ja inderdaad mijn man en ik zijn het er samen al overuit dat we dat willen ik wou eerst de laatste cryo doen en hij zo waarom niet nu al gelijk dan heb je 2 keer die kans en dat is ook zo. kipjes heb geprobeerd een foto van me cakejes erop te zetten waar je naar vroeg maar krijg het niet voor elkaar. haha
Dank je elif , lief van je !! @ girl, Wat is ah ?? Ken ik niet denk ik hihi Jammer dat het niet lukt , misschien binnenkort een keertje
@kipjes ik heb ook t idee dat na de tese t snel kan gaan en dat we dan idd vrij snel kunnen beginnen met iui-d.na de zomervakantie denk ik dan.volgens mij hebben de belgen een andere bouwvakantie dan hier in ned.later volgens mij.klinkt gek maar ik heb er al vrede mee.we zn zelf gezond en dat is ook belangrijk!maar klein beetje hoop houden mag he...
Ik zit morgen op cd 12 @annaatje, Ze hebben in juli een zomerstop van 2 weken vanwege de gentse feestweek ofzo. Verder werken ze het hele jaar door. Ook in het weekend dus dat is wel fijn ! Ennuhh hoop houden moet je zeker mop !! Dat is belangrijk en dat houd je op de been en zorgt ervoor dat je sterk staat in deze rot situatie! Dikke knuffel voor jou en annaatje-man.
@kipjes; succes vandaag!! @Girl; wat is ah? (nog steeds erg weinig kennis hier) manlief gaat deze week voor de 2e keer zaadtest doen. Het duurt nog zo lang voor we naar de uroloog kunnen, dat we wel erg benieuwd waren of een 2e test iets anders uit zou wijzen dan de eerste. De huisarts werkt hier gelukkig aan mee...wat een fijne man toch. Heb wel een zwaar weekend gehad..veel tranen, ben echt erg verdrietig. Vind werken ook heel zwaar nu. Alles is zo vreselijk vermoeiend. Ook loop ik nu tegen onbegrip aan. Mensen hebben eigenlijk allemaal het idee dat we maar gewoon moeten afwachten en het tot die tijd maar van ons af moeten zetten. Maar ja, zo werkt dat natuurlijk niet. Ik ga nu maar naar m'n werk, me weer door de dag heen slepen. Misschien ga ik het vandaag maar aan mijn leidinggevende vertellen, maar moet nog ff afwachten of ik de moed bij elkaar kan rapen vandaag. Anders wacht ik nog even...
@ sweetlily, Het is ook echt niet makkelijk, maar het word minder echt waar !! Blijft moeilijk maar dan kun je het een plekje geven. Hier een lul van een leidinggevende. !! Werkte er nog maar kort dus kende hem amper , toch verteld en de volgende dag kwam ik op werk, wist de hele afdeling het .. Had dus geen keus en iedereen weet het .. Terwijl sommige familieleden het nie eens weten Maar gelukkig zijn niet alle leidinggevenden zo hihi Sterkte meid , en kop op he !! Positief blijven , dikke knuffel
sweetlilly...hou vol meid!!het wordt echt beter ook al kun je je dat niet meer voorstellen...ook ik wist na de eerste uitslag niet meer waar ik het zoeken moest, wat ik met mijn leven aan moest, welk doel mijn leven nog had, of ik ooit weer blij kon zijn en me gelukkig kon voelen.....en...het kan...ik had het ook nooit verwacht..heb die eerste weken me naar mn werk gesleept elke dag...huilend in de trein, veel gedacht aan doodgaan zelfs...en nu staan we op de wachtlijst voor een tese...en ik voel me echt veel en veel beter nu er meer tijd overheen is gegaan!!!! Bij jou komt dat ook helemaal goed, gewoon alles zo goed mogelijk blijven doordoen en ook vooral leuke dingen doen waar je voorheen energie van kreeg!!!! dikke knuffel.. en kipjes....wat een enorme ZAK van een leidinggevende zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! annaatje..wat kan een donor dan snel in belgie..is dan in dusseldorf ook zo???daar hebben wij in mei een intake voor tese...ooo ooo wat spannend succes allemaal vandaag!!!!!
Liev, in dusseldorf kunnen ze ook heel snel een match hebben. Wij hadden de TESE op 23 februari en de definitieve uitslag van de TESE 2 weken later. En uiteindelijk hebben we 15 april het eerste KIDgesprek gehad en op 15 mei hadden we onze eerste IUI-D.
@ all, Net de eerste FM gehad , zit op cd12 en eitje was 13mm. Heb het doorgestuurd naar belgie en ze gaan me vanmiddag bellen over wanneer ik weer moet komen voor een FM. Wel een chagrijnig ziekenhuis hier in NL zeg pffff , ze wilden geen info geven en ze wilden de gegevens ook niet doorfaxen.. Dus zit nu zelf te kloten met scannen, mailen etc.. Nu ben ik thuis maar als ik de volgende keer moet werken weet ik niet hoe ik dat ga oplossen ??? Grrrrrr kwaad !!
loutjelou...woow..dat gaat snel..zijn er in duitsland dan zoveel meer donoren dan in nederland? krijg je ook een foto te zien van je donor? wel lastig voor kindje dat als hij/zij ooit contact wil met donorvader het in het duits moet?? of ook donoren daar uit andere landen?? zo'n gek idee allemaal..en heeft jouw mannetje er dan al helemaal vrede mee?? mijn man vindt het heel moeilijk om uberhaupt over de optie zaaddondatie te praten..hoe was dat bij jullie?? kipjes...wat irri zo'n niet mee werkend ziekenhuis..grrrrrrrrrrrrrrr... wat is cd12??? zit er nog niet zo in..cyclusdag 12??? doeiiii
Nee, je krijgt geen foto te zien van de donor, maar dat is nergens hoor! Als ouder zijnde heb je geen recht om te weten wie de donor is, daar kan alleen het kind achterkomen. En ach, over die Duitse spraak komen we ook wel weer heen. Voor zover ik weet zijn het allemaal Duitse donoren. Mijn mannetje heeft er inderdaad vrede mee (gelukkig wel zeg, we hebben nog maar 17 weken zwangerschap te gaan! ). Het was voor ons wel heel belangrijk om de TESE te doen zodat we alle opties gehad hadden. Ik kan me voorstellen dat je man er nog niet over wil praten, wij hadden het er vóór de TESE ook niet over hoor, dan is het nog een ver-van-je-bed-show. First things first. Ik ga hopen dat het voor jullie niet nodig zal zijn. Oh ja, als ze in Mulheim vragen of je wilt dat ze een stukje van het TESE materiaal opsturen naar Hamburg (ze zeiden tegen ons dat ze dan de reden van azoöspermie konden achterhalen), dat kost iets van 150 euro geloof ik, moet je er nog even goed over nadenken. Wij wilden dat uiteraard wel maar de "enige" uitslag die je daarvan krijgt is of je man zaadbalkanker heeft of niet. Die test zou je hier in NL ook (vergoed) kunnen doen. Nou zijn wij voor 99% zeker van de oorzaak van de azoöspermie maar je krijgt daar dus geen uitsluitsel over.
Kipjes, dat gaat weer lekker zeg!! Fijn als je ziekenhuis lekker meewerkt! *zucht* wel een klein eitje nog, of heb je vaak een late eisprong?
@ loutje Ja schiet niet echt op grrrr. Ben inmiddels gebeld door het uz gent en we moeten vrijdag weer voor een FM. Klopt, mijn eisprong is meestal rond dag 17. Dus moet nog heel even geduld hebben hihi @liev, Ja dat is cyclusdag 12 En FM is follikelmeting. Je zult vast nog termen tegen komen die je niks zeggen hoor , gewoon vragen !! Heb ik ook nog steeds vaak hihi
kipjes en sweet lilly ah is assisted hatching. doen ze in dusseldorf. kipjes nog eventjes wachten en je kunt weer voor een iui-d. hopelijk is hij vrijdag goed gegroeid dat je toch eerder je iui hebt. duim voor je meid!!! en wat belachelijk van het zh hier in zh ook gehad dat ze de bloeduitslag vertellen aan je en dan zeggen ze er even bij maar duitsland doet uitsluitsel over de waardes wij zeggen verder niks erover want je hebt hier geen echo's gedaan ofzo.(wat ik absoluut wel wou maar me verzekering niet) dus erg balen dat ze niet echt meewerken zeg. en dan ook nog zo'n leidinggevende van je werk. lekker is dat als je iets in vertrouwen zegt. dikke knuffel meid!!!!
sweet lilly hou moed meid!!! het zal zeker over een tijdje beter gaan. het is ook niet niks wat je allemaal te horen krijgt. wij konden er eerst ook niet echt makkelijk over praten maar nu wel hoor. het heeft een plekje we gaan voor een wonder net zolang tot we er eentje hebben!!!! en elke keer als iets mislukt komt het nog erg hard aan elke keer maar je komt er echt steeds weer overheen en ga je voor je nieuwe poging.
@kipjes dat is wel fijn dat ze daar maar 2weken dicht zn Vandaag hebben we bericht gehad van t cz. Voor tese hebben we goedkeuring gehad en ook als ze in gent iets vinden goedkeuring voor ivf/icsi. Ik vraag me wel af of we dan toch vantevoren dat bedrag voor ivf/icsi in gent moeten betalen.... Volgens ons niet,want in brief van cz staat dat we alleen pasje van cz moeten laten zien en die akkoordverklaring van cz. Vandaag ook hotel in gent geboekt.mn man had ze gebeld.is idd goedkoper overnachten omdat mn man operatie heeft.was 115 euro voor 2 pers en nu geloof ik 80 euro. @wendy hoest nu met jou meid
@ annaatje , Wij krijgen nu steeds de rekeningen thuis gestuurd, stuur ik ze gauw naar de verzekeraar en als het geld binnen is maak ik het meteen over. Is altijd nog op tijd dus werkt prima. Maar als je mazzel hebt regelen ze het daar rechtstreeks, bij ons niet helemaal goed gegaan . Dat scheelt wel qua prijs zeg !! Hoe gaan jullie terug dan , rijd jij ? Want hij kan niet autorijden, ook niet de volgende dag, geloof me !! Mijn schoonmoeder heeft ons gebracht, en zijn snel naar huis gereden zodat hij in bed kon liggen voordat de verdoving was uitgewerkt hihi..
@ kipjes, wat een jandoedel die leidinggevende van je. pffff. Reageert de rest van de collega's wel vriendelijker? Succes voor de volgende fm. @ annatje Mijn man heeft ook TESE laten doen (in D'dorf) en wij zijn er op aanraden van de arts een nacht in een B&B gebleven. De terugreis was voor ons 2 uur, geen pretje om direct na de operatie zo lang te zitten. Ik heb voor mijn man een ringkussen (wordt ook aambeienkussen genoemd geloof ik ) gekocht. Na aanvankelijk gemopper was hij er heel blij mee en heeft er de eerste dagen op gezeten. De pijn vond hij wel meevallen, na een dag of 3 is hij weer mee gaan winkelen en halve dagen aan het werk. Ik weet niet of je iets hebt met homeopathie, maar zo ja dan kan het middel Arnica C30 helpen de zwelling en pijn wat te verminderen. @ girl, heb jij al groen licht voor de volgende ronde? @ elif, hoe is het bij/met jou? Hier gaat de wachtweek weer tergend langzaam, ik voel natuurlijk van alles. Gelukkig had ik amper bijwerkingen van de hormonen, behalve een pijnlijke injectieplek, en 2 dagen wat vermoeider dan normaal. Sinds de Utrogest heb ik wel meer eetlust dan normaal... herkent dat hier nog iemand? Manlief zei gisteren ik eet nu al voor 2 En wat een raar gedoe is dat met die bolletjes.... lg & succes aan iedereen die ik nog vergeten ben.