@Amy: nou, ik geloof het werkelijk niet dat ik zwanger ben. En durf idd ook nog niet blij te zijn, want wat als het mis gaat? Ik heb altijd tegen iedereen gezegd, geniet ervan, ook al is het maar kort. Maar heb er ook altijd eerlijk bij gezegd dat iedereen dat vast en zeker ook tegen mij moest gaan zeggen zodra ik zwanger ben. Dus het is een beetje van beiden, ik geloof het echt niet en ik durf het niet te geloven. @Girl: goed dat je het hebt gezegd meis! Ben benieuwd wat S gaat zeggen. Liefs
@dreamer zo hij wordt echt duidelijk meid!! Hoop dat de digi snel ZWANGER zegt! @Girl, goed zo meid! Hoop dat je snel iets hoort! Hopelijk laat hij snel iets weten. XXX Liefs
hallo allemaal. dit kreeg ik terug. willen is lezen en jullie mening geven. Dit ligt eraan wanner u test. Als u elke dag test en het omslagpunt van de test weet (2x per dag testen), dan kun je op de dag na de test insemineren. Let wel, de kans op een zwangerschap na de eisprong is een kwart van inseminatie voor de eisprong. zelf heb ik zoiets van ik kan een keer proberen nu blijf ik met de vraag of ik te vroeg was. wat denken jullie??
@girls bedoeld hij met omslagpunt,wanneer de test positief is? Lijkt mij dat 1 keer per dag testen wel voldoende moet zijn. Ik test altijd maar 1 keer omdat we straks in de ochtend moeten bellen als hij positief is. Wanneer test jij normaal gesproken? XXX Liefs
hey meiden.. ook ik kom me hier aanmelden.. ga nog voorlopig even meelezen... Net te horen gekregen dat er helemaal geen z-cellen gevonden zijn bij mijn man... zit op dit moment op werk.. schrijf mijn verhaal binnekort op... Ik weet nu niet wat de volgende stap word.... over 2 maanden opnieuw inleveren.. gaan ze het weer onderzoeken... en als er dan niks inzit... dan moet hij naar de uroloog... als wij dat willen... ik weet het ff niet.. ik zelf zit nog in de clomid rondes... die word na deze ronde stopgezet...
@Girl: test je 1x of 2x per dag? Ik deed dus die donderdag 2x, want had het gevoel dat mn ei op klappen stond en dat klopte dus ook. Omdat ie smorgens nog nega was, savonds posi en smorgens weer nega wisten ze het omslagpunt (het begin en eindpunt van de LH piek) Dus als ik jou was zou ik deze ronde 2x per dag testen. En gewoon de dag na de 1e posi test in de ochtend de IUI. (jij test smorgens altijd posi toch?) @Wendy: jeetje wat een klap meis. Onwerkelijk voelt het he, oneerlijk en je weet niet waar je het zoeken moet. Er zullen een hoop onderzoeken aankomen en een hele moeilijke, zware, en onzekere tijd. Maar ik hoop dat het resultaat positief gaat zijn. Is er nooit eerder een zaadtest gedaan? Aangezien jij al aan de hormonen zit. Heeft hij vroeger de Bof gehad? Is hij net ziek geweest? Is hij geopereerd aan niet ingedaalde ballen? Meis, heel veel sterkte met alles wat komen gaat. En als je vragen hebt, stel ze gerust! Liefs Dreamer
Ladies, ik kan er niet meer omheen. Wij zijn Bekijk bijlage 81317 En goed ook! Ben de hele dag kotsmisselijk. Heb al medicijnen gehad van de dokter. Vandaag meteen bloed moeten prikken voor de interniste. Maandag de uitslag en plan van aanpak. En dinsdag 20 juli mogen wij ons wondertje gaan bekijken Dan hebben we de 1e echo! Ik begin het nu langzaamaan te geloven. Vind het nog wel heel eng, maar ben er echt dolblij mee. Liefs mamma Dreamer
lieverd, van harte gefeliciteerd meid !!!!! het is jullie van harte gegund ! probeer er een beetje van te genieten he Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap toe. heeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor jou en dreamerpapa
Lieve Dreamer: GEFELICITEERD!! dikke knuffel voor jou en de beeb (en natuurlijk de papa!) @ Wendy, hier ook nog een keer (wat kl*te) Ook ik heb PCO, en mijn hub blijkt een chromosoonafwijking te hebben, waardoor ook wij een "dubbel" probleem geval zijn! Mocht je meer willen weten dan mag je me altijd een berichtje sturen.. * dikke knuffel en veel sterkte samen* Liefs Daan
@DREAMER gefeliciteerd meid!!! @daantje, ik weet nu niet wat ons te wachten staat.. ook moeten we praten of we KID zouden willen of adoptie in het ergste geval... wat zijn jullie opties? Je gebruikt ook geen clomid meer zeker? Ik ga de laatste ronde in helaas... vraag me af of het niet erg is dat ik niet ongi word hierna.. ga ik eind juli vragen, dan weet ik ook de uitslagen van zijn chromosoon onderzoek... fff wat een onzekerheid.. en dan te bedenken dat mijn zus nu 20 wkn zwanger is en mijn schoonzus 21 weken.. en die ga ik morgen op de verjaardag van mijn zus beide tegen komen.... dus dat word even slikken. We hebben wel besloten dit te gaan delen met de moeders.. zodra we meer weten over het chromonsoon onderzoek... en zaadonderzoek.
@ wendyenrichard / daaniejelleke: welkom in ons topic, fijn dat jullie hier komen mee kletsen. helaas weten we hoe moeilijk het is en in welke rot situatie jullie zitten. dus schrijf lekker van je af en als je vragen hebt, stel ze gerust even in het kort onze weg in de mmm... totaal 4 jaar een kinderwens, waarvan 2 jaar mmm. Bij ons is ook azoospermie geconstateerd. een chromosoomafwijking is hier de reden van. wij zijn uitgeweken naar Nijmegen voor een TESE behandeling, maar helaas was de uitslag negatief. We hebben toen besloten om voor KID te gaan. we hebben voor Gent in Belgie gekozen omdat we de voorkeur hadden voor een anonieme donor en omdat er geen wachttijden zijn. Onze eerste IUI is mislukt en we wachten nu op de 2e IUI-D. Ik wil jullie heel veel succes en sterkte toewensen en duim dat jullie snel net zo'n mooie banner als dreamer mogen plaatsen
@kipjes, nijmegen ja? Wij worden waarschijnlijk ook doorgestuurd naar t radboud ( ik woon in Velp onder Arnhem) loop nu in rijnstate..
ja dat klopt, radboud te Nijmegen. Wij hebben het zelf geregeld omdat in het AMC de wachttijden nogal lang waren. We zijn wel erg tevreden over het Radboud. erg goed ziekenhuis en heel lieve begripvolle mensen.
(korte herhaling van eerder bericht, om voor sommige het geheugen op te frissen, en voor anderen om me voor te stellen!) Hallo allemaal, Nadat ik op het forum van Dreamer binnen was gevallen kreeg ik de tip om me hier ook te komen melden, om mijn ervaringen en avonturen met jullie te delen (heerlijk, want veel mensen in de omgeving weten of snappen niet dat wondertjes ook echt wondertjes zijn....) Dus vandaar recent hier op zp aangemeld, om het een en ander van me af te schrijven, en met de hoop om dames/meiden/stellen etc te treffen die in hetzelfde schuitje zitten! Ik spuit nu 4 dagen gonal-f, vrijdag 2 juli moeten we terug om te kijken of mijn kippen een beetje wakker worden van die hormonsters (of tewel: of er een eicel is gaan rijpen) Dan weer verdere instructies! Wij hebben gekozen voor IUI-D omdat de TESE/PESA voor ons te veel 'onveiligheden' kent, zeker de chromosoomafwijking van hubbie, willen we liever niet doorgeven! Hij is ook (nog eens) geboren met een hazenlip, en was daarom heel duidelijk: "Als we een keuze kunnen maken, gaan we geen groot risico lopen op een kindje waarmee we alleen maar ziekenhuis in en uit lopen" Dus vandaar de keuze voor KID, we zijn inmiddels dus na 2,5 jaar dokteren ook erg blij dat er echt iets gaat gebeuren... @ wendy: De gyn in ons 'eigen' ziekenhuis wilde eerst zaadonderzoek doen; daaruit bleek geen zwemmertjes, toen chromosoomonderzoek: bleek syndroom van Klinefelter (google maar) en daardoor geen zwemploeg. Daarop een bezinningstijd genomen, en veel gepraat. Hubbie wil heel graag een kindje, en daarvoor is hij (en ik natuurlijk) bereid om de hulp van een onbekende donor te accepteren... We vinden het wel heel spannend, maar ook fijn dat dit mogelijk is! Hubbie zegt dan ook altijd: een vader is iemand die er altijd is voor een kindje, en een vader is ook aanwezig bij de bevruchting, de echo's, de pufclub en de bevalling... (Dus hij gaat braaf iedere keer mee naar de kliniek!) En ik denk ook dat dat zo is, vader wordt je niet alleen als je (biologisch) iemand zwanger maakt... Vader ben je als je die rol ook daadwerkelijk op je neemt....
heey hallo. bailey en dreamer. ik test nu 1 keer per dag dat ga ik nu 2 keer per dag doen. en ik test altijd met de middag 12.00 a 12.30uur. dus ik denk dat ik in het begin van de lh piek zit. als ik dus met de middag posi test moet ik voor de volgende ochtend een afspraak maken voor de iui?? ik voel me eisprong ook echt de dag na posi ovutest. dreamer hopen dat je een beetje al kunt genieten nu je weet dat je zwanger bent. het is nog heel spannend allemaal natuurlijk.
Welkom meiden, ik hoop dat jullie hier je hart kunnen luchten en veel informatie op kunnen doen! En natuurlijk heel veel succes met jullie weg in de MMM. Vraag gerust wellicht kunnen we helpen, zoals ik ook super geholpen ben! @girl, ik zou inderdaad voor de dag na de positieve ovutest een afspraak maken voor de iui. Ik kan niet voor je beslissen maar het lijkt mij beter ook aangezien het bij de meeste hier op zp ook zo gaat. Jeetje meis wat een onzekerheid zeg, wanneer doe je het nou goed... Doe wat je gevoel zegt. @dreamer mooi banner meid!!! Ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie wonder! @all hier hopelijk morgen een positieve ovu-test, dan is het al 3 keer op rij op dag 14! Zou super zijn toch! En dan hopelijk volgende maand voor het echie! XXX Liefs
heey bailey. ja het blijft je steeds afvragen maar we gaan de aankomende iui-d toch een poging wagen om het is zo te doen als jullie en kijken hoe het gaat. nu is het ook nog niet gelukt en als ik het niet zou doen blijf ik toch met die vraag steeds zitten. bedankt voor de reacties
hey meiden, bedankt voor jullie reacties. Wij hebben het ook over een donor gehad gister en ries zei al dat je het toch samen opvoed.. alleen zou ik wel een donor willen die het dichtse bij de kenmerken van richard zit.... Maar als het niet anoniem is.. houd dit dan in dat hij later naar zn kinderen kan gaan zoeken ofzo? meiden ik ben het hele weekend weg dus reageer weinig.. liefs
wendyenrichard. Een donor kan nooit gaan zoeken naar een kind , hij heeft in papieren getekend dat hij geheel afstand neemt e.d Wij zijn in belgië geweest en dat is geheel anoniem, het kind en de donor en wij kunnen nooit wat weten. Wij wilden eerst ook van kortbij maar naderhand hadden we zoiets nee liever anoniem niemand weet er ook iets van bij ons!