hmm..de meningen vershcillen dus van de artsen, wat betreft alcohol en dat soort maatregelen..... en laloutje..jouw man dus fsh van 33, dan krijg ik wel weer beetje hoop dat er ook iets bij mijn mannetje gevonden gaat worden met een fsh van 18....maargoed..dan kan het dus alsnog daarna een enorme teleurstelling worden... sweetlilly...wat een vage uroloog..zit je in een streekziekenhuis oid? wij kregen ook direct dna/chromosomen onderzoek en dus inderdaad echo van de testis en afhankelijk van die echo nog een mri als er aanwijzingen zijn voor een cyste of iets dergelijks...denk je wel dat die uroloog van jullie goed bijgeschoold is en op de hoogte is?? anders zou ik zeggen..ander ziekenhuis..maar ook dan is de kortste klap misschien wel gewoon direct naar het buitenland! en ik word soms ook bijna wanhopig van het wachten..alles wat ik doe is tijdelijke opvulling..ik heb net een week een nieuwe baan..dus dan gaat het wachten wel wat sneller..maar in de weekenden en avonden is het WACHTEN WACHTEN WACHTEN andere zwangerschappen incasseren en afzien...zo voelt het voor mij... nou succes allemaal..ik ga es relaxen en dan morgen weer werken..spannend zo nieuw...bah haha xxxxxxxxxxxx
@sweetlily Wat dat wachten betreft heb ik heel veel dingen ingepland tot 13 mei dag vd tese.veeeel uit eten hihi,biosje,verjaardag enz.enz doordeweeks werken,sporten en nu ivm lente huis goed poetsen.tijd vliegt zo.maar na tese is mn agenda leeg.heb bewust niks ingepland omdat we nog niet weten hoe en wat..zelfs onze zomervakantie hebben we nog niks gepland omdat we nog niks weten...maar weet wel dat ik in de zomervakantie er ff tussenuit wil en niet alleen aan baby's denk
hihi..anaatje...zo doen wij het ook idd!!!en ik koop alles wat los en vast zit om maar even gelukkig te zijn haha..ernstig..nouja mag wel even..wij ook geen plannen voor de zomer..afwachten hoe het er dan voor staat!! xxx
Bij mn vriend hebben ze urine/zaad/bloedonderzoek gedaan. Echo van de zaadballen en echo van het prostaat. Volgens mij moeten ze ook een echo doen, om te bepalen of het obstructieve of niet-obstructieve azoospermie betreft. Ze kunnen dan ook zien of het te maken heeft met bijv. het ontbreken van de zaadleiders, cystes etc.... In Dusseldorf hebben ze een echo gemaakt, maar ook in NL. Betreft de leefregels. Daar maakte ik me ook erge zorgen over!! Na de intake in Dusseldorf konden we 3 weken later al terecht voor de tese. Ik heb toen gebeld ivm de gelezen leefregels op internet. De assistente heeft toen terug gebeld en gezegd dat dit niet van belang. Volgens mij was de reden dat het om de aanmaak gaat en dus niet om zaad wat al in de bijbal zit?!
nou mieden, stond op met krampjes en oh wat zijn mijn borsten ontzettend pijnlijk zeg zal wel door de aankomende ongi komen denk ik! Ik hoop nogsteeds op niets...
@wendy; je hebt nog even te gaan hoor! De hormonen zitten nog in je lijf!!!!! Je kunt nu nog nergens vanuit gaan! Houd moed meid!
@ Wendy: hou moed! Dit zegt nog niks toch? @ Annaatje en Liev; wij hebben ook allerei leuke dingen steeds om naar uit te kijken.. Wij gaan in mei wel op vakantie, ga er vanuit dat we dan toch nog niks weten en weer in een wachttijd zitten. Daarna maar vol goede moed er tegenaan. Ik ben ook heel erg van het kopen! haha... als ik mezelf even weer heel zielig vind, maar ook gewoon als ik iets leuks zie. Dan praat ik het weer goed: ach, kan nu nog, wij hebben toch (nog) geen kinderen... En ik begin nu dingen te kopen voor de kindjes van anderen.. ook leuk! Maar ook wel confronterend, omdat ik het zo graag zou willen voor 'ons' kindje... Nou ja, we moeten onszelf maar flink verwennen en leuke dingen doen, dan wordt het toch allemaal iets draaglijker he..
@ all, Pfff mijn cyclus schiet niet echt op. Vrijdag was de follikel 11 mm en vandaag maar 14 mm , dus groeit erg traag, zit alweer op dag 16. Baarmoederslijmvlies is nu 7 mm. Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen vanmiddag.. Zal nog wel een paar daagjes duren voordat ik pregnyl mag prikken.. Sorry hoor, maar heb ff een baaldagje vandaag bah !! Nu kom ik straks in de knoop met andere afspraken die ik niet af kan zeggen..
Het is gewoon meer dat ik nergens meer vanuit durf/wil te gaan. Ik cijfer de klachten dan ook gewoon helemaal weg... tuurlijk probeer ik op te letten met tillen e.d. nu... maar verder probeer ik erzo min mogelijk aan te denken ivm laatste diagnose
@ wendy, Pff meid, wat is de mmm soms zwaar he ?? Ik ken die momenten dat je het even helemaal niet meer ziet zitten en je afvraagt of dit het allemaal wel waard is ?? Maar schattie, wij staan er ook nog na 5 jaar !! Probeer positief te blijven en een beetje te genieten van de mooie zonnige dagen van nu. Want als je bij de pakken neer gaat zitten dan ga je t echt nog zwaarder krijgen geloof me . Ik weet dat het cliche klinkt maar het is echt zo ! Kop op meid !! Ik duim voor je dat je snel zwanger mag zijn , hele dikke knuffel !!
@kipjes bedankt voor de lieve reactie! Wij hebben wel besloten dat als we voor een 2e gaan we deze gaan adopteren.. dus dat is iets waar we binnenkort eens in gaan duiken.
lieve meiden, wat spannend is het weer voor een aantal van jullie!! Bijv. voor Wendy; duim duim........En eigenlijk voor iedereen; kan alleen niet alles bijlezen maar ik leef met jullie mee!! vraagje: ik las ergens (weet niet van wie) dat er samenhang is tussen hoogte van FSH bij manlief en de kans op zaadcellen (hoe hoger FSH, hoe minder kans op zaad bij TESE). Ik heb juist ergens anders gelezen dat dat niet zo is .....hoe zit het nou?!?! Mijn man heeft FSH van 26 dus dat is best hoog... gr. nana
Hoi meiden Is er bij jullie mannen helemaal geen zaadcellen gevonden.. Of ook alleen een paar dode?? Dit is namelijk bij ons het geval..en verder is zijn hormoon ,dna en chromozon gehalte's goed.. Ooo ik hoop zo dat het onze kans ietsjes vergroot! Liefs Kim
als ik vanuit mijzelf spreek was het 0,0... fsh, chromosomen etc alles on orde. Een verhoogde FSH waarde kan idd er op wijzen dat er een kleine kans is dat er zaadcellen gevonden worden.. tenminste.. die link heb ik wel altijd gelegd. Misschien dat iemand anders bij wie dit het geval was je hier antwoord op kan geven.
vraagje... als je iui-d gaat doen in gent en je krijgt eerst zon test ,wat voor vragen kan je verwachten.... en weet iemand hoe het gaat als je te horen krijgt dat als tese niks gevonden is.. dus eerst zon test ,dan match zoeken ofzo?? dan afwachten op brief met match?? en hoe snel kan je daar mee beginnen...
@kimdj: bij mijn man is ook helemaal geen zaad gevonden, weet niet of jullie dan meer kans hebben dat ze wat vinden... @Annaatje: wat voo test bedoel je?
Hoi Nana, ik heb dat geschreven. Mn vriend moest laatst weer bloedprikken (half jaar na tese), om het fsh en testosteron te checken. Fsh was flink gestegen naar 44. Heb toen gevraagd wat dit precies betekende. De uroloog zei toen dat het de schade in de zaadballen aan geeft. Verder zegt een hoog fsh niet altijd wat. In NL deden ze hierover heel erg moeilijk bij ons. Nauwelijks kans etc. In Dusseldorf vonden ze dit erg voorbarig. Ik kan me een ander stel herinneren van een ander forum. Bij hun was het nog hoger, en hun hadden veel buisjes met bruikbaar zaad...
Bedankt voor jullie reactie's! Heb zelf ook echt geen idee of het überhaupt iets uitmaakt., hoop van wel natuurlijk vind het soms zo ingewikkeld allemaal.. Weten jullie of er in Düsseldorf ook Nederlandse artsen zijn? Spreek echt geen woord Duits! Xxx
@ kimdj er werkt zowel een nederlandse arts als ook nederlands sprekende assistenten. Alleen in Mühlheim (waar de Tese gedaan wordt) was dat niet het geval. Maar hun engels is prima. @ nana bij mijn man was de fsh maar licht verhoogt, verders waren alle hormoonwaardes normaal. Desondanks waren er ook bij een Tese geen zaadcellen te vinden. Ik duim dat jullie meer geluk hebben. Hoewel ik moet zeggen dat ik er helemaal niet meer mee bezig ben, dat wij nu dankzij een donor zwanger zijn. Soms vergeet ik het zelfs. Voor hem is het net zo - gelukkig. Kipjes, wendy & girl (en iedereen die ik vergeten ben.. sorry) heel veel succes meiden, mijn duimen draaien overuren. En natuurlijk voor de dames die in afwachting van de Tese zijn.