@onswondertje; ja, als er niets uit komt gaan we zeker voor kid. Daar hadden we ons eigenlijk allebei al een beetje op gericht. We waren er beide van overtuigd dat de chromosomen toch niet goed zouden zijn... Maar de punctie en tese tegelijk doen is ook nog een optie inderdaad, dat zie ik eigenlijk wel heel erg zitten! Heb geen idee of ze dat in Dusseldorf ook doen, maar wil het wel voorstellen bij de intake. Bedankt voor de tip!! @panter; kan me dat helemaal voorstellen! Ik zal dan ook wel wat opgelucht zijn denk ik... We hadden ons al helemaal neergelegd bij het feit dat we voor donorzaad moesten gaan. Raar misschien, maar we hadden ons daar helemaal op ingesteld... Ik heb een aantal collega's die dingen 'aanvoelen'. Nu praat ik regelmatig over onze wens en situatie op 't werk, dus iedereen is ook op de hoogte. Nu was er 1 collega die vorig jaar had gezegd dat ik in december zwanger zou zijn, hij noemde er alleen geen jaar bij. Niemand wist daarvan, maar nu was er deze week een andere collega die zei dat ik in december zwanger zal zijn. En wel dit jaar... weet niet of ik het moet geloven, maar het geeft toch stiekem hoop.. We zullen zien of het uitkomt..?
Sweet ik hoop dat DD dat ook wil doen voor jullie!!! Is het anders evt geen optie om naar Brussel te gaan? gewoon vraagje niet om je om te praten December zou mooi zijn heh
@ sweet lilly bij ons duurde het ca 2 manden vanaf de intake tot de TESE. Misschien wat langer dan normaal ivm zomervakantie. En ik vond het ook verschrikkelijk dat ze in hem gesneden hebben. Helaas zonder succes, maar ondanks alles wordt hij als alles goed gaat over 5 manden vader, en is nu al apetrots op de kleine, zeker nadat hij gisteren een mini schopje gevoelt heeft. @ bailey welcom back! @ girl, fantastisch het hartje te horen, en te weten dat de kleine goed groeit! @ ovutesten: ik had de mijne bij ebay in duitsland besteld. Zelfde soort dipstick als sensitest, alleen wat gevoeliger (werkten bij mij duidelijker) en nog goedkoper! Ik weet niet of ik de shop hier mag verlinken, wie interesse heeft kan ik het webadres per PB sturen.
@onswondertje; Brussel is meer dan 3 uur rijden voor ons...dat is dus erg ver. Ander was het wel een optie geweest. We beginnen nu wel te twijfelen of we ons niet toch ergens anders in hadden moeten schrijven...Nijmegen of Amsterdam.. @iluna; waar zijn jullie onder behandeling dan? Lijkt me ook vreselijk zielig als mijn mannetje toegetakeld is.. Maar het is voor een goed doel denken we maar! Wat heerlijk dat je man jullie kindje ook al voelt!! Is best vroeg toch..? Geniet er lekker van!!
Mmm dat is idd best ver Voor ons is het 1,5 a 2 uur maar idd 3 uur is alweer een pak langer. Best jammer het is zo'n top zh. Ik denk wel dat je beter bij DD zit als bij Amsterdam of Nijmegen want in Nl zijn ze nog niet zo heel ver met dit alles. Brussel en DD zijn koplopers in europa!
ja vind 't ook wel jammer, als ik dit zo hoor. Klinkt erg goed! Maar we gaan er dan maar vanuit dat DD goed is en dat het goed komt. Jullie hebben trouwens een prachtig kindje!!! Ik zal op hem stemmen.. Al ongi geworden of tekenen ervan?
@sweet lily idd aan de ene kant fijn dat t goed is Maar ik had hetzelfde als panter Opgelucht na tese dat ik geen icsi hoef,want dat proces Kan echt slopend zn ook omdat t zaad wat er wordt Gevonden niet altijd van goede kwaliteit is Kid is niet belastend voor de vrouw alleen is t helaas niet T zaad van je man. Wij zn vakantie's aan t bekijken Iemand een tip.wij denken aan cyprus,is dat iets?? Of rhodos
Sweet Lily, je hebt eerst een intake in DD en dan nog een gesprek met de uroloog in Mulheim. Misschien dat je daar ook alvast een afspraak voor kunt maken?! Daarna duurt het ongeveer een maand voordat je de TESE hebt (tenminste, dat was vorig jaar bij ons zo). Ze doen de ICSI niet op dezelfde dag, je moet eerst de uitslagen van de TESE afwachten. Ik ben het ineens zat vandaag... zit helemaal niet goed in m'n vel. Hopelijk een voorteken van de bevalling! OW: ik hoop dat je gauw ongesteld wordt lieve schat!
Loutje lieverd je hebt me ook niet allemaal dingen op je dak gekregen heh! Ik hoop dat ze snel komt!!! Dank je wel dat je mee hoopt
oh, vergeten erbij te zetten. Wij zijn ook in D'dorf geweest. Eerst de intake, dan 2 mnd later TESE in Muehlheim, die negatief was en vervolgens IUI-D in D'dorf.
Sorry meiden had toenstraks eigenlijk iets verkeerds omschreven( door het telkens omhoog rennen naar ons ventje zijn kamer) Sorry Ik bedoelde niet bevoorrecht maar eigenlijk dat ik dus vind dat we minder recht hebben heh omdat we al een wondertje hebben. Sorry nogmaals voor de verkeerde omschrijving!
@Loutje; oke, dank je meid. Misschien idd vast een afspraak maken bij uroloog. Waarvoor moeten we daar dan nog heen? Hoop ook voor je dat jullie meisje zich snel aandient en dat je het allemaal een beetje aankunt. Het is niet niks wat je nu allemaal doormaakt! Sterkte!! @Annaatje; ik denk er wel net zo over. Maar als de kans er nog wel is dat het kindje wel van mijn man kan zijn laten we die natuurlijk niet schieten. Als er niks gevonden wordt zal het voor mij ook deels een opluchting zijn.. @Iluna; oke thanx. Dat was ook vorig jaar of dit jaar? @wonder; ik vind niet dat jullie minder recht hebben hoor! Een wens is een wens, of het nou de eerste of de achtste is. Als die wens er is, is het voor jou net zo belangrijk en spannend als de 1e voor ons. Ik hoop dat je snel ongi bent en weer kunt beginnen. En dan lekker snel een posi test!
sweetlilly fijn dat de chromosomen goed zijn. maar als je in dd punctie krijgt ga je onder narcose. erg prettig vond ik. moet er ook niet aan denken als ik alles mee kreeg. en misschien willen hun dat ook wel zo voor jullie doen!! je kunt altijd even vragen bij de intake. heb je niet iemand die bij jou de spuiten wil zetten dat vond ik een stuk makkelijker en fijner heb wel zelf puregon gedaan maar alles met het mengen enzo heb ik laten doen. (iemand in de zorg in de familie) bedankt meiden!! voelt erg goed dat ik nu de 12 weken voorbij ben. wondertje ja zag het staan toen we weg gingen ze zei dat verder niet dat het al zo groot was als een van 12w6d. zeggen ze dat wel vaker niet en dat de datum aangepast wordt?? kan natuurlijk zijn dat ie ook wel een keertje minder hard groeid en dan komt het wel weer overeen met elkaar.
iluna wat fijn dat je man het schopje gevoelt heeft!!! speciaal ofniet. loutje hou je het nog een beetje vol zo de laatste loodjes?? hopelijk begint de bevalling snel!!! succes nog ff met de laatste loodjes
he lieve meiden, ik lees nog dagelijks met jullie mee hoor..heb alleen vaak geen puf om te reageren..maar ben echt blij met dit forum, jullie weten tenminste echt hoe zwaar het allemaal is en hoe dat voelt..en ook hoopvol als ik positieve verhalen over zwangerschappen lees e.d. loutjelou..trek je het allemaal wat?hoop dat de bevalling snel begint..spannend hoor!! sweetlilly wat fijn dat de chromosomen goed zijn!! wij hebben komende vrijdag 8 juli de tese in mulheim..echt zo onwerkelijk..7 maanden lang ' overleven' en nu is het bijna zo ver..ik vind het heeeeeeell spannend..hoop zo dat er iets gevonden gaat worden..ook omdat wij er nog niet overuit zijn of we KID willen..dat maakt het extra zwaar vind ik..alles is zooo onzeker.. en wij hebben ook over een ' verse poging' nagedacht..alleen in DD hebben ze dat ons ontraden omdat wij 50% kans hebben dat er wat gevonden wordt en dat we dt beter eerst kunnen afwachten voordat ik helemaal hormonen enzo ga spuiten wat ook erg zwaar is en waar ook altijd risico's aan vast zitten...voor mij geeft dat wel rust(want zie ook vreselijk tegen icsi op, zo dubbel allemaal)..want stel dat er niks gevonden wordt dan zouden we iui-d misschien ooit kunnen doen en dan hoeft een punctie enzo ook helemaal niet! wat betreft je twijfels over nijmegen en amsterdam e.d...niet nodig!!daar halen ze vaak niet uit beide testis 3 biopten en dus heb je in DD veel meer kans dat er iets gevonden gaat worden en ze hebben daar ook al micro-tese!dus DD sowieso een veel betere optie dan nederland en over belgie weet ik niet voldoende.. hoe gaat het met de rest? ik merk nu de tese eraan komt dat ik het allemaal weer erg zwaar vind en soms ook bang ben dat ik altijd zo onrustig van binnen blijf als nu en nooit meer echt gelukkig word (dat vind ik zooooo'n nare gedachte!!)..hebben jullie dat ook gehad? het lijkt een groot zwart gat als er niks gevonden gaat worden... weten jullie ook of je in DD een eigen donor mee zou mogen nemen en of er dan niet zoals in ned regels zijn dat het zaad een half jaar ingevroren moet zijn?? veel liefs voor jullie allemaal!!
Ja dat heb ik ook gehad, alleen in mindere mate denk ik omdat wij voor de tese al wisten dat we met KID verder zouden gaan. Een negatieve uitslag betekende dus nog niet et einde. Dat maakte het iets makkelijker. Jeetje 8 juli de TESE al, spannend zeg!! Nou ik ga heel hard duimen dat ze wat vinden hoor!!! Sterkte en succes! liefs