pfff bailey het is zoiets moeilijks!!!! Mijn man heeft ook vaker nog dipjes terwijl we nu wel bezig zijn met de kid. Maar nu na de miskraam heeft hij weer een klap gekregen En ik natuurlijk ook Maar niemand begrijp je gevoelens vaak. Het is ook zo dat als je je niet goed in je vel voelt geen enkele reactie ook goed is! Heel veel sterkte meid, Ik moest ook achter alles aan, doe het dan voor jezelf! EN dan kunnen jullie ook verder! xxxxxx
@Kipjes: whaaaaa volgende week is het al zover meis! Wat spannendddddddd. Ik ga heel hard duimen dat er iets bruikbaars gevonden wordt. @Bailey: mannen gaan er zoooo anders mee om als vrouwen. Ik heb ook uren en uren zitten praten tegen mn man. Ik schrijf tegen, want hij zei net als jouw vriend niet veel. Heb er echt wel eens dingen uit moeten trekken. Dan maar even gemeen triggeren, maar dan hoor je tenminste wel hoe hij ergens over denkt of waar hij mee zit. Ik zou als ik jou was een afspraak maken bij het AMC om te praten over de mogelijkheden tegenwoordig. Dus niet direct een afspraak voor een second opinion, maar gewoon een verkennend en informerend gesprek. Dan weet jij waar je aan toe bent en je vriend ziet dan ook de mogelijkheden. Op zo'n manier staat er geen druk achter die afspraak en weet je daarna welke kant je op moet denken. Sterkte lieverd! @Arzu: hoe gaat het nu met jou lieverd? @Mari: bijna de 20 weken echo! Hoe voel jij je? Groeit je buik al flink? Liefs voor allemaal!
@mari we zijn nog niet weggeweest voor ons tweetjes, maar wel contact opgenomen met het AMC omdat daar een onderzoek loopt waar ik meer over wilde weten. Ze hebben ons wel een second opinon aangeboden. Jullie zijn voor TESE gegaan begrijp ik?? @Elif82 Ik heb je verhaal een beetje gevolgd, jeetje idd een flinke klap voor jullie beide. Ja idd ik ben nu voor mezelf ook alles wat in me opkomt op papier te zetten. Vind het wel moeilijk, waar moet ik nu vanuit gaan KID of misschien toch nog een beetje hoop dat de second opinion beter nieuws geeft.... Sterkte met jullie verlies.... @dreamer83 ja idd mannen gaan er heel anders mee om, en bij mij scheelt het ook per dag, voel me soms onredelijk als ik wat boos reageer op hem. Maar het heeft wel nut gehad, gister hebben een heel lang gesprek gehad. Hij had nagedacht over alles wat ik heb gezegd. Hij zei bang te zijn voor de second opinon, stiekem krijgt hij steeds meer hoop. We zijn nu ook bezig met een huisje volgende week vrijdag naar de hypotheek adviseur als blijkt dat we het huis aankunnen, doen we een bod. Vriendlief wil hier eerst meer zekerheid over krijgen voordat we voor een second opinion gaan. Zijn gevoel danst ook van links naar rechts, het liefst was hij gisteren bijwijze van al begonnen. Maar de angst om er alleen voor te staan ook al zijn we met zijn tweeen , laat hem nog niet los. Met zijn ex vrouw stond hij er alleen voor, nooit vroeg ze hoe is het nu voor jou... Al 1 maand na de diagnose zaten in het KID traject. Achteraf gezien was dit veel te vlug, tijd om het verwerken heeft hij niet gehad. Ze zaten ook nog eens in een grote verbouwing van het huis. En toen het na anderhalf jaar nog niet tot een zwangerschap leide verliet ze hem.... Hij zegt jij bent haar niet, jij laat me in alles blijken dat ik erbij hoor, dat ik er mag zijn... Maar toch... De arme schat heeft een zwaar verleden achter de rug, geboren met ernstige afwijkingen in zijn darmen, nieren en urinewegen. Nog dagelijks kamt hij met de gevolgen hiervan. Zijn werelds storte in toen hij ook nog een onvruchtbaar bleek te zijn... 32 jaar en alleen maar doffe pech. Gister zei hij, jij bent mijn grootste geluk, mijn alles. We hebben samen een flink potje gejankt dit luchte enorm op! Pff wat een verhaal weer.... Weet jij zelf aan meer?? Of heb je nog geen brief ontvangen?? XXX Liefs voor jullie allemaal
Hey lieve schatten, Wat een herkenbare verhalen hier allemaal! Wij hoeven nog maar 2 weken tot de TESE maar het wordt er niet veel makkelijker op... we zijn allemaal erg gespannen voor de operatie en het valt niet mee om het los te laten. Ik hoop dat de laatste 14 dagen een beetje vlot gaan, dan hebben we eindelijk zekerheid! Eerst kipjes nog, hoe ervaren jullie het wachten? Dreamer, voor jou hoop ik dat de postbode heeeel snel goed nieuws komt brengen! Elif, ben je/zijn jullie alweer toe aan een nieuwe poging?
hallokes hier nog een lotgenoot 'spijtig genoeg' ik hoop hier af en toe ook eens men hart kunne luchten want heb daar soms wel behoefte aan. ik heb het gevoel dat we nu gewoon stil staan. men vriend moet een prostaatonderzoek krijgen en dan een tese maar een afspraak hebben we nog niet want hij wil het nog eerst even laten bezinken. maar de tijd loopt gewoon door he en eer ik dan weer de afspraak ga kunnen maken dan zijn we weer 3 maanden verder ofzo want is altijd lang wachten en dan moeten we nog de afspraak voor de tese maken das weer een maand of twee verder pff, bij mij kan het allemaal niet rap genoeg gaan. ik hoop dat men vrien er snel klaar voor is dan kunnen we eindelijk voort! aan iedereen hier ook veel sterkte toegewenst het is een zware slag die je krijgt als je dit hoort !! groetjs
Melanietje het is idd een hele grote klap en om die te verwerken!! Loutjelou, ik kan me helemaal voorstellen dat je nerveus bent dat waren wij ook bij beiden keren, dus loslaten ho maar. We zijn wel toe aan een nieuwe tp ja, tot dan blijf ik heel erg verdrietig en kan ik het maar niet loslaten. Maar het komt goed, al weet ik niet met deze cryo???
baily: wat naar dat je mannetje dit allemaal mee heeft gemaakt. ik had een vriendin die toen zei nou als mijn man geen kinderen kan verwekken dan verlaat ik hem, ze vond toen dat ik dat ook moest doen ( omdat er toen geen zaad gevonden was en nog geen tese operatie op het schema stond ) ik ben toen erg boos geworden! daar kan hij niks aan doen! het had ook andersom kunnen zijn, maar daar had ze geen antwoord op. ik hoop dat jullie wat meer informatie krijgen bij het amc. heel veel sterkte! kipjes en lotjelou wat spannend bijna de tese! ik ga heel hard voor jullie duimen! dreamer en elif: ik hoop dat jullie droom ook uitkomt dit jaar, ik denk aan jullie en volg jullie topic ja, wij hebben ook tese gedaan. 60% kans van slagen hadden we. en ze hebben toen 4 strootjes gevonden en ingevroren ( geloof 50 zaadcellen per strootje ) 1 is nu gebruikt voor de icsi en die is geslaagd, na 4 jr medische molen. nog 2 weekjes dan heb ik de 20 weken echo. vind het wel vervelend om hier over mn zwangerschap te vertellen terwijl jullie nog in de molen zitten.
Hoi lieve dames, We hebben gister de Tese behandeling gehad... Het is allemaal erg vlot verlopen, en we kregen binnen een kwartier al de uitslag : helaas was deze negatief , ze hebben geen bruikbare zaadcellen gevonden:x:x De wereld is even onder onze voeten vandaan gerukt.. En nu proberen we zo positief mogelijk te blijven... al is dat heel moeilijk op dit moment.... We wisten dat er weinig kans was , maar als de uitslag definitief komt, dan is het toch een klap.. Al met al ben ik wel opgelucht dat we nu weten waar we aan toe zijn.. Waarschijnlijk willen we wel voor KID gaan.. nu maar eens kijken of we ergens in de buurt terecht kunnen.. Dat wilde ik even met jullie delen. Met jullie verder alles oke ?
Heh kipjes toch wat een afschuwelijk nieuws Pff zo heftig , bij ons waren ze idd ook niet bruikbaar lees niet geheel volgroeid. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en doe het rustig aan. Ps misschien geen idee om belgië voor kid te gaan, geen lange wachttijden enz waar onze arme dreamer nu in zit xxx
Jeetje kipjes... wat verschrikkelijk voor jullie!! Sorry als je het al eerder verteld hebt maar weet je ook de reden van azoospermie bij jouw man? Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! *knuffel*
@ Elif, Dank je ! Daar hebben we over nagedacht alleen is het erg lastig omdat er dan heel veel tijd gaat zitten in het reizen en ik heb pas een andere baan.. @ Loutjelou: Jah, er is een afwijking aan het Y chromosoom.
Lieve meid weet natuurlijk niet waar je woont. Wij wonen ook anderhalf uur van brussel af, maar kan het je echt echt aanraden! Maar zowiezo moeten jullie je tijd nemen, en totdat je bv kon beginnen ben je 3 maanden verder. Tot nu toe wist niemand op mijn werk ( behalve bepaalde collega;s ivm dragen) hiervan. Als je ooit info wilt stuur me maar een pbtje. Doe het rustig aan xxxxxxxx
Oh oke, bij mijn vriend gaan ze het TESE weefsel ook in Hamburg onderzoeken, ze zouden ons dan ook de reden van azoospermie kunnen vertellen. Nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van deze klap!
hey loutje wat spannend voor jullie zeg. helaas kunnen ze niet altijd zeggen waarom iemand azoöspermie heeft, wij dachten de bof, maar de gyn dacht dat niet, dat was te vroeg geweest. het is dus een mysterie bij ons.
Nou ja, bij ons is het eigenlijk al duidelijk natuurlijk: 2 niet ingedaalde ballen en veel te laat geopereerd. Maar ja, er zoú nog meer achter kunnen zitten natuurlijk... we hopen maar van niet. Nog 2 weken, dan weten we het.
kipjes: wat een rotnieuws! heel erg veel sterkte! bij ons was ook geen duidelijke oorzaak, want alles was verder goed. alleen 1 niet ingedaalde bal, en hij heeft een trap gehad van iemand vroeger daar in dat gebied. schijnt ook heel gevaarlijk te zijn
@ Loutjelou , spannend , ik duim ook voor je !!! Ik voel me vandaag wel erg sip hoor.. het zit allemaal niet mee. We willen ons graag aanmelden voor KID. In Amsterdam zijn alle wachtlijsten al stopgezet vanwege de drukte.( woon vlakbij amsterdam ) En ik heb net het MCK in Leiderdorp gebeld. Kunnen we geen afspraak maken omdat ik nog geen 25 ben ( ik ben 23 )..... Hoezo oneerlijk???? Kunnen we onze droom weer '' on hold '' zetten vanwege mijn leeftijd !!! bah !!
Jeetje kipjes, dat kan er ook nog wel bij!! Kan ik hieruit opmaken dat jullie alleen een geregistreerde donor willen?