Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Girl: als je alleen begin van de middag test, dan kan de test al vanaf eind van de vorige middag al positief zijn.
    Dus deze ronde 2x testen, smorgens en savonds.
    Dan na de 1e posi test de volgende dag IUI.
    De IUI moet op de dag van je eisprong plaats vinden.
    Dus als jij die de dag na je posi test hebt moet ie dan plaats vinden.
    Succes meis!

@Wendy: een donor kan nooit op zoek gaan naar kinderen geboren uit zijn donatie.
    Enkel het kind kan op zoek gaan naar de donor vanaf 16 jaar.
    Maar focus je eerst op jullie komende traject meis.
    Hopelijk is een donor helemaal niet nodig voor jullie!

@All: pff ben zo ziek!
    Echt niet normaal.
    En die warmte werkt ook niet echt mee.
    Hoop echt dat dat snel weggaat, want kan nog niet echt genieten nu en wil dat zo graag!

Liefs!

2. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey dreamer.
    dank je wel!!!!
    dan ga ik dat is een keer proberen.

hopelijk wordt jij snel wat beter te pas.

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dreamer: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!! Wat heerlijk voor jullie! Ik snap dat het allemaal nog heel pril en spannend is maar ik hoop toch dat je heel snel vertrouwen krijgt en kan gaan genieten! Lijkt mij zo geweldig om alleen al zo'n banner te kunnen plaatsen haha!

Wendy; welkom! Wij zitten een klein beetje in hetzelfde schuitje. Bij ons zijn alle zaaduitslagen afwijkend en niet goed, wij wachten nu ook op een intake in radboud nijmegen; die kan ieder moment komen! Erg he, als je dat eerste bericht krijgt: het voelt echt alsof de grond onder je voeten vandaan zakt...probeer vooruit te blijven kijken en blijf vooral praten samen!

Hier gaat alles oke, ongi komt eraan en dat terwijl ik, met deze hitte, een 10km wedstrijd op het programma heb, ben benieuwd of en anders hoe ik uberhaupt die finish haal;)

Fijne dag, geniet van het weer!!!

xxxx

4. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @girl, hopelijk gaat het deze keer lukken meid!

@amy succes met de wedstrijd!

@dreamer, ik hoop dat je je vlug beter voelt! Doen de zetpillen al iets tegen de misselijkheid??

@all, hier vandaag weer een positieve ovu op dag 14! Ben zo blij! Nu afwachten of dit de laatste keer oefenen is geweest brrr spannend! Nog even over de namen, geloof dat we er al uit zijn haha! Mooie namen met een mooie betekenis!

XXX Liefs

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey bailey.
    ja dat hoop ik ook.
    wanneer mag jij beginnen???
    heb je normaal een onregelmatige cyclus omdat je nu een psi ovu hebt op dag 14???
    jij ook heel veel succes.

6. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @girl mijn cyclus is vrij regelmatig. Maar nog nooit zo als nu. Al een aantal keer achter elkaar 29 dagen. Voorheen wisselde dit van 27 tot 34 dagen.
    Ik heb nu voor de 3e keer geoefend met ovu-testen, omdat ik als we straks echt gaan beginnen wil weten welke goed werken bij mij.
    Als het meezit hebben we rond 27 juli de eerste iui-d en anders wordt het augustus.
    Bedankt het wordt spannend nu!

XXX Liefs

7. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Girl, wanneer ga je voor de volgende IUI? Die van mij zal ongeveer 7 of 8 juli zijn. Enne, je kunt Irma toch gewoon de dag ná je positieve ovulatietest bellen?

Ik moet weer even een pakketje ovulatietesten gaan bestellen. Heb er wel weer "zin" in!

Liefs

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @amy, we zijn nog niet zo ver dat we naar het radboud gaan.. eerst 2 maanden wachten, dus gaan de komende 2 maanden lekker even genieten zonder hormonen... ( ik alleen tot eind juli nog hormonen en in mijn "vruchtbare week" gaan we ook gewoon klussen.. wie weet..)

Ik vraag me af waar het aan zou kunnen liggen als hij bijv volgende keer wel goed sperma heeft? ( bijv aan veel sex?) weten jullie dat?

@dreamer, meis wat naar dat je zo ziek bent... ik word het vanaf maandag waarschijnlijk ziek aangezien ik aan de clomid ga ( nog wel om te kijken of dit aanslaat.. mochten we voor een behandeling gaan dan moeten we weten wat er bij mij aanslaat..) We hebben het er in elk geval over gehad.. en weten hoe we erover denken...

TESE en MESA ziet richard niet echt zitten nog...
    wat word de eerste stap in het ziekenhuis ( radboud) als we hiermee in zee gaan? kijrgt hij eerst een echo of....?

liefs wen

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @bailey is wel mooi dat je cyclus nu steeds hetzelfde is en ook inderdaad fijn dat je van te voren weet welke ovu testen goed bij je werken. ik had er maanden terug ook al is wat gebruikt en die gebruik ik nu weer(clear blue). het word inderdaad spannend voor allemaal hier. bijna iedereen doet hier dezelfde behandeling.

@loutje ik had S gemaild hierover en in zijn mail staat niet in dat hij ertegen is. ik stuur hem van de week een mail dat ik het toch wil proberen en dan s'ochtens de iui-d en dan zal alles wel goed komen. irma heeft volgens mij ook vakantie. het is gewoon heel makkelijk dat ik me eisprong voel en dat heb ik dus de dag na de iui al 2 keer dus als ik hem s'ochtens doe hoop ik goed te zitten met iui. ik ga er met instelling in dat het te laat kan zijn en dat ik het gewoon probeer anders blijf ik maar afvragen bijmezelf.
    mijn iui-d zal 8 of 9 juli zijn dus gelijk met jou!!!!

iedereen succes weer met de iui-d's!!!!!!!!
    en met de andere behandelingen natuurlijk!!!!

10. shaluta

shaluta Lid

31 jan 2010
    69
    0
    0
    hallo.
    ik kom me hier ook aanmelden:(
    we zijn sinds vorig jaar juni bezig om een kindje te krijgen, zijn dan ook begin van deze maand gestart met de voor onderzoeken, vorige week hadden we onze samenlevingstest, daar kwam uit dat er geen zaadcellen waar gevonden, ook geen dode
    toen de arts de 2 zaadonderzoeken erbij pakte,kwam daar ook uit 0 zaadcellen pff wat een schok, kregen echt allebei een klap in ons gezicht, want dit verwacht je niet had er ook niet eerder over gehoord dat dit kon, maar toen ik hier begon te lezen las ik dus dat we erg genoeg niet de enigste zijn.
    vandaag heeft mijn vriend bloed moeten laten prikken..--> DNA en chromosomen ect. hier krijgen we 22 juli de uitslag van dan moeten we ook bij de fertiliteitsarts komen ben benieuwd
    heb het ook alleen aan beide ouders verteld en we hebben het allebei op het werk verteld, met onze vrienden willen we wachten hebben dus gegzegd dat we pas over 3 weken meer weten, want hadden zoiets sommige weten we die maken er dan domme grappen over of stel je bent zwanger dat ze dan zeggen oh hij is helemaal niet de vader en daar zitten we even niet op te wachten.
    zo dit was een beetje mijn verhaal!!
    suc6 voor de andere allemaal!
    liefss

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey shaluta.

weet precies hoe je je voelt.
    wij hadden helaas ook van de tegenslagen. wij dachten ook in het begin toen we al die dingen hoorden we houden het geheim, maar nu zijn er genoeg mensen(goede kennissen en familie en werk) die het weten en ze zijn er allemaal heel positief over meer dan je denkt.

wij zijn ook met iui-d bezig en we kunnen niet wachten tot het eindelijk lukt.
    heel veel sterkte meid!!!!

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @girl ik zie dat jullie KID hebben gedaan... ik heb er een aantal vragen over:

Word het vergoed? ( ik wil het evt in NL doen) Zo nee wat kost het?
    Hoe lang zijn de wachtlijsten?

xxx

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @shaluta, ja het is een zwaar bericht om te ontvangen van de gyn! Ik had alles verwacht behalve dit!!! Het komt hard aan!

ik las iets over dat iemand wacht op een intake gesprek bij Radboud, wacht je hier al lang op? Wij worden ook doorgestuurd naar het Radboud na het bloedonderzoek. Sowieso wil ik een second opinion in Nijmegen! Voor de zekerheid!

Vandaag gaat mijn vriend bloedprikken op chromonsonen, de gyn zei dat je vanaf 3 weken na het prikken de uitslag krijgt... dus ik hoop dat dit ook echt zo is!

14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @girl bedankt meis voor jullie ook heel veel succes!

@shaluta jeetje meis wat een klap! Als ik het goed begrijp is er al twee keer eerder zaad onderzoek gedaan? Wat vreemd dat jullie alle uitsalgen tegelijk kregen.
    Knap dat jullie het tegen beide ouders hebben verteld, ook bij ons weten redelijk wat mensen van onze weg naar een wondertje en de daarbij behorende weg er naar toe.
    Mijn vriend heeft het sertoli cell only syndroom, en wij gaan voor iui-d.
    Ik hoop dat jullie snel weer weten over de plan van aanpak, en hier kun je alles vragen.

@dreamer, meid hie gaat het met je? Heb je de bloeduitslag al?

@kipjes, spannend voor jou bijna de 2e iui!

@wendy, hoop ook voor jullie dat de uitslag snel komt!

XXX Liefs

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey shaluta, welkom, wat een moeilijk bericht heb je te horen gehad meid, pff...het is allemaal zo zwaar en elke keer weer zo'n klap in je gezicht als je dan weer hoort dat de samenlevingstest niet is gelukt en dan 0 zaadcellen enz. Wij zijn momenteel dit soort berichten ook aan het verwerken; vooral samen blijven staan maar voor mij helpt het ook dat mijn familie en naaste vrienden ervan af weten; het beinvloed momenteel ons leven en ik moet dat kunnen delen, maar dat is persoonlijk.

Wendy; wij zijn idd doorgestuurd naar Nijmegen. Er moest een verwijsbrief komen van onze huidige gyn. en alleen dat al heeft 5 weken geduurd. Vorige week is onze brief in Nijmegen aangekomen, toen moest ik hen aanvullende gegevens toesturen en nu verwacht ik ieder moment een uitnodiging voor een intake. Mijn vriend heeft ook bloed moeten laten afnemen voor chromosomenonderzoek enz. maar ons is verteld dat de uitslag hiervan 3 maanden op zich laat wachten en dat dit standaard is bij chromosomenonderzoek. Maar als ik jouw verhaal zo lees, klopt dat niet!

Voor ons is de doorverwijzing naar Nijmegen een second opinion. Ze hebben in ons plaatselijke ziekenhuis alleen maar 2 zaadtesten gedaan, de eerste keer zeiden ze dat ICSI nog mogelijk was en de tweede keer was het allemaal veel slechter en werden we ineens doorgestuurd naar Nijmegen, verder is er helemaal niet goed naar mijn vriend gekeken of is er geen aanvullend onderzoek gedaan. Ik vind het dus wel prima zo op de reistijd na, wij wonen namelijk in de randstad...Sterkte met alle keuzes!

Dreamer; hoe is het met jou nu? Kan je al iets meer genieten?

xxx

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Shaluta: welkom hier helaas meis.
    Wat raar dat ze de eerdere uitslagen nooit hebben verteld!
    En wat een klap he, de hele wereld wordt in 1 klap onder je voeten vandaan geveegd.
    Heel veel sterkte met alles en als je vragen hebt, stel ze gerust.

De uitslag van het chromosomenonderzoek zal er 22 juli waarschijnlijk nog niet zijn, hou daar rekening mee!

@Wendy: voor het chromosomenonderzoek staat standaard 3 maanden, geen 3 weken.
    Een spoedje duurt 6 weken.
    Dus ga uit van 3 maanden, dan kan het alleen maar meevallen als het eerder komt.

Ik ben de enige die KID in NL doet, de rest van de dames loopt in België en Duitsland.
    De IUI-D in Nederland wordt volledig vergoed.
    Het enige wat je zelf moet betalen is het donorzaad.
    Dit is overal zo en bij elke kliniek/ziekenhuis verschillend wat je betaald.
    Als je meer wilt weten, vraag gerust!

@Bailey: trek je het wachten nog een beetje?
    Het is al bijna juli!

@Amy: weet jij al meer meis?

@All: bloeduitslag had ik gisteren binnen.
    Moest van de interniste 1 tablet minder nemen, maar ik ga tegen het advies in :)
    Ze zei dat ik ten tijde van de bloedtest al 4 weken hcg aan maakte en dat het daarom te laag was.
    Klopt natuurlijk niets van!
    En ik weet wat mn waardes moeten zijn en hoe ze nu zijn, zijn ze prima!
    Dus ik doe even heel eigenwijs en hoop dat het goed uitpakt :)
    Over 2,5e week weer prikken en over 3 weken de uitslag.

Verder nog erg misselijk.
    Neem nu per dag 2 zetpillen en dan is het te doen.
    Maar nu de misselijkheid te doen is maak ik me weer zorgen of alles wel goed gaat :p
    Maar moet zeggen, maak me liever zorgen dan dat ik zo misselijk ben.

Nog precies 3 weekjes voor we de 1e echo krijgen!
    Kan echt niet wachten!

Liefs Dreamer

17. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @amy, dus nijmegen is een second opinion, dan ga ik dat sowieso ook aanvragen! Ik wil dat ze het eens goed bekijken.. dan moet hij eerst maar een potje vullen voor nijmegen. Hoe kan je een second opinion aanvragen? ( kijkt de gyn je naderhand niet kwaad aan?)

@dreamer, 3 maanden :O echt... tegen mij zei ze 3 weken.... 27 juli hebben we de laatste afspraak in t ziekenhuis bij de gynecealoog.. dus krijg ik daarna een telefonische afspraak ofzo?

Dit is helemaal nieuw voor me, sorry als ik zoveel vraag.. het zit ook heel erg in mijn hoofd! Kan me op werk moeilijk concentreren enz...

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Wendy: geloof me, voordat er een TESE plaats vindt zijn er nog minstens 3 zaadonderzoeken geweest ;)
    Dus je hoeft niets aan te vragen, dat komt vanzelf.

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @dreamer ok.. wij willen alleen waarschijnlijk geen TESE gaan doen.... Ziet richard erg tegenop...

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Een bevalling is erger :p
    Maar kan me voorstellen dat hij ertegenop ziet.
    Maar waarschijnlijk kom je dan wel voor de keuze TESE of KID of kinderloos blijven...
    Wat zijn zijn redenen om het niet te doen?

Deel Deze Pagina