Lieve dames, Ik heb een klein vraagje? Even in het kort mijn vriend en ik (ik 30 jaar en hij 37 jaar) zijn nu vanaf mei 2010 bezig voor een eerste kindje en voorzichtig hebben we de eerste stapjes gezet voor de mmm... Mijn vriend heeft 3 weken geleden voor het eerst zijn kwakje ingeleverd en bleek 11% goede zaadcellen te hebben de gyn en ha zeiden beide dat dit erg weinig is...nu moeten we tot eind juni wachten om nogmaals een potje in te leveren om te zien of daar verschil in zit. Ik heb een echo en een bloedonderzoek gehad en dat was in orde, ook mijn tempkaartjes en menstruatie is regelmatig... Weet iemand of het normaal is om dan weer 1,5 maand te wachten op een volgend spermaonderzoek? En wat kunnen bij weer een slechte uitslag de vervolgstappen zijn? Ik ben gewoon even benieuwd en weet ook niet helemaal of ik bij dit topic wel goed zit En bij de gyn of ha vergeet ik vaak dingen te vragen en die komen dan pas in de avond of de dag erna opborrelen...verstrooid ik weet het hahahaha Dankjewel in ieder geval voor jullie hulp! Liefs Pien
Hoi Pien, het klopt idd dat er wat tijd tussen de onderzoekjes zit, wellicht is je vriend ziek geweest bijvoorbeeld, dan kan dat ook zeker invloed hebben.. Vervolgstappen.. ik denk dat dat afhangt van de uitslagen van de andere tests die ze gaan doen. Verder zal er worden gesproken over welke mogelijkheden jullie hebben.. IUI of IVF.
@girl yeahhhhh alles was goed Wat fijn om te lezen! @pien ik geloof dat je idd dan weer paar maanden moet wachten voor Sperma onderzoek en dan idd hoor je wat jullie vervolgstappen kunnen zn. 1 collega van mij haar man had dit ook,slecht zaad en zij is bij Eerste icsi zwanger geworden Succes met alles
Pien, zaad maakt zich elke 3 maanden opniuwe aan, het ververst zich als het ware weer. Alleen maar positief dat je wat langer moet wachten voor de 2de test. Wellicht is die beter, ik hoop het voor jullie!! Dames hier terug van het bloedprikken. Moest lang wachten. Ik zal ff een foto spammen van mn test!
Morgenmiddag kan ikbellen voor de uitslag. Wel apart, ben vreselijk ongesteld geweest..2 dagen hevig rood bloedverlies en 3 dagen bruin verlies.
Misschien toch idd mk van eentje?? Ik hoop idd geen bbz waar dreamer bang voor was maar probeer daar nog maar niet te veel aan te denken!
Ik zit nu op 20 dagen na de IUI. Als het bbz was dan had ik al megaveel pijn moeten hebben lijkt me? liefs
Girl, top dat de echo goed was!!!! Yeah!! Meiden ik ben helemaal door het dolle heen, dus ik vergeet mss wel eventjes op iedereen te reageren. Neem me niet kwalijk!
@panter: kan een paar weken duren voor je dat merkt. Maar ga daar maar niet van uit hoor meis! Spannend hoor @ons wonder: had je mn pb nog gehad? @girl: fijn dat alles goed is meis! Lekker genieten.
@panter, anaantje en muppet ontzettend bedankt voor jullie reactie...het is wel een geruststellende gedachten dat het de zaadjes ten goede komt als we wachten Het was de laatste x maar 11% dus we hopen beide op een beter resultaat maar gezien het feit dat we al 1,5 jaar onveilig vrijen en een jaar echt bezig zijn om een kindje te krijgen d.m.v. tempen en ovu sticks zegt denk ik genoeg...gelukkig is de medische wetenschap al heel ver om wensen in vervulling te laten gaan...bedankt voor jullie opbeurende woorden, het geeft rust. Ik ben gewoon een onzekere muts die een beetje bang is voor alles wat komen gaat. Hartsikke bedankt meiden!! Dat het bij jullie allemaal ook voorspoedig mag verlopen en ik hoop dat als ik vragen heb ze hier nog eens mag stellen. Ik zal jullie in ieder geval eind juni laten weten wat de volgende uitslag was van het kwakje... Bedankt! Liefs Pien
Pinetje, 11% is altijd beter dan niks. Er is dus nog hoop. Hoop op een betere uitslag, hoop op hulp mocht dat nodig zijn. Maar kan me goed voorstellen dat de uitslag je niet in de koude kleren gaat zitten. Veel sterkte en vooral veel geluk met het volgende kwakje. Hopelijk een betere uitslag!!! Ik duim!
Hey Pien, je mag hier alles dumpen hoor, je onzekerheden, je verdriet, je vragen.. alles wat je maar wil weten.. zo zijn wij ook ooit begonnen.. Ik duim voor jullie dat het over een dikke maand er heel anders uit ziet!
Je houd het wel spannend panter - ik hoop zo dat je gewoon zwanger bent! @ girl, wat leuk dat je al veel meer kon zien op de 2e echo, krijg je langzaam wat vertrouwen in de zs? Ik was gisteren ook bij de VK, de eerste controle na de intake. Deze keer geen echo (hoeft voor mij ook niet zo vaak) maar wel harttoontjes gehoord. Vond ik echt heel bijzonder, en was bijna nog meer ontroerd dan door de echo 4 weken geleden. Muppet, jij hebt de eerste ww erop zitten of heb ik verkeerd gerekend? Duimen draaien volop... Dreamer, hoe gaat het met jullie kleine meid? @ iedereen die ik vergeten ben het lukt me niet alles bij te houden, niet persoonlijk opvatten als ik niet op iedereen inga. Het ligt gewoon aan gebrekkige concentratie en zs dementie die langzaam toeslaat. En ik duim dat er snel nog veel meer hormoon-warrhoofden bijkomen...
bij deze de foto iluna ja was erg mooi!!! fijn dat je het hartje hebt gehoord lijkt me ook erg bijzonder!!!