Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    kipjes wat lief!!!! ben zo blij he. nu besef ik eigenlijk pas dat ik echt zwanger ben.

maar jullie verdienen het ook heel hard hoor. jij hebt ook al heel veel moeten doorstaan.

iedereen hier verdiend het!!

2. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @girl ben zo blij voor jullie! Idd nu lekker genieten
    Geniet dr van he meis

@panter we zn naar pirates geweest.wel leuke film

3. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ girl,
    Kan me voorstellen dat het nu pas echt voelt.. omdat je het nu echt hebt kunnen zien en er een bewijs van hebt ;)
    Mijn schoonzus heeft de eerste echo ingelijst in zo'n speciaal echo lijstje van prenatal, erg leuk om terug te zien, de kleine is nu alweer 1 jaar :)

Lief van je ! We verdienen het zeker allemaal :)
    Hopelijk zijn we met z'n allen snel zwanger, hoe mooi zou dat zijn :D

Vandaag een belrondje gedaan rond de ziekenhuizen hihi... In NL weer even geregeld dat we voor de echo's mogen komen.
    UZ gebeld ivm de hormonen. Afgesproken dat ik vrijdags de 15e juli kom, dan faxen zij het recept door naar de apotheek en dan haalt mijn mam de hormonen op.

Maandag de 18e juli start ik dan met decapeptyl. En ik geloof dat ik dan 20 juli gonal-F bij ga prikken. Dus dan kan ik na het weekend de rest van de hormonen ophalen. Heel gedoe dus , maar wel geregeld :D
    Nu alleen nog de rekeningen goed op naam krijgen en dan ben ik er echt klaar voor !!

Over een paar weekjes lekker op vakantie, en dan uitgerust beginnen met ivf. Kom maar op met die hormonen grrrrr :D

4. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    ennuhh girl,
    heb je foto's van de echo ? of wil je die liever niet plaatsen?

knufff

5. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een mooi nieuws girl, kan helemaal navoelen dat de zwangerschap nu pas 'echt' aanvoelt. :) Heb je nog veel klachten of voel je je verders goed? Echt fijn dat het gelukt is en het hartje mooi klopt!

Wat goed dat je dat allemaal al hebt kunnen regelen kipjes.
    Ik hoop zo dat het snel raak mag zijn, na al die tijd moet dat gewoon! Waar ga je op vakantie (als ik vragen mag)? Vakanties zijn goed voor de vruchtbaarheid, bij ons heeft het geholpen en ik ken nog 2 stellen waar dat het geval was. :D

Ook van mij welkom Niels&Diana, ook mijn man heeft na 2 keer zaadonderzoek in Duitsland de TESE operatie laten doen. Helaas zonder resultaat, er was geen enkele spermacel te vinden. Na dat we dit verwerkt hebben zijn wij in Duitsland (vanwegen de kortere wachttijden) begonnen met inseminaties van Donorzaad en inmiddels 12 weken zwanger.
    En hoewel het een gigantische stap & beslissing was denk ik er nu nog nauwelijks aan. Het is gewoon ons kindje, hij is de vader en alles andere komt later.

En natuurlijk draaien m'n duimen weer voor Panter. Op naar een nieuwe donor, nieuwe kans, nieuw geluk!

6. NielsenDiana

NielsenDiana Nieuw lid

22 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dank je wel voor alle reacties.:)
    Ik hoop dat we snel een afspraak bij de uroloog kunnen maken, weten jullie of dat je lang moet wachten voor je daar terecht kunt.
    Ik kan nog steeds niet snappen dat er helemaal geen zaadcellen zijn.
    Zijn er ook voorbeelden dat het gewoon een verstopping van de zaadleiders is, of komt dat niet vaak voor.
    Lees hier namelijk meestal verhalen dat er alleen tese mogelijk is, of dat er helemaal geen zaadcellen gemaakt worden.

Groetjes Niels en Diana

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jaaaaaaaa wat geweldig!!!
    Ik had er zo hard op gehoopt:D
    Geweldig meid.

Je uitgerekende datum kan ook weer naar voren gaan heh;)
    Is moeilijk te bepalen op deze termijn:)

8. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kipjes lekker he ff op vakantie. Waar gaan jullie heen
    Ik vind ook zo dat jij t verdiend!
    Ff vraagje. Toen jij iui deed in gent mocht jij toen ook
    In ned terecht voor follikelmeting of deed je alleen ovu test en
    Dan 1dag later naar gent

@all ik baal.. Dag 30,wel bruinverlies nog geen menstruatie.
    Maar nu heb ik 27juni hsg,gaat denk niet lukken want dan zul je net zien
    Dat ik dan mn menstruatie heb! Dan mag hsg niet doorgaan
    Dan 27 dagen dan 39 dan weer 31 pff verlang naar mn cb digi ovu testjes
    Dan weet ik precies wanneer

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    kipjes fijn dat je alles met de zh's hebt besproken. en dan kun je met een geruststelling beginnen met spuiten en niet dat je in de stress omdat je de medicijnen nog niet hebt.
    ik zal straks wel ff een foto plaatsen :) die mogen jullie wel zien.

iluna met tandenpoetsen moet ik s'ochtends en s'avonds overgeven maar niet elke dag en de rest van de dag nergens last van alleen moe.

ons wondertje ja eindelijk goed nieuws hier!!! ja ze zei ook wel dat het moeilijk meten was de 1ste meting was 6,4 weken en de 2de meting dus 6,5 weken. het was nu 0,785 cm.

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    kipjes wel lekker nog ff op vakantie waar ga je heen??

annaatje hopelijk zet het door en kun je de hsg gewoon krijgen.

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hier de echo foto weet niet hoe ik die hier anders kan plaatsen dat je de foto direct ziet.

12. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ girl superrrr die foto!!!! :)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aaaaaaah Girl wat super lief en het zit hoog en droog:D
    Mooi plekje gevonden om in te nestelen:D

14. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ girl,

Wat een prachtige echo foto !! :D :D :D

@ all,
    Zal zo even reageren op de rest , gaat traag met BB ...

15. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ Niels en Diana
    Helaas welkom hier op het forum.
    Bij mijn vriend zijn er helaas ook geen zaadcellen gevonden. Hij heeft een Tese ondergaan in Nijmegen en daarbij is helaas ook niets gevonden. Vanwege lange wachttijden in NL zijn wij nu in behandeling in het UZ- Gent in Belgie. Na 8 mislukte IUI-D pogingen gaan wij nu beginnen met ivf.

Is er al een tweede zaadtest gedaan meis ?
    Of gaan jullie al voor een Tese ? Er zijn wel situaties dat er nog iets gevonden wordt hoor ! dat is voor een deel ook afhankelijk van de uitslag van het dna/chromosomen onderzoek. Hier was er een afwijking, waardoor de kans al kleiner was dat ze iets zouden vinden.
    Heel veel sterkte in deze verschrikkelijke en spannende tijd meis. Als je vragen hebt, stel ze gerust !

@ annaatje,
    Wij hebben 6 keer IUI-D met ovutesten gedaan. En de laatste 2 pogingen hebben we de follikelmetingen hier in NL gedaan en stuurden we de gegevens steeds door. UZ belde ons dan om te laten weten wanneer ik pregnyl mocht zetten en wanneer ik voor de IUI mocht komen.

Nu met IVF doen we de eerste en laatste echo in uz-gent. (en eicelpunctie en terugplaatsing natuurlijk hihi) en de rest van de echo's / follikelmetingen doen we weer in NL.

Ik duim voor je dat je toch de hsg kunt doen meis, knuffff

@Dreamer,
    Hoe is het met jullie en met de kleine meid ?

@ Onswondertje,
    Binnenkort alweer een gesprek voor de 2e he ? pff wat gaat het hard hihi, al zenuwachtig ?

@Bailey
    Hoe is het met je meis, hoe bevat het mama zijn tot nu toe ?

@ iluna
    Wij gaan lekker een weekje naar Spanje met fam.
    Heerlijk even ''bijtanken'' en hopelijk van de zon genieten :D

@ panter,
    Ik duim voor je !! spannend en ook met nieuwe donor :D
    Moet gewoon lukken dit keer hoor...

@ loutje,
    Weet niet zo goed wat ik moet zeggen/vragen. Vind het zo kl*te voor je.. even een dikke knuf !!

@ egbimi,
    Hoe voel je je ?

@ wendy,
    Je hebt nu even pauze. Maar mocht je dit lezen, hier wordt toch aan je gedacht hoor knuffffffellllll

@all, sorry als ik iemand ben vergeten.

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Girl wat goed!!! Yeeeaaahhhh!!

Anaatje, hsg moet voor de eisprong plaatsvinden. Hebben ze je dat niet verteld? HSG doen ze altijd in de 1ste cyclushelft. Ik zou dus nog maar ff bellen als ik jou was.

liefs

17. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ panter,

Het moet idd voor de eisprong maar na de menstruatie.
    Dus moet er precies tussenin gedaan worden..

18. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @panter kipjes
    Thanks
    T is ff afwachte nu,maar heb nu zon buikpijn
    Dus t zal dr vandaag wel zijn. en dan hope dat vogende keer kortere cyclus is zodat ik 27juni toch hsg kan doen
    We hebbe die dag ook eerste gesprek kid maar denk wel dat die dan
    Wel kan doorgaan

Fijnr dag meiden ik ga zo werke tot 5uur en vanavond heerlijk ontspannend zumba lesje doen

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Niels&Diana; je kunt er nu nog niet echt wat van zeggen natuurlijk maar er zijn wel een aantal dingen waar je al op kunt letten:

Hoeveelheid sperma (klinkt wat raar); omdat bij mijn man de zaadleiders niet zijn aangesloten kwam er eigenlijk niet zo veel sperma uit. Dit was echt maar 1 of 2 mililiter geloof ik. Dat kwam omdat het zaad er niet bij zat, maar wel prostaatvocht etc want dat komt niet via de zaadleiders zeg maar.

Ze gaan kijken naar de fsh waarde van je man/vriend. Dit is het vrouwelijk geslachtshormoon. Je kunt wel kijken of je man een man is met veel beharing, spieren etc, of is het een wat "rondere" man met weinig beharing. De hormoonwaarden van mijn man waren goed, hij is dan ook gespierd en behaard..

Er waren voorheen meer stellen die via mesa of pesa zaadjes moesten halen. De meeste meiden die nu schrijven hebben idd tese gedaan en sommige maar met succes.

Iedere situatie is anders, bij ons is het wel gelukt. Wij dachten eerst ook dat onze wereld instortte, maar nu zijn we sterker en kunnen we het samen aan.

Je kunt hier alles kwijt, niemand zal je zo goed begrijpen als wij.

Liefs

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn man is ook gespierd en harig maar heeft wel een verhoogd fsh van 21.3.
    Testosteron was wel normaal...
    het kan alle kanten op nielsendiana. Je weet het niet eerder dan dat de onderzoeken zijn gedaan.
    Ik hoop op het ontbreken van zaadleiders bij jullie. Dan is er nog hoop op een "eigen" kindje.

liefs

Deel Deze Pagina