@Charly: als je een donor hebt via een ziekenhuis of kliniek, dan staat deze ten alle tijden geregistreerd. Dus als je vrouw dat niet wilt, dan kom je in het internet circuit. Je moet dan zelf de donor uitzoeken en weet dus wel hoe deze eruit ziet enz. Ik denk dat je bedoeld dat ze geen B donor wilt? @Elif: ohhh toch gisteren gegaan haha. Super dat jullie weer zo genoten hebben van de echo! @Girl: en nog steeds niet getest? @Daan: wij hebben ook niet 'alles' gedaan voor we de stap naar KID maakten! Wij hebben geen TESE gedaan ivm kans op blijvende schade. Of eigenlijk, het feit dat er blijvende schade zou zijn. Mijn man heeft namelijk een testosteron tekort en door de TESE zou dit zo erg worden dat hij de rest van zn leven aan de medicijnen moet en alle gevolgen van testosteron tekort zou kunnen krijgen. Dat vonden wij het niet waard. Plus dat de kans door de slechte hormonen maar zo klein was dat er iets gevonden zou worden, heeft ons (na heel lang wikken en wegen natuurlijk) doen besluiten om voor KID te gaan. Dus herkenbaar hoor! @Bailey: leuk he als de mannen zo enthousiast zijn Liefs Dreamer
@dreamer ja zeker vind het echt heel fijn dat hij zo enthousiast is! Dan smelt ik echt helemaal zwijmel zwijmel XXX Liefs
@ Charly: Wij hebben trouwens ook nog de optie "Denemarken" overwogen, daar kun je ook zelf je donor zoeken, zonder dat je deze ontmoet.... Maar ik weet niet of die anoniem of bekend is.. @ dreamer: Ik durf niet zo goed een uitspraak over je testen te doen.... Maar ik hoop het heel erg voor je!! (Stiekum toch alvast gefeliciteerd)
@Bailey Wat betekent dan "geregistreerd" in Gent, als ze geen naam, adres ed. hebben? Zijn die gegevens dan wél of juist niet te achterhalen? Ik ben de termen bekend, onbekend, anoniem, geregistreerd een beetje door elkaar aan gooien, geloof ik....
@charly, geregistreed in Gent wil zeggen dat de donor volledig veilig is. Dus gecontoroleerd op ziekte's. De donor komt nooit te horen dat er een kind is verwekt, en jullie of het kindje kunnen nooit achter de gegevens van de donor komen. Dit omdat zijn naam niet bekend is, even een voorbeeld: Donor nummer 123 heeft baluwe ogen, blond haar, lengte 1.80, bloedgroep A-negatief. Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is nu? Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. XXX Liefs
@dreamer; oh wat spannend voor je, ik ga er toch steeds meer in geloven als ik het zo lees, dus heel voorzichtig al gefeliciteerd Sorry dat ik sprak over vader/ verwekker; ik weet niet zo goed wat juist is maar ik zal het voortaan over donor hebben; is inderdaad precies zoals het ook is! Ik zit momenteel in de wacht op mijn werk voor Nijmegen grrr....wat duurt het allemaal lang 'u bent de eerst wachtende, u wordt zo spoedig mogelijk te woord gestaan', zucht... Als ik jullie verhalen zo lees over de voortrajecten krijg ik eigenlijk wel het idee dat de behandelingen die wij misschien nog tegemoet kunnen gaan weinig zin zullen hebben; de kans dat het slaagt zoals ik lees is heel klein en de kans op heel veel andere chromsoomafwijkingen enz. is groot; eigenlijk lees ik sowieso heel weinig succesverhalen over pesa/ mesa en tese. Zucht, stemt mij weleens enorm pessimistisch.... Knuffelsx
@Amy nee meis je hoeft geen sorry te zeggen! Al die termen ook Grr irritant is dat er zijn nog zoveel wachtende voor u.... Hoop dat je ze snel te pakken krijgt. Ooh meis, ik zou willen dat ik jullie zekerheid kon geven op kans van slagen! Heeft het ziekenhuis hier iets van duidelijkheid in gegeven? @charly, graag gedaan! Haha dan zat ik er niet ver langs XXX Liefs
Amy: er zijn zat succesverhalen over TESE hoor meis! Niet de hoop opgeven. Bij jullie waren er toch wel enkele (niet levende?) zaadjes gevonden? Je weet wat ik heb gezegd daarover he. En ik bedoelde niet dat niemand mag spreken over biologische vader/verwekker enz hoor. Ik zei alleen dat er hier thuis enkel gesproken wordt over de donor. De psyg vertelde ons ook dat dit het enige juiste is (en ze heeft ook gelijk) Maar iedereen moet het noemen zoals ze zelf willen natuurlijk.
Hey meiden, @dreamer; thanxs voor je pb-tje, ik denk dat ik daar ook eens ga kijken en lief dat jullie het mij niet kwalijk nemen! Ik vind donor eigenlijk ook gewoon de beste benaming, soms moet je daar even op gewezen worden en dat is alleen maar goed! Nijmegen heeft de brief verstuurd dus de doorverwijzing is in ieder geval op de plek van bestemming! Inderdaad dreamer, jouw woorden onthou ik nog, lief dat je zo meedenkt! En voor jou duim, duim, duim, duim, duim ik enorm; het is jullie allemaal zo gegund! Ik ga de hardloopschoenen aantrekken, fijne avond!!! xxx
heey allemaal. hier is de 2de iui-d niet gelukt. nou heb ik eigenlijk nog een vraagje. als je een posi ovutest hebt krijgen jullie dan die dag nog de iui of de dag erna mijn eitje was met de iui 19 mm en de volgende dag heb ik hem gevoeld kan het zijn dat ik dan te vroeg ben omdat misschien donorzaad minderlang leeft?? wanneer hebben jullie de iui?? mooi dat bij jou de test duidelijker word dreamer. en elif jij hebt een mooie echo hoor!!
@girl nee meis wat kl*te voor jullie Bij ons is het straks zo: Bij een positieve ovu-test, een afspraak voor de volgende dag. Krijg jij op de dag van de positieve test de iui? Ik geloof dat ingevroren zaad inderdaad minder lang leeft. Sterkte meis knuffel XXX
@Girl: jeetje wat balen meis. En ja, ik denk dat ze (veelste) vroeg insemineren. Ingevroren zaad leeft maximaal 24 uur. Na een posi ovu test springt je ei 24-36 uur later. Als je het dus een paar uur later al toegediend krijgt is de kans klein dat de zaadjes nog leven als je eitje springt. Maar goed, ik neem aan dat ze daar wel weten wat ze doen toch? Maar anders voortaan pas een dagje later je ovu test melden? Bij ons is het testen tot 12 uur, niet met ochtendurine. Bij posi test bellen en volgende dag rond 2 uur de IUI. Bij mij was het wat anders, omdat ovu test smorgens niet posi was, savonds wel en volgende ochtend al niet meer + ei van 22,5 mm. Maar mijn lichaam is gewoon raar!
heey allemaal. ja ik baal erwel van. ik wil morgen dd bellen en vragen of de dag na positest misschien beter is. en bailey ja ik krijg je de iui op de dag van de positest. en nu ga ik dus denken of het toch niet te vroeg is misschien. allemaal erg bedankt!!!!!!!
@girl, ik denk dat ze de iui inderdaad te vroeg doen. Wel vreemd lijkt mij ook dat ze wel weten hoe en wat... Ben benieuwd wat ze er van zeggen morgen. Succes meis XXX Liefs
heey bailey. ja daar ben ik nu dus ook bang voor. maar ga morgen is ff bellen naar dd en dan even overleggen voor de volgende iui-d. zal morgen zeker laten weten hier hoe het gesprek verliep. lief dat jullie allemaal zo meeleven!!!!! liefs girl
Heb je al gebeld Girl? Wat zeiden ze? @All: hier een foto van de test van vandaag: Bekijk bijlage 81059 Wat denken jullie ervan? Digi geeft trouwens Niet Zwanger! Maar misschien dat die meer HCG nodig heeft. Morgen weer een digi test doen, hopelijk geeft die een ander resultaat. Liefs Dreamer
@dreamer; dat streepje begint toch wel echt zichtbaarder te worden dreamer!!! Probeer je zelf in te dekken voor een enorme teleurstellingen maar als buitenstaander durf ik zeker wel te zeggen dat dit er erg hoopgevend uitziet voor je..... Duim, duim, duim, duim!!!
heey dreamer dit streepje is echt duidelijk hoor!!!!! hopen dat morgen de digi wel posi is. ja ik heb vanmorgen gebeld en ze zeiden eerst dat hun dat altijd op die dag doen van de posi ovutest en op hun site staat dat de iui op de dag van de eisprong is en dan is het dus bij mij te vroeg toen moest ik een mail sturen naar S. toe dus heb dat gedaan en nu moet ik nog wachten op een mail van hem terug. dus ff afwachten hoop nog voor z'n vakantie bericht te krijgen en anders bel ik nog weer terug voor dat hij op vakantie gaat. heb al wel de bevestiging dat ik in zijn vakantie gewoon door mag gaan. dus dat is wel fijn!!!!! heb erin gezet dat ik wel graag wil proberen om de iui dag na de posi ovutest te doen net zoals meerderen hier.