Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimdj

Kimdj Lid

13 okt 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Kan iemand misschien mij vertellen waar de beste kliniek in België te vinden is? We hebben gister te horen gekregen dat we voor een TESE behandeling in aanmerking komen.. Ons arts heeft het AMC aangeraden, maar volgens mij zijn daar de wachtijden vrij hoog.. We hebben al zo lang moeten wachten..pff ag daar weten jullie alles van:)
    Wat waren jullie ervaringen met een TESE behandeling.. Ik ben zo bang voor weer de zoveelste teleurstelling!

Xxx

Ps: Dreamer wat een mooi filmpje!! zo herkenbaar! Tranen rolden over mijn wangen :)

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wendy, obstipatie klinkt erg hoopvol!!

Kimdj, ik heb werkelijk geen idee. Ik heb wel goede dingen gelezen over Gent.
    Maar heb me er nooit in verdiept, aangezien België voor ons veel te lang reizen is.

liefs

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat bertreft onze TESE,
    Lief is geopereerd, na 2 uren kregen wij de definitieve uitslag dat er niks was gevonden omdat lief zaadaanmakende cellen mist. 100% onvruchtbaar...toen klapte onze wereld wel even in.
    Verder was het herstel van de TESE een eitje, lief stond de dag erna alweer rechtop en kon na een week wel weer werken.

liefs

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @panther, het kan ook door pregnyl komen... die is over 2 dagen pas uit mijn lijf... maar had het nog niet eerder van pregnyl...

Ik hoop het ook dames, maar niet teveel.. probeer er maar niet op te letten. Merk wel dat de krampjes voornamelijk er zijn als ik rustig zit/lig.

5. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    Kimdj...wat kloteh he, dat alleen tese nog een optie is,...wij zitten in hetzelfde schuitje...wij twijfelden tussen gent en dusseldorf en hebben uiteindelijk voor dusseldorf gekozen omdat we daar snel aan de beurt zijn, de meiden op het dusseldorfbabes topic erg enthousiast zijn en het goedkoper schijnt te zijn dan in gent, en dit qua afstand nog te overbruggen is...maar ook wij wilden zo graag dat iemand inhoudelijk kon vertellen waar het beste ziekenhuis is..maar die info kon niemand ons geven.........heb zelf het idee dat het niet heel veel verschil maakt....hoorde wel weer dat in nederland aan embryoselectie wordt gedaan en daar weer niet...dusseldorf heeft een hele goede site..google Dusseldorf ivf en je komt er..dat stelde mij ook gerust....gedoe he?!! wij hebben 19 mei een eerste intake daar....

ooo pantertje....wat moet dat vreselijk zijn geweest..daar ben ik ook zo bang voor..nu is er nog een klein beetje hoop....voelt het nu helemaal goed om voor een donor te gaan? hope so....
    en wat zoooooooo balen is..mijn vriend is afgelopen week ziek gew, weet niet of hij koorts heeft gehad..dan kan de tese toch ook pas 3 maanden later??? kut!!!!

wendy wat vreselijk spannend..ik duim voor je!!!

egbimi...inhibine b dus...doen ze dat ook in DD?hm..krijg je die bloeduitslag direct diezelfde dag?? bedankt voor de info..dat wist ik nog niet...weet jij ook of een normale testosteronwaarde weer meer kans kan geven of niet??

alle andere meiden die ik niet persoonlijk heb gedaan...ik leef wel mee hoor!!beetje tijdnood..

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii kusjes voor jullie allemaal......waarom hebben onze mannen niet gewoon ZAAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Liev, mijn man heeft ook normale testosteronwaarde, dat hoeft dus helemaal niks te zeggen. Vaak zegt het wel dat er dan geen afwijkingen in het DNA worden gevonden zoals klinefelter etc.
    Bij afwijkingen in het DNA heeft een man ipv een xy chromosoom een xxy en dan hoeft er geen eens een TESE te worden gedaan.
    Dan is het al wel duidelijk.
    Ik heb geen idee of de TESE uitgesteld word door koorts, dat zou je even na moeten vragen.

Onze wereld storte idd in na de slechte uitslag. Lief wilde niet voor kid gaan en gooide voor mij alle deuren dicht. Uiteindelijk is ie omgeslagen en wilde hij wel graag op deze manier proberen kindjes te krijgen.
    Ik moest er de 1ste keer wel aan wennen dat vreemde zaad in mij. Maar nu hoort het er helemaal bij, mijn lief spuit het zaad ook in, zodat mocht het raak zijn hij mij technisch gezien zwanger heeft gemaakt. Dat geeft ons een heel prettig gevoel.

liefs

7. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    panter wat jij zegt over de dna met die xxy dat heeft mijn man en toen was het gelijk al van de tese raden we af want er zal niks gevonden worden.
    en me man heeft ook dat klinefilter hoe je het ook maar schrijft

het is vreselijk als je die uitslag krijgt ja!!!

8. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kimdj

Wij lopen in gent
    Echt supervriendelijk,eerlijk en behulpzaam
    Succes

9. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    ik trek het haast niet meer...vriendin nummer 4 is zwanger van de tweede.....

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Liev.. heftig is dat he.. de hele frigging wereld om je heen draait maar door, terwijl wij in een trage stroming terecht zijn gekomen.. Ik weet hoe je je voelt. :(.. er is geen raarder gevoel dan dat. Blij/toch niet helemaal blij en je nog schuldig voelen ook.. bleh.

Ik wens jullie allemaal succes met zwanger worden, op wat voor manier dan ook! Mijn man heeft een afwijking op het CF gen (cystic Fybrosis/Taai Slijm Ziekte) maar heeft de ziekte gelukkig niet. Alleen de zaadleiders zijn nooit aangelegd toen hij een kleine emmy was.. gelukkig wel zaad gevonden door een pesa procedure. Wel een dikke week last gehad, maar nu is alles weer toppie!

11. Kimdj

Kimdj Lid

13 okt 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi liev,
    Zeg dat wel ind ZWAAR klote!! Vraag me zo vaak af waarom?!?! Bedankt voor de tip.. Heb gelijk even een kijkje genomen. Het spreekt ons ook aan.. Qua afstand in vergelijking met Gent blijft het ong het zelfde.. Wij moeten vanuit Scheveningen komen..scheelt klein half uurtje. Mijn vriend reageerde.. al moet ik naar de andere kant van de wereld ervoor rijden..maar het blijft moeilijk je weet niet waar je goed aan doet.. Jeetje het is indd een gedoe allemaal..!
    Konden jullie snel terecht in de kliniek? En is er bij jou vriend/man helemaal geen zaadjes gevonden? Bij mij vriend is er namelijk wel dode zaadjes gevonden..en is bij jou vriend/man ook zijn hormoon en dna goed?? Sorry voor al die vragen hoor! :) ben zo nieuwsgierig.. Thuis met familie of vrienden praten is toch anders.. Ze leven mee..maar jullie weten hoe het voelt!

Anderen mensen ook bedankt voor jullie tips!

Liefs Kim xxx

12. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    meiden, nog ff weer een vraag van mij: wat is nu de reden dat een arts je doorstuurt voor tese, wanneer kiest ie daarvoor en wanneer voor mesa of pesa? Veel van julie moeten toch voor tese en niet voor de andere opties?

13. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sweetlily mn man krijgt tese omdat hij niet obstructieve azoosopermie heeft.ligt aan de aanmaak. In de fabriek zoals dokter zei gaat iets mis

@liev zo herkenbaar,iedereen van onze vrienden zn bezig met kids

@kim wij moeten 1,5 uur rijden naar gent.is goed te doen enne op terugweg eten we altijd iets bij hazeldonk.zo maken we er iedere keer maar uitje van.....

14. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    oke, maar wanneer weet je of t obstructief is of niet?

@liev: idd herkenbaar... sterkte...

15. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Geestelijke gezondheidszorg...
    Zuiden van het land...
    Ik lees iedere dag even met jullie mee, maar had de puf niet om te schrijven... Was even stil en gelaten, door het slechte nieuws.
    Maar we hebben de knoop doorgehakt!
    Deze week beginnen we aan de 3e en laatste ICSI.
    De helft van de eicellen worden bevrucht met de 2 buisjes van mn vriend en de andere helft van de eicellen met donorzaad.
    Maandag heb ik de uitgangsecho en regelen we laatste papieren.
    Ik ben nerveus en blij te gelijk. Vind het nog steeds een vreemd idee, maar dat zal wel normaal zijn...

@ Kimdj; wij lopen in Dusseldorf en zijn daar erg tevreden over.
    Wij hebben voor DD gekozen, omdat het maar een uur rijden is en de kosten lager zijn dan in België. Verder las ik hier en op IVFmoeders.nl heel veel goede reactie's. Je kan altijd bij beide een intake doen en kijken wat voor jullie het prettigste voelt.

@ Sweet Lily; mochten er een zaadcellen gevonden zijn in het ejaculaat kan het zijn dat de arts mesa/pesa adviseert.
    Er zit dan namelijk zaad in de bijbal. Via mesa/pesa wordt het zaad dus opgezogen uit de bijbal.
    Worden er geen zaadcellen gevonden of een mesa/pesa mislukt, dan kan er gekozen worden voor tese. Er wordt dan weefsel weg gehaald uit de testikels, waarna er gekeken wordt of er (on)rijpe zaadcellen in zitten.
    Mijn vriend heeft niet obstructieve azoospermie. De oorzaak die hun aangeven is een veel te hoog FSH gehalte. Hoe hoger het FSH, des te kleiner worden de kansen. De dna/chromosomen onderzoeken waren verder allemaal inorde.

Liefs....

16. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    laloutje had al in andere topic geschreven maar je kunt al wel snel beginnen zeg!!! dat is wel fijn voor jullie.

17. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    laloutje...dapper dat jullie een beslissing hebben gemaakt...kan me voorstellen dat het toch nog vreemd voelt....hopelijk krijg je er rust in maar natuurlijk in eerste instantie blijven hopen dat het toch bevrucht wordt met eigen zaad!!!! leef met je mee...
    wil je ook nog vertellen hoe hoog het fsh van jou vriend was??

sweet lilly...mesa/pesa kan ook wanneer er ergens een cyste/obstructie zit bij de man..er hoeft dan niet altijd zaad in het ejaculaat te zitten..kan gezien worden dmv echo en mri!!

verder erg bedankt voor jullie steun...pff..wat is het zwaar soms..dit weekend gaat het mij slecht af..nu maar even lekker in het zonnetje wandelen..merk ook dat ik dan iedereen ga ontlopen waarvan ikdenk dat ze me wel eens zouden kunnen vertellen dat ze zwanger willen worden of zwanger zijn..hebben jullie dat ook?? hoe doen jullie dat in jullie vriendschappen? vind het echt moeilijk..

en nog iets...weten jullie ok iets van koorts en tese??? en moesten jullie mannen voor de tese ook 2 maanden geen alcohol hebben,geen mobiel in broekzak, geen sauna e.d....??las ik ergens op i-net..of is dat wat ver gezocht??

xxxxxxxx

18. Laloutje

Laloutje Actief lid

10 okt 2010
    140
    0
    0
    Geestelijke gezondheidszorg...
    Zuiden van het land...
    @ Girl; ja gaat allemaal super snel daar!! Gelukkig maar, het lijkt me verschrikkelijk om zoveel jaar in de malle molen te zitten...
    @ Sweet lily; oeps... klopt wat liev zegt, hoeft idd niet altijd in het in het ejaculaat te zitten!
    @ Liev; Dank je wel ;) het fsh van mn vriend was 33.2
    Hoe het met koorts zit weet ik niet zeker. Bij ons hebben ze toen gezegd dat een mobiel, alcohol etc. niets uitmaakt.

xxx

19. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @liev,
    De artsen in nijmegen hebben mijn vriend een hele lijst meegegeven van waar allemaal rekening mee gehouden moet worden.

Twee maanden lang geen alcohol, geen laptop op schoot, niet te heet douchen en geen sauna ! Geen telefoon in broekzak en geen koorts. Dit is allemaal omdat warmte niet goed is voor de kwaliteit van het zaad. En als er wel iets gevonden word dan is t natuurlijk fijn als de kwaliteit ook goed is ! Mijn vriend had het daar zeker voor over en heeft zich netjes aan deze 'leefregels' gehouden :D

20. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @ laloutje: geeft niks! Fijn dat je reageert! Alle info is welkom..;)

@ liev: maar wat nou als de uroloog een echo onzin vind, omdat er toch geen zaad gevonden is in het ejaculaat? Kan daar nu dus weer pissig om worden, die uroloog van ons wil dat dus niet... Nou ja, 18 april moeten we er weer naartoe, dus dan maar weer zien.

Vind het wachten allemaal zo lang duren! Hoe doen jullie dat toch?

Deel Deze Pagina