Woowowoow.... geweldig - van harte gefeliciteerd girl. Ik was een paar weken na de test snipverkouden. Maar dat geeft niets als je maar geen hoge koorts krijgt (anders paracetamol nemen!). Bij mij wordt de misselijkheid eindelijk iets minder. Maar vergeleken met alle zorgen, wachtweken stress en onzekerheid is die misselijkheid peanuts. Geniet ervan en hou de kleine goed vast!
@ Nana; ik kom idd ook uit het Zuiden des Lands! En we eigen zaad en donor wordt gescheiden gehouden!!!! We willen wel weten wie de biologische vader is. Het eigen zaad heeft altijd voorrang op de donor. Dus als er genoeg eigen zaadjes zijn worden die als eerste gebruikt. De rest wordt aangevuld met donor. In totaal zijn er al 19 eitjes bevrucht met eigen zaad en hebben we maar 1 bevruchting gehad. Dus de kans dat het met eigen zaad lukt is minimaal.... En betreft de IMSI: De IMSI zaadcel selectie methode IMSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen voor de bevruchting in een ICSI behandeling. Een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), is de laatste jaren ontwikkeld. Deze methode is in eerste instantie ontwikkeld voor patiënten met voorafgaande ICSI behandelingen zonder zwangerschap. Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een ca 6000x vergroting gebruikt waardoor bepaalde kenmerken van de zaadcel beter zichtbaar worden (zie onderstaande afbeeldingen). Dit is een geheel veilige methode voor het selecteren van de beste zaadcellen. Tot nu toe zijn ongeveer 600 kinderen geboren na toepassing van de IMSI methode. Literatuur lijkt uit te wijzen dat de zwangerschapskans bij de IMSI methode hoger is dan bij de standaard ICSI methode. Ook duidt deze data op een verlaging van het aantal kinderen met aangeboren afwijkingen in vergelijking met de standaard ICSI methode en op een afname van het aantal miskramen. Verder is de kans op bevruchting en de ontwikkeling van de ontstane embryos in het laboratorium met de IMSI methode vergelijkbaar met de standaard ICSI methode. Voorafgaand aan de IMSI behandeling is het aan te raden om een extra zaad analyse te doen. Deze IMSI screening test is om te kijken of het zaad inderdaad voor IMSI geschikt is. Kosten De kosten voor de IMSI zijn extra kosten bij de ICSI behandeling en bedragen 269,51 voor de eerste eicel; voor elke volgende eicel bedragen de kosten 210,16. De totale kosten, ongeacht het aantal eicellen bedragen niet meer dan 900,- Voor een IMSI in het weekend wordt een toeslag van 150 in rekening gebracht.
Vandaag de punctie gehad... 20 eitjes!!! Heel erg blij, maar ook een beetje bang voor het alles beslissende telefoontje morgen.... Wel... niet...Wel... niet...Wel... niet...Wel... niet...
Girl, is het goede nieuws al wat geland? Laloutje, wauw! 20 eicellen wat een oogst zeg!!! Ik duim heel hard voor je! Hier geen nieuws, nog geen ongi....word nu wel spannend! Al 5 dagen enorm zere tieten whaaaaaaaaaaa!!
Girl: van harte gefeliciteerd meid!! Tis vast nog onwerkelijk! Maar lekker van genieten meid!! Ik wil natuurlijk veel meer goed nieuws lezen deze maand!!! LaLoutje: jemig..20! Ik duim voor jullie dat jullie mooie emmy's/cryo's krijgen en dat het mag resulteren in een zwangerschap! Panter: morgen testen meid?! spannend! Die zere tieten geven wel hoop zeker. Ik had dat op het eind nl niet meer zo.. ik hoop het voor je!!!
Tja die zere tieten maken me erg onrustig. Pffff...als het straks blijkt dat ik niet zwanger ben zal dat een behoorlijke teleurstelling zijn denk ik. Want juist door die megazere tieten krijg ik hoop. Als ik savonds mijn BH uitdoe doet het echt enorm pijn. Na ja..we wachten nog maar even af tot ik moed heb verzamelt om te testen. Morgen is de dag des oordeels, als ik dan niet ongi word is de kans groot dat ik zwanger ben. maar testen zal ik ws uitstellen tot vrijdag... Want ik dúrf gewoon niet! xxx
WOW girl wat een mooie test!!!! Van harte gefeliciteerd meid!!!! Tanden poetsen was bij mij ook een gevecht haha! Geniet ervan samen! @Panter jeetje spannend meid, mijn duimen draaien! @Laloutje zo 20 eitjes wat goed! @Wendy hoe gaat het met je buikpijn? Hopelijk een stuk minder nu! XXX Liefs
Panter.. spannend he... en wat nu als je morgen afwacht en dan donderdag gaat testen? Ik merkte bij mijzelf nl wel dat naarmate de pregnyl en puregon uit mijn lijf waren dat de pijnlijke borsten ook afnamen. Van de utro had ik dat nl niet.. spannend meid.. ik hoop het echt voor je!
Muppet, ik heb geen pregnyl of andere medicatie gebruikt. Dus daar kunnen mijn zere boobs niet van komen. heb wel het idee dat het vandaag minder pijn doet, maar gister werd het in de loop van de dag ook erger. Ik wacht rustig af...whaaaaa!
GIRL Wauw!! Gefeliciteerd! Wat een mooie streep.. Wij wachten en wachten en wachten nog steeds op een uitnodiging van het AMC.. voor TESE. Panter hoop voor jullie vrijdag ook een mooie test met zo'n duidelijke streep! Laloutje 1 van de 20 moet gewoon goed zijn deze mnd succes.
*breekt in* WOEHOEEEEEEEEE Girl, wat een ontzettend mooie vet positieve test! GEFELICITEERD! Ik duim dat alles goed blijft gaan! Liefs Sikki *breekt snel weer uit*
Meiden... het is niet te geloven.... 5 bevruchtingen met eigen zaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en 6 bevruchtingen van de donor! *** Speachless ***