@Loutje: wat moeilijk van je vader zeg. Hoop dat hij jullie kleine meid nog mee gaat maken. Heeft de vk je al gestript? Wij hebben het onze omgeving nog niet verteld nee. Gaan we pas doen als ons 2e kindje is geboren, zodat hij of zij dezelfde start kan krijgen als onze dochter. Onze dochter vertellen we het al wel tijdens het verschonen en spelen (ook al snapt ze het natuurlijk nog niet) Dat boekje hebben wij ook hier liggen! @Panter: ze zullen het niet als IUI 1 gaan rekenen. Het is gewoon IUI 7 (is ook verzekerings technisch he) Maar hoop voor jou dat je nog een aantal x IUI mag doen (en er maar 1 nodig is natuurlijk!)
Ik heb zelf vooral veel aan het boekje van de verdwaalde ooievaar gehad, inderdaad ook over het wanneer vertellen enzo. Ben nog niet gestript nee, ik wil het nog even afwachten.
IUI word door mijn verzekering onbeperkt vergoed, dus wat mij betreft mogen ze het als nmr 1 tellen. Geen idee hoe het werkt maar mijn ziektekostenverz ziet kid als IUI. Als de artsen er vertrouwen in hebben mag ik wel 100 keer IUI-D laten doen van mn ziektekostenverzekering. Maar goed, dan tellen de dokters mss door tot 18 ipv 12. Ik zal het ze vragen. liefs
KID is in principe ook gewoon IUI maar dan met het zaad van een donor. De behandeling is hetzelfde als wanneer het zaad van je eigen man zou zijn.
Ik ben verzekerd bij de Friesland zorgverzekeraar. Heb de AVzorg aanvullend pakket, vergelijkbaar met optimaal
Loutje ik zit echt in tranen om het nieuws van je vader dat het steeds slechter gaat. Soms vraag ik me af waarom iemand dit allemaal moet ondergaan Ik hoop zo dat hij jullie meid nog mag meemaken. Eindelijk opa worden van jullie kleine meid. En vind het zo erg voor jou omdat dit ook je geluk onderdrukt. Althans dat je niet zo genieten kunt als dat je zou moeten kunnen nu Dikke knuffel!
@loutjelou: oh meid, wat een moeilijke periode voor jou/jullie!! Zo onzeker ook allemaal..........dikke knuffel; je staat er niet alleen voor want hier leven we met je mee!!! Dan de uitslag van bloed: bij mij was alles goed. Bij manlief was inhibine verlaagd (35) en ik heb het internet al afgestruind en ontdekt dat er een relatie is tussen inhibine en kans op slagen bij TESE. Maar goed, geen genetische afwijking gevonden dus we hebben wel groen licht voor TESE. We gaan nu op een wachtlijst en wrsch. kan TESE in het najaar plaatsvinden. Het word dus steeds spannender..........Iemand hier bij wie man/vriend ook inhibine van 35 of lager had en toch zaad gevonden was??? Hopen, bidden, verlangen...... @cat: jeetje, wat een administratieve rompslomp en gedoe om alle info te krijgen!! Toch gelukt inmiddels?? @dreamer: hoe is het met je kleintje? 4 maanden nu toch?
Nana kan je helaas niet helpen met de inhibine dat weet ik van mijn man niet en weet niet waar de resultaten ergens liggen. Maar zijn chromosomen waren perfect maar helaas. Maaaaaaaaar dat is lang niet bij iedereen zo dus mijn duimen staan hoog voor jullie!!! xxx
@ loutje , Wat een verschrikkelijk nieuws weer meid. Zo oneerlijk dat jij en je familie dit moeten meemaken. Heel veel sterkte en kracht toegewenst en ik duim dat je vader zijn kleindochter nog kan zien en meemaken. Heb je zelf het gevoel dat het niet zo lang meer duurt voor je gaat bevallen ? Of nog niet echt signalen ? Dat boekje is idd leuk !! Wij hebben bij de intake een foldertje daarvoor meegekregen , die gaan we bestellen als we zwanger zijn.
@Panter; jeetje zeg...heb het hele verhaal terug gelezen. Had het zo gehoopt voor je, dat je toch zwanger zou zijn en dan dit...Vind het heel rot voor je, en heel knap hoe je ermee omgaat!! Dikke knuf! @Loutjelou; wat moet het zwaar zijn voor je. Je vader zo vreselijk ziek en de laatste loodjes van de zwangerschap. Geluk en verdriet ligt zo dicht bij elkaar... Ik wens jullie heel veel sterkte!! @Nana; wat is de relatie tot TESE? Zijn de resultaten slechter bij mannen met een te laag inhibine? @All; over een week kunnen wij bellen om te vragen of de uitslag er is van het chromosomenonderzoek van manlief. Vind het toch een beetje spannend worden nu... Stel nou dat het niet goed is? Hoe dan verder? Hoop dat de uitslag dan ook echt binnen is.. manlief verwacht van niet...
sweet lily, Wat spannend de uitslag van chromosomen. kan me voorstellen dat je er nerveus voor bent. Maar zelfs met goede uitslag hoeft er geen zaad gevonden te worden. Bij mijn man was alles goed, behalve het fhs. chromosomen, dna, testosteron..gewoon alles. En toch geen zaad. Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat het kut is als er een foute uitslag komt! Maar dat een goede uitslag geen garantie geeft op zaad bij tese. Sterkte met wachten, ik duim voor het beste!! Nan, ik heb ook geen idee over inhibine.
@ Nana: Jazeker, manlief had inhibine B van 18 en zaadjes (helaas maar heel weinig en abnormaal van vorm waardoor ICSI onwaarschijnlijk wordt). Hij heeft micro-deletie op Y (type C) en verhoogd FSH en 1 verkleinde testis. Inhibine B heeft functie in het aansturen van de zaadaanmaak (of de terugkoppeling daarvan, dat weet ik niet meer). Ze weten in het ziekenhuis ook allemaal nog niet goed hoe het werkt. Er lopen over de hele wereld onderzoeken naar welke hormonen er nu allemaal mee spelen. Het feit dat ze geen genetische afwijking hebben gevonden is hoop gevend, toch? Hoe waren de andere waarden (FSH, LH en testosteron)? p.s. we hebben gisteren alle verzoeken op de post gedaan voor de medische dossiers (2 ziekenhuizen, voor elke afdeling apart en dan ook nog voor mijn vriend en voor mij apart. Ik weet niet meer hoeveel formulieren ik gisteren heb ingevuld en ondertekend maar het waren er heel wat) @ sweet lily: ik sluit me aan bij Panter; je weet pas of het goed is na de TESE. Het zijn tenslotte kansen; als je een kans hebt van 10% op zaad kun je wel zaad hebben en als je een kans hebt van 90% op zaad kun je geen zaad hebben. Het is gewoon heel vervelend. Toch heel veel sterkte komende week en ik hoop voor jullie dat de uitslagen binnen zijn. @ Loutje: Sterkte meid, ik weet niet wat ik er verder op moet zeggen. Heel erg bedankt voor de tips van de boekjes. Ik was al wel tegen gekomen dat er boekjes waren maar had nog geen titels. Mochten we een kindje krijgen via KID dan willen we graag open zijn naar hem of haar. Onze omgeving weet waar me bezig zijn en leeft met ons wel en wee mee.
snelle reactie: loutjelou....heel veel sterkte wat moeilijk zeg! nana...fijn groen licht voor tese, er is nog hoop! geen idee over inhibine cat123..in DD doen ze micro-tese (in ziekenhuis in mulheim, werken ze mee samen) sweetlilly...wat spannend allemaal sorry voor degene die ik niet persoonlijk bijlangs ben gegaan!! liefs liev
loutje jeetje wat erg meid!!! weet niet zo goed wat ik moet zeggen. erg moeilijk allemaal. heel veel sterkte meid!!! en wauw wat een mooie foto's in je fotoalbum. ik ga dat ook nog wel doen foto's plaatsen maar ga dat doen als ik meerdere buikfoto's heb. waar kun je die boekjes kopen?? wil ze ook graag hebben. nana fijn dat jullie groen licht hebben voor de tese. ik kan ook niks vertellen over die waarde. sweetlilly spannend nog een weekje dus. hopen dat er goeie uitslagen komen. duim voor je!!
@loutje sterkte meid. Hoop dat je vader de geboorte nog kan meemaken. @nana ik zal straks even voor je in onze map kijken of ik iets kan vinden over mn man zn inhibine. Wij hebben een mooie map gemaakt voor ons wondertje ooit... Wel handig want zo kunnen we alles meteen gelijk terugvinden Als t goed is komt mijn menstruatie as woensdag,nog geen klachten Of bruinverlies.vertrouw maar op de clearblue ovu digi test En hopen dat dan afspraak hsg door kan gaan Bij ons vd week in vriendenkring weer een baby geboren,de derde nu in 2,5 maand heb t echt ff gehad met die kraambezoeken.. Fijn weekend meiden
Ben wel benieuwd waarom men alleen tese doet.. is bij jullie dan geen pesa of mesa mogelijk? Mijn mannetje heeft pesa gehad. Hij had 0 zaadcelletjes en alles was in orde. Zijn zaad kon er alleen niet uitkomen. Of doen ze tese als bijv de fsh waarde niet in orde is?
Ik heb geen idee, wij kwamen niet in aamerking voor pesa omdat mijn man onderontwikkelde testikels heeft. Ze zijn iets kleiner dan normaal, en daarbij een verhoofd fsh waardoor tese onze enige optie was. Er is wel duidelijk bij verteld bij ons dat er een kans was van 98% dat er niks gevonden werd. Maar lief wilde het zeker weten en heeft de tese laten doen.
ja dan wil je het weten ook.. spannend he als je op de uitslag moet wachten.. het heeft zoveel invloed op je leven.. wel/niet.. weet nog goed dat ik in de auto zat en dat er werd gebeld dat er zaad was gevonden.. had zoveel tranen in mijn ogen dat ik bang was van de weg te raken.. uiteindelijk 14 rietjes gehaald.. dat vond ik zo'n wonder! Zo heb je 0 zaad, en zo 14 rietjes vol! We hebben er nu nog zo'n 11 "over"..
Muppet als ze het vermoeden hebben via echo of scan dat de zaadleiders gesloten zijn doen ze tese. Althans mijn man had al deze onderzoeken gehad en daarom deden ze tese. Bij niet obstructieve azoöspermie dus.