@ girl: dat zal schrikken geweest zijn! Gelukkig dat alles goed is met jullie kindje. @ panter: wordt de sensitest niet duidelijker? Of test je nu alleen met CB? Kan natuurlijk zijn dat de MK je lichaam een beetje in de war heeft gegeooid. Mss even zkh bellen en vragen? @ Dark angel: idd. was mijn reactie ook, vooral nadat azospermie werd vastgesteld, en de hormoonwaarden, en de microdeletie op Y, en de uitslag van de tese. en nu nog steeds Zijn je ogen weer een beetje geslonken en tot rust gekomen? tOch maar met bril naar het werk?
moest ff in de spiegel kijken haha, maar nee zo rood als een kreeft en nog steeds kleine oogjes. gelukkig geen pijn meer nadat ik me lenzen eruit haalde, maar ik ben heeeeeeeeeeeel eigenwijs dus ga straks nog wel even lenzen erin proppen hoor nou wij zaten ook met 7 maanden proberen al bij de huisarts, die stuurde ons zonder commentaar en zonder problemen meteen door.
panter nou hopen dat ie vandaag of morgen toch posi is!!! ik heb hem ook wel is later dan dag 19 gehad. misschien is vragen of je echo kunt krijgen?? weet je gelijk hoe groot je ei is. nou we zullen het zien wat het wordt!!!
Ik snap er niks meer van...manlief heeft gebeld voor uitslagen van de chromosomen en die waren allemaal goed. Gelukkig! De ontbrekende uitslag was die van y-deletie (lijkt mij toch wel een cruciale uitslag..??) Maar gelukkig dat allemaal goed. Vervolgens krijgt manlief wel een heel verhaal over een nog andere afwijking, wat geen invloed heeft op het krijgen van kinderen. De kans is klein dat ie dat heeft, maar toch...Het is een genetische afwijking waarbij een bepaald buisje in de penis mist. Manlief heeft niet helemaal begrepen wat de naam is, dus kan er nu ook niks over vinden op google. Het was iets met congenitale bilaterale nog-iets-latijn-achtigs. Als hij dit heeft moet er verder onderzocht worden, want het kan dat ie dan een verhoogde kans op kanker heeft ofzo..? Ik snap er echt helemaal niks van! Ik weet dat in zijn familie wel een erfelijke vorm van kanker voorkomt, maar of dat hier ook iets mee te maken heeft..?? En stel dat ie dat wel heeft, kan het dan doorgegeven worden aan onze kindjes (als er misschien zaad gevonden wordt..?) He bah...weer onzekerheid...ga ff weer googlen.
Sweet lily, wat een vreemde uitslag. Even bellen voor de naam van die aandoening joh. Dat je het niet goed hebt verstaan. Dat kunnen ze je zo even vertellen. Spannend hoor, dat nieuws. Eigenlijk weet je nou ook nog niks, ja behalve dat de chromosomen goed zijn
@ sweet lilly: vreemd! Zou dat buisje of het ontbreken daarvan te zien zijn op echo? Zou het obstructieve azoosepermie (OA) kunnen zijn ipv non-obstructieve azoospermie (NOA)? Hormoonwaardes kunnen wel duiden op NOA, maar dat is niet 1 op 1. Als er sprake is van OA heb je kans dat met MESA of PESA nog zaadcellen in de bijbal (zaadopslag) worden gevonden. Bij NOA kijken ze dmv TESE in de bal (zaadaanmaak). Lijkt me dat je genoeg vragen hebt voor DD Is het trouwens deze afwijking? Congenital absence of the vas deferens - Wikipedia, the free encyclopedia
Het gaat inderdaad over CBAVD, congenital absence of the vas deference. Maar dat is iets anders dan manlief vertelde... Toch nog maar even gebeld voor duidelijkheid. Ze hebben a.s. donderdag overleg en dan horen we of ze verder willen onderzoeken. Ze kunnen niet op een echo zien of het ontbreekt, dit moet in het bloed bekeken worden. Misschien is het dan toch obstructieve azoospermie, weer een heel ander verhaal dan! Maar als hij cbavd heeft moeten we eerst maar eens kijken in hoeverre dat erfelijk is en hoe groot de kans is dat een kindje cf of cbavd krijgt... Ik snap niet dat ze dat niet direct even onderzoeken, dan hebben we tenminste duidelijkheid... Inderdaad vragen genoeg voor DD, maar meer onzekerheid nu weer.
Sweet lily, dat is positief! Dan is er dus een grote kans dat er zaad in de zaadballen zit!! Hij is mss drager van het CF gen, maar als jij daar geen drager van bent zal jullie evt kindje het ook niet krijgen. Die zal hooguit dan ok drager zijn. En mss zijn zaadleiders missen. Ik krijg nu wel enorm veel hoop voor jullie, het ontbreken van zaadleiders betekend nml niet per definitie het ontbreken van zaad. DA, brillie Zal ik je eens wat vertellen, ik heb ook een bril want ik zie zonder bril 75%. Maar ik ben mijn bril al een paar maanden kwijt en durf dat niet tegen mn man te zeggen hahaha. Koste 400 euro dat ding en heb hem 6x opgehad en toen heb ik hem w.s ergens af gedaan en weet niet meer waar...
Hahaha Panter Toch maar even zeggen dan he! Misschien weet hij wel waar die ligt. Ik heb alles bijgelezen, maar geen tijd meer om te reageren. Maar wilde even Wendy 2 duimen omhoog geven voor het topic in de lounge!! Daar moest ik natuurlijk wel even op reageren met als gevolg dat ik nu te laat ben voor mn meisje dr voeding hahaha. Gelukkig slaapt ze nog
D A lieve meid sorry moest ff lachen wat gebeurd toch allemaal met je de laatste tijd???? Hoe is het nu met je ogen??? Girl jaaaaaaa of een vriendinnetje Een hele harem word het hier Sweetlilly nog niet veel duidelijkheid dus over de gehele uitslag. Ik hoop dat het niet erfelijk zal zijn als jullie een kindje mogen krijgen van jullie 2 samen xxx
panter: pas der op he!:x oh dus jij ook een brillie haha.. ik heb met 1 oog maar 40% zicht, zit nu links op -4.75 en recht op -3 maar links is een lui ook en die heeft maar 40% zicht. haha ben mijn bril ook altijd kwijt, moet hem ook echt klaarleggen voor ik mijn lenzen uit doe, anders zie ik hem niet liggen   onswondertje: lachen mag hoor verhaal van de dag komt zo haha ik lekker relax om 17.00 al klaar met werken, rij ik naar huis, kom ik 2km voor mijn woonplaats in de file!! okeej nou dat kan.. maar mijn metertje in de auto liep al op, auto werd te warm... komt er stop de staan in mijn dashboard nou ben net pas thuis.... auto staat nu bij de garage.. ben je ook een keer optijd klaar..
zucht!!!!!!!!!!!!! we hebben de schroeven binnen van de salontafel (onderdeel van t deurtje zat er niet bij) dus de salontafel staat, ik vind alleen t kleurverschil van 1 van de poten te groot!!! *baal* heb er nu een klachtenmail naar toe gestuur, wil gewoon dat alles compleet is en er fatsoenlijk uit ziet.. heb er een foto van gemaakt.. graag jullie mening.. of dat ik me aanstel of niet..
Is idd wel heel groot kleurverschil!!! Wat heb je weer meegemaakt meid jeetje. Ik heb ook in het topic van Wendy gereageerd. idd respect meid!