@all, JOEPPPPPPPIIIIIIIEEEEEEEE we hebben officeel GROEN licht!!!!! Volgende week krijgen we de rekening en dan en dan en dan is het wachten op mijn eitje hoogstwaarschijnlijk al in juli!! We zijn zo blij!!! Wij hebben trouwens ook alles op papier gezet, de voor en nadelen van een bekende donor uit de fam of een donor via het ZKHS of totaal annoniem via het ZKHS. Wij gaan dus voor totaal anoniem, voor ons was dit de beste optie. Wij vinden de opvoeders zijn de ouders. En het was voor ons makkelijker te accepteren als de donor annoniem is zodat wij echt voor ons kindje gaan. In onze ogen is de donor geen vader van het kind, dat is/wordt mijn vriend. Dit is zoals dreamer zegt een hele persoonlijke keuze, er is geen goed of fout in wat je doet zolang je er zelf volledig achter staat. Ik heb dan ook alle respect voor ieder zijn keus. Bij ons was het een wirwar van gedachte's toen we de keuze over de donor aan het maken waren, maar uiteindelijk zijn we nu tot dit besluit gekomen en we voelen ons er goed bij. Het geeft rust en hoop en moed om er mee verder te gaan. Het is een proces wat je ondergaat, en hier horen stappen bij die je samen doorloopt. Als tip voor diegenen die nog in twijfel zijn, blijf samen praten. Zorg ervoor dat je de basis, dus elkaar niet vergeet. XXXX Liefs
@Daaniejelleke welkom meis! Ik wil jullie heel veel succes wensen en ik hoop dat je hier samen met ons je hart kan luchten en ervaringen kan delen! XXX Liefs
Wat een welkom hier: bedankt dames!! Wij gaan morgen weer naar de kliniek, ik krijg dan(hopelijk) medicatie mee om een eicel te laten rijpen (en tzt springen) en dan HOPEN, hopen hopen hopen we zo ontzettend, dat er over een dag of 10 a 14 de eerste IUI/KID kan gaan plaatsvinden.... *BUIKPIJN* Jullie horen morgen wel hoe het is gegaan!! Lieve knuffels Daan
@Bailey: yeahhhhhhhhhh groen licht! Op naar de 1e IUI-D meis! En een donor is nooit de vader he. De donor is enkel een hulpmiddel om je man/vriend vader te kunnen maken. Wij zullen hier dus ook niet spreken van biologische vader, enkel van donor. @Daan: hebben jullie een TESE gehad? Of wat is jullie weg tot nu toe? (als je dit wilt vertellen natuurlijk!) @Girl: hoe staat het met jou? Al getest? Liefs Dreamer
@ bailey, Gefeliciteerd !!!! nu echt officieel groen licht,helemaal super wat mooi gezegd meid, en wat fijn dat jullie er beiden zo'n goed gevoel over hebben. op naar de eerste IUI ! ik ga duimennnn knuffel
Bailey van harte, jullie kunnen gaan beginnen! Super! Aaaaaargh, een ministreepje zag ik voorbij komen, Dreamer!! Wat spannundddddddddddd! En op een heeeeel goede manier spannend! Hoop dat het duidelijk wordt, hoop dat het duidelijk wordt, hoop dat het duidelijker wordt!!!
@Mijs: spannend he! Vergeleken met zondag issie al veel duidelijker geworden (in het echt dan) Door het opdrogen vagen mn streepjes telkens weg (komt een 2e golf overheen lijkt het wel en die neemt mn streepje mee) Dus is lastig op de foto te zetten, zeker als je batterijen leeg zijn net na het doen van de test haha. Morgen denk weer testen! Wanneer is je tp?
Ja, idd, mooi doortesten elke ochtend! tp was gisteren, zie embryootje fotoalbum. O, dan moet je wel even vriendje worden, hihi.
heey dreamer. nee nog niet. denk donderdag. bij jou gaat het het goed ofniet?? al een duidelijker streepje.
@Bailey: GEFELICITEERD!!! Ik heb dit punt gisteren nog eens ter sprake gebracht, maar mijn vrouw wil echt niet aan een geregistreerde donor. Ze is doodsbang voor de gevolgen.... Ikzelf twijfel nog. We moeten dus inderdaad de voor- en nadelen tegen elkaar gaan afwegen voordat we naar Gent gaan.... Tis allemaal geen cake bakken....
Charly het is iets heeeeeel persoonlijks hoor. Maar eerlijk gezegd staan we er totaal niet meer bij stil. het enigste wat ik me wel eens afvraag hoe gaat het kindje uitzien?? Maar gisteren hebben we een extra echo gehad met 9 weken en we waren beiden diep ontroerd. Het bewoog al op en neer en dan denk je, Dit is ons wondertje!!
Oh jaaaaaaaaaaa, GIRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRLLLLL! Laat even wat van je horen! Ik hoop zo op een 2e streepje!
@ Charly: moeilijke beslissingen hoor, wij hebben ook lang gewikt en gewogen, maar het blijft persoonlijk. Wij vinden het persoonlijk prettig dat we de donor niet persoonlijk kennen, maar dat er 'later' door ons kindje evt wel contact gezocht kan worden, de donor kan GEEN contact met ons zoeken, dat vonden wij een geruststelling! @ Dreamer/hier: Even kort over onze weg tot KID (ik ben op m'n werk, dus het kan zomaar druk worden) In 2008 zijn we voor het eerst naar de gyn geweest, dit omdat mijn cyclus erg onregelmatig was, en ik niet het type ben dat eindeloos blijft aanmodderen... Bij de gyn kwam al vrij snel de conclusie dat ik PCO heb, maar, daar kon wat aan gedaan worden, maar dan moesten we wel weten hoe de kwaliteit is van het sperma.. Helaas bleek dat mijn hubbie een chromosoomafwijking heeft, en als gevolg daarvan is hij (praktisch) onvruchtbaar. We hebben overwogen om voor TESE/PESA te gaan, maar vanwege de chromosomafwijking is dit nog in de studiefase, en niet overal gebruikelijk. Daarnaast bleek er een kans van 60-80% op een kindje met aangeboren afwijking of handicap (bijv. trippel-X-syndroom). Na lang wikken en wegen hebben we besloten om met een spermadonor te willen gaan werken, het is misschien een rare stap om geen kind van ons 'samen' te krijgen, en daar ook niet ALLES voor gedaan te hebben, maar mijn hub heeft al zoveel ziekenhuizen van binnen gezien, dat hij dit niet meer wilde. Daarnaast was er weinig bekend over de slagingskansen van TESE/PESA bij chromosoomafwijkingen, en willen wij, net als ieder ander, graag een gezond kind. Wij vonden de belasting dan ook te groot om in de MMM te gaan, terwijl er zo'n grote kans is op een kindje met een handicap... Daarbij kan er natuurlijk vanalles mis gaan: 1) op dezelfde dag moeten een GOEDE eicel (= lastig ivm PCO) en een LEVENDE spermacel ( = lastig ivm chrom.afw.) worden gepunctueerd. 2) deze worden via ICSI bij elkaar gebracht (risico dat de cellen niet gaan delen) 3) dit emmy moet teruggeplaatst worden (hopen dat t blijft plakken) 4) Hopen dat de zws doorzet, de magische 12 weken.. 5) ondertussen allerlei testen of het kindje gezond is.... etc etc etc etc Vandaar dat wij nu gekozen hebben voor KID..... Ik geloof dat dit wel weer ff genoeg info is over onze wonder(baarlijke)weg tot nu toe... Liefs Daan
Bedankt voor jullie felicitatie's!!!!! Oooh wat een heerlijk gevoel, we mogen gaan werken aan ons wondertje @dreamer, inderdaad wij spreken ook alleen over donor. En eigenlijk gaat ook dat steeds meer naar de achtergrond verdwijnen. Gisteren liep mijn vriend te zingen: Wij worden papa en mama! Dat gaf een heerlijk gevoel! Heb je al getest vandaag ben zo benieuwd! @kipjes, dank je! Hebben jullie het fijn gehad gisteren? Misschien zitten we over een tijdje wel samen in de wachtkamer van Gent @Mijs, duim voor jullie meid! @Girl, hoe gaat het? @charly, als ik het goed begrijp wil je vrouw liever geen donor die geregistreed staat in een ziekenhuis/kliniek? In Gent staan de donoren wel geregistreerd maar enkel annoniem. Er zijn geen gegevens zoals naam en adres bekend, enkel de kenmerken. Ik hoop dat ik je goed begrijp?? @elif, je hebt gisteren de echo al gehad? Wat gaaf! Van harte meid dat alles goed is! Ik herken het wel van je dat je je afvraagt hoe het kindje eruit gaat zien, daar denk ik ook wel eens aan. Maar dan bedenk ik me ook weer dat iedere aankomende ouder dat wel zal doen. @daan, ik kan me jullie besluit heel goed voorstellen! Fijn dat jullie tot een besluit zijn gekomen om jullie droom waar te maken. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben... Ik ga mijn bed zo weer opzoeken, gister weinig geslapen haha XXX Liefs
Ladies .. ik denk dat ik het mag gaan geloven ... Bekijk bijlage 80763 Streepje kwam al na 2 minuten. Toen een sensitest erbij gedaan en ook daar een licht streepje. Maandag kwam daar nog geen 2e streep op. Dus denk dat ik mag gaan geloven dat de testen positief zijn (ik geloof nog niet dat ik zwanger ben hoor haha) Vandaag 11 DPO.
Dreamer ik geloof het ook ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het streepje is echt een stuk duidelijker! Lieverd geweldig!!!! Ookal geloof je het nog niet, ik ga je toch feliciteren hoor! Dikke knuffel XXX