Bailey dank je wel ja ik was helemaal happy toen ik de banner zag! Nog 3 weken te gaan brrr En vandaag voor jou ook heeeeeeeel spannend nieuws. xxx
@Bailey: spannendddddddddd! Mn duimen draaien meis. @Kipjes: fijne dag vandaag! @Elif: wauw, al 9 weken meis. Bijna echo! @Loutje: bijna weer nieuwe IUI ronde! @Charly: balen dat het niet eerder lukt, maar jullie hebben nu een datum om naartoe te leven. Hier ook non-obstructief. @Amy: al meer duidelijkheid meis? @All: hier al 2x een licht streepje gehad op de test. Als mn ei dan toch op zaterdag is geweest zat ik zondag op 8 DPO en vandaag op 10 DPO. Zou de lichte streepjes kunnen verklaren. Ik vind het superspannend iig (in mn eigen topic staat het uitgebreide verhaal) Liefs Dreamer
hahaha ben er bang voor..... Moet echt naar bed maar wil helemaal niet, ben helemaal hyper de piep!! Haha ooooh ik moet echt slapen anders red ik het niet vannacht Dreamer!!!! Spannend meid ben heeeeel benieuwd naar de foto straks! Nou ik ga toch maar op bed liggen.... haha XXX Liefs
Hallo allemaal, Nadat ik op het forum van Dreamer binnen was gevallen kreeg ik de tip om me hier ook te komen melden, om mijn ervaringen en avonturen met jullie te delen (heerlijk, want veel mensen in de omgeving weten of snappen niet dat wondertjes ook echt wondertjes zijn....) Dus vandaar recent hier op zp aangemeld, om het een en ander van me af te schrijven, en met de hoop om dames/meiden/stellen etc te treffen die in hetzelfde schuitje zitten! We hebben morgen een afspraak in de kliniek, en krijgen dan de uitslag van bloed en een echo, ik ben bekend met PCOS, ook krijgen we dan de eerste soort medicatie mee om mijn eisprong te stimuleren, in het meest gunstige geval zou dat volgens de behandelend gyn betekenen dat er over 14 dagen de eerste IUI-D is.... We zijn benieuwd! Knuf Daan
Daaniejelleke ik wens je alvast heeeeeeeeeel veel succes met je eerste iui. Hier was het goed nieuws de eerste keer en zover als we kunnen horen en lezen bij dreamer ook xxxxx
Hi girls, Mag ik vragen wat jullie mening is over het vraagstuk "bekende of anonieme donor"? Ik ben een beetje aan 't twijfelen. Nu ben ik door Loutje gewezen op het boekje van De Verdwaalde Ooievaar. Dat ga ik vanmiddag maar eens lezen.... Groetjes, Charly
Charly bij ons is het anoniem en niemand behalve wij weet er ook vanaf. Nu is het wel dat mijn man van turkse afkomst is en het dan toch nog een ander verhaal is. Maar eigenlijk staan we er bijna nooit meer bij stil gek he?
Bedoel je dat het een taboe is? Of zijn er religieuze bezwaren? Sorry als ik gekke vragen stel... Dat heb ik trouwens meer gehoord, dat men er, wanneer het eenmaal zover is, er niet meer bij stil staat. Maar het blijft toch een geheim wat jullie met je mee dragen. Groetjes, Charly
Daan, je hebt het gevonden! Heel veel succes morgen en ik hoop dat jullie 1e IUI-D net zo positief mag aflopen als bij Elif! @Charly: wij zijn heel bewust voor een geregistreerde donor gegaan. Een Nederlandse donor zelfs, ondanks de lange wachtlijsten. Wij vinden dat een kind recht heeft om te weten waar het vandaan komt. Wij gaan ook voor openheid. Wij hebben zelf gekozen om zwanger te worden via een donor. Wij willen onze kinderen de keuze om hun oorsprong te kunnen ontdekken niet ontnemen. Of ze er iets mee willen is later aan hun. Je kan het KID/ECD topic eens opzoeken en doorlezen. Hier staan van meerdere stellen hun keuze toegelicht. @Bailey: nog maar 3,5 uur!
Ik kan trouwens in alle eerlijkheid zeggen dat wij er ook totaal niet bij stilstaan dat we donorzaad ingebracht hebben gekregen en hiervan misschien zwanger zijn. Ik kreeg die vraag van iemand, of ik het niet raar vond dat ik nu zaad van een ander in me had. Maar daar hebben we allebei echt niet bij stil gestaan. We hebben zolang toegeleefd naar dit moment. Het was ook echt ons moment (man mocht het inspuiten) Voor ons was er dus geen ander bij betrokken, alleen wij tweetjes. Dat Elif dit tegen mij zei een paar maanden geleden stelde het me wel gerust, maar ik kon niet geloven dat wij het ook zo zouden beleven. Toch is het echt zo! Ik denk dat dat ook te maken heeft met acceptatie. Wij hebben volledig geaccepteerd dat we alleen zwanger kunnen worden dmv een donor. Eerder had ik dit nog niet 100% en kon ik het me dus niet voorstellen. Misschien komt het wat rommelig over, maar mn gedachtes buitelen een beetje door elkaar heen op het moment
Ow ja, nog even een tip. Schrijf alle voors en tegens van anoniem of geregistreerd eens voor jezelf op. Ook je vrouw. Kijk dan samen waar jullie hetzelfde over denken en waar verschillend. Zo heb je duidelijk op papier/de pc hoe je denkt en dit kan zeer verhelderend zijn. Voordat wij besloten om voor KID te gaan dacht ik namelijk dat ik me alleen prettig zou voelen bij een bekende donor (als in familielid) en thuis insemineren. Nadat ik alles voor mezelf had opgeschreven kwam ik uit op een voor ons onbekende, maar wel geregistreerde donor, in het ziekenhuis via IUI. Totaal wat anders dus! Het verbaasde me echt en zonder het op te schrijven had ik niet zo duidelijk geweten wat ik zou willen. Succes!
Hey meiden, @Bailey; duim, duim, duim meis! Spannend! @Danielle; Welkom! Wat spannend voor jullie allemaal, en wat is het een zwaar en moeilijk proces he; laten we elkaar maar flink opbeuren en blij maken hier! @Dreamer; klinkt spannend bij jou, ik hoop het toch zo voor je; en wat kan jij alles mooi omschrijven. Mooi om te lezen hoe jullie hier samen 1000% achter kunnen staan. Het laat ook zien waar jullie allemaal doorheen zijn gegaan; jullie openheid ten opzichte van elkaar en jullie omgeving bewonder ik enorm. Charley; ik herken jullie gesprekken erg. Mijn vriend en ik wachten op een uitnodiging voor Pesa/ Mesa of Tese in Nijmegen. Tegelijkertijd zijn we reeël en weten we dat het ook wel eens nergens op uit kan draaien en dat we dan misschien wel voor KID willen gaan. Ik zou zijn voor openheid, ook naar de omgeving: mijn vriend vind dat moeilijk; is bang dat hij door de omgeving gezien zal worden als een buitenstaander. Ik vind dat nurture zoveel meer invloed heeft op wie je bent dan je nature; hij is dan wel niet de nature maar 1000% nuture en ben je 1000% papa en mama voor een kindje. Dreamer; nog steeds niks gehoord, nu heeft Nijmegen de brief net twee dagen binnen, maar ik geef ze ook max nog 2 dagen en dan hangt deze dame alweer aan de lijn Dikke knuffel!
Ik ben niet duidelijk geweest, ontdek ik nu. Ik bedoelde niet een bekende donor in de zin dat wij de donor kennen, maar dat hij geregistreerd is. Als ik het allemaal goed begrepen heb is anonieme donatie in Nederland niet mogelijk omdat registratie verplicht is. Dit in tegenstelling tot België, waar wel anonimiteit mogelijk is. Waar ik ook een beetje mee zit, zijn de berichten van donoren bij wie de belangstelling voor het onbekende kind steeds meer is gaan groeien, tot een punt waarop zij een omgangsregeling hebben weten af te dwingen. Misschien is dit vergezocht en komt het niet zo vaak voor, maar ik zit er niet op te wachten om mijn kind te gaan delen. Ik vind het zo al moeilijk genoeg dat ik geen kind van mezelf kan krijgen..... Dit is allemaal echt niet zo simpel............................................
Laat ik het zo zeggen: willen jullie dat jullie kind op zoek kan gaan naar zijn/haar natuurlijke vader? Terwijl ik dit schrijf voel me een @#*!ing egoïst....
Charly: we hebben al vaker uitgelegd dat het niet mogelijk is dat een donor zeggenschap krijgt over een kind onstaan uit zijn donatie. Een donor kan er niet eens achter komen bij wie hij kinderen heeft en wie die kinderen zijn. Zet die gedachte dus uit je hoofd, hier heb je niet mee te maken. De enige manier waarop dat zou kunnen is wanneer je een niet geregistreerde donor zoekt via internet. En ja, wij zouden onze kinderen steunen wanneer zij willen weten wie hun donor is. We zouden de donor zelfs willen bedanken voor het grote geschenk wat hij ons gegeven heeft. Wij vinden niet dat je kinderen die keuze mag ontnemen. Maar het is een heel persoonlijke keuze waar je voor gaat. Kijk dus zelf wat jullie willen.
Charly idd door beiden. We zijn beiden moslim dus de keuze was niet makkelijk te maken. Maar ook dat men in tr zou zeggen tegen mijn man. Ah kan jij niet eens kinderen krijgen enz en dat dit kind niet van ons samen biologisch is. Dat heeft er ook veel mee te maken.
@Elif; ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie alleen al om die reden deze keuze gemaakt hebben. @Dreamer; wel fijn te lezen wat jij schrijft over de zeggenschap die een donor heeft. Ik ben het ook helemaal eens met de openheid die jullie geven naar het kindje. Voor de keuzes die jullie hebben moeten maken staan wij nog niet maar we denken er wel over na. Een anonieme donor zou het soms zoveel makkelijker maken, maar misschien wel alleen voor jezelf. Ieder kind heeft, denk ik, het recht om te weten wie zijn biologische vader of verwekker is, maar ik weet zeker dat er ook voor ieder kind maar 1 echte papa is en dat is toch degene die er vanaf de geboorte bij aanwezig is. Meiden, fijne avond! x