@dreamer. ja idd een dag wachten is er 1 teveel! Even over de ovutesten, die heb ik alvast uitgeprobeerd. Ik heb ze van sensitest (dipstick) Bij mij is er een heel duidelijke opbouw te zien, en al 2 cyclussen mijn positieve test op dag 14. Welke ga jij gebruiken?? Zie mijn foto Ik duim voor je lieverd! XXX Liefs
@Amy: goed dat je er zelf achteraan belt! In de mmm is dat heel belangrijk. Ik hoop dat je snel iets te horen krijgt meis. Ik ben altijd heel positief ingesteld (en dat terwijl mn ouders juist altijd pessimistisch zijn, dus van wie ik het heb?) Dat mn schildklier helemaal van de leg was kon ik niet positief meer denken en dat voelde echt vréselijk! Voelde me zo niet mezelf en zo ongelukkig. Het zal dus een manier van leven zijn denk en iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt. @Bailey: wij moeten de digitale ovu testen gebruiken. Zijn ook veel beter! Ik had met februari sensitest en digitale tegelijk gebruikt. Sensitest was negatief terwijl digi positief was. Ik gebruik ze nu ook allebei hoor, maar de sensitest meer voor het streepjes loeren De digi voor het echie zeg maar. @All: ovutesten waren negatief vanmorgen! Sensitest gaf zelfs geen 2e streep. Was wel een beetje teleurgesteld, had toch stiekeme hoop gekregen dat ie vandaag posi zou zijn. En ben een beetje bang dat mn ei al geweest is ofso. Ik weet niet bij hoeveel mm mijn ei springt en las dat het al vanaf 16 mm kan, dus ja ... Word gewoon erg onzeker omdat alles zo nieuw en groots is! Nu maar hopen dat de ovu testen morgen positief zijn, dan hebben we tenminste duidelijkheid. En anders morgen weer een echo. Ik ga trouwens vanmiddag of vanavond wel weer een sensitest doen Heerlijk weer streepjes loeren voor het echie. Liefs Dreamer
@dreamer haha ja streepjes turen altijd leuk! Ik blijf voorlopig alleen sensitest gebruiken, mocht nou blijken dat het goed werkt dan doe ik de digi erbij. Maar ze zijn bij mij echt super duidelijk en ook kloppend n.a.v. de echo vorige keer in Gent. Balen dat je geen streep kreeg, misschien zo nog een doen? En anders krijg je morgen weer een echo? Duim voor je! XXX Liefs
Ik heb vanmiddag weer een test gedaan (weer geen 2e streep te zien) En ga er zometeen weer 1 doen Vind het geweldig om er weer zo mee bezig te kunnen zijn. Morgenochtend weer met de digi testen. Is die negatief, dan moeten we idd weer voor een echo. Spannend dus! Liefs
Ben heel benieuwd meid, spannend hoor! Duim voor jullie!!! Heerlijk voor het echie bezig zijn met testen enz, kan niet wachten *zwijmel zwijmel* XXX Liefs
Hey Bailey en dreamer, hoe haat het met jullie? Dreamer komt de ovu eraan? Begint de spanning toe te nemen? Kipjes, hoe is het met jou? Hier gaat alles z'n gangetje; gisteren uit eten geweest met vriendinnen die nog niet bezig zijn met kinderen. Ik had ze wel een beetje per mail vertelt hoe het zat bij ons, ze hebben er echt helemaal niets over gevraagd; ik weet het, het is nooit goed maar dit vond ik toch ook wel bijzonder; tsja, misschien verwacht ik wel teveel. Hebben jullie ook tegen veel onbegrip in je omgeving aangelopen en misschien nog wel? Meiden, ik ga vanavond lekker naar Guus Meeuwis, even genieten! xxx
Amy, o meid wat lullig dat ze er niks over zeiden. Onze ervaring is eigenlijk dat iedereen wel goed reageerde ook nu dat we voor iui-d gaan. Vaak is het geen onwil van mensen dat ze er niks over zeggen, maar de angst van hun zelf. Bang om iets verkeerd te zeggen. Wel merkte ik in het begin van onze relatie (een aantal mensen in de omgeving van mijn vriend wisten dat hij SCOS heeft) dat ze het onderwerp kinderen altijd vlug afkapte in mijn buurt. Ze wisten namelijk nog niet dat ik "het" al wist. Met mij verder alles prima, vandaag is mijn ongi begonnen. Hopelijk een van de laatste keren voordat we beginnen, als het mee zit kunnen we de volgende ronde voor het echie mee doen! Kipjes ik ben benieuwd hoe het met je gaat! Duim voor jullie! XXX Liefs
Nou ik helemaal blij met mijn ongi gisteren, nu niks meer te bekennen! Haha helaas nog even wachten op een van mijn laatste ongi's Zou trouwens ook 2 dagen te vroeg zijn als het door gezet zou hebben gisteren. Raar eigenlijk he, hoe blij kun je zijn met je ongi! Maar voor mij is het nu een methode om te tijd door te komen haha. XXX Liefs
Hey Bailey, gelukkig dat het redelijk te redeneren is en dat je ongi dus sowieso te vroeg zou komen! Ik begrijp uit jouw verhaal dat je al wist dat je vriend SCOS had voor jullie een relatie kregen? Hebben jullie hierdoor niet samen de hele mmmprocedure moeten doorlopen of toch wel? Of wisten jullie gelijk dat je voor KID wilden/ konden gaan? Je hebt helemaal gelijk Bailey, het is inderdaad vaak angst van mensen om het er over te hebben, soms baal ik ervan en soms vind ik het prima als er even niet over gesproken wordt, zoals je ziet; dus tsja, hoe weet je dan als vrienden zijnde waar je goed aan doet? Ik moet het vooral bij mijzelf houden! Fijne dag vandaag en geniet van het zonnetje! xxx
@Amy, idd mijn vriend heeft vrij vlug in onze relatie verteld dat hij SCOC heeft. Hij is al zijn hele leven onder controle bij de uroloog ivm aangeboren afwijkingen. Bij de uroloog hebben in 2005 de sperma-onderzoeken en het biopt plaatsgevonden. In zijn vorige relatie bestond er ook een kinderwens en door zijn achtergrond is er dus vrij vlug onderzoek naar gedaan. Zijn ex heeft hem verlaten toen het na een aantal iui-d behandelingen niet lukte om zwanger te worden! Wij samen hebben dus niet de hele MMM hoeven doorlopen en we hadden 2 optie's of iui-d of adoptie. De keuze voor iui-d gaf ons beide een enorme voorkeur! Hoop dat het zo een beetje duidelijk is? Het is ook moeilijk meis, de ene keer wil je erover praten maar zegt niemand iets! De andere denk je zo ik ga genieten van de zon en wil er niet over praten, en dan gaan ze vragen stellen! Vanuit hier ook iedereen een fijn weekend, maar het zonnetje is hier niet te bekennen..... XXX Liefs
@ Amy, Vervelend voor je dat je vriendinnen niks hebben gezegd.. het is soms gewoon lastig.. als je niet in deze positie zit is het moeilijk te begrijpen hoe het voelt.. ik kan bijvoorbeeld ook heel kwaad worden als mensen zeggen dat ze een kindje ''nemen''... @ Bailey Hoe is het met jou meid, is je ongi inmiddels begonnen of ben je nog aan het afwachten ? @ Dreamer, Ik zie dat je je eerste IUI gehad hebt !!!! spannend !!! nu zitten we saampjes op de wachtbank, ik duim voor jullie .. Hoe voel je je ? ook zo'n last van krampjes ? heb ik de eerste 3 dagen echt erg gehad.. @ All.. Ik voel me nog steeds goed, met hier en daar soms wat krampjes in mijn onderbuik.. En ook wel apart, een collega en 2 familieleden ( die het weten ) spraken me aan en zeiden dat ze denken dat het gelukt is omdat ze ''iets'' aan me zien. mijn vriend zei ook dat ik een andere gezichtsuitdrukking heb.. kan dit zo snel ?? nee toch? Nog 5 daagjes tot NOD, pfff nu al zenuwen..
@ Elif, Het wordt zeker spannend .. heb ook wel de zenuwen hoor.. vanmiddag brak ik eventjes in tranen uit... was eerst heel chagrijnig en daarna huilen..hehe Maar ja het hoort erbij he .. Wanneer is jullie eerste echo ook alweer ?? al zenuwen?
We hebben hem donderdag gehad. En het hartje klopte stevig, hebben we gezien en gehoord Godzijdank. Hopelijk blijft het goed gaan. Ik duim voor je!!!
Ahh wat super elif !! ben blij voor jullie !! moet vast geweldig zijn geweest om te zien en te horen ? Dikke digitale knuff en ik duim ook voor jou : -)
Dank je wel meid, ja het was ook nog eerst de hele dag werken. En erna kon ik niet slapen van blijdschap hihi
ohh de hele dag werken in de zenuwen is ook niet fijn nee.. En kan me voorstellen dat je daarna nog niet kon slapen.. je was gewoon nog aan het dagdromen over jullie mooie echo
volgens mijn cyclus 25 januari volgens de echo de 26e. Kon ook nog weer terugwisselen straks haha. Maar houdt maar voorlopig de 26e aan.
@Elif: haha ik moest lachen omdat jij Godzijdank zei Wanneer heb je een volgende echo? Willen jullie weten wat het wordt? (wat het is) @Kipjes: ja ik zit idd op de wachtbank! Moet even aan die nieuwe term wennen Spannend hoor meis, nog maar 5 daagjes! Ga je het volhouden om niet te testen? Ik had gisteren wat krampjes, maar weet niet of dat van de spanning, de IUI of mn ei was. @Baileys: irri he als je lichaam ineens anders gaat doen! Hoop dat je ongi snel doorbreekt en dat het de laatste gaat zijn zonder kans! @Amy: pijnlijk lijkt me dat zeg, als ze er niet eens over vragen! Wij houden onze kinderwens geheim, dus heb er geen ervaring mee. Maar het komt idd veel voor dat mensen bang zijn je pijn te doen en daarom maar niets zeggen. Of dat ze niet weten wat ze moeten zeggen (sja, wat moet je ook zeggen?) Maar niets zeggen is ook pijnlijk! En dat beseffen veel mensen zich niet. Dikke knuff meis. @All: vanmorgen even flink uitgehuild bij manlief. Word gek van de onzekerheid of de IUI te vroeg of te laat is geweest. Ben echt bang voor een verloren ronde. Maar ja, mn ei is sowieso geweest. Of het nu donderdag, vrijdag of vandaag is geweest zullen we niet te weten komen denk, maar hij is geweest! Dus nu maar duimen draaien voor de 25e! Ik ga proberen niet op de kwaaltjes te letten en rustig de ww door te komen. Zo heb ik de minste zenuwen en gaan de dagen het snelst. (zenuwen zijn slecht voor de innesteling zegt mn hoofd, dus die probeer ik te vermijden!) Nu maar hopen dat het snel de 25e is! Liefs Dreamer