hallo dames ....dit is voor mij de eerste keer dat ik me hier meld. ik zou graag bij jullie willen aansluiten als er nog een plekje is . in mijn handtekening staat div info ik weet niet precies wat ik allemaal moet vertellen vind het best moeilijk allemaal .We zijn al een jaar bezig en komen nu echt een beetje vooruit. maar ik wordt zo depri van al die gelukkige zwangere vrouwen om me heen (werk prive overal het lijkt wel een babyboom). ik hoop van 1 van jullie te horen dank je
Zo goedemorgen ik schuif ook weer eens aan...kom net uit een dood saaie vergadering zetten..pffff...en nu het nog volhouden tot half 5 a 5 uur...na zo'n slaapverwekkend praatje mogen ze me ook over 6 uurtjes gewoon wakker maken, geen enkel probleem Jeetje er is weer veel gaande op het topic...paniek, paniek kan het niet allemaal onthouden en bijhouden...zal me best doen @liev om antwoord op je vraag te geven, nee vorige keer hebben ze wel iets van zaad gevonden ong. 11% waarvan er meer dan de helft afwijkend was, dus eigenlijk hoor ik hier niet op dit topic Maar voel me hier meer op mn plek dan alle andere topics, hier voelt het allemaal realistischer en niet zo hysterisch als op andere topics waarbij mensen direct denken zwanger te zijn bij last aan 1 tepel...de meiden hier zijn gewoon wat realxter (dat moet ook wel als ze mij toestaan ) Nu tweede kwakje ingeleverd en morgen gaat mijn lief bellen voor de uitslag, hopelijk is deze al binnen bij de ha @muppet een mega goed ei toegewenst met een onwijze plakbeeb, gaaf!! Knallen met die ovu testen! @Panter hahahahaha...lekker droog ook weer alsof je minder pijn krijgt door er een slinger aan te geven...zucht...mannen Nou de mijne ziet er nu al tegenop dat de gyn of uroloog aan zn ballen moeten zitten, zelfs als ik er aan zit wordt hij bijna gek...en dan bedoel ik niet van de opgewonden toestanden maar meer dat ik niet tegen kietelen onder mijn voeten kan en vriendlief heeft het met zn ballen Wordt nog leuk op ons eerste gesprek bij de gyn...slaat vriendlief de gyn knock-out @Kiyelo veel succes straks bij je afspraak, spannend!! @onswondertje, heb op de kleine man gestemd...wat een ogen!! @appje, jeetje al bijna weer een mijlpaal in the pocket..al is dat iedere week natuurlijk, maar is goed bedoeld! Gaan jullie nog voor een pret echo?? @kipjes...al nieuws? Sterkte met de schouder iig! @Cat respect voor jou man zeg!! Niet veel mensen zullen dat doen al roept iedereen altijd van wel maar als het erop aan komt blijven dit lastige stappen!! Ik ben donor en mij mogen ze helemaal leeg halen en gebruiken, ik heb er toch niets meer aan denk ik dan Maar super goed zeg!! @bailey1985 niet zoooo hard rammelen ik hoor je hier @ de rest sorry als ik ergens niet op gereageerd, don't take it personel Ik zal proberen zoveel mogelijk proberen mee te lezen en te reageren...tussen de werkzaamheden door hahahaha Nou meiden wellicht tot straks... Liefs Pien
@All: zoals jullie zien is mijn naam veranderd! @Smurf: welkom hier, ik lees in je onderschrift dat jullie ook alweer een hele poos bezig zijn. Je bent bij ons aan het goede adres, we hebben allemaal hetzelfde mee gemaakt als jij en je vriend/man. We weten hoe het is, en het is en verschrikkelijke periode met veel onzekerheid. Geen zaad? Shit en wat nu? Je kunt hier alles vragen en delen, we kijken nergens meer vanop! Meid een dikke knuffel voor jou!
Smurf, welkom! Wat naar dat er geen zaad gevonden is bij het zaadonderzoek. Krijgen jullie vandaag de utslag van het 2de onderzoek? Spannend hoor!! Ik kan me nog goed voorstellen hoe angstig wij waren toen we hoorden dat er niks gevonden was. Wij hebben uiteindelijk een TESE operatie laten doen, dan kijken ze in de zaadbal of er zaad aanwezig is. Bij ons was dat helas ook negatief. Nu zijn we gestart met KID. Er komt nu ontzettend veel op je af, ik wens je heel veel sterkte. liefs
hahahahaha....het lijkt wel een soort romantische scene, hup de auto in, benen op het dashboard, stoel zowat plat en liggen maar hahahaha... Ja zal aangehouden worden hahahaha...hilarisch! Liefs Pien
Ah ik dacht al...nog een nieuweling..maar jij bent het! Katek! Pien, jij hebt de procedure doorstaan en je krijgt een verblijfsvergunning voor dit topic Nee alle gekheid op een stokkie, ik snap het wel hoor wat je bedoeld met het hysterische op andere topics. Ik kan me er ook groen en geel aan ergeren soms. Maar goed, ik lees het ook wel eens met opzet en dan denk ik: god wat ben ik blij dat ik chill ben.
@smurf 80...ik kan helaas niets zeggen over geen zaad... bij ons is er nog wel iets gevonden, maar kan wel aangeven dat ik me ondanks dat heel erg welkom voel bij de meiden hier... Iedereen luistert en staat voor je klaar en er kan ook gelachen worden hier en dat is super belangrijk. Ik wens jou en je partner ontzettend veel sterkte en moed in deze ongewenste situatie!! Welkom smurf80 en dat al je dromen maar snel werkelijkheid mogen worden! Liefs Pien
pfffff...*zweet afvegend van het voorhoofd* super bedankt!! Ik heb mn ontgroeiningsperiode doorstaan, heerlijk! Bedankt allemaal Ja daarom, als je weet dat er wat op medisch vlak niet helemaal goed zit dan is het wellicht makkelijker om achterover te leunen...wij hebben afgelopen maand ook een rust pauze ingelast, even niets geen temp, ovu stick etc. Gewoon even genieten! In het zh moeten we dadelijk al zoveel doorstaan dat we expres ons rust momentje nu hebben uitgezocht..heerlijk!!
wij poberen er na de tp ook even tussenuit te gaan, even geen symptomen check, gewoon genieten. Vaak plan ik rond de punctie en tp een week vakantie, en nu valt alles (als het goed is) ook in onze vakantie. Anders zat ik maar wat thuis en ben je er ook weer veel mee bezig, straks wil ik echt even een paar dagen weg. Snakken we beiden naar hoor, na alle hectiek van het afgelopen jaar.
Je moet ook wel hoor...anders word je gek! Het is best veel info en ook veel emoties die je beide door maakt...ik was daar nog het meste bang voor, hoe doorstaat je relatie zoiets...maar ik moet zeggen dat we allebei onze humor behouden en dat is heerlijk! Lekker hoor vakantie...ik moet nog 2 volle weken werken...bah!! Gaan jullie dan ook nog naar de zon? Of blijven jullie lekker in t eigen landje? Wel spannend na de tp en volgens mij maakt het niet uit waar je bent want je bent er altijd mee bezig...maar rust is volgens mij altijd goed! Spannend zeg!!! Lekker gaan genieten meid!! Jullie hebben het verdiend! Liefs Pien
Heerlijk, waar gaat de reis heen? Binnenland of buitenland? Is echt even goed hoor om af en toe pauze te nemen van alles. even lekker tot rust komen. Ik heb na de komende poging 3 weken vakantie, maar mijn man dus niet. Ik zit wel thuis...mezelf op te vreten Maar plan allemaal dingen met vriendinnen, ga een vriendin helpen haar scriptie uit te typen. Zij kan niet met computers omgaan en typt met 1 vinger..dan is een scriptie van 100 blz schrijven wel wat veel werk. daarom schrijft zij het met de hand en ik typ het voor haar uit, onder het genot van een bak thee en een koekje. daarnaast heb ik wat vakantiegeld gereserveerd om te gaan shoppen, dus ga er met een andere vriendin met de trein op uit. Eerst shoppen en daarna uit eten, kan ik zo van genieten! verder nog allemaal leuke afspraken staan, kom de tijd dus wel door!
@ Liev: heb voor manlief boxerschorts maatje S gekocht (bij de Bristol) (manlief draagt normaal XL), hielp goed zei hij. Verder paracetamol + diclofenac. Seks voor TESE mag, week er na niet. Hier staat wat meer info: http://www.umcn.nl/Zorg/Behandelingen/Pages/TesticulaireSpermaExtractie.aspx er moet ook een pdf met meer info zijn (ook van het radboud maar die kan ik zo snel niet vinden) Heel veel succes vrijdag, zal kaarsje aansteken. @ smurf: welkom! Het is allemaal ook heel moeilijk. Wanneer krijgen jullie de uitslag van het 2e zaadonderzoek? @ IUI en benen omhoog: hihihihi, zie het al helemaal voor me Reageer straks even op de rest, luch roept
@Panter & Pien we hebben nog geen concrete plannen. Manlief is meer een camping type en ik meer een hotel type hahah, hij vind Hotel bedden ranzig en ik camping wc's hihi. We gaan pas iets boeken als we weten wanneer de tp is, anders is de kans groot dat we moeten cancellen. Misschien een stedentrip in het buitenland of ergens aan de andere kant van het land. We zijn er zeker nog niet over uit. We gaan gewoon via vakantieveilingen iets zoeken, scheelt ook een hoop geld! Gaan jullie nog iets doen/ergens heen?
@ panter: zou logisch zijn he, nier voor zaad? Maar willen liever toch een onbekende donor. Broer heeft vrouw en kindjes en dat maakt het allemaal wel een stuk moeilijker. @ liev: waar we de energie vandaan halen, weet ik eigenlijk ook niet. Zit er soms helemaal doorheen maar dan zie ik mezelf als gummiebal, kun je induwen maar krijgt uiteindelijke eigen vorm weer terug. we gaan eerst praten met DE expert op het gebied van genetische afwijkingen en TESE in Brussel, kijken daarna of we ook nog naar DD gaan (afspraak staat iig). @ bailey: was idd zware tijd, maar nier doet het nog en manlief is goed hersteld. Was onze eerste angst dat nierdonatie oorzaak was van azoospermi, maar dat was het gelukkig niet. @ KateK: gewoon vragen of je na tp 15 min mag blijven liggen, kan manlief mss auto al voorrijden... @ Panter & KateK: bij mijn lief hebben ze een heel lang biopt genomen over de hele lengte van de bal, oplosbare hechtingen over lengte van 3 cm. Liefs Cat
whahahaha...panter...die ouwe rukker van een manlief van jou...whahahaha....boefje ik zal de mijne in de gaten houden de komende dagen..en zal idd leuke dvd's, tijdschriften ed in huis halen...goede tips allemaal!!! kateK..je naam is veranderd...ik bleef je herkennen aan je mooie beer smurf welkom...wij weten helaad allemaal waar je doorheen gaat en hoe zwaar het is!!!een troost...het gaat allemaal in periodes...bij mij was de eerste periode het heftigst toen we hoorden dat er geen zaad was..ik voelde me echt depressief en sleurde mezelf huilend naar mn werk elke ochtend..werd ook vaak huilend wakker en viel huilend in slaap...daarna kwam er meer een periode van wachten...en ik had het nooit gedacht maar dat kun je echt leren, leren berusten in het wachten.....en ondanks dat zelfs weer kunnen genieten van mooie andere momenten...en nu zo vlak voor de tese voel ik me uitgeput en weer meer in mezelf gekeerd...maar het gaat dus met vallen en opstaan en er komen dus ook altijd weer betere periodes aan waarin de zon zich weer laat zien en voelen!!! hou je taai liefs!!
cat123 thanks....dan haal ik ook maatje s...de mijne heeft maat L normaal gesproken..moet lukken dan...en wat is diclofenac?? xxxxx
@ cat, Waarschijnlijk is de operatie maandag de 11e , maar nog niet 100 procent zeker. Ze bellen me straks nog even terug. Spannenddd @ all, weer een hoop geschreven pfff , straks ff bijlezen
Vroeger vond ik iedere vakantie leuk maar tegenwoordig wordt ik graag bediend lol... Heerlijk luxe en niet zelf je troep hoeven opruimen...mmmm.... Wij hebben pas geleden een huis gekocht en verbouwd dus voor ons wel 3 weken vrij maar verder klussen...vriendlief wil zorgen dat alles af is in 3 weken...en eigenlijk ik ook wel, zijn dan een jaar bezig geweest met verbouwen....oud jaren dertig huis en dan blijven de kleine klusjes nog weleens liggen Dus we zijn nu al steeds in de avonduren samen aan het voorbereiden om de klussen verder af te ronden...wel heerlijk straks als het af is maar we zijn beide redelijk klusmoe dus dan is het lastig om jezelf steeds te motiveren Heerlijk zeg Panter, gewoon 3 weken rust is al fantastisch!! Genieten geblazen en lekker met vrienden en vriendinnen op stap en genieten is heerlijk!! Ik geniet ook het meeste van vrienden en familie...heerlijk, ik hou echt van gezelligheid en srukte om me heen...Ik ben ook altijd op pad en bezig met dingen, kan niet zo goed "nee" zeggen volgens vriendlief en ik ben gewoon graag een bezig bijtje Nou kom maar door straks met al die heerlijke vakantie verhalen, dan droom ik gewoon een klein beetje mee als ik tot mijn neus in het stof planken aan het schuren ben hihihi... Liefs Pien