@ monatoetje: welke deletie op Y? Ben erg benieuwd! Mijn vriend heeft net als man van Kipjes AZF-C deteletie (ook bekend als Yq type C, er bestaat ook typen A en B en combinaties van deze typen). Bij mijn vriend zijn wel zaadcellen aangetroffen maar ze zijn abnormaal van vorm. Dat is ongebruikelijk bij AZF-C, vaak worden er helemaal geen zaadcellen gevonden, soms wel zaadcellen en dan zijn ze goed genoeg voor ICSI. Op advies van Ons Wondertje heb ik een afspraak gemaakt in Brussel bij Prof. Tournaye om de resultaten van de tese te bespreken (gyn had advies gegeven resultaten in Belgie of duitsland te bespreken, uroloog zei ook dat Prof T de expert was op het gebied van genetische afwijkingen en tese). Ga anders gewoon praten in Brussel en ondertussen ook het KID traject inzetten, doen wij ook en we zien wel... Bij ons hebben ze trouwens gezegd dat AZF-C deletie wel zou worden doorgegeven aan een zoon maar omdat het niet levensbedreigend is er GEEN selectie mag worden toegepast. @ kipjes: wie met de kat slaapt krijgt vlooien (of met zieke vrouw de griep) Alle medicatie in huis nu, er helemaal klaar voor? @ Panter: hoop dat je je ei nog gaat vinden meid. @ KateK: niets in de bijsluiters kunnen vinden bij bijwerkingen? Hoop dat het snel over gaat. @ dark angel: fijn nieuwe meubels! @ bailey: hoe is het met je moeder? @ all: gisteren alle info via mail van Brussel gehad. Moet nog aanvullend onderzoek laten doen in NL. Bloedprikken voor hormoonwaardes op 3e dag van de cyclus + vaginale echo ook op 3e dag van de cyclus (ongi in de beugels dus, KREUN ) IVF arts zei dat ze dat bijna dagelijks mee maken. Ja maar ik niet! Eind deze maand ongi en dus de onderzoeken. Dacht nog even er voor de vakantie niet meer aan te hoeven denken, maar helaas. Maar goed nog 2 1/5 week werken en daarna 10 dagen kamperen in Frankrijk. 30 september Brussel dus, maken er gelijk maar weekendje van.
Cat vervelend die onderzoeken MAAR wel heel fijn dat ze je gevraagd hebben die in NL al te laten doen want des te meer uitslagen heb je al Hihi wel grappig dat je op aanraden van mij en de uroloog een afspraak hebt gemaakt met Dr T. Je zult er geen spijt van hebben hoor!
heb het ook al eens gehad. bah. vind dat zo iets prive he. ook mijn man mag er niets van zien. laat staan een wilde vreemde. hahaha. @cat; ja in de bijwerkingen gevonden dat je stofwisseling kan veranderen, dat heb ik nu dus ook. fijn weer. bah.
goeiemorgen, ongi de beugels in: nee das ook niet mijn favourite bezigheid nee!! was fijn benedenkomen met de nieuwe meubels
@Monatoetje: wauw, de eerste van de wereld. Ook wel weer extra bijzonder toch! PGD is idd een hele heftige weg (alsof het nog niet heftig genoeg is tot nu toe) Wij zouden dat in eerste instantie ook moeten volgen door mij, maar na genetisch onderzoek gelukkig toch niet nodig gehad. Kan me heel goed voorstellen dat jullie voor KID kiezen! Wij hebben dezelfde keuze gemaakt. Sterkte met alles verwerken. @DA: mooie meubels! @Panter: je cyclus kan nog goed van slag zijn door de mk. Hoop dat je je ei snel vindt meis! Hoe voel je je vandaag? @Kipjes: jeej, op naar 3 augustus! @Katek: kan idd door de hormonen komen die last van je buik. Ze doen toch iets met je eierstokken en baarmoeder lijkt me. @Cat: scenario hoe-zorg-ik-dat-ik-er-zo-netjes-mogelijk-bij-lig-terwijl-ik-ongesteld-ben dus! Op naar de onderzoeken en dan lekker vacantione! @Ons wonder: hoe staat t met je ei?
Goeiemorgen allemaal! @ kipjes en Cat123 bij mijn man gaat het om een deletie in combinatie met een translocatie, de deletie komt inderdaad bij meerdere mannen voor, maar omdat er ook nog een translocatie bij komt kijken weten ze niet waar dit nou vandaan komt en wat dit voor effect heeft omdat ze dat nog nooit ergens gezien hebben. Dat is ook de reden waarom ze bij embryo's PGD met selectie bij terugplaatsing willen doen omdat ze niet weten hoe het y-chromosoom zich bij deling van de zaadcel gaat gedragen, de kans is dan groot dat het helemaal wegvalt en je dus een embryo krijgt met maar 1 X (syndroom van Turner) wat op zich niet levensbedreigend is, maar ook een reden om het embryo niet terug te plaatsen.. Maar goed, eerst maar eens kijken wat manlief wil, want op dit moment wil hij absoluut niet naar Brussel en kiest hij liever voor de "makkelijkere" weg via een bekende donor... Cat heel veel succes met de onderzoeken in Brussel, ik vind het ook niks om op die dagen net onderzocht te moeten worden...
@Dreamer, gekgenoeg zit de buikpijn hoger, onder mijn borst, rond mijn ribbekast. Dat is juist zo gek. In mijn buik rommelt het wel enorm. Als het goed is wordt het bms aangemaakt, volgens mij is dat het doel dan de progynova. Ook zal het een eisprong wel tegenhouden. het is voor mij ook allemaal nieuw dit. Nog een paar dagen en de eerste echo. Ik ben erg benieuwd hoe lang het dan duurt voor de tp. Heeft iemand ervaring met een cryo tp?
Ik heb 2 x een cryo tp gehad 5 dagen na de pregnyl ( voor mijn eisprong) Ik heb maar 1 keer 1 dag progynova geslikt dus niet veel ervaring mee. Dreamer gisteren pregnyl morgen iui day
onswondertje: spannend morgen! ik heb 2x iui-d met pregnyl gedaan, kreeg ik de pregnyl, moest meteen zetten 1 uur wachten en dan inseminatie... vond dat altijd zo raar!!!
Huh wat is dat voor iets raars DA! Nee in Brussel word het echt berekend dat het ei 36 a 40 uur later zal springen. Dus word je 36 uur na de pregnyl geinsemineerd. Misschien een reden ( beetje) waarom het bij ons ventje zo snel gelukt is ?
DA, das idd raar!! Na het zetten van de pregnyl springt je ei 36 uur later pas. daarom is het van belang de pregnyl 36-42 uur voor de inseminatie te zetten. Je ei blijft 12 uren goed en ingevroren zaadcellen leven ook maar 12 uren Je bent dus te vroeg geïnsemineerd!! Vandaar dat het mislukt is! Wat stom zeg...was mss icsi helemaal niet nodig geweest als ze goed hadden getimed! liefs
tenzij je dus een positieve ovutest had he...als je zelf een ei had word ie ondersteund met pregnyl maar spring gewoon op zn eigen tijd. was dat het? Dat je zelf een eisprong had? Want dan klopt het dus wel liefs
die icsi's heb ik nog met mijn man's zaad gedaan, dit hebben we gewoon in nederland gedaan, en hier met de pregnyl was t 36 uur na t spuiten de punctie.. maar in dusseldorf, waar ik dus iui-d 1 t/m 7 gedaan heb heb ik 2x met pregnyl gedaan terwijl mijn ovutesten nog niet posi waren. ook heb ik van die 7x iui-d 4x op de dag van posi test de inseminatie gehad, en 1x de dag erna die keer was ik gewoon zwanger! dus als wij ooit nog een keer starten dan doe ik alleen nog maar inseminatie de dag na posi test..!
ja als wij gaan beginnen met de behandelingen wil ik denk ik naar arnhem heb al bij hun op de site gekeken hoe ze daar te werk gaan enzo.
In arnhem is een wachtlijst voor intake van 7-10 maanden en daarna een wachtlijst tot behandleing van 8-12 maanden. gemiddeld dus 14 maanden wachten. Wij hebben vanaf juli 2009 op de wachtlijst intake gestaan en 11 januari 2010 intakegesprek. daarna op wachtlijst voor behandeling gestaan en in okt 2010 begonnen doordat er enkele voorgangers uitvielen waren we eerder aan de beurt