Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Panter: ja, 2 is beetje weinig. Maar toch.... Er staat ook niet bij dat ze misvormd zijn of zoiets (was wel bij uitlag tese). Krijg er weer een beetje hoop door, maar dat zal wel weer niet uikomen :)

2. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Dreamer: ben nog steeds pisnijdig op ha die zei dat ik het los moest laten... en dat ik dan wel zwanger zou worden. En zie waar we nu staan!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Cat: ik ken dat programma niet.
    Zal eens gaan kijken (zag dat je het online terug kon kijken)
    Het gebeurde eerder vaak dat het zwanger worden niet lukte en ze dan in het geheim kid behandelingen ondergingen.
    Vrouw was zwanger, dus toch zwanger geworden.
    Zo krijg je die verhalen van het kan toch, want ik ken die en die.

Ach ja, dat soort reacties zullen toch nooit uitsterven.
    Maar beroepsmatige mensen zouden toch beter moeten weten.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Cat kan me voorstellen dat je er hoop van krijgt. Dat zou ik ook krijgen.
    Er hoeft maar 1 goed zaadje te zijn natuurlijk...mss heeft je man 1x in de zoveel tijd wel een paar goede zaadcellen ertussen zitten. TESE blijft gewoon een momentopname.

Kijk bij ons was er 0.0 zaad, omdat lief bepaalde cellen in zijn zaadbal mist. Bij ons zeiden ook alle gyn's & urologen dat het onmogelijk was dat wij een genetisch eigen kind konden krijgen.

Dus mss hebben ze bij jullie toch nog wat hoop?

liefs

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    2 is niet weinig hoor!
    Je hebt er maar 1 nodig om zwanger te worden.

6. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    @dreamer, wat een slechte zaak, natuurlijk blijf je daarmee rondlopen..begrijp dat best!
    Ja al die dooddoeners ze zijn allemaal verschrikkelijk lief en positief bedoeld maar zo komen ze helaas niet over...
    Indd. Panter en zo zijn er nog wel meer van dat soort loze opmerkingen...vooral die van je moet er niet teveel mee bezig zijn...nou ik heb wat mensen binnen onze omgeving gehad die dat allemaal zeiden...ik gaf dan als antwoord ga jij maar iedere ochtend met een thermometer in je kont liggen en 2x per dag met een ovu stick en plastic bekertje naar de toilet eens kijken of je dan nog dit soort ondoordachte dingen roept...Je staat er mee en gaat er mee naar bed...
    @dreamer gewoon lekker je eigen gevoel volgen jij en je partner weten hoe het zit en laat je niet gek maken door zo'n loze opmerking van een vk...

Liefs Pien

7. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ dreamer: koppels moesten vroeger na KID geheinhoudingsverklaring tekenen dat ze het tegen niemand (kind en omgeving) zouden zeggen.

Ik ben het met je eens dat beroepsmatige mensen beter zouden moeten weten, maar ik vermoed dat elk van ons wel eens een stomme of lompe opmerking heeft gekregen. (mijn vriend belde zkh om iets te vragen over KID en had alles uitgelegd Vraagt verpleegkundige 'Oh, u wilt zaad doneren' Tja, hoe lomp kun je zijn?)

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hahaha iedere ochtend met een thermometer in je kont liggen :p
    Tnx, kon weer even lachen om dit gebeuren haha.
    Ik had volgens mij na 2,5 jaar eelt aan de binnenkant hahaha.

9. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    Begin steeds meer te denken aan tweede TESE.
    Gewoon om het zeker te weten (misschien micro-tese in DLD?)

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Cat: lompe opmerkingen zat ja!
    En dat gebeurd overal.
    Zo heb ik een schildklierprobleem en ben daardoor erg mager.
    Kom ik 2 maanden na de bevalling bij de internist, zegtie: zo, jij hebt alweer een platte buik zeg, lekker afgevallen.
    Lekkere opmerking terwijl hij weet dat ik niet kan aankomen...
    Maar de opmerkingen over zwanger worden/vruchtbaarheid doen gewoon veel meer pijn, dat ligt zoooo gevoelig.
    Vind dat beroepsmatige mensen daar wel rekening mee horen te houden.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Cat: probeer eerst het ziekenhuis te bereiken.
    Of vraag een second opinion over de uitslag (was je al mee bezig met de TESE uitslagen toch?)
    Moeilijk hoor.
    Ik voel gewoon je adrenaline stijgen hier.

12. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ dreamer klopt. kan nergens anders meer aan denken. Maar ben nu aan het werk en het rapport moet vandaag af. Zal het op de een of andere manier even uit mijn hoofd moeten zetten.

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Cat, ik zou gaan voor een 2de tese geloof ik!
    Whaaaa wat een spanning zeg!!

Wat betreft de thermometer...die had ik weg gegooid na 2 jaar kontsteken. Nu een nieuwe gekocht en maar weer begonnen :D

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je geen ei hebt dan word je idd niet ongesteld. Soms echter wel een ontrekkingsbloeding. Te verwarren met ongi.
    maar als je zo regelmatig bent dan denk ik dat je wel een ei hebt hoor.
    Ik zou ervan uitgaan bij een cyclus van 25 dagen dat je je ei tussen dag 8 en dag 11 van je cyclus hebt.
    Aangezien de fase na het ei tussen de 10-16 dagen kan liggen.
    Uitgaande van 10 dagen zou dat betekenen dat je op dag 16 je ei nog zou kunnen vinden. Uitgaande van 16 dagen, dan ben je ws te laat gestart met testen.

Je kan altijd via je huisarts een verwijzing krijgen voor het ZH in je buurt om daar eens een echo te laten maken tijdens je cyclus wat ze dan weer communiceren met DD

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Dreamer.. jeetje.. om woest van te worden zo'n opmerking!! Tuurlijk zullen er stellen zijn bij wie het toevallig spontaan nog lukt, maar dat zullen geen/enorm weinig stellen zijn waarbij de man geen zaadcellen heeft.. Alsof mijn man zijn zaadleiders na 30 jaar ineens weer vastgroeien en doorstromen.. pfff. wat een bullshit. Ik denk dat we de vriendelijke, begripvolle mensen gewend zijn in de grotere ziekenhuizen. Deze mensen zien meer "gewone" stellen en staan er dus niet zo bij stil. Helaas denken ze niet even twee keer na.. dat is wel jammer en denk ik ook wel een verschil in niveau en ervaring..

@Kiyeko.. gewoon bellen meid.. domme vragen bestaan niet! Ik begrijp je frustratie..

@Cat, doen ze dat dan een 2e tese? (second opinion?) als dat kan zou ik het doen.. wie niet waagt..

16. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    morgen wordt vreemde dag.
    Als het goed is belt gyn zodat ik mijn vraag over de 2 gevonden zaadcellen in 3e spermaonderzoek kan stellen
    En morgen intake KID in st. geertgen.
    Nou maar hopen dat gyn niet belt tijdens intake :D

17. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ muppet: uroloog zei: mag zoveel teses doen als je wilt. vermoed dat manlief en zorgverz daar anders over denken :p

18. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    @Kiyeko gelijk bellen, domme vragen bestaan niet! Nu ga je alleen nog maar meer lopen stressen en dat is volgens mij helemaal niet goed...

Ja ik heb wat los gemaakt hier met mn vragen geloof ik, eerst met het knippen en scheren en vandaag met de thermometer...
    Ik geloof best dat jullie er genoeg van hadden en eelt kregen hahahahaha...ik temp nu bijna een jaar maar man het went nooit, eerst voelde ik me schuldig als ik een dag vergat en nu spring ik een gat in de lucht...voor de grap noemen wij het thuis een "anuspauze" maar ja dat kan je moeilijk in je grafiek zetten ;)

@cat123 dit soort dingen gebeuren altijd juist als je aan het werk bent en je niet weg kunt om even dingen op een rijtje te zetten, ik hoop dat de dag omvliegt en je rapport af is! Sterkte!

Ik ga ook nog snel even aan de slag...

Liefs Pien

19. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    kiyeko wel bellen hoor. en als het deze maand echt niet gelukt is om hem te vinden dan maar vragen naar echo's moet je wel vaak echo's doen maar dan hou je hem wel in de gaten.

dreamer zo hoor ik ook wel is van die domme opmerkingen van misschien gebeurt het bij jullie ook wel ineens terwijl je het niet verwacht nou de uroloog zei dat een tese niet eens kon omdat de x teveel in de chromosomen al genoeg zei. en de fsh waarde zei ook al genoeg. maar wel erg dat zo'n vk dat zegt ze moet weten dat het altijd gevoelig blijft bij ons allemaal.

20. Cat123

Cat123 Actief lid

31 mei 2011
    130
    0
    0
    Noord-Brabant
    is de eisprong te zien op de echo?

Deel Deze Pagina