Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    wondertje wat super dat alles goed was!!! op naar volgende week. spannend weer!!!

helaas welkom monatoetje
    erg vervelend is het als je al die rot uitslagen krijgt. hier kun je lekker van je af kletsen. erg fijn in die moeilijke tijden.

smurf ook helaas welkom hier. klets ook met ons mee het zal erg fijn zijn voor je als je je hart kunt luchten bij mensen met ongeveer dezelfde dingen.

2. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @Smurf; helaas welkom hier... Wat een schok he, als je zo'n uitslag krijgt. Hoe gaat het nu verder bij jullie? Wanneer zal de 2e zaadtest zijn? Meid, zorg in ieder geval dat je met elkaar blijft praten en kom gerust met al je vragen! Je mag hier altijd je hart komen luchten...dat is erg fijn aan deze meiden!!!

@Kipjes; oh jeetje, kijkoperatie. De 11e deze maand al? Zou super zijn toch? Dan heb je dat ook maar achter de rug vóór de start.

@Onswondertje; dus donderdag bloedtest en echo..dan wordt het weer echt he? Spannend meid!

@Liev; vrijdag al de TESE. Ik zal aan je denken en duim voor een goede uitslag!!!

@monatoetje85; Helaas ook welkom hier.. Goh, moet wel moeilijk zijn dat TESE geen optie meer is... Wat waren de uitslagen die dat onmogelijk maken? Knap dat jullie wel met kid verder willen!

@Donor; als wij voor kid gaan, zullen we ook voor een anonieme donor kiezen. We gaan naar Düsseldorf en heb er ook wel aan gedacht dat ons kindje dan een moeilijkere weg te gaan heeft als het zijn/haar donorvader wil vinden. Heb er nog niet heel veel over nagedacht, maar blijf wel bij DD. Komt tijd, komt raad... Ik zal ons kind zeker vertellen dat het van een donor is, en zal het ook helpen op zoek te gaan naar donorvader, als het dat wil.
    Maar we gaan eerst maar eens voor TESE...en hopen dat we nog een kindje van man kunnen krijgen. :)

Gisteren met DD gebeld omdat ik van alles las over bloedprikken voor behandeling en wilde ook vast een afspraak maken bij uroloog in Mulheim. Dit kan alleen niet, omdat ze eerst de intake af willen wachten. Daar wordt bepaald hoe ze het willen gaan doen, want ze vertelde dat ze ook ICSI met vers zaad kunnen doen!:$ Dus in DD doen ze dat ook!:$ Weet alleen nog niet of ze direct donorzaad pakken als er geen zaad gevonden wordt. Ik laat me niet voor niks lek prikken natuurlijk, dus wil wel dat er iets met mijn eitjes gebeurd.;)
    Alles komt nu toch wel dichterbij en vind het wel spannend worden. Ben erg bang voor de tese, lijkt me echt vreselijk om mijn mannetje zo te zien. Wetend dat ie doodsbang is voor ziekenhuizen en dan zoiets...:(
    Heb op 't werk al overlegd hoe het dan allemaal zal gaan, stel dat er zaad gevonden wordt. Ik krijg zorgverlof voor de operatie en krijg gewoon uren vrij voor echo's en terugplaatsing e.d. Ik hoef zelfs voorlopig de nachtdienst niet in :D Toch iets positiefs aan dit verhaal.. haha. Mijn werk is gelukkig erg meelevend en geeft me de ruimte voor dit alles..:)

@All die ik vergeten ben; jullie gaan ook zo snel!! :$ Kan het niet eens meer bijhouden met lezen, laat staan het onthouden en reageren..:) Ik denk aan jullie allemaal!!

Liefs! ;)

3. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    oh ja, nog een antwoord op de vragen; mijn mannetje is 26. Ook nog jong.. En onze vakantie is helaas al geweest... In mei zijn we naar Madeira geweest. Erg mooi trouwens! We willen in oktober nog een vakantie plannen, want dan is de verbouwing hier ook klaar (bouwen een stuk bij de woning aan, waar een woonkeuken in komt..blij blij blij!!:D) Maar of we dan nog weg gaan ligt aan het kindertraject... Misschien nog even een weekje de zon opzoeken. Iemand nog leuke en goedkope tips?

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hallo meiden,

zou ik hier misschien mee mogen kletsen, voor zover ik alles bij kan houden?

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tuurlijk Dark Angel helaas welkom

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Is er bij jullie ook geen zaad gevonden dan Dark Angel?

@Smurf en Monatoetje: helaas welkom hier dames.
    Hier is het al bijna 3 jaar geleden dat we die eerste uitslag kregen en weet nog precies hoe die klap voelde.
    Je hele wereld slaat onder je voeten vandaan!
    Iedereen hier weet hoe dat voelt, dus schrijf al je vragen en verhalen lekker van je af.
    Sterkte met de weg die komen gaat!

@Donor: hier ook een geregistreerde NL-se donor.
    Zal binnenkort onze overwegingen even opschrijven.
    Is alweer zolang geleden dat ik het serieus moet nalezen!
    Wat je al niet vergeet zeg.

Ehh sorry, jullie hebben zoveel geschreven haha.
    Hoop spannende ontwikkelingen iig!

8. smurf80

smurf80 Lid

5 jul 2011
    62
    0
    0
    helaas waar iedereen mee bezig is hier
    hallo dames

ik sta echt versteld van alle lieve reacties
    van jullie allemaal.
    om niet iedereen appart te nemen zal ik op deze manier even antwoord geven op de gestelde vragen.

2e zaadonderzoek is afgelopen dinsdag geweest
    het wachten op de uitslag duurt ongeveer 10 dagen.

volgende week mag ik zelf naar het zh...
    bloedtest dag 25 van de cyclus en later weer terug voor dag 3.

ik denk dat ik me wel goed ga voelen in deze groep mensen
    dank jullie wel...wel veel gesprekken hier hoop dat ik het bij kan houden.

liefs smurf

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    @dreamer: er is wel wat zaad, maar dat wat er is is zo goed als dood. :(

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dark angel, welkom hier!

Smurf, het is niet erg hoor als je het niet bij kunt houden. Met al het geklets van iedereen is dat bijna onmogelijk! De belangrijke dingen mis je niet hoor, die onthou je wel tussen enorme lappen text.

Man oh man ik zit in de nachtdienst en ben zo ontzettend moe! Maar goed de bellen beginnen te komen dus ik zal zo even wat pillen delen, po's onderschuiven en verdriet aanhoren.

liefs

11. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Goedemorgen deze morgen,

Jeetje...wat een gezellig boel is het hier weer geweest, heb weer een hoop om bij te lezen :D

@smurf80 we gaan ongeveer gelijk op, vandaag gaat vriendlief bellen of de tweede uitslag er al is en afgelopen vrijdag hadden wij eigenlijk 1e gesprek gyn maar dat werd afgebeld, dus nu wacht ik al een week op een nieuwe afspraak :( Als ik maandag niet gebeld ben dan bel ik zelf even...bij osn is er wel iets gevonden hoor, 11% maar daarvan was meer dan de helft dood of misvormd, 2e zaadonderzoek moet nu iets meer duidelijkheid scheppen...

@panter...oh vreselijk als je moe bent en dan nachtdienst hebben...ik leef met je mee! Hopelijk vliegt de nacht voorbij en kun je snel je bedje opzoeken.

@darkangel, welkom hier meid!! Ik ben ook nog niet zolang geleden aangeschoven hier en zit net zoals jij in het zelfde schuitje wel iets van zaad gevonden maar helaas veelal misvormd of dood, zijn nu aan het wachten op 2e zaadonderzoek..maar schrijf lekker van je af en lucht je hart!! Zitten hier veel meiden met kennis en ervaring (helaas) en gelukkig wordt er hier ook gelachen :D

@sweet lilly heerlijk vakantie!! Ik moet nu nog 2 weken werken en dan heerlijk met mn mannetje genieten van 3 weken vrij, helaas zit er geen vakantie in dit jaar maar wellicht willen volgend jaar april even een weekje de zon opzoeken...en goedkoop lekker weg, lekker een last minute pakken of zo'n vakantie proberen te scoren via vakantie veilingen of zo :D
    En jeetje DD komt zo wel heel erg dichtbij!! En laten we keihard duimen dat de tese succesvol verloopt, dat zou geweldig zijn!! Mijn duimen zullen draaien voor je ;)

@onswondertje, succes vandaag!!! Spannend!!! Ik zal keihard duimen voor een goede echo meid!!

@ de rest...goedemorgen en sorry als ik iets vergeten ben maar dan haak ik daar later nog wel op in :D;)

Ben een klein beetje zenuwachtig of de uitslag er al is en zo ja wat de uitslag is...mannetje was helemaal op van de zenuwen en wil eigenlijk niet bellen, vorige x was de klap en teleurstelling zo groot...ik kon bijna niet bij hem weg...verschrikkelijk dan wil ik lekker thuis blijven en samen het nieuws ontvangen :( maar ja laatste dag werken voor mij en in gedachten ben ik lekker thuis...

Nou meiden werk ze, slaap ze, troetel ze met de kindjes maar vooral geniet ze van dit heerlijke weer...

Liefs en een knuf Pien

12. Monatoetje85

Monatoetje85 Bekend lid

6 jul 2011
    538
    0
    0
    goeiemorgen allemaal!
    bedankt voor alle lieve reacties! wij voelen ons nog niet zo stoer omdat we voor KID gekozen hebben, het is vooral nog aanpassen aan het idee dat er nooit een kindje zal komen dat biologisch van ons tweetjes is..
    Mijn man wil liever een bekende donor, hij heeft volgens mij het gevoel dat hij dan toch nog wat kan meebepalen aan het kind.. Voor mij hoeft het ook geen onbekende donor te zijn, hoewel ik weet dat er heel veel haken en ogen zijn aan een donor uit de kennissenkring, en ik hoop dan ook dat uiteindelijk geen vriendschappen zullen veranderen. Manlief heeft verder geen broers dus een donor met een familieband zal het niet worden.. Maar zijn beste vriend heeft aangeboden om te doneren en daar wil hij toch serieus over nadenken.. Misschien ben ik wat naief, maar ik denk dat er wel goede afspraken te maken zijn met deze vriend en heb er alle vertrouwen dat het goed zal komen als we met hem dit traject in gaan...

@ liev: bij mijn man is een afwijking op het y-chromosoom gevonden, net op het deel wat de zaadaanmaak regelt. Komende week hebben we nog een afspraak bij de klinische genetica voor uitleg hierover en de week daarna weer bij de gynaecoloog. Hierdoor vermindert de kans fors dat ze iets vinden bij TESE, de kans dat ICSI lukt wordt kleiner en dan moet je als er al een embryo zou ontstaan hier ook nog voor terugplaatsing genetisch onderzoek op loslaten...

13. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    monatoetjes..kan me voorstellen dat het allemaal nog heel erg omschakelen voor jullie is...men...ik was ook zo bang dat de tese ons ontraden zou worden en bij jullie is dat gewoon echt het geval...ik leef met jullie mee!! zet hem op!!!en ik zie ook veel voordelen van een bekende donor hoor..misschien komen jullie er ook wel achter wat de keuze is als jullie met een psycholoog oid gaan praten over kid...dat kan toch in het ziekenhuis??

pien...woow...wat een spannende dag vandaag...hoop so dat de uitslag een stuk beter is dan de vorige keer...pfff...ik herinner me die enorme klap ook als de dag van gisteren....take care!!

ik zal es ontbijten en dan toch echt de slips voor manlief in huis halen voor morgen...brrr..ben op van de zenuwen...om 15 uur gaan we al weg...wil ook nog een mooi symbolisch cadeautje scoren voor mnalief...

tjusssssssss...panter heb je de nachtdienst volgehouden??men..afzienlijkt me dat..ik zou echt wallen tot op mn kin hebben als ik nachtdienstenmoet draaien;)

liefs voor allen

14. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    nou, hoe raar kun je 't krijgen... ik heb gedroomd dat manlief zwanger was en moest bevallen hahahahaha. Is ook nog een optie natuurlijk als het op een andere manier niet lukt...pffff wat maf

@Pien; wat spannend, vandaag de uitslag!! Ik duim voor jullie dat er iets bruikbaars gevonden is...! Ja ik tel echt af naar DD nu... mag van mij de 25e wel zijn. Over vakantie; het is ook lekker als jullie huis klaar is toch? En uitkijken naar de volgende vakantie. In ieder geval 3 weken geen verplichtingen en lekker genieten...

@Panter; oh ik leef zo enorm met je mee... wat een crime die nachtdiensten! Ik moet eind deze maand nog en daarna hoef ik een tijdje niet, heerlijk! Slaap lekker vandaag..

@Dark angel; Helaas ook welkom! Jullie hebben al heel wat behandelingen achter de rug zeg... Is dat met eigen zaad of donorzaad? Kan me voorstellen dat jullie even een rustpauze inlassen...

@Smurf; wat een spannende periode is dit he...je weet eigenlijk nog niks en moet maar wachten, wachten, wachten..Kunnen we een kindje van man/vriend krijgen? Die vraag blijft nog lang hangen. Alles duurt lang en je wil zo graag duidelijkheid, maar geloof me, je zult er meer rust in gaan vinden. Het is bij ons nu bijna 5 maand geleden dat we de 1e zaaduitslag kregen en we weten nog steeds niet of we een kindje van manlief kunnen krijgen of niet. Vraag, praat, lucht je hart en houd vooral moed! Het helpt..

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    @pientje onze uitslagen zijn al bijna 3 jaar oud, dus al die klappen heb ik al een keer gehad, en ben zelf ook al redelijk ervaren (al zeg ik t zelf) met behandelingen enzo :)

@sweet lilly de icsi's zijn met eigen zaad gedaan, en de iui's met donorzaad.

@monatoetje weetje wat t zal zijn, als jullie een kindje krijgen uit kid, zal je man/vriend idd niet de biologische vader zijn, maar hij zal wel de papa worden! en t zal een kindje worden van jullie. Ik had daar ook moeite mee in t begin, wou zo graag een kindje van ons samen, maar ben er toen goed over na gaan de denken, de papa is diegene die voor t kindje zal zorgen, degene die zich zorgen zal maken over t kindje, t kindje aandacht en liefde zal geven, dat als je kindje geboren word jou man/vriends zo verliefd zal kijken naar ZIJN kindje,en als jou man/vriend dat kan dan is hij de papa..:)

pientje: succes met de uitslag. spannend hoor...

16. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    hahaha sweet lilly..wat een droom!!!! das ook nog een optie...dan is hij er toch nog meer bij betrokken mocht het niet zijn zaad zijn wantd an draagt hij het zelf....zullen we een nieuwe trend in gaan zetten??? hihihihi

oooo nee he..mijn tijd gaat veel te snel..jullie zijn veel te gezellig...ik ga nu echt douchen en naar de stad racen..

toedelssssssssssssssssssssss

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    even reageren in 2 delen :D

donor ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben, met een bekende donor, t is alleen dat manlief t echt niet wil. dus okeej prima dat respecteer ik.

@sweetlilly haha leuke droom, maar ik zou t toch echt zelf willen doen die bevalling :):) haha

@panter en de nacht doorgekomen? ik zag je idd heel laat gisteravond nog online, maar was te moe om nog te reageren op je haha.

jullie kletsen echt veel man :D is wel gezellig! maar t is nog ochtend haha :O ben benieuwd of ik t bij kan houden joh! haha

18. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    welkom darkangel.

monatoetje als je er nog niet uit bent met een bekende donor of een anonieme via zkh. wat wij hebben gedaan (mn heeft broer) alle positieve en negatieve dingen opschrijven van allebei dus bekende en onbekende donor. wij kwamen voor ons het makkelijkst en het moois uit om een donor van het zkh te doen. we waren ook bang voor gedoe later als het kindje er zou zijn. ben suer blij dat we het zo hebben gedaan, we hebben er helemaal geen spijt van. mijn man vind het super en nooit aan gedacht dat het een donor is.
    laat eerst alles bezinken en ga er dan samen voor zitten met wat jullie eisen zijn en dan zul je er zeker wel uitkomen.

liev succes vandaag!!! hopelijk krijgen jullie goed nieuws!!!

pien spannend dat je aan het wachten bent op de uitslag.
    soms weet je van te voren al een uitslag als je hem krijgt komt hij nog super hard aan. hopelijk krijgen jullie een goeie uitslag!!!

jeetje wat wordt er veel geschreven zeg :) niet bij te houden.

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    oh meiden, uit het niets heb ik ineens menstruatiekrampen, maar vorige keer dat ik dit uit mezelf werd heb ik er 3 weken mee gelopen.... ( door mijn pco gaat het langzamer bij mij) hebben jullie tips om het te verminderen?? alece fenimax durf ik nu nog niet te nemen, vorige keer uit mezelf heeft ook niet geholpen

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    @wendy misschien warm kruikje op je buik leggen?

Deel Deze Pagina