Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kiyeko heb hetzelfde. Smiley op dag 15,nu 15 dage verder
    Nog niet ongesteld. T klopte eerst altijd nu niet
    Maybe spanning bij mij
    Wat voor basisinformatie heb je gehad
    Succes meid

2. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh jah kiyeko ik test altijd sochtend zo rond 7uur,tot nu toe altijd een smiley gezien
    De ene keer op dag 15 ,18, en zelfs keer dag 24!

3. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @cat: even snel een korte reactie; volgens gyn konden we na 2 maand wel al bellen, dus dat hebben we aangehouden...vandaar dat we al zo 'vroeg' hadden gebeld. Over de antibotica hebben we nog gen info. Gaan we deze week ff uitzoeken. Is wel een domper, oogarts kan niet zeggen of zijn zicht terugkomt... Ondanks de antib. dus misschien is het ook nog voor niks geweest...

@all: ik reageer morgen ff op de rest!

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Cat: hoe was je intake bij het MCK?

@Annaatje: waarom vind je het positief dat het programma niet doorgaat?
    Ik heb de eerste aflevering gezien en vond het heel boeiend.
    Ik vind het juist positief dat zo'n programma er is.
    Haal KID maar uit de taboe sfeer.

@Kiyeko: mijn LF (tijd tussen eisprong en ongi) is 12 dagen.
    14 dagen is het gemiddelde, maar je kan dus prima maar 10 dagen hebben of 18 dagen.
    Heb je 1 of 2x per dag getest?
    Je eggwhite (vruchtbaar slijm) heb je doorgaans voor je eisprong.

@Bailey: ik zou het bij die 5 houden dan.
    Fijn dat alles zo goed gaat!

@Ons wondertje: hmmmm dan ga ik wel opnieuw schrijven.

@Panter: super dat je geen hsg hoeft en weer 6x IUI mag!

5. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @dreamer wij hebben deel 1 ook gezien en natuurlijk is t
    Fijn dat er open wordt gepraat over donorzaad en wij zn ook
    Die donorvaders hartstikke dankbaar dat die dit doen
    Maar iets zegt ons dat zoiets niet op tv moet komen
    Wij kiezen zometeen ook niet voor niks voor anoniem
    Ik zie dat jullie wondertje alweer 4maanden is
    Wooow wat gaat dat snel zeg

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Juist doordat het nu op tv komt vinden meer donorkinderen hun donor.
    Dit project is namelijk al jaren gaande, maar dan zonder media.
    En dat ging niet zo snel als dat het nu met behulp van de tv gaat.
    Dus ik vind het alleen maar positief.

Jullie kiezen bewust voor anoniem.
    Vroeger kon niemand kiezen.
    En de donoren die zich nu bekend willen maken kunnen op deze manier contact krijgen met de donorkinderen die contact zoeken.
    Die antwoord zoeken op hun vragen.
    Ik kan er niks negatiefs in zien, maar dat is mijn mening.
    Ik heb onze kliniek trouwens ook voorbij zien komen in die aflevering, was wel leuk :D

Ja de tijd gaat echt keihard!
    De tijd in de mmm ging tergend langzaam.
    De eerste 12 weken van de zwangerschap duurde echt jaren.
    De rest van de zwangerschap ging hard.
    En sinds ze geboren is, is een maand net een week!
    Hoop dat iedereen hier dat zelf ook mee mag maken.

Liefs!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dreamer ik reageer strakjes ff;)

8. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gisteren naar MCK geweest voor intake KID. Wachttijd vanaf nu 16 maanden. Match met donor alleen op uiterlijke kenmerken (niet op karakter of interesses). Mag per koppel 2 kindjes krijgen. Ze proberen in principe bij een tweede dezelfde donor te gebruiken maar geven geen garantie. Kunt zaad voor brusje bestellen na bevalling.

Op zich fijne intake gehad. Dat ze niet kunnen garanderen dat je 2 kindjes van 1 donor krijgt is beetje tegenvaller. Wij kiezen bewust voor niet-anonieme donor zodat ons kindje/onze kindjes later als ze daar behoefte aan hebben op zoek kunnen naar de donor en eventuele halfbroers en -zusjes. Met 2 kindjes van verschillende donoren wordt het plaatje van donorfamilies wel heel complex. Het is ook nog een keer de kliniek die het verst van ons vandaan ligt (wonen in NB) en we hadden dus op de terugweg overal files.

Volgende week st. Geertgen, september Voorburg. Ga Rijnstate nog bellen voor antwoorden op mijn vragen. daarna kiezen we kliniek.

Ondertussen loopt traject 1 ook nog. Krijgen als het goed is volgende week bericht over toestemming second opinion BE + DLD. Had geinformeerd in DD per e-mail, kreeg mail terug met datum voor gesprek over 2 weken. Dat is wel heel snel, ben nog bezig met onze medische dossiers te pakken te krijgen maar lijkt geval van kastjes en muurtjes, om moe van te worden! En ook een beetje :x

@ ons wondertje: heb je Brusselse prof even opgezocht. Heeft idd veel onderzoek gedaan (bij mannen en muizen :D). Ga proberen mijn vragen schriftelijk aan hem te stellen. Misschien krijg ik zo een antw. anders even afspraak maken (leuk! paar daagjes Brussel!).
    Welke behandeling ga je krijgen (vanwaar het bloedprikken, echo's en pregnyl?), ben daar nog niet zo thuis in vrees ik.

@ iluna: hoop je dat je thuis kunt bevallen?

@ Dreamer: helaas geen geboortekaartjes gezien, vind het altijd leuk om te kijken, ook om te zien welke namen er gekozen zijn. Voor mijn ervaringen met MCK, zie hierboven.

@ bailey: dat zijn behoorlijke kosten voor het reserveren van zaad, worden niet vergoed neem ik aan?

@ panter: hopen dat 7 jullie geluksgetal is!

@ sweet lilly: hopen dat het weer goed komt met het oog. Had je man er iets in gekregen? (vloeistof of voorwerp)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Cat dat is een tegenvaller!!!
    Kan me voorstellen dat je liever 2 kindjes van dezelfde donor zou willen.
    Je schrijft idd dat je voor een niet anonieme donor zou willen gaan dan is dat jammer genoeg niet mogelijk in Brussel.
    De wachttijd is daar namelijk 3 tot 6 maanden momenteel.
    Ook idd selectie op uiterlijk en bloedgroep.
    Niet karakter of interesse.
    Voor de bespreking van de tese vraag al je papieren in Nijmegen en dergelijke op!
    Ik zou echt eens een afspraak bij Prof Tournaye maken.
    Hele prettige en vriendelijke man ( vind ik ook aan hem te zien ook op de foto;))
    Het eerste gesprek kost meen ik 50 euro, weet niet of je dit terugkrijgt van je verzekering daarom ;)
    Hahah en onderzoek ook op muizen leuk:p

In Brussel moet je altijd de 3e dag van je cyclus voor bloed te prikken om te kijken hoe je hormoonhuishouding is.
    Dan word je 's avonds gebeld met wanneer je voor de echo + bloedprikken moet komen ( dag 10 of 11 van de cyclus) en dan krijg je te horen wanneer je de pregnyl moet zetten ( meestal diezelfde dag tegen 21.30 was het meestal ;))
    Het is overigens gewoon voor iui-d;)
    Maar Brussel wil altijd zeker van hun zaak zijn:)

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Cat: geen enkele instelling in NL kan jou een garantie geven voor 2 kindjes van dezelfde donor.
    Alleen is het MCK zo eerlijk om het te melden ;)
    Een donor mag volgens de wet niet meer dan 25 kinderen verwekken.
    Als jij dus een kindje krijgt en een aantal jaar wacht, dan is er een kans dat die 25 kinderen grens bereikt is.
    Dan kan je idd geen 2e kindje meer krijgen van die donor.
    Maar ze letten er wel op dat je niet kindje 23 bent als je graag nog een kindje wilt.

Voorburg heb ik hele slechte ervaringen over gelezen.
    Wij hebben daar toen bewust niet voor gekozen.

Hoop dat je snel alle papieren bij elkaar hebt!

11. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb net Rijnstate gebeld
    (staan op wachtlijst voor 1ste intake, wachtijd 8 maanden;
    daarna nogmaals 8 maanden
    -> alles bij elkaar dus ongeveer even lang als klinieken die eerste intake heel snel hebben).
    Match donor: uiterlijke kenmerken (+ opleidingsniveau, hoby's etc. als je dat wilt).
    Geen max. aantal kindjes per koppel.
    Mag zaad reserveren voor tweede zodra je zwanger bent van eerste. Klinkt goed ;).
    Heb hier ook goed gevoel over, kreeg gelijk dame aan telefoon die antwoord had op mijn vragen (dus zonder zesduizend keer doorverbonden te worden!).
    Arnhem is voor ons waarschijnlijk ook beter te bereiken dan MCK en Voorburg.

@ ons wondertje: wacht even met afspraken tot fiat zorgverzekering + medische gegevens in huis...
    Kan nog even duren.
    Wat betreft extra kosten, dat heb ik er wel voor over om meer zekerheid te krijgen dat een kindje van mijn vriend er niet inzit. Ben bang dat ik anders me altijd af zal blijven vragen of het echt niet mogelijk was.
    Fijn dat ze in Brussel check, check, dubbel check doen.
    Krijgt iedereen pregnyl voor IUI? Of hangt dat af van arts/zkh?

@ Dreamer: heb nog helemaal niets gehoord over Voorburg, noch positief, noch negatief.
    Ook wel apart als ik er zo over nadenk :(. Dank je!
    Ga van het weekend eens even zoeken op internet.
    Weet je nog welke klinieken bij jullie in aanmerking kwamen (jullie wonen in het westen des lands?)?

@ Stefan: waar lopen jullie?

12. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @Iluna; oh wat leuk dat je jullie kindje al voelt! Lijkt me erg bijzonder hoor! Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt dat je man het ook kan voelen, dan kun je samen genieten van een wonder! En dat je niet wil weten wat 't wordt... spannend hoor! Ik zou het echt moeilijk kiezen vinden.. het lijkt me leuk om het wel te weten, maar ook de verrassing is leuk!

@ons wondertje; wat fijn dat jullie mannetje geen last van de reflux meer heeft!

@Baily; wat goed dat je baarmoeder weer schoon is! 5 strootjes zal wel genoeg zijn? Stel dat het niet genoeg is, kun je dan tijdens de behandelingen nieuwe bestellen van dezelfde donor? Jullie willen wachten tot jullie meisje een jaar is toch?

@Annaatje; al ongi? Kan de HSG doorgaan of moet het uitgesteld worden. Wel fijn dat het gesprek door kan gaan in ieder geval, spannend!
    Hoezo kun je kiezen voor anonieme donor? Tegenwoordig kan dat niet meer toch?

@Panter; fijn dat het weer schoon is en je hcg weer laag. Kun je weer verder. Lijkt me toch ook wel dubbel hoor... Maar heerlijk dat je geen HSG hoeft!

@Kiyeko; ooooohh al snel beginnen dus! Meid, ik wens je heeeeel veel succes!

@Cat; wat een lange wachtlijsten he. Dat is echt een enorm nadeel van de MMM, altijd maar wachten wachten wachten... Wat goed dat je in Rijnstate geen max aantal kindjes hebt van dezelfde donor! Kunnen ze ook de garantie geven dat je 2 kindjes van dezelfde donor kan krijgen? Kan het me goed voorstellen als je daarvoor kiest, dichterbij huis en het voldoet volgens mij meer aan jullie wensen.
    Waarom willen jullie eigenlijk een second opinion over het gevonden zaad? Zijn de kansen nog niet uitgesloten?

Over mijn man z'n oog; hij heeft een stuk pvc in zijn oog gekregen en het schijnt dat kunststof een reactie kan veroorzaken in het oog. Het oppervlakkige wondje geneest, maar daaronder broeit nog van alles... Hij moet morgen weer voor controle.
    Ik baal nog steeds dat we geen uitslag hebben van de chromosomen, maar heb wel de rust vast kunnen houden gelukkig! We hebben toch pas 25 juli de intake in Düsseldorf, dus als we de uitslag voor die tijd hebben is het goed. Nog even geduld hebben dus..

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sweet lilly dank je wel ja we zijn ook erg blij dat hij er zover overheen is:D
    Wat erg van je man zijn oog brrrr.
    Werkt hij ook in de bouw dan ofzo.
    Hier mijn man in de bouw en komt ook vaker met glasvezel enz in zijn oog terug ieeeee.

Cat ja in Brussel krijgt iedereen pregnyl, ze willen zelf graag kunnen bepalen wanneer de eisprong is en de iui is altijd precies 36 uur later ;)
    Wij hadden ook zoiets van dan weten we het zeker!
    En dan kun je jezelf ook nooit wat verwijten of twijfelen naderhand!
    Afspraken kunnen in Brussel wel eens 4 a 5 weken duren';)
    Dus zou toch op tijd bellen kun je het altijd verzetten;)

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi allemaal,

Ik zal eens een poging doen om alles bij te lezen en te reageren. Als ik iemand vergeet dan spijt me dat!

Iluna, wat bijzonder dat je je kindje voelt. Heerlijk lijkt me dat! Nog even en je man kan het ook voelen aan de buitenkant. Dan word het voor hem ook "echt". Hoe voel je je verder? Wel vervelend dat je bandenpijn hebt, wel goed opletten dat het geen bekkeninstabiliteit word hoor!

Wondertje, wat fijn dat jullie zoon weinig last meer heeft van reflux. Is zoiets gewoon dikke pech of is het aangeboren/erfelijk? Nog een paar dagen en dan hebben jullie al het gesprek voor een 2de wonder. Spannend hoor!!

Sweetlily, wat balen van je man zijn oog! Hopelijk snel genezen! Jammer dat de uitslag van de chromosomen er nog niet was. Maar je hebt het langste wachten al achter de rug. Elke dag is er één dichterbij de uitslag. Spannend hoor!

Bailey, wat fijn er er voldoende strootjes zijn! Hoe gaat het met je? En met de kleine?

Anaatje, de ongi er al? Vast de zenuwen die het allemaal vertraagd. Ik hoop dat het snel doorzet en de hsg kan plaatsvinden.

Muppet, hoe is het met jou?

Nana, weten jullie al wanneer de tese gaat plaatsvinden?

Kiyeko, ik zou als ik jou was doortesten en mss wat eerder beginnen. Een ei springt niet altijd in het midden van een cyclus. Ik heb soms een ei op dag 23..maar soms ook op dag 16 van mijn cyclus. Mijn lutheale fase is wel altijd 13/14 dagen. Wel lastig dat je je ei niet vind...ik hoop dat je hem snel hebt gevonden. Mss is temperaturen iets? Dan zie je achteraf wanneer je ei was, en geeft mss een goede steun voor de startdag van je ovutesten. Het gaat nu beginnen, joepieee!! Ik duim!

Cat, wij zijn ook onder behandeling in Arnhem. Bevalt goed!
    Wij rijden er 2.5 uur voor, maar dat hebben we er graag voor over.

En nu ben ik de draad kwijt...

Hier alles goed, geen nieuws.

liefs

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Panter de volgende cyclus mag je weer starten dan toch?
    Ook in juli dus:D

Over reflux heel veel kindjes hebben hier last van de ene wat heviger als de andere.
    Maar het heeft ermee te maken dat het maagklepje bij baby's niet helemaal goed sluit.
    En wij als volwassenen hebben een bocht in onze maag en dat hebben zij nog niet.
    Dus komt makkelijk naar boven toe.

16. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @all ben ongesteld joehoeeee hmm maandag dus dag
    5,dan meestal nog bruinverlies maar in gent gaven ze aan
    Dat t dan wel mag
    Megabuikpijn nu
    Lees straks ff alles

Gent is nog anoniem

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Annaatje wat goed!!!
    Spannend.
    Overigens is het in België bij de wet allemaal anoniem.

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Anaatje...yeah ongi!!!!! :D
    Ik duim voor een goede hsg!

Wondertje, je dat word voor ons juli. Ik verwacht rond 4 juli mijn ongi en dan begint het weer.
    Gaan we samen op?

liefs

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik verwacht 2 juli mijn nod.

Idd gaan we samen op dan;):)

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    panter wat een goed nieuws!! geen hsg. nou op naar je ei.

kiyeko dat is raar inderdaad. hopelijk vind je hem nu wel.

annaatje eindelijk!!! nou dan kan de hsg gewoon doorgaan.

wondertje fijn dat jullie mannetje niet veel last meer heeft van de reflux.

wat is er veel geschreven kan het ff niet bijhouden haha

hier verder geen nieuws alles gaat goed!!

met de rest ook alles goed??

Deel Deze Pagina