Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Sweet Lilly: moeilijk he dat iedereen in een poep en een scheet zwanger is.
    Vrienden van ons zeiden laatst: ja, weet je wel hoeveel mensen er zwanger zijn geworden sinds wij bezig waren!
    Echt niet normaal.
    Dus ik vraag hoelang ze bezig zijn geweest.
    Ja 7 maanden, echt heel lang!
    Zie dan maar eens normaal te reageren en niet te laten blijken dat je zelf jaren bezig bent geweest en het dus vreselijk overdreven vindt wat ze zeggen ;)
    Geniet maar van je weekend!

@Liev: ik zou dan vandaag nog een keer bellen en dan vrijdag ofso weer.
    Dan worden ze maar gek van je, jij wordt toch ook gek van het wachten?
    Ze moeten echt al wel weten of er iets is gevonden hoor, dat onderzoeken ze meteen.

@Panter: de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer als mensen het woord donorvader gebruiken.
    Nu kon ik er niet tegen (zeker niet omdat er zo makkelijk over werd gedaan, dus de context scheelt ook)
    Dikke knuffel meis!

@DA: heb hier een gewillig knuffelkindje hoor, dus kom maar :D

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    begrijpelijk meis! Oh die mensen die na 4 maanden al gaan roepen dat ze zóóó lang bezig zijn...ach..die mensen heb ik inmiddels allemaal gedeleted uit mn leven.
    Heb geen zin in oppervlakkigheid en hysterisch gedoe om niks.
    Heeft me zo opgelucht, sinds alles wat er gebeurd is ben ik er achter gekomen dat er zoveel mensen om me heen waren die niet bij me pasten. Heel veel oppervlakkigheid ben ik tegen gekomen, en dat ging me op een gegeven moment zo tegenstaan dat het contact verwaterd is.
    Ik vind het prima hoor, heb nu mn echte vrienden leren kennen.

Liev, wat spannend. hebben ze geen tijdlijn gegeven wanneer je de uitslag kunt verwachten? Hoe langer het duurt des te positiever het is. Want als het niet goed is, hoor je dat vrijwel meteen al na TESE

Pien, dikke knuffel!!

Jullie zijn zo'n stel schatten, ik wil jullie allemaal een knuffel geven!

Grouphug!!

>>>>>>>>KNUFFEL!!<<<<<<<<

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    annaatje wat goed nieuws dat je in september kunt beginnen!!

weer thuis van zkh. hartje weer gehoord :) helemaal goed!!

sweetlilly gaat over hoe de zwangerschap loopt en de meten je bloeddruk en ze hadden me bloeduitslag en die was ook helemaal goed. jij hoeft gelukkig ook niet lang meer te wachten voor de intake! hopelijk is voor jullie snel de 25ste!!

de 20 weken echo staat gepland!! voor 30 augustus.

gelijk heb je dreamer een donor is een donor en meer niet.
    ik lees het al helemaal niet want dan zou ik me er zeker aan ergeren.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Kiyeko/Sweet Lily; ik heb een rond steentje aan een hangertje gekocht die je aan een bedelarmband kunt bevestigen. Op de site (spiritual garden) heb je diverse soorten, kettingen, ringen etc. Je moet overigens geen regenboog maansteen nemen, maar een gewone witte. Die ik bij mij draag zijn maar klein, maar idd niet zo heel prettig, dus vandaar dat ik dit bedeltje gekocht heb. Ook bij de Tuinen verkopen ze stenen. Let wel; 15 juli is het volle maan en kun je ze opladen.

Annaatje; wat super dat jullie groen licht hebben he!!!

Over medicijnen; moest toen ik de progesteron ophaalde ook bij betalen. Wel bijna 70,- eigen bijdrage ofzo. Kan ik dit nog weer declareren of is het gewoon bye bye geld?

All; Group hug!

Wanneer we allemaal zwanger zijn (geweest) moeten we es ff meeten! :)

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    katek als ik jou was gewoon inleveren de bon wat je bij moest betalen. moest ik ook met de utrogestan was ook eigen bijdrage maar werd door de zorgverzekering wel terug betaald omdat ik extra verzorgd ben.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dank je, zal het even nakijken.

7. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @katek; dus eigenlijk moet ik hem voor 15 juli hebben, dan kan ik hem opladen voor we ergens aan beginnen. Las dat het een grote invloed heeft op de eierstokken, maar ook op de teelballen?? Dus manlief moet er ook 1 dragen? Zal eens kijken op spiritual garden.
    Meeten lijkt mij ook een leuk idee!

@Girl; fijn dat je het hartje weer hebt gehoord! En de 20 weken echo gepland, wat goed! Gaat snel he, 14 weken al!!
    Ik hoop ook dat het snel de 25e is. Ben errug benieuwd!

@Dreamer; och jeetje, mensen die maar 7 maanden bezig zijn geweest en dan al klagen... ze moesten dit eens meemaken! :x

@Panter; wat naar dat er mensen zijn die zo oppervlakkig zijn... Maar inderdaad beter dat je het contact dan laat verwateren. Zou ik waarschijnlijk ook doen. Ik houd een dagboek bij 'onze weg naar een kindje'. Daar heb ik gisteren nog in geschreven dat de band met 1 stel beter is geworden door onze situatie. Citaat; '...soms is alle ellende toch ergens goed voor! Het versterkt banden of verbreekt ze. Bij ons is er gelukkig nog niks verbroken!'
    Ik hoop dat het zo blijft... maar krijg nu wel het idee dat mensen er steeds minder aandacht voor hebben. Hun leven gaat door en het onze staat stil. Je leert echte vrienden wel kennen...

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @sweet lilly; de steen eerst schoonmaken (10 min koud stromend water) en dan opladen in volle maan en hem een opdracht mee geven. Of hij voor mannen net zo werkt durf ik je niet te zeggen. Misschien zou je daar op kunnen zoeken nog. Mijn eierstokken hadden er zeker baat bij!

Ik houd ook een dagboek bij, naja dagboek. Steeds als ik iets heb te melden schrijf ik dat erin, maar er zitten ook zeker gaten in van een maand of twee. Het begint met: "ik denk dat ik zwanger ben.." en dan een hele opsomming van symptomen. Dat was in 2008. Nu 3 jaar later ben ik het nog niet. Pfff.
    Vind dit wel een hele opgave moet ik zeggen en ik ben dan ook erg bang voor het kabinets besluit om maar 1 poging te vergoeden. Dan is er voor ons meiden toch helemaal geen hoop meer? Kan er nu al van in de stress raken. Mijn man zei gister: maar misschien zijn we straks wel zwanger en krijgen we er niet mee te maken. Nee, maar als we ooit een brusje willen, dan wel!

Man man man. Ik hoop dat het niet doorgaat!

9. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    oh ja ik hoop ook met heel mijn hart dat dat niet doorgaat! Ik snap het ook niet...waarom zouden ze dat doen? Je ontneemt mensen de kans op een kindje...Wij kunnen ook niet zomaar een ivf-behandeling zo betalen. Onbegrip!
    Denk dat we vanmiddag even op zoek gaan naar een steen. En dan maar hopen dat we snel zwanger zijn en niet meer te maken krijgen met het afschaffen van 3 pogingen... (al blijft het zwaar kl*te voor de mensen die er misschien wel mee te maken krijgen...)

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het was toch al van de baan? Ik meende dat een meerderheid van de kamer het er niet mee eens was...

Nou ja..hoe het ook loopt, het ging erom dat er vanuit de basisverzekering nog maar 1 poging vergoed werd. Aanvullend verzekerd wel 3 pogingen.
    Lijkt mij dan mee te vallen, kwestie van goed verzekeren?

Of heb ik het helemaal mis?

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Lekker massaal zwanger wan een tweeling! Dan zou het voor ons wel klaar zijn trouwens. Misschien dat je dat dan weer krijgt, meer cryo's/emmy's die worden teruggeplaatst!

Hoop dat je wat vind vanmiddag! Ben nu even rekeningen aan het zoeken die ik nog kan declareren bij de verzekering. Heeft me inmiddels al wel 100,- aan eigen bijdrage gekost, wie niet waagt..

Fijne middag!

12. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    ja haha..ik wil graag 2 x zwanger zijn zeg ik altijd. Dus dan maar 2 keer een tweeling, ook goed hahah...

@Panter; ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het in elkaar zit en of het al van de baan is. Zal het wel 's uitzoeken en dan misschien de aanvullende verzekering omhoog als dat de oplossing is..

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik wil me wel extra verzekeren, en ik weet zeker dat 100% van de stellen dat zou doen. Zelf betalen is gewoon niet reeel.
    Waar heb jij dat gelezen panter dat het al van de baan is?

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee idd...het is niet van de baan!
    Per januari 2012 zal ingaan:
    Nieuw regeerakkoord (VVD/ CDA) per 1 januari 2012
    Basisverzekering

Collectieve vergoeding van IVF (in-vitrofertilisatie)-behandelingen wordt beperkt tot de eerste behandeling
    Het kabinet verhoogt het aantal zelf te betalen dan wel aanvullend te verzekeren behandelingen fysiotherapie tot 15. Het betreft alleen volwassenen
    Aandoeningen met een lage ziektelast, die eerder als ongemak dan als ziekte worden gekenschetst, worden uit het pakket gehaald en naar aanvullende verzekeringen overgeheveld
    Buiten de EU zal géén werelddekking voor zorg meer gelden uit het basispakket. Hierbij is verondersteld dat bilaterale verdragen met Turkije, Marokko, Tunesië, Kaapverdië, Kroatië, Bosnië-Herzegovina en de voormalige Joegoslavische republiek Macedonië worden aangepast dan wel opgezegd
    Overheveling revalidatiezorg naar de zorgverzekeringswet
    Revalidatiezorg heeft een kortdurend karakter en past daardoor goed binnen de zorgverzekeringswet. Daarom wordt de revalidatiezorg overgeheveld van de AWBZ naar de zorgverzekeringswet

15. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    oh nee!! :$ Wat shit zeg... nou zal dan eerst maar eens uitzoeken hoe ik dan wel verzekerd moet zijn om meer vergoed te krijgen en ander maar hard gaan sparen... :( *Baal baal*

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
  17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik lees dat 1 ivf poging, inclusief medicatie 3000 euro kost.
    Dat is nog wel op te hoesten vooor ons, al zal ik dan wel geld moeten lenen van mn ouders.
    Maar goed, dan zou ik toch, mocht het zover komen, 3 pogingen kunnen doen.

Pfieuw...ben daardoor best wel opgelucht..meende dat 1 poging 5000 euro koste...

liefs

18. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij krijgen net onderstaande tekst in brief van fertigen:
    wij willen u informeren dat bij onderzoek van het matreiaal er zaadcellen zijn geisoleerd. Als gevolg van dit gunstige resultaat hebben wij 7 buisjes met TESE weefsel voor u ongevroren...

wowwwwwwwwwwwwwww meiden wat betekend dit...zijn er dan 7 rietjes met zaadcellen?? of zouden er bijv 2 zaadcellen in elk buisje zitten (had carolien van kinderwunschcentrum ervoor en die wist niet hoeveel zaadcellen dat zijn en dr scholtes is pas 4 aug weer bereikbaar)...wooww...het drinkt helemaal niet door hier..manliev ligt wel te huilen met de brief in zijn handen.......

wowwwwwwwwwwwwwwwwww...zou het echt? kunnen we echt weer rustig ademhalen...wat een ongelovelijk wonder..ik begrijp er niks van

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Whaaaaaaaa!!!!!! Wat goed!!!!!!
    Joepieeeeeee!!!

7 buisjes is voor 7 behandelingen!!! Toppie!!! Gefeliciteerd!!!!!

20. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    Echtwaar?????????????????????????????/wooowww helemaal hyper hier!!!

Niet te bevatten..wat een voorrecht en wat voel ik me tegelijk schuldig voor iedereen die negatief nieuws heeft gekregen in dit stadium...

Dit is niet te bevatten

pantertje bedankt voor je reactie
    ik weet helemaal niet meer wat ik moet voelen en denken en doen!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina