Loutje wat een prachtig meisje is het!!!! Geniet lekker En 10.000 keer de dvd kijken hihi Wendy ben erg benieuwd. Wat een schokkend nieuws trouwens Maar ik hoop op een wondertje deze maand
hallo allemaal, ik lees en leef met jullie allemaal mee hoor..alleen zelf even geen puf om te mee te typen...ben aan het WACHTEN WACHTEN WACHTEN tot 19 mei voor intake in DD ivm tese.. vraagje aan jou vlinder, fsh is laag van jou man..dat van de mijne juist veel te hoog, 18........is dan zowel te laag als te hoog negatief? en zegt dat ook iets over de kans dat er zaad gevonden gaat worden?? zet em op xxxxxxx voor allemaal en loutjelou wat een prachtig prachtig meisje!!!
hee liev, heb je m'n pb-tje ontvangen??? Neem rustig de tijd om te reageren, hoor........19 mei......ow meis, wachten duurt lang he?!? Pffff.......hou vol; elke dag is er 1 mijn man's fsh is trouwens ook veel te hoog (26!). Vlgs mij maakt dat niet uit; heb ooit ergens gelezen dat dat niets hoeft te zeggen (of er bijv met TESE iets gevonden word)......maar weet het niet zeker!
@nana liev Van mn man was t nog veeel hoger,rond de 40 geloof ik.dokter gaf wel aan dat kans echt heel heel klein is bij ons dat er wat gevonden wordt bij tese Ik ben net terug.ff bij mn vriendinnetje langsgeweest en heb baby vastgehouden.echt zo schattig en opeens kwam ik tot de ontdekking dat t helemaal niet t belangrijkste is dat t van je samen is want ook al gaan we voor donorzaad ik weet nu 100% zeker dat als je t eenmaal in je armen hebt t als je van je samen bsschouwd. Dit maakte mij blij vandaag want samen maak je iemand tot de persoon tot wie hij of zij wordt Liefs
@loutjelou wooooww mooi hoor meid @kipjes gelukkig dat t goed was. Maaruuh ik wist niet wij ook chromosoomafwijking konden hebben?? @wendy duim voor je. Vind je ook niet dat t nu best snel gaat @vlinder weet je al of je man tese wil en zo jah in ned of buitenland.sterkte! @ons wondertje vind zon mooie baby.die foto van jullie wonder geeft mij moed
panter ja dat hoor ik ook wel is niet teveel mee bezig zijn. nou je kunt er niet onderuit met wat je allemaal moet doen om een wondertje te krijgen dan moet je er wel mee bezig zijn anders komt er nooit eentje. loutje wauwww wat een mooie echo en jullie meisje ziet er nu al heel lief uit!!! iluna wat fijn dat je eerder een echo kunt krijgen!! kipjes fijn dat jou chromosomen goed zijn! ja ik snap dat je vanalles gaat verbeelden van wat er allemaal niet goed zou kunnen zijn. ik had ook na deze tp echt iets van zal er wat met mij zijn?? dus ga bij de echo volgende week ff vragen of hij iets voor me heeft wat misschien ook goed kan helpen bij innesteling. maar het wordt weer een lange cyclus?? balen zeg. denk dat ik het ook krijg omdat me cyclus nu op 36 of 37 uitkwam dus dan zal het deze ook wel een lange worden misschien een dagje minder maar meer echt niet denk ik.(altijd bij mij dat het dan 1 dagje korter wordt per cyclus) vlinder wat een tegenslagen weer. hopelijk kun je voor een tese en doen jullie die dan ook?? nana nog druk met allemaal onderzoeken hopelijk gaat dat ook allemaal een beetje snel voor jullie dat je snel een uitslag hebt waar je wat mee kunt.
nana bij mijn man was de fsh rond de 50 ofzo iets weet het niet meer precies. maar dat zei al heel veel waarom er geen zaad gevonden was.(dat zeiden ze tegen ons) met de uroloog kwam er veel uit en die had toen de chromosomen uitslag en daar was een x teveel.
Mijn man zijn fsh was 21.3...en bij ons werd gezegt dat er 50% kans was dat er tijdens de TESE zaad werd gevonden. Zijn chromosomen waren goed, helemaal geen afwijkingen. Uiteindelijk kreeg hij na TESE de diagnose certoli-cell only syndroom. Dat betekend dat er wel zaadondersteunende cellen zijn gevonden maar dat hij geen zaadaanmakende cellen heeft. Foutje in de ontwikkeling als baby in de baarmoeder bij zijn moeder. Zijn moeder voelt zich nu megaschuldig, die is bang dat ze wat verkeerd heeft gedaan. En hoe vaak wij ook zeggen dat zij er niks aan kan doen, ze denkt nog steeds dat het haar schuld is omdat zij hormonen moest slikken om zwanger te worden. Maar volgens de gyn maakt dat dus niks uit, ze heeft clomid gebruikt omdat ze zware PCOS had. Maar als er bij een fsh van 21.3 word gezegt dat er 50% kans is om zaad te vinden dan zal die kans bij 18 wel groter zijn lijkt me? Is daar wat over gezegt? liefs
panter en girl, bednakt voor de info.. mmm..denk dan wij inderdaad ook rond de 50%, want testosteron was binnen de marges (wel ietwat laag)..woow..spannend...ben dan ook wel een beetje bang voor alleen sertolli cellen..allemaal WACHTEN WACHTEN WACHTEN.... heel erg thanx voor de info in ieder geval... liefs
@Panter Nou idd,lekker zo n buurvrouw,sommige mensen denken echt niet na! Wijntje heb je verdiend meis O heel herkenbaar die foute opmerkingen,maar vaak zijn dat mensen die heel makkelijk zwanger raken ,idd die weten niet beter moet je maar denken,maar pijn doet het wel @Girl Fijn dat je toch een beetje rust hebt met alles ik hoop dat je deze poging iets moois gaat opleveren en ik zou idd ook aan de gyn vragen of daar iets voor is en ik hoop voor je dat je cyclus iets korter gaat zijn en je weer snel mee kan doen op de bank *dikke knuffel meis* @Wendy Ik heb bij mijn zoontje en bij deze zwangerschap ongeveer een week na inseminatie ook erge menstruatiekrampen gehad en bij mij was dat dus goed nieuws,ik duim voor je meis en heel logisch dat je dingen gaat opmerken en voelen had ik ook wel en bijna iedereen heeft dat wel @Loutje Wauw wat een onwijs mooie echofoto! @Iluna O dat is idd fijn zeg dat die VK dat bij je wil doen Nee maakt niet uit hoor of het de 2e is pffff had ik wel gedacht/gehoopt,maar ben nog steeds heel onzeker en bang dat het mis gaat,maar heb er ergens wel een goed gevoel over,dus komt vast goed @Kipjes Fijn dat de chromosomen goed zijn,scheelt voor jou toch weer een boel En het komt zeker goed met jullie droom,wij hebben er bij de 1e 9 pogingen over gedaan en ook wij dachten dat het nooit meer ging lukken dus houd de moed er in meis ! *dikke knuffel* @Vlinder Ok fijn dat jullie nu weten waar je aan toe bent,maar leuk is anders Ik hoop dat jullie dan snel de TESE krijgen en dat er toch iets gevonden word @Nana O ja dat hebben wij ook allemaal op 1 dag gehad mijn vriend idd zaadonderzoek en onderzoek bij de uroloog en een echo en bij mij werd een inwendige echo gemaakt en bij allebei een bloedonderzoek @Liev Mijn vriend had een FSH van in de 30,dus veel te hoog maar de uroloog in nijmegen zei al dat zegt nog niks jullie hebben net als ieder ander 50% kans dat we wel of niet wat vinden ,we gaan eerst ook testen op inhibine b en aan die waarde kunnen we zien of jullie bij de slechte 50% horen of de goede! @Annaatje wat fijn dat je er zo n blij gevoel van/bij kreeg maar idd zo is het wel dat zie ik nu ook wel Ik duim voor jullie allemaal keihard en denk ook elke dag aan jullie meiden !!
@loutje; wat een prachtige foto zeg! Echt super! @ All; ik lees veel herkenbaars, met name wat opmerkingen en reacties van anderen betreft. Soms errug pijnlijk!! Maar ook dingen waarvan ik denk; jeetje waar hebben jullie het over...? Allemaal 'vaktermen' waar ik nog niet mee in aanraking ben geweest (volgens mij).. De FSH bijvoorbeeld, wat is dat? Hoe wordt dat gemeten en wanneer? Manlief heeft afgelopen dinsdag bloed laten prikken en we moeten de 18e weer naar de uroloog. Ook heeft ie urine ingeleverd. Wat kunnen ze daar allemaal uit halen? En wat zegt dat over onze kansen? Ik vind het erg spannend allemaal... Nog 10 dagen wachten. En zo leef ik nu al van onderzoek naar onderzoek in de hoop dat we steeds een stapje dichter bij een wondertje komen.. Meiden, ik vind het moeilijk om mee te schrijven met jullie, maar ik lees en leef met jullie allemaal mee!!
sweet lily, fsh is follikel stimulerend hormoon Dat moet bij mannen binnen een bepaalde waarde zitten, vraag me niet welke want dat heb ik nooit gevraagd. Wij kregen de opmerking dan het veels te hoog was en ik heb toen van schrik niet doorgevraagd. Bloedonderzoek daar meten ze dus de hormoonhuishouding van je lief, ook kijken ze naar bepaalde ziektes en het DNA word meestal ook bekeken in het bloed. Maar dat gebeurd soms ook in een later bloedonderzoek. In de urine kijken ze na of er chlamidia ( een soa) inzit, wat ze volgens mij ook in het bloed checken of er anti stoffen voor zijn. Als je termen voorbij ziet komen die je nog niet kent dan moet je gewoon vragen wat het is hoor! Voor osn is het allemaal al zo normaal om die termen te gebruiken, voor jou is het mss nog abacadabra, dus gewoon vragen: wat the f*ck bedoelen jullie nou liefs
ja we kunnen allemaal bijna of de FA gaan werken! ( fertiliteitsafdeling) we krijgen er steeds meer verstand van! Hier erge obstipatie (sorry) en verder zo nu en dan wat ongi krampjes/steekjes.
@Wendy: spannend hoor! Wanneer mag je testen? *duim duim* @ Annaatje: knuf terug.. @ All: Ben erg blij met jullie en dit forum! *knuf*