iluna: jeetje meid wat een verhaal! kan me voorstellen dat je wereld even instort ja! en dan ook nog het verleden van je man! jeetje wat hebben jullie al veel meegemaakt! en dan word dit nog even op je bordje gegooit! heel veel sterkte en ook vanuit hier een dikke knuffel! vind echt knap hoe je hiermee omgaat super!!   kipjes: ja mijn man heeft vandaag gebeld, aangezien ik alleen maar een mailtje terug kreeg met neem contact op met de winkel.. dus we krijgen nu t onderdeeltje van t kastje toegestuurd en volgende week moeten we met de tafel terug komen en word die omgeruild.   monatoetje: suces met je gesprek met de gyn!   annaatje: oh fijn dat je niet op vakantie ongi bent! is altijd zooooo mega vervelend vind ik! voel je je al wat beter na vandaag? panter: jeeej duimduimduim...! ben nu al benieuwd   annaatje: oh gelukkig nog binnen de garantie je auto, dat scheelt weer, mijn auto is gister ook gemaakt binnen de garantie zo hier een lange dag gewerkt, ben net half uurtje thuis, mannetje moest lang overwerken vandaag, dus word een avondje voor mezelf vandaag.. moet eigenlijk nog eten, maar denk dat ik maar een boterham maak ofzo..
iluna jeetje word er stil van. alles gaat al moeilijk en dan dit er ook nog bij. ik weet wel zeker jullie kindje zal super gelukkig worden, door alle liefde!!!! respect hoe je ermee omgaat. maar wat krijg je een klap als je zoiets ineens hoort zegt. panter dit moet hem gaan worden!!! succes met de wachtweken.
@darkangel voel me weer stuk fitter. Denk omdat ik nog maar half dagje Moet werken en dan vakantie. Net ovu test 20 stuks gehaald vij etos. Normaal Bestelde ik ze via internet maar zag dat ze hier ook 20stuks Hadden. Enne niemand bekends gezien bij etos hihihi Fijne avond allemaal. Ik ga heerlijk een boek lezen
annaatje: oh fijn dat je je beter voelt, ja dat zal idd t vakantiegevoel zijn haha. ovutesten.. nou ik denk dat ik er hier nog heeeeeel veeeeeeel heb liggen.. wacht ik ga even tellen!!
Hallo allemaal, Wij hebben vandaag te horen gekregen dat mijn vriend geen zaadcellen in zijn sperma heeft en dat na 2 jaa zwanger proberen te worden. Jullie kunnen dan denk ik wel begrijpen dat vooral voor mij met een sterke kinderwens maar ook voor mijn vriend de wereld is ingestort. Ik weet alleen niet zo goed wat nu verder, mijn vriend is geen prater dus ik kan er met hem eigelijk moeilijk over praten. Hij doet zijn best maar het lukt hem gewoon niet. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet dus hoop dat jullie mij kunnen helpen. Groetjes
Meisje welkom helaas Ten eerste heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws! Mijn man was ook geen prater en was ook heel moeilijk over hoe en wat. Probeer het ff te laten bezinken bij hem ( en ik weet hoe moeilijk dat is ) Je kunt evt met hem overleggen hoe hij over een tese denkt? Of hij daar wel iets in ziet. xxxx
meisje: welkom hier. Je wereld stort idd in, en je weet even niet meer wat je moet, je wens... jou grote wens is even helemaal ingestort. laat alles bezinken meid. en neem je tijd ervoor. en praten praten praten, ook al is je vriend geen prater toch proberen om te doen. desnoods door middel van hulp van andere (pych o.i.d) maar praten is wel heel belangrijk. sterkte meid!
@ Meisje: helaas welkom hier! Inderdaad, vooral bijven praten, daarnaast kun je hier je verhaal kwijt. Aangezien dit het eerste onderzoek is, hebben jullie nog een lange weg te gaan om de (on)mogelijkheden te onderzoeken. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, zijn hier meiden die in verschillende stadia in verschillende trajecten zitten. Aarzel niet om vragen te stellen!
oooooooh wat kriebelt t hier om een afspraak te maken bij de huisarts voor een verwijzing naar arnhem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ikke wil.. en dan wel NU!
Hoi allemaal! Tis alweer een paar daagjes geleden dat ik voor het laatst heb gekeken hier op zp dus heb even snel moeten bijlezen. Heb vandaag de echo gehad en volgende week vrijdag hebben we de tp! @Iluna; jeetje meid wat schrikken lijkt me dat. Maar ik weet zeker dat jullie kindje geen liefdevollere ouders kan treffen dan jullie. @Panter; succes met de jongens! Dat de sterkste moge winnen @Meisje1990; hey meid. Welkom op ons forum. Wat een klap he? Ik snap dat het voor je vriend lastig is om er even over te praten. Je moet het zien als een teleurstelling in zijn lichaam, hij is een man, maar voor zijn gevoel op dat moment niet. Hij kan niet doen wat een "normale" man doet; zijn vrouw zwanger maken. Het heeft wat tijd nodig om hier mee te kunnen dealen, als die tijd ooit komt natuurlijk. Jullie moeten nog niet opgeven hoor, zoals jullie wel kunnen lezen zijn we allemaal nog steeds bezig om zwanger te raken. (en er zijn ook al veel zwangeren onder ons! ) Wij hoorden in 2009 dat mijn man geen zaad heeft. Echt nul. Het bleek dat zijn zaadleiders niet waren aangesloten (alsof hij was gestitiliseerd) maar dmv een kleine ingreep hebben we nu toch zaadjes. Anderen hier hebben nu een behandeling na een tese (ingreep bij de man) of kid (inseminatie met donorzaad). Kortom, er zijn nog opties! Laat het over jullie heen komen. Vragen mogen jullie hier beide stellen, ook je vriend. Wij kunnen jullie vast iets vertellen. Er gaan nog een heleboel onderzoekjes volgen om te kijken naar de oorzaak van het ontbreken van het zaad. (bloedonderzoeken, nog meer zaadonderzoeken etc.) Ik wens jullie veel sterkte toe. Liefs Kate
@ KateK: kun je gedachten lezen? Was net naar je aan het zoeken tussen je berichten om te zien hoe het met je is. @ Panter: HUP jongens, HUP!
@ DA: eerste afspraak? (duurt 8 Maanden, daarna tot IUI ook zoiets). Wij wachten op intake (ongeveer januari).
welkom meisje!! je wereld stort inderdaad even helemaal in als je die uitslag krijgt. laat het eerst ff rusten bij je man, hij zal zich erg rot voelen dat hij dit heeft. je zult zeker nog wel een zaadonderzoek moeten doen of heb je er al 2 gehad?? dan zul je op de chromosomen worden getest of alles goed is en z'n bloed ook. als het goed is komt hij ook wel bij de uroloog uit. die kan vaak als de chromosomenuitslag bekend is wel vertellen of een tese of iets mogelijk is bij jullie. ze kunnen dat natuurlijk niet altijd zeggen ligt aan de uitslagen of er zaad gevonden zal worden. sterkte!!! en toch proberen te praten met elkaar je wordt daar erg zterk van samen.
cat: ja dat weet ik maar is voor mij en mijn man wel goed dat het zolang duurt... maar dan sta ik iig op de wachtlijst.. denk dat ik als mijn man t er mee eens is in mijn vakantie eens een bezoekje ga brengen aan de huisarts
@ DA: jullie hebben toch al een heel traject doorlopen, dan heb je toch geen doorverwijzing van HA nodig? Bij ons heeft er nog niemand naar gevraagd.
oh ik lees t nu op de site.. dat je geen verwijzing nodig hebt.. okeej dat word dus bellen.. mmmmm lastig haha bellen is niet een sterk punt maar moet t toch maar doen!