Geweldig Wij hebben al het hartje zien kloppen. Echt heel wonderlijk, ineens is het veel werkelijker. Zeker voor mijn man. En we zijn er heel blij mee natuurlijk. Jullie heeeeeeeel veel succes voor de komende ronde *thumbs*
Iluna hoe was de echo? Girl en panter een positieve ovutest en hopelijk over een week of twee een posi zwangerschapstest!!
@iluna het lijkt me zoo speciaal! Ja ik denk dat wij dit ook doen, misschien wel 2 rondes, ook om te proberen iets af te vallen..
nou woensdag heb ik me tp!!!! nu duimen dat het ontdooien goed gaat. maar daar gaan we gewoon vanuit. loutje lief van je!! hoop ook eindelijk een test in handen te krijgen en kunnen showen hier. hoe gaat het met je?? panter wanneer heb jij je iui?? lopen we gelijk dit keer?? iluna wat geweldig nieuws dat je het hartje hebt gehoord!!! lekker genieten meid!!! wendy ik zit er ook elke keer wel doorheen als een poging mislukt maar na een paar dagen wil ik er weer voorgaan want als ik een maand moet wachten duurt het al lang voor me. je bent pas net begonnen met de iui's. elif hoe is het met jou meid???
meiden, wat spannend allemaal weer! Ik blijf meelezen en duimen hoor!!! Wij zijn vanmiddag weer naar de uroloog geweest voor de uitslagen van het bloed en de urine. Die beste man laat ons binnen, we hoeven niet te gaan zitten, hij wil direct de testikels voelen... Dat gedaan, aankleden, toen stond de uroloog alweer klaar met de deurkruk in zijn hand. Kregen nog wel even de mededeling dat de testosteron goed was, maar andere waardes afwijkend. Manlief krijgt een verwijzing voor de internist...dat was het!!:x Toen hebben we dus zelf maar even gevraagd hoe het nu dan verder gaat, welke waarde is afwijkend en hoeveel? Die uroloog sprak alleen maar over 'geen aanmaak', dus maar eens gevraagd naar TESE; oh, maar dat doen we hier niet. Dan moet je naar Nijmegen... ja, dat weet ik ook! Nu hoeven we dus niet naar de internist, maar terug naar de fertiliteitsarts en die gaat ons doorsturen naar een ander ziekenhuis, waar ze meer kunnen. We hebben er wel uit gekregen dat de FSH 17 is, die moet onder de 6 zijn, en de LH is verhoogd. Verder zijn de ballen aan de kleine kant. Weten jullie wat dit inhoudt en wat dan onze kansen zijn? Ben best bang dat het betekent dat manlief echt onvruchtbaar is...
-------------------------BABYNIEUWS-------------------------- Lieve allemaal, Ik wil jullie laten weten dat op 11-04-11 onze dochter is geboren! Het gaat enorm goed met haar, ik begin ook langzaam te herstellen van de keizersnee. Met Papa gaat het ook heel erg goed, hij is zo lief voor haar en zo trots als een pauw met ons meisje! Dikke knuffel voor iedereen en mijn duimen blijven draaien voor iedereen!! XXX Liefs
bailey wat een geweldig nieuws!!!! en wat een leuke datum hebben jullie uitgekozen . mogen we weten hoe ze heet?? fijn dat alles goed gaat met de kleine meid!!! met jou ook verder alles goed??? geniet er lekker van he!!!
Baileeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyy!!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Nu heerlijk genieten! Ps. naam via pb? Ben nieuwsgierig!
@ bailey, Wat een goed nieuws !! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje !! Hoop dat je snel opknapt. Heel veel gezondheid, geluk en liefde toegewenst ! En hoe heet ze ? ( Als je dat wilt vertellen hoor... ) Knufff
@ sweet lilly bij mn man zn de ballen ook erg klein... Hebben jullie al wel t chromosomenonderzoek gehad want toen wij hiervan de uitslag wisten hebben we meteen tegen uroloog gezegd dat wij het in t buitenland wilde doen de tese. Gelijk gebeld met cz,toen zk in gent en hup gelijk al eerste afspraak.en dan gaat t best snel. Weten jullie al of je belgie of duitsland zouden willen voor tese
Bailey, wat geweldig. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Ik wens jullie heel veel geluk samen. @ annaatje het was onze 4e poging in totaal, de eerste cyclus met hele lichte stimulatie. Op zich was mijn cyclus regelmatig en eisprong goed te traceren met de ovutests, maar toch had ik het idee 2x net te vroeg of te laat geweest te zijn voor de inseminatie. En wat denk ik ook geholpen heeft is nmm dat we ervoor 2 pauze cycli hadden, en eerst op vakantie geweest zijn. Zo kon ik wat meer ontspannen aan deze ronde beginnen. Oh ja, en ik heb me door een acupuncturist laten begleiden. Alle beetjes hebben geholpen denk ik - en een portie geluk hoort er ook altijd bij.
hey meis, ik lees dat jij in dezelfde fase zit als wij.....wij zijn net iets ''verder''. We hebben inmiddels via fertiliteitsarts inderdaad doorverwijzing naar Nijmegen gekregen en kunnen daar 5 mei terecht. Ik heb me inmiddels ook al suf gezocht naar info. Dit is wat ik weet: *FSH waarde zegt inderdaad wel iets, maar het hoeft niet te betekenen dat er geen zaad gevonden kan worden door een TESE. Zie ook de forums van Freya; daar staan ook topics over TESE/MESA/PESA. Ik heb via google een berichtje gelezen van iemand die ondanks hoge FSH bij TESE wel zaad had. Mijn man heeft trouwens een waarde van 26; dat is een stuk hoger dan bij jou man *kans op zaad bij TESE is 50%. Alleen via TESE is er dus echt zekerheid te krijgen *kleine ballen wijzen inderdaad op een afwijking; mijn man heeft ook iets kleinere ballen. Maar verder hoeft het nog niet te zeggen dat er geen zaad gevonden word bij TESE Een andere vraag is, die mij erg bezig houdt: wil ik het allemaal wel?? Dat is misschien heel gek, want ik merk dat veel dames zo snel mogelijk met de MMM willen beginnen, maar mijn man en ik zijn terughoudend. De risico's van het gebruik van zaad met TESE zijn neit zo bekend en het is dus toch echt anders dan bij een ''standaard'' ICSI traject. lieve meis, het is een heftige situatie. Ik weet hoe je je voelt. Eenzaam soms he? Zelfs op dit forum heb ik dat een beetje omdat de meeste meiden al verder zijn (bijv. met IUI-D)....... veel succes en stuur me een pb-tje bij vragen ofzo!
@nana kan me idd voorstellen hoe je over tese icsi denkt. Wij hebben t daar niet over gehad. Ik zit ook nog niet in t iui traject en soms denk ik ook weleens t kan me niet snel genoeg gaan. Maar zoals mn man zegt,geduld hebben in t leven en t komt goed. Ik bekijk t maar zo dat we al 2 jaar lekker extra sparen,samen nog leuke dingen doen enz. Dat doet mij erg goed Vanmiddag heb k een vrije dag genomen en heerlijk een middag voor mezelf gehad. Nu kan t nog denk k dan maar
Sweet lily, Mijn man heeft ook kleine testikels, een fsh van 21.3 en normale testosteronwaarde. Helaas is er niks geen zaad gevonden. Baley, van harte met de geboorte van jullie dochter!! Nu genieten met zijn 3tjes! Girl, leuk woensdag TP! Ik moet ff afwachten of ik vanaaf positieve ovutest heb...zo ja dan heb ik morgen IUI en lopen we op een paar dagen na gelijk op. nana, ik had hetzelfde gevoel toen we voor de TESE/ICSI stonden. Het wil ik dit allemaal wel..Maar op de 1 of andere manier ben ik toch zover gekomen om nu het KID traject in te gaan samen met lief. Van tevoren hadden we dit niet zo bedacht.. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan. liefs
@ panter: meid wat moet het rot zijn om dat te horen! Heeft je man wel TESE gehad? @Nana: ik zit daar nu inderdaad ook wel mee...wil ik dit allemaal wel? Maar als we ervoor zouden kiezen om geen TESE te doen, zal ik me, denk ik, altijd afvragen of we niet een kind hadden kunnen verwekken met zaad van mijn man... Wat een vreselijke rotsituatie! En hoe groot is de kans dat er iets gevonden wordt, na deze uitslagen? Kan iemand van jullie daar iets over zeggen?
Sweet lily, mijn man heeft een TESE gehad. Daaruit bleek dat hij geen zaadaanmakende cellen had. Dit werd eigenlijk al verwacht door de kleine zaadballen en het verhoogde fsh. Bij ons werd ook gezegt dat we 10-20% kans hadden dat er zaad werd gevonden. Een hele kleine kans dus maar mijn man wilde het zeker weten. Hij heeft de TESE dus gehad, met negatief resultaat. liefs