jeetje, wat een lieve reacties hier; iedereen heeft veel begrip voor elkaar, petje af!!! Onthulling: ik ben werkzaam als psycholoog in het dagelijks leven (ja, zelf in de troubles maar gek genoeg nog steeds in staat om anderen te helpen ) en ben onder de indruk van de psychologische veerkracht hier Onswondertje: do'nt feel guilty; het is goed zo!! Je hebt een hoop positieve emoties en ''liefdesverklaringen'' ontketend.....hahah, ik moet lachen om je vraag of ik van Turkse afkomst ben, want ik ben zo Hollands als maar zijn kan (niet discriminerend bedoelt trouwens...)!!! Vriendin van mij had me gewezen op de kliniek in Turkije omdat er geen wachttijd is. Toch blijf ik liever in dit oude vertrouwde kikkerlandje......
Ooooooooh die zitten er nog in van de zwangerschap/ bevalling. Ze zeggen heh 9 maanden op 9 maanden af
Nana wauw een psycholoog Ik voel me eigenlijk best schuldig nu toch. Maar ben blij dat alle meiden nu ook hun gedachten eruit gooien EN over dat je Turkse zou zijn , ik denk ooooooh misschien doordat je over de kliniek begon. En over jullie geloof en hiermee wil ik niet zeggen dat als je christelijk bent bv dat je dan niet streng gelovig kunt zijn. Ik legde direct die link sorry. Ik heb respect dat jij zo positief kunt reageren op mensen terwijl je zelf nog in onwetendheid zit Dikke kus voor iedereen van mij.
Muppet, hoe is het meis? De eerste wachtweek is toch om nu? Nana, psycholoog dus. Dan heb je een belastende baan. Kan je dat wat handelen naast het traject waar jullie nu inzitten? Ik werk als verpleegkundige en merkte dat toen ons traject net was begonnen dat ik net wat minder geduld had voor mn patiënten dan voorheen. Gelukkig is dat weer aardig bijgetrokken. Moest ff aanpassen denk ik. Girl, hoe is het? Aapje, hoe is het met jou? Iluna, heb jou ook al even niet voorbij zien komen. Hoe gaat het? Dreamer, hoe gaat het met jou? Ons wondertje, ben je iets gerust gesteld? Ik hoop het wel! Ik vind het juist zo leuk hier dat iedereen hier schrijft. Zowel de starters als de gevorderden, de zwangeren en de inmiddels moeders. Je kan zoveel uit elkaars verhalen halen, hoop en bewondering, vertrouwen en plezier. Misschien moeten we dat wat meer kenbaar maken, ik denk het vaak wel maar zeg het vaak niet. Maar ik word blij van de goede echo's en de eerste fruithapjes. Ik word blij van de kracht van iedereen. Ik heb er veel steun aan, en krijg er veel vertrouwen in ons eigen traject van. Hier gaat het goed, ben vanmorgen hopelijk voor de laatste keer lek geprikt. Ik tref altijd een prikdame die niet kan prikken. Met als resultaat 1 blauwe plek op mijn rechterarm van 4x3 cm en een hele blauwe linker onderarm. Tja...ze prikte dus door mijn ader heen... liefs
@panter; zitten inmiddels in de eerste week na de mislukte poging.. we zijn nu aan het wachten op de formulieren voor onze eerste cryo tp. Daar kunnen we met de eerst volgende ongi mee beginnen.. we hebben het inmiddels al wat een plekje gegeven al is dat niet eenvoudig.. je gaat bij jezelf steeds na wat je dan toch verkeerd doet.. (voor zover je er invloed op hebt natuurlijk) @Nana, het is een soort zelf hulpverlening hier hahaha. Ik vind het fijn dat ik hier met mijn vragen etc terecht kon toen wij ook net nieuw waren en het bij ons ook zomber leek.. ik dacht altijd wel een psycholoog nodig te hebben in ons traject maar door dat ik mijn gevoelens, angsten en andere dingen hier kwijt kan lijkt het niet nodig.. wie weet in de toekomst ooit.. maar op dit moment trek ik het prima met deze meiden erbij. Hoe ervaar je het zelf? Heb je zelf wl eens mensen op gesprek gehad met een situatie vergelijkbaar met die van ons? Ons wondertje; oh echt? 18 maanden lang? Jeminee.. Jij hebt binnenkort het startgesprek he? Wat gaan jullie daaar dan precies bespreken? @The rest: hoe is het met jullie? Idd onderschriftje maken is wel handig, dan kun je zien wie waar in zit en wie wat al achter de rug heeft.. moet zelf ook even wennen aan de nieuwe namen.. maar het gaat goed komen!
Muppet, ik dacht dat je na je ei alweer een cryo TP kon doen? (vandaar dus mn vraag over die eerste wachtweek...)Maar je moet dus een hele cyclus wachten? Das balen! Kan me voorstellen dat je het erg moeilijk vind een plekje te geven... Het is zwaar, ik hoop dat je snel weer de kracht kan vinden op te laden. xxx
ja, een hele cyclus.. maar vind dat op zich niet erg.. even rust van alle behandeling en hormonen en dan er weer tegenaan.. als het zo doorgaat zijn we in 1 jaar tijd door alle 3 pogingen heen.. pff..
Och panter meid lek geprikt bah ik haat spuiten. Hopelijk hoe raar het eigenlijk klinkt staat je hcg op 0! En dan snel verder!
Muppet, ja dat gaat dan snel. In een jaar tijd door de pogingen heen... En dan? Mogen jullie dan doorgaan, evt op eigen kosten? Ik ga heel hard duimen hoor dat de 3de poging niet gaat komen, en jullie een cryo wonder mogen verwelkomen!!
ja.. denk dat we wel door mogen gaan.. zou niet weten waarom ze ons tegen zouden gaan houden.. en dat moesten ze eens proberen.. dan gaan we wel ergens ander heen! Ik hoop ook niet dat we die 3e poging nodig gaan hebben.. maargoed.. het zit ons niet altijd mee.. dus dan wordt je misschien wat meer pessimistisch. Hoeveel KID pogingen mogen jullie gebruiken?
6, en dan een evaluatie en evt onderzoek. Daarna morgen we nog 6 kid pogingen doen als alles goed is. Daarna evt nog ivf/icsi. We hebben gelukkig nog even te gaan...ik zou het ook benauwd krijgen hoor als ik bijna aan de laatste poging toe zou zijn. Geeft toch meer druk, en is ook meer angstig. sterkte meis!!
@kipjes ben t met jouw eens T is fijn als iedereen f handtekening plaatst zodat je weet Hoe of wat. Ik weet t soms ook niet meer hoe en wat Ik baal.menstruatie moet woensdag komen volgens clb digi test Maar nog nergens last van Ben bang dat ik hsg van 27juni moet verplaatse... Dikke knuff allemaal
@Kipjes, ja genieten doen we volop van de kleine meid. Helaas moet ik over 3 weken alweer aan het werk. Zou graag thuis blijven maar dat gaat finacieel niet. Gelukkig gaat ze naar mijn ouders de dagen dat ik moet werken, dus wel lekker vertrouwd. Nog een paar dagen en dan hebben jullie lekker vakantie! Geloof goed dat je zenuwachtig bent voor wat er komen gaat. Ik hoop echt zo dat jullie snel zwanger zijn van een mini kipje! Over de emoties van de MMM, er zijn zeker emoties geweest vooral in het begin van de zwangerschap. Maar al snel maakte die plaats voor geluk en blijdschap. Het scheelt misschien dat wij na 1 poging zwanger waren en dat we vanaf het begin van onze relatie wisten dat KID de enige manier was om een wondertje te mogen krijgen. We zijn vooral heel dankbaar dat deze mogelijkheid er is. @Anna, goed dat het nu geregeld is met de tabletten. @Loutje, heel veel sterkte met alles meid! @Nana, wat goed dat jullie groen licht hebben voor TESE. Hopelijk met positief resultaat! @Panter, knap dat je zo sterk bent! Hopelijk kunnen jullie snel verder met de volgende poging! Wanneer krijg je de uitslag? @All, wat een lieve reacties allemaal! Ik ben ook schuldig, probeer zo vaak mogelijk mee te schrijven en mee te denken. Ik ben er ook helemaal uit als het om uitslagen en waardes gaat. De verhalen van de "oude garde" ken ik een stuk beter ook omdat we bijna tegelijk zijn gestart met alles. Waarschijnlijk heeft de "nieuwe garde" dit ook? Maar lief zijn we allemaal voor elkaar en we delen lief en leed samen! Even ego berichtje, ik heb een mailtje terug gehad van Gent en er zijn op dit moment nog zeer veel strootjes van dezelfde donor. Maar ze gaven geen zekerheid dat dit volgend jaar ook nog zo is, wel mochten we nu bijbestellen als we wilde. Daar zijn we nog over aan het denken. Knuffel voor iedereen!
@bailey ik zou t nu bijbestellen.houd dat ook in meteen beginnen Raar idee eigenlijk,wij lope ook in gent maybe heb ik dadelijk hetzelfde donorzaad als jouw..
hallo meiden, hoe is het hier?? veel geschreven weer zie krijg het bijna niet mee haha. maar over de nieuwe hier ik kan helaas niet mee praten over tese wij konden dat niet laten doen en hebben dus ook geen ervaring ermee. en als je inderdaad net zoals meerdere hier van de wat oudere garde teglijk begint en al verder bent met alles dan is het best lastig om over de waardes enzo mee te praten. ik probeer op zoveel mogelijk in te gaan wat kan. wat ik niet weet reageer ik ook niet op want weet het dan echt niet. hier gesprek gehad in zh. en onverwachts nog een echo en het beebje was echt goed aan het bewegen en toen het door kreeg dat we de echo deden was het helemaal stil gaan liggen. en hartje weer gezien!!! volgende week nog een 12 weken echo erg leuk heb dan vakantie!!! bailey dan moet je inderdaad ff goed gaan overleggen jah wat je gaat doen reserveren of afwachten of het er nog is. vind het een moeilijke keus. onswondertje bijna het gesprek voor een brusje!!! spannend nu ofniet?? annaatje hopen dat je ongi erop tijd is en dat je de hsg niet hoeft uit te stellen. panter hopelijk laatste keer lekprikken en dat alles dan goed is en dat je gelukkig weer verder kunt. muppet wel jammer dat je moet wachten een maand, maar is soms ook wel goed voor je lichaam inderdaad. bij de ivf heb ik geen maand ertussen gelaten wou ik bij de laatste tp wel, geloofde er toen niet meer in en is maar goed dat ze me om gepraat hebben hier. haha nu is het ook gelukt. hopelijk ben ik niemand vergeten en anders reageer ik er wel weer op.
Meiden ik hoop dat Loutje het niet erg vind dat ik het hier al meld. Ik ging kijken op haar hyves hopende op goed nieuws. Maar helaas las ik afschuwelijk nieuws Loutje haar vader is helaas overleden voordat hij zijn mooie kleindochtertje mocht zien Ik zit hier echt in tranen, wat afschuwelijk. Lieverd hier nogmaals gecondoleerd en heel veel sterkte. Dit moest de mooiste tijd van jullie leven worden waar jullie zolang op hebben gewacht. Hele dikke kus