Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ muppet,

Thanks voor het delen van je ervaring. Ik hoop dat ze er flink wat verdoving in gooien en ik er weinig van voel hihi . Zal van te voren wel ff een valeriaan tabletje nemen ofzo , want ik zal wel zitten stuiteren van de zenuwen dan :D
    Familielid heeft het ook moeten doorstaan , en die omschreef het aanprikken van de follikels alsof iemand in je buik schopt pffff ...

En jij hebt het al 2 X moeten doen , bahh !

@ panter ,
    Fijn dat de waarde is gezakt. Ook wel prettig dat je zo goed aan je lichaam kunt voelen hoe het ermee staat. Mijn lichaam zou me juist helemaal in de war maken.
    Wat betreft de mmm is het een goede eigenschap als je vrij nuchter bent denk ik , knap van je , respect !!
    Ennuhhh ik blijf duimen voor ronde 7 :D

@ dreamer, ons wondertje, egbimi, bailey, girl,
    Meiden , ik ben altijd bang dat alle emoties en teleurstellingen er uit zullen komen als ik eenmaal zwanger ben. Na elke teleurstelling altijd even alles een plekje geven en dan gaan we er weer vol voor , met een positieve instelling.
    Hebben jullie gehad dat alle emoties los komen toen je zwanger was ? Of maakt de mmm al snel plaats voor de liefde voor je kindje en ois het goed vol te houden ?
    Dat vroeg ik me af ; -)

2. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    kipjes de tp voor deze zat ik er echt doorheen. toen kwam er heel veel los bij mij aan emoties. erg ziek ook geweest omdat het mislukt was.

ik heb erg lang gehad dat ik het niet geloofde dat ik zwanger ben. klinkt gek maar niks lukte en ineens de laatste tp toch. ik krijg nu ook dan een beetje een buikje al en nog denk ik wel eens wat raar dat het toch gelukt is.

weet zeker dat er straks ook iets moois bij jullie komt.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kipjes ik hoop het zo voor je lieverd!!!

Hier kwamen de emoties er niet uit toen ik zwanger was.
    Wel eenmaal nadat hij geboren is.
    Hij ( wij) hebben natuurlijk ook helemaal geen leuke start gehad en dan raak je sorry dat ik klaag nog meer in de put.
    Je moet alles verwerken.
    Dat zul je straks merken als je kindje eindelijk geboren word:D
    En dan komt ineens alles over je heen.
    Tenminste bij mij zo heh.
    Maar er is geen grotere liefde als de liefde voor je kind.
    Als je zwanger bent al en als het er is helemaal.
    Je word echt een soort leeuw die voor haar jong( kindje natuurlijk:p) opkomt.

4. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ girl ,
    Dank je meid,
    Een mislukte poging van ivf lijkt me idd nog zwaarder dan iui, omdat je er zo veel moeite voor moet doen.

Gek he, dat je dat zo kunt voelen. Denk dat dat komt door al die teleurstellingen dat je gewoon niet kunt geloven dat het je nu wel gegund is.
    Ik heb ook wel echt momenten gehad dat ik er heilig in geloofde dat ik nooit zwanger zou worden. Die zekerheid heb ik nog niet natuurlijk. Maar ben wel positief en vertrouw er op dat het ooit een keer gaat lukken.
    Geniet maar lekker van je zwangerschap lieve Girl, ennuhhh we willen wel buikfoto's zien he :D

5. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @all net gebeld naar belgie. En idd ik had 2tabletten moeten meekrijgen
    Nu gaan ze t recept vandaag opsturen naar mij
    Ben ik toch ongesteld dan hsg afzeggen maar ik neem aan
    Dat intake gesprek kid dan wel door kan gaan

Superaardig weer

@kipjes kan me indenken dat je zenuwachtig bent.
    Voor jouw gaat het nu ook heeel snel.

@all probeer zoveel mogelijk bij te lezen maar heb
    T helaas erg druk met werk enzo
    Maar 1 voordeel de tijd gaat dan lekker snel

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb geen last gehad van emoties die eruit kwamen.
    Niet tijdens de zwangerschap en niet erna.
    Maar ik had alles al goed verwerkt voordat we zwanger werden.
    En wij hebben maar 1x IUI hoeven doen, denk dat dat ook wel scheelt.

@Panter: hoop dat de klap niet alsnog komt meis!
    Wel fijn dat je lichaam zn werk doet.

@Kipjes: ik hoop dat de punctie je mee gaat vallen.
    Kan je vantevoren bespreken dat het allemaal erg gevoelig is bij jou zodat je misschien iets meer roesje krijgt?

@Annaatje: slecht dat ze dat vergeten waren zeg!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jaaaaa buikfoto's! Alle andere zwangere dame, jullie ook!
    Leuk buikfoto's kijken! :D

8. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jahhh leuk buikfoto's

@panter vind t ook knap van je dat je zo positief bent
    Hoeveel iui mag je nog doen

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als et goed is dan mag ik nog 6x IUI doen. Misschien nog wel 12x na deze MK.
    Zal het woensdag wel horen! Doe liever geen ivf, alleen als het echt niet anders kan. Maar ben zo bang voor de hormonen....denk dat ik daar echt een monster van word. En dat kan niet op mijn werk.
    Ik moet stabiel zijn om onze geestelijk onstabiele patiënten te kunnen begeleiden.

liefs

10. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @panter ik heb hetzelfde als jouw.liever 12 keer iui dan ivf
    Maar het is voor een goed doel he :)
    Ik durf geen spuit te zetten en ben al 7kilo in 2jaar aangekomen

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben de afgelopen 10 jaar wel 20 kilo aangekomen...
    Maar ben wel van ondergewicht naar gezond gewicht gegaan. Alleen heb nu spekrandjes haha.
    Maar idd van hormonen kan je ook groeien, maar daar maak ik me niet zo heel veel zorgen om. Zodra je stopt met de hormonen moet dat er vrij makkelijk weer af gaan denk ik.

Maar het is voor een goed doel, en als ivf/icsi de enige weg is dan volgen we die.
    Maar zolang er nog andere wegen zijn, pak ik die liever eerst.

liefs

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @afvallen na hormonen, gaat helaas niet zo makkelijk, je verliest eerste week vocht,... gelukkig! ( had me een enkels en voeten :O ) daarna begint het gezeik.. haha. Met veel moeite heb ik er nu 3 kg af weten te trainen, maar ik sport nu iedere dag....mijn voeding was al niet veel mis mee

13. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ mama's ,
    Bedankt voor jullie reacties ! Wel fijn dat jullie al mama zijn en we soms dit soort dingen aan jullie kunnen vragen. T is en blijft natuurlijk voor ons allemaal heel anders dan voor iemand die spontaan zwanger word van haar partner. Vind het echt superlief dat jullie dit met ons willen delen , kunnen we ons (ik) een beetje voorbereiden :D

@ panter, annaatje,
    Kan me voorstellen dat jullie niet staan te springen om hormonen en ivf behandelingen. Ik ook niet hoor en zei ook altijd dat ik wel heel goed moest nadenken voor ik aan ivf zou beginnen mocht het zover komen. Maar na 5 jaar mmm en 8 mislukte iui pogingen was ik het zo zat , dat ik het er voor over heb.

Wel bang voor de kilo's en ook voor de werking van de hormonen , maar het is voor een goed doel en tref nu alvast maatregelen door gezond te eten en op mijn gewicht te letten , zodat ik minder aan kom van de hormonen.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh wendy, ik dacht dat de hormonen de oorzaak van het gewicht waren en dat het dus eraf ging als je ermee stopte. Jammer dat dat niet zo is.

Ik weet ook dat als we voor de keus komen om ivf te doen, dat ik het ook ga doen hoor.
    Maar ik stel het zo lang mogelijk uit, ben er zo bang voor...en dan niet voor de punctie e.d maar voor wat de hormonen met mijn hoofd gaan doen.

liefs

15. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Panter: dat klinkt bekend. Dat is zo'n beetje het enige positieve aan het feit dat we niet verder kunnen na de TESE. Geen hormonen (voorlopig). Heb enkele forse depressies achter de rug en was bang dat hormonen voor ICSI er weer een in gang zouden zetten. Maar toch had ik het er graag voor over gehad.

@ Nana: hebben jullie de uitslagen van de bloedonderzoeken binnen?

@ all: ben gister bezig geweest om kopieen van onze medische dossiers te krijgen uit de verschillende ziekenhuizen. Wat een ellende zeg, ik heb weet ik niet hoeveel mensen aan de telefoon gehad en niemand weet iets. Daarnaast ook contact opgenomen met zorgverzekering om toestemming te vragen om de TESE resultaten te gaan bespreken in Gent en Dusseldorf. Heeft iemand tot nu toe problemen gehad met zorgverzekering en behandeling in BE of DLD? Weet iemand of ze in Dusseldorf de micro-TESE doen?

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Hormonen: je hoeft daar geen last van te hebben hoor.
    De ene zwangere vrouw wordt echt een draak en de andere heeft nergens last van.
    En geen hormonen nemen ivm werk .. als je zwanger bent heb je diezelfde hormonen 9 maanden lang + na de zwangerschap nog een half jaar ongeveer :p
    Je bent echt niet ineens labiel door de hormonen haha.

@Nana: hoe was de uitslag?

@Cat: vervelend is dat he, dat kastje naar de muur!
    Hopelijk heb je alles snel.

@Panter: ga je met de evaluatie vragen hoevaak je nog IUI mag doen?
    Bij ons heb je 12 kansen.
    Dus als je na 9x IUI nog niet zwanger bent gaan ze meestal over op IVF.

@Loutje: hoe gaat het met je?

Liefs!

17. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @hormonen, iedereen reageerd er natuurlijk anders op he, ik kom er helaas van aan... en mijn schoonzus ook, die sport ook 7 dagen in de week en wordt toch dikker...maja aan de andere kant... je krijgt er iets voor terug!

18. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hey meiden,

M'n vader is weer thuis maar het gaat heel slecht. Hij ligt in een bed in de woonkamer en is inmiddels ruim 20 kilo afgevallen, spuugt nog steeds, is erg in de war en slaapt 80% van de dag. Ik heb geen idee hoe lang dit nog gaat duren....

Dreamer, ik vroeg me af of jullie ondertussen al een keer in je omgeving verteld hebben over jullie traject?!

Voor alle andere KID meiden die open willen zijn naar hun kind toe (of erover twijfelen), heb ik nog even 2 tips:
    http://www.deverdwaaldeooievaar.be/file_download/21 (gratis te downloaden) en
    Wereldwondertje - Voorleesboekjes voor KID, Eiceldonatie of IVF kinderen (heb het boekje al liggen, het is zo "leuk" geschreven)

De bevalling gaat nu echt dichterbij komen, ik ben zo benieuwd hoe ik het ga ervaren! Ze was al ingedaald maar ik heb het idee dat ze gisteravond nog een stuk lager is gaan liggen.

Oh ja, voor de geïnteresseerden zal ik nog even wat fotootjes in m'n album plaatsen.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dreamer, ik ga idd vragen of ik weer opnieuw mag beginnen met tellen.
    Dat poging 7 dus weer poging 1 is. Ben benieuwd wat ze zeggen.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Loutjelou, het klinkt niet goed met je vader. Wat moeilijk zeg!
    meid wat moet jij sterk zijn, ik wens je alle kracht toe die je nodig bent.
    Die boekjes over kid daar heb ik ook wel eens over gelezen. ga zde ook aanschaffen tzt.

liefs

Deel Deze Pagina