Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ girl, excuus dat ik wat voorbarig was, ik dacht echt dat je vrijdag de afspraak had! Nog maar een keertje slapen, ik duim dat de kleine goed te zien (en natuurlijk dat alles goed) is!

@ panter

Ik geloof niet dat er een eenduidig antwoord op jou vraag is, helaas.
    Maar gezien je vrijdag en zaterdag positief getest hebt en zondag negatief lijkt me inseminatie zaterdags precies goed?!

In D'dorf doen ze het anders dan in Belglië. Daar wordt als je 's ochtends een positive ovu-test hebt gehad dezelfde dag geinsimineerd. Ik heb de arts gevraagt of dat cryo zaad wel zo lang overleeft, als mijn eisprong pas 24 uur later plaatsvind. Hij zij dat ook cryo zaak 24 uur overleeft en dat je kansen beter zijn als je vlak voor de eisprong insemineerd als erna.

Mijn 4e poging was met lichte stimulatie maar ondanks vrij 'vroeg' insemineren wel raak. Ik heb toen 's ochtends om 7.00 de pregnyl gespoten en 's middags vond de iui plaats.

Juist van die onzekerheid mbt timing van de inseminatie werd ik persoonlijk helemaal gek. Dat was voor mij persoonlijk dus ook de reden waarom ik die pregnyl spuit om de eisprong te timen een goed plan.

@ loutje
    ik zie nu pas je bericht, wat een verdrietig nieuws! ik wens jou & het gezien heel veel sterkte...

2. NielsenDiana

NielsenDiana Nieuw lid

22 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij wilde hier ook graag even ons verhaal vertellen. We zijn al 15 maanden aan het proberen om zwanger te worden, maar het lukte maar niet.
    Nu hebben we laatst het sperma laten onderzoeken en hebben afgelopen vrijdag de uitslag gehad.
    Tot onze grote schrik bleken er helemaal geen zaadcellen aanwezig te zijn. We waren echt geschokt en konden het gewoon niet geloven.:(
    Nu worden we doorverwezen naar de uroloog in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen voor verder onderzoek.
    Graag willen we wat verhalen van mensen die dit ook meegemaakt hebben, en hun ervaringen.
    Je vraagt je toch af of er nog hoop is :(, je kan het je bijna niet voorstellen dat het gewoon niet gaat lukken om samen een kindje te krijgen.
    We blijven in iedergeval hopen, al is het mischien tegen beter weten in.

Groetjes Niels en Diana :)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Helaas welkom hier meid.
    De ervaringen zijn verschillend bij ons allemaal.
    Mijn man heeft 2 keer een tese ondergaan maar 1 keer heeft ons zh 8 zaadcellen weggegooid aangezien het niet genoeg was.
    En tegen ons gezegd dat er niks was.
    De 2e keer alleen onvolgroeide zaadcellen.
    Na veel piekeren met kid begonnen en 5 jaar na het stoppen met de pil is ons prinsje geboren.
    Maak geen overhaaste beslissingen en wat je nu niet wilt is straks misschien anders weet ik uit ervaring
    xxx

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niels e Diana, welkom!!

Wat schrikken die boodschap! Ik weet nog goed hoe rauw het ons op ons dak viel.
    Mijn man bleek ook geen zaadcellen in zijn zaadlozing te hebben. We zijn doorgestuurd naar nijmegen waar de TESE operatie heeft plaatsgevonden.
    Helaas is hierbij gebleken dat mijn man volledig onvruchtbaar is, hij maakt geen zaadcellen aan.
    Wij waren er snel uit dat we dan verder zouden gaan met KID. Mijn man wilde dat eerst niet maar is na een maand of 6 bijgedraaid.
    Ik wens jullie veel sterkte met alles wat nu gaat komen.

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hoi Niels en Diana,

Ook hier geen zaadcellen maar dit door een afwijking op een bepaald gen wat ervoor zorgt dat de zaadleiders er niet zijn/ niet zijn aangesloten. Via een pesa is er wel zaad uit de ballen gehaald (14 rietjes vol!) dus kunnen wij nu middels ICSI proberen voor een kindje.

Wij wensen jullie veel succes in de tijd die komen gaat! Spannend is dat he dat je niet weer hoe of wat er aan de hand is en wat komen gaat. (Chromosomen onderzoek/ hormonen onderzoek etc.)

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    welkom niels en diana

hier helaas ook geen zaadcellen gevonden en uit de chromosomen onderzoek die we gelijk kregen bleek dat hij een x teveel heeft wat aangeeft dat hij gelijk ontvruchtbaar is. wij konden geen tese laten doen omdat de uitslag al heel duidelijk was. aan veel waardes zagen ze al dat er weinig hoop was voor ons. en nu ben ik zwanger via ivf-d. we zijn er allebei super blij mee.

neem je tijd voor alles en geef het een plaatsje. jullie nemen samen het besluit wat je gaat doen sterkte!!!

iluna maakt niet uit hoor dat je dacht dat het vrijdag al was. moet nog 1 dagje wachten.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Girl wat spannend nog 1 nachtje!
    Ik herinner me de eerste echo nog of het gisteren was.

8. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @niels en diana
    Welkom hier...

Wij hebben hier allemaal hetzelfde meegemaakt en idd je wereld staat dan even stil... Mn man heeft non obstructieve azoospermie.pas tese gehad niks gevonden.wij gaan nu voor 100% voor kid in gent.
    Heel veel sterkte samen en erover praten helpt!
    Enne wij zn dr ook voor jullie als je vragen hebt

9. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @panter welke ovu testen gebruik je
    Ik altijd clearblue digitale en had altijd maar 1dag posi ovutest.
    Sochtends testte ik altijd.

@kipjes we gaan idd rekening maar weer indienen.
    Ik zou ook vantevore ff belle ivm medicijnen.
    Nog ff meid en dan kun je ook weer verder!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Anaatje, ik gebruik ook CB digital.

xxx

11. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @panter oke,zouden die.niet 1dag maar smiley moeten geven?hmm weet okk niet.ik heb ze weer besteld. Nu hadden ze ook 20 stuks voor 49,95
    laat t bij mn ouders bezorgen hihi.nu weten ze dr van en k ben toch werken als ze t pakketje bezorgen.
    Mn man gaat dinsdag weer werken. 10 dagen thuis gebleven van tese operatie

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Anaatje, het verschilt per vrouw hoe lang haar piek duurt. De mijne duurt soms 3 dagen. Maar wanneer dat ei dan springt is me een raadsel. De gyn zegt 24-48 uur na het begin van de piek. Daar moet ik dan maar op vertrouwen...
    Die testen verkopen ze ook bij de etos. 20 stuks voor 50 euro.
    Scheelt toch behoorlijk wat!

13. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @panter wist ik niet. Ik dacht maar 1dag
    Thanks,wist niet dat etos ook die 20 stuks had

Wij zn net ff naar film geweest,ff ontspanning en mn mannetje na 10 dagen dr weer uit.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Lekker even eruit geweest dus, welke film hebben jullie gezien?

Girl, succes vandaag met de echo!! Hopelijk een mooi kindje te zien!!

liefs

15. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    dank je panter. vind het erg spannend. heb om 12 uur echo!!!

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Panter, volgens mij heb ik jou op een ander forum al antwoord gegeven op je vraag, kan dat?
    Maar er is niet te zeggen of je IUI te vroeg is geweest.
    Een negatieve ovu test geeft niet aan dat je ei is gesprongen, enkel dat je LH-piek is geweest.
    24 tot 48 uur na het begin van de LH-piek springt doorgaans je ei.
    Ingevroren zaad leeft max 12-24 uur.
    Dus hoop dat er sterke zaadjes bij zaten die je eitje hebben opgewacht!

Loutje, jeetje meis wat heftig.
    Ik hoop dat het helpt om de pijn te minderen.
    Dikke knuffel.

NielsenDiana, sterkte met alles wat nog komen gaat!

Girl, spannendddddd over een half uurtje zie je jullie kindje :D
    Ik herinner het me ook nog als de dag van gisteren, krijg er gewoon tranen van in mn ogen.
    Geniet ervan meis!

Over max 2 kindjes, dat is per kliniek/zh verschillend.
    Ik kan niet zeggen hoeveel kindjes ik graag had gewild.
    Maar dat er voor ons besloten wordt dat het er maar 2 mogen zijn is best moeilijk.
    Al kan dit erg naar overkomen voor degene die nog bezig zijn voor een eerste kindje.

Dikke knuffel voor iedereen!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ah hier lees ik het Dreamer 12 uur:D
    Nog 20 minuten en jullie zien jullie wondertje!!!
    Ik duim iig hard voor een mooi knipperlichtje!

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dreamer, dat kan. Heb de vraag ook op het kidforum gesteld.
    Maar aan mijn slijm te zien heb ik mijn ei het weekend wel gehad.
    Vruchtbaar slijm was zaterdag op zijn hevigst, zondag werd het iets minder en vandaag is het weg.
    Ik ga er dus vanuit dat ik zaterdag of zondag mijn ei heb gehad.
    Vind het deze keer wel spannend, nieuwe donor dus wie weet?

Girl, nog eventjes tot de echo...whaa wat spannend zeg!!

19. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo meiden, ben weer thuis!!! het hartje klopt!!! ben nu 6 weken en 5 dagen!!! wat mooi om te zien zeg en nu besef ik het he.

11 januari uitgeteld :)

20. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ girl

Yeahhhhhhhhh , wat fijn nieuws zeg !! Ben zo blij voor jullie !
    Nu lekker op een roze wolk meis , geniet er maar van , jullie hebben er hard genoeg voor moeten knokken ..

Hele hele hele dikke digi knuf voor jou en girl-man

Deel Deze Pagina