Eindelijk is nu het echt wachten op een wondertje begonnen! Wat leuk al positiekleding gekocht, lijkt me heerlijk straks lekker showen met je buik! @kipjes, ja nu gaat het vlug! Geeft zeker een goed gevoel en we kunnen niet wachten op de 1e iui! misschien hoef ik nog maar 1 keer ongesteld te worden voordat we beginnen! Wat lekker een dagje naar het strand, heerlijk even uitwaaien. Hoe is het met je krampen afgelopen? @amy, in UZG is het zo dat je na 6 keer iui-d een evaluatie krijgt. Dan wordt er gekeken of er hormonen gebruikt moeten worden of misschien echo's om de groei van de follikels te volgen. Dan volgt er nog een reeks van 6 iui's als hier dan geen zwangerschap uit komt, wordt er over gegaan op IVF. Nou ik ben vroeg wakker vandaag, onze kat van bijna 1 jaar oud vond het tijd dat ik uit bed kwam! Ze heeft zo hard lopen krijsen dat ik er wakker van werd, best wel zielig ze heeft denken wij verlatingsangst. XXX Liefs