kipjes hoe is jouw voorgevoel meid??? Ben erg benieuwd. Ja nu is het nog buikje verstoppen voor het werk. Maar het is gewoon dat de gewone broeken niet meer lekker zitten. Dat duwt erg en dat is geen lekker gevoel. Dreamer morgen is het zover!!! ben zeer benieuwd xxxx
@Elif: voelt het al wat echter nu je merkt dat je zwanger bent? Vind je het niet eng om te bukken en dat soort dingen? Ik ga volgens mij echt niks durven wanneer ik zwanger ben Veelste bang dat ik iets verkeerd doe (ik weet dat het geen kwaad kan, maar zou dan veelste bang zijn dat ik onze droom kwijt raak) Nog maar 3 nachtjes slapen voor de echo meis! @Kipjes: hoe staat het met de krampen? Nog last? Voel je al andere dingen die ergens op kunnen wijzen? Spannend weer he, die wachtweken! @Bailey: morgen hoor je hopelijk meer! Echt spannend. @Amy: hoop dat je snel iets hoort meis. @All: nog maar 1 nachtje slapen *zenuw de zenuw* Liefs
@ Elif Nog even en dan kun je je zwangere buikkie aan iedereen showen Is vast een geweldig gevoel ! Ik weet inderdaad van mijn schoonzus, toen zij 4 weekjes zwanger was kon ze al heel veel niet meer aan omdat haar onderbuik nogal gegroeid was... gaat soms echt snel.. @ Dreamer , nog maar 1 nachtje slapen !!! @ Bailey, ook nog maar nachtje !!! jij al nerveus ? De krampen zijn na 3 dagen wel minder geworden.. ik heb nu soms last van een zeurend/ trekkend gevoel in mijn onderbuik en onderkant van mijn rug.. en gevoelige borsten ( maar dit heb ik vaker na mijn ei ).. Nu is het natuurlijk de vraag of mijn lichaam me voor de gek houd , of dat ons beebje in mijn buik aan het innestelen is ??? Spannend hoor !!! de dagen kunnen me niet snel genoeg gaan.. Wat voelde jij in het begin Elif ? last gehad van symptomen in de eerste week na je eisprong ?ben wel nieuwsgierig hihi
@kipjes meid nog een paar dagen voor de echo!! Spannend! @dreamer ja morgen hier ook een spannende dag, ik hoop dat we morgen meer weten! Ik probeer er maar vanuit te gaan dat we pas de 22e meer weten. @kipjes, gelukkig dat je krampen afnemen. Ja geloof het goed dat de dagen niet snel genoeg kunnen gaan! Nu let je natuurlijk op elk gebaar van je lichaam? Straks zijn we lekker met z'n alle aan het genieten van onze wonders! Ik laat morgen iets weten ik moet zowieso bellen om 16:30. XXX Liefs
Elif, je klinkt zoooo zwanger met je opbollend buikje! Super. Straks een mooi bewegend garnaaltje in beeld en het is feest! Dreamer, biiiiiiijna follikelspeuren!! Broed, Kipjes, broed! Bailey, hoop dat morgen mooi startnieuws brengt, dat ze maar goed hebben vergaderd over jullie! Hier eindelijk menstruatie, door de Utrogestanbollen een week later. Had een cyclus van 37 dagen...Pffff Nu heerlijk aan de tampony's. Blijf elke keer hopen dat ik ze voor het laatst koop... Volgende week woensdag weer 1e follikelmeting voor ICSIronde 5.
@mijs, lieverd deze heb je ze hopelijk voor de laatste keer gekocht dat moet gewoon! Wel fijn dat je meteen door kan gaan voor de volgende icsi, als ik het goed begrijp gebruik je geen hormonen?? Ik weet niet veel af van icsi vandaar dat ik het je vraag. XXX Liefs
Bailey, dank je wel. Beetje uitleg: wij doen ICSI in eigen cyclus. Er wordt gebruik gemaakt van het ene eitje dat op natuurlijke wijze elke maand rijpt. Die wordt uit het lichaam gezogen middels een punctie en bevrucht met 1 zaadje. Mijn man heeft er bij een zaadlozing steeds maar een paar ipv miljoenen. Er was ook een keer geen levend zaad gevonden toen we nog in de onderzoeksmolen zaten, vandaar dat ik hier in het najaar heb mee gekletst en af en toe even voorbij kom Ik injecteer een minimum aan hormonen (3 verschillende) om er voor te zorgen dat de arts op het juiste moment het eitje kan bemachtigen. Anders springt ie spontaan en dan kunnen ze hem niet gebruiken voor de behandeling. Na het terugplaatsen van een embryo wordt het baarmoederslijmvlies ondersteund door een hormoon. Dit keer had ik voor het eerst die vaginale bolletjes en het uitstellen van mijn menstruatie was er een gevolg van.
@Mijs: toch niet zwanger dus Hoe willen ze ICSI in eigen cyclus proberen? Ik hoop dat dit de laatste tamponies zijn die je dit jaar hoeft te kopen! @Kipjes: de kwaaltjes zullen nu nog niet van een eventuele zwangerschap zijn, dus het is nu puur je progesteron. Maar ik zou ook op elk kwaaltje gaan letten straks Heerlijk weer die wachtweken! Kijk er echt naar uit. Mn duimen draaien meis. @Bailey: ik duim dat jullie morgenmiddag meer weten! @All: ben zooo benieuwd hoe het met mn eitje(s) staat. Hoop dat er al een groot ei zit (of meer) Dan is mn cyclus tenminste niet al te lang. Vind het best spannend allemaal Liefs
- nee, jij was ongeveer de enige die nog hoop had, hoor, haha! Negatief testen is geen HCG, is geen zwangerschap! -ik nie snap nie jouw vraag nie: we hebben al 4 keer ICSI eigen cyclus gedaan. Gaan nu door voor poging 5. - dank je wel! Je follikelmeting, jaaaaaa spannend! Over het algemeen rijpt men er maar 1 per keer hoor, hihi. Hoezo zit jij aan meer follikels te denken? Kom je uit een tweelingenfamilie?
Haha ik bedoelde hoe vaak willen ze ICSI in eigen cyclus doen. Zo staat het idd wel heel raar En ja, ik hou hoop tot het tegendeel bewezen is! Heb al zoveel wonderen meegemaakt, al zo vaak negatieve testen en toch zwanger verhalen gehoord. Ik ben nou eenmaal een dreamer Het komt in mijn familie idd vaak voor dat er meerdere eitjes zijn, dus ik hou alle opties open
In principe doe je in het UMCG 6 keer in eigen cyclus. De kans op zwangerschap is na die 6 keer even groot als na een gestimuleerde poging (20-30 %). De verzekering rekent ook 6 keer eigen cyclus voor 1 gestimuleerde. Daarna kun je nog 2 keer een gestimuleerde poging doen. vervolgens zelf betalen of andere keuze maken. Blijf jij maar lekker dromen, Dreamer, da's vast beter voor 't gemoed dan dat nuchtere gedoe van mij (dat ik vast bij de grote meute hoor ipv bij de uitzonderingen)! Doet bij mij zo'n pijn als ik zo lang sprankjes hoop houd en het toch mis is. Doe mij maar gelijk, baf! Huilen en weer door.
Maar waarom mag je dan geen 18x eigen cyclus ICSI doen? Zou je dat zelf wel willen? Ik hoop dat het zover niet hoeft te komen en dat ronde 5 raak gaat zijn en dat alles goed mag blijven gaan! Het doet idd veel meer pijn als je gelooft in een positieve afloop en het negatief afloopt. Maar ik vind het zelf veel fijner om positief te zijn en te geloven in mn dromen, dan dat ik nuchter blijf en denk, ach, de kans is groter dat het niet lukt enz. Ik ga liever vrolijk de tijd door en ga dan hard op mn bek, dan dat ik bedrukt de tijd door moet komen en alsnog een klap krijg. Want welke instelling je ook hebt, het doet toch wel pijn als het niet gelukt is. Ik ga voor je duimen! Liefs
@Mijs bedankt voor de uitleg! Jeetje dus het is iedere keer weer afwachten of ze zaadcellen vinden? Is er een oorzaak te vinden waarom de icsi niet lukt? En wat zijn de volgende opties als het niet lukt met icsi? @Dreamer hier ook joeppie voor je ei! Haha nou dat klinkt! @All, nog 2 uurtjes dan mogen we bellen..... XXX Liefs
Alvast goed nieuws, heb net een brief ontvangen dat de iui behandelingen voledig vergoed!! Het donorzaad moeten we wel zelf betalen maar dat wisten we al. Pff nog 45 min, ik ga er maar vanuit dat ze ons vandaag niet besproken hebben.... Hihi dat is makkelijker gezegd dan gedaan! XXX Liefs
@Bailey: ik ga duimen dat je over 3 kwartier goed nieuws te horen krijgt! Bij ons waren de besprekingen ook op dinsdag trouwens. Maar wij kregen pas met het 2e gesprek te horen of we 'aangenomen' waren of niet. Maar ze hadden ons al meteen bij het 1e gesprek verteld dat er geen reden was voor afwijzing (maar toch was ik zoooo bang daarvoor! gewoon weer dat gevoel dat een ander bepaald of je zwanger mag worden of niet) Dus meis, mn duimen draaien overuren @All: vandaag de 1e echo gehad. En heb rechts al een eitje van 16,6 mm zitten Moet nu morgen en donderdag ovu testen doen. Als die niet positief zijn moeten we donderdag terug voor een echo. Maar zo te horen verwachtte de arts dat we donderdag wel een posi test zouden hebben. Dat zou dan betekenen dat we vrijdag al de IUI zouden krijgen! Zou helemaal super zijn Maar denk zelf dat het pas in het weekend gaat zijn (dacht eigenlijk zelfs pas maandag) Heb in al die tijd pas 1x een ei op dag 13 gehad, dus kan me niet voorstellen dat dat nu weer zo zal zijn. Maar we zullen het wel merken Ben iig al heel blij dat er al een groot eitje zit! Vind het reuze spannend allemaal Liefs Dreamer
@all, ik heb net gebeld en jammer genoeg hadden ze onze aangetekende brief nog niet ontvangen en zijn we nog niet voorgesteld. Dus nu wachten tot 22 juni. OMG wat klinkt dat ver weg, het wachten wordt nu steeds moeilijker.... XXX Liefs
@ Dreamer, Wat goed zeg ! ik ga duimen dat je snel een positieve ovu test hebt ! kunnen we samen op de wachtbank : -) @ Bailey.. Jammer dat ze nog geen nieuws hadden.. de post doet er natuurlijk iets langer over ??!! balen.. Komt vast goed !! Als mijn ongi niet doorbreekt deze maand gaan we de 22e testen, dus hebben we samen een spannende dag !! Ik duimmmmm
@kipjes ja idd de post naar belgie duurt wat langer. Dan wordt het idd voor ons beide een spannende dag de 22e. Ben zo benieuwd hoe het duurt voordat ze een match hebben, de consulente zei dat het nooit langer als een maand zou duren. Als ik dan dus even vooruit denk, is het dan dus binnen in de week van 22 juli?? Misschien een brutale vraag, maar wanneer hebben jullie moeten betalen? Voordat het zaad besteld werd? Wij gaan even een spandoek maken voor iemand die 30 wordt! XXX Liefs
@Bailey: balen dat je nu nog niets weet. Elke dag wachten is er 1 teveel he! @Kipjes: als het goed is kom ik je over een paar dagen vergezellen op de bank Nog voorkeur voor iets lekker tijdens het wachten? We moeten het ons wel zo comfortabel mogelijk maken natuurlijk @All: ik had net al vruchtbaar slijm! In mijn geval betekend dat dat ik uiterlijk zaterdag mn ei zou moeten krijgen. Kan kloppen met mn FM van vanmorgen. Nu vind ik het helemaal spannend om morgen een ovu test te doen Doen jullie de ovu testen trouwens met de digitale of gewone testen? Liefs Dreamer
Heeey ladies! Bailey; toch een beetje bale he, je hebt al zo lang moeten wachten en nu moet je wèèr wachten. Maaaar, volgende ronde moet het gewoon goedkomen en hoop ik zo voor jullie dat er heel snel een IUI-d gaat komen!!! Dreamer, klinkt ook goed bij jou! Wat moet het toch spannend zijn allemaal en wat vind ik het knap van jou dat je gewoon kan blijven dromen als je klap op klap te verwerken hebt gehad. Ik ben best pessimistisch ingesteld en ben altijd zo van 'ga er maar vanuit dat het niks wordt dan valt het altijd mee' ook zeker niet goed maar een enorm groot stuk zelfbescherming! Ik heb geprobeerd Nijmegen te bellen, bleek dat ze de brief van ons plaatstelijk ziekenhuis nog niet binnen gekregen hadden. Ik heb dat ziekenhuis weer gebeld en zij vertelden dat de brief wel geschreven was maar nog niet uitgetikt door de secretaresse. Ze zouden er actie in ondernemen en mij vervolgens terug bellen en wat denk je? Natuurlijk nog niks gehoord...grrrr...en dit alleen al om een intake voor elkaar te krijgen! Nou ja, heb net twee dagen overgewerkt, nu even in de relax! xxx