@ panter duim voor je! @ meisje welkom hier, wat is het schrikken om zo'n uitslag te krijgen hè, voor iedereen hier kwam het heel onverwacht, en zo te zien zijn er meerderen waarbij de partner niet zo'n prater is.. probeer er met elkaar over te praten, maak er tijd voor vrij, dat scheelt heel veel! schrijf vragen op als je naar het ziekenhuis gaat, dat scheelt! veel sterkte in deze spannende tijd! @ all vandaag gesprek gehad bij de gynaecoloog in het Azm, nogmaals gesproken over de uitslag van de klinische genetica, onze keuze om niet naar Brussel te gaan voor TESE/ICSI met PGD, en ons uiteindelijke besluit om met een bekende donor te werken... De gynaecoloog gaf aan dat ze, omdat we kiezen voor een bekende donor, blijkbaar geen inseminatie in het ziekenhuis mogen doen (bepaalde wetgeving), maar dat we dit best thuis zelf kunnen doen aangezien bij mij alles normaal functioneerde.. We zouden dan ook nog deze cyclus kunnen starten, waardoor volgende week mogelijk de eerste poging zou kunnen plaatsvinden.. Onverwacht goed nieuws, wat nog even moet bezinken, aangezien het veiliger voelt om inseminatie in een ziekenhuis te doen in plaats van thuis, wat in theorie wel makkelijk moet kunnen.. Verder wil ik morgenvroeg, eigenwijs als ik ben, nog even navragen bij de gyn in het ziekenhuis waar ik werk hoe het zit met die wetgeving, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord...
monatoetje: jullie gaan dus zelf thuis de inseminatie doen? kan me er even geen voorstelling van maken hoe of wat eigenlijk?
hey DA, ik ook nog niet echt, daarom ga ik nog navraag doen in het ziekenhuis waar ik werk.. waar het op neer komt is dat de donor doneert in een potje en ik die inhoud na 10 minuutjes met een spuitje vaginaal inbreng, ik kan dan zelf thuis kijken met ovulatietesten wanneer de ovulatie is en we dus de grootste kans hebben dat dit ook effect heeft. is wel even iets om te laten bezinken, in het ziekenhuis zouden ze het op dezelfde manier doen maar dat is gevoelsmatig toch anders, of soms intra-uterien, wat een wat grotere kans heeft...
monatoetje: okeeej en als je ovutest positief is bel je je donor op van joh.. vul je potje ff .. en zie je zo..? neem aan dat je donor ook gewoon werkt en zijn leven leeft en misschien niet altijd zomaar op kan draven als jij een positieve test hebt..
darkangel, tuurlijk weet ik ook dat de donor een leven heeft met verplichtingen door werk en gezin en niet zomaar op kan komen draven, dacht je nou echt dat we daar geen rekening mee houden? ik kan helaas mijn ovulatie niet plannen zodat het in een weekend of op een vrije dag van hem valt... wat ik nu vooral zo moeilijk vind is dat we er voor ons gevoel plotseling alleen voor staan aangezien we nu thuis aan de slag moeten en niet via het ziekenhuis en dit omdat we kiezen voor een bekende donor..
monatoetje: was geen aanval hé...... kan me voorstellen dat je t gevoel hebt dat je er alleen voor staat zo zonder ziekenhuis.. zou ik ook hebben, je word toch soort van net iets meer onder controlle gehouden in t ziekenhuis voor mijn gevoel dan.. lijkt me wel heel spannend om t zo zelf te gaan doen..
darkangel, sorry dat ik zo fel reageerde... snap dat je het niet aanvallend bedoelde... zal wel liggen aan mijn slaapgebrek na een drukke nachtdienst en ik moet nog 1 nacht werken... wij vinden het ook heel spannend, hebben de donor al gebeld en hij gaat er wel mee akkoord om het ook op deze manier te doen, nu maar eens kijken voor ovulatietesten, die hebben we nog nooit gebruikt dus ben wat dat betreft echt nog een dummie...
@Monatoetje; jeetje wat spannend! Ik kan me wel voorstellen dat je je even losgelaten voelt. Hier een potje en een spuitje en haal wat ovutesten en als je positief hebt getest horen we het wel weer, daag. Fijn dat jullie donor zo goed wil meewerken. Moet dan wel een top vent zijn die dat voor jullie over heeft! Sjapo! (of hoe je dat maar schrijft).
maakt niet uit hoor, dat is t nadeel van typen... je weet niet op wat voor een manier iemand iets typt ik heb altijd deze ovulatie testen gebruikt en ook op deze site besteld Sensitest Ovulatietest dipstick vanaf 0.49 | Sensitest ik gebruik altijd vanaf dag 9 of 10 2 ovulatie testen per dag, en niet met ochtendurine.. ik plakte ze dan op in een schriftje en scheef de datum en tijd erbij. als deze ovulatie test positief was deed ik altijd een clear bleu ovulatie test erachteraan gewoon voor de leuk, om een smiley poppetje te zien
@Iluna, jeetje wat hebben jullie al veel voor de kiezen gehad zeg. Jullie kleintje zal straks veel kunnen omdat hij/zij ermee opgroeid, dat neemt niet weg dat de klap enorm is natuurlijk. Heel veel sterkte voor jullie. @Meisje, welkom hier. Wat een klap krijg je van dit nieuws..... Hopelijk vind je hier herkenning en steun, het is heel zwaar maar blijf praten ookal doet het pijn. Heel veel succes. @Monatoetje, ik weet dat er speciale setjes verkrijgbaar zijn bij de apotheek. Ook heb ik een website voor je gevonden waar je deze kunt bestellen: Zelfinseminatie.nl Kan me voorstellen dat jullie je in de steek gelaten voelen. Zo van zoek het maar uit.... Is de donor wel getest op SOA's en de kwaliteit van zijn sperma? Begrijp me niet verkeerd ik bedoel het goed. @KateK, spannend volgende week de TP duimpjes draaien. @Ons Wonder, nog vroeg maar hoe gaat het met je? @All, sorry niet alles terug gelezen.
Bailey ooooh rustig hier op de wachtbank Wachtend of ik over een dag of 5 ga voelen dat het smaller daarbinnen word
@DA: hmzz .. ik zou als ik jou was nog even wachten met bellen. Je weet heel goed waarom en ook heel goed waarom je die keuze hebt gemaakt. @Monatoetje: ik ken die wet wel en kan het je heel simpel uitleggen. Het ziekenhuis mag jou niet insemineren met zaad dat niet is onderzocht op HIV. Dit onderzoek duurt 6 maanden (ivm dat HIV zich pas na 6 maanden laat zien) De donor moet dan dus zaad laten invriezen (met alle kosten die daaraan verbonden zijn) en bloed en zaadtesten laten ondergaan (wederom met alle kosten die daaraan verbonden zijn) Het ziekenhuis mag, kan en wil het risico niet nemen dat zij jou insemineren met besmet zaad. Vandaar de quarantaine van een half jaar. De wet waar ze het over hebben zal dan de donorwet zijn. Dat betekend dat de donor geregistreerd moet staan. (en dan kom je wederom in het half jaar quarantaine verhaal wat hierboven beschreven staat) Zelf thuis doen kan prima! Maar ik moet er persoonlijk niet aan denken. Je wordt dan heel letterlijk met je neus op de feiten gedrukt. Er is een 3e bezig met jullie zwangerschapswens. En idd, diegene moet direct klaarstaan voor jullie wanneer jullie een positieve test hebben. Het vergt dus heel wat van de donor, zeker als het niet snel lukt. Met ZI heb je niet minder kans dan met IUI. Als de donor 2x wil doneren per cyclus heb je zelfs meer kans. Hoop dat je hier iets aan hebt meis! En voor vragen roep je maar. @Panter: zwemmmmmmmmm!! Ik ga weer duimen @Iluna: super dat de humor weer terugkomt!
@ bailey bedankt voor je tips! de donor is getest op soa's en op zaadkwaliteit, heeft afgelopen jaar iui gedaan met goed resultaat bij 1e poging @ dreamer bedankt voor je uitleg, nu snap ik het eindelijk.. voor de donor zou het geen probleem zijn om geregistreerd te staan en bloed en zaad eventueel opnieuw te laten onderzoeken, maar goed.. we gaan toch zelfinseminatie thuis proberen, de donor wil zo vaak als nodig doneren, hij en zijn partner zijn heel betrokken.. het is wel vreemd dat een ander koppel zo bezig is met onze zwangerschapswens, maar omdat wij vorig jaar ook bij hun alles hebben meegemaakt met het traject om hun kindje te krijgen met IUI ook heel speciaal... @ all bedankt voor jullie begrip! voel me heel erg gesteund nu, aangezien ik bij jullie mijn vragen neer kan leggen!
Monatoetje, wat fijn dat jullie een eigen donor hebbne gevonden. ZI is niet moeilijk hoor, mss psyhcisch wat meer omdat je bij ZI het zaad er wel uit voelt lopen. Maar als het een goede bekende van jullie is, en jullie een donorcontract opstellen kan er weinig gebeuren. Dat donorcontract zou ik wel bij notaris opstellen, je weet immers nooi wat er in de toekomst kan gebeuren. Je kan bij apotheek idd setjes halen, en op internet kan je ook heel veel info vinden over ZI. Meisje, welkom hier! Kan me nog goed herinneren hoe de grond onder onze voeten wegzakte na het nieuws. Laat het even bezinken, verwerk eerst deze klap. En dan samen kijken naar wat jullie wel en niet zouden willen. Lieve allemaal, hier vannacht een wild west. Liep een gek te schieten met een pistool in t dorp. Brrrr...eng hoor! Hond was ook helemaal overstuur, dus die heeft in bed geslapen. Werd alleen maar rustig als ze rillende tegen me aan lag. Nu bed dus in de wasmachine, en hond is weer gekalmeerd. Sliep wel vreemd hoor, met hond van 40 kilo in mn armen haha Rust is wedergekeerd in t dorpje waar ik woon..maar ppfff...dacht dat dit alleen in de stad gebeurde...vandaar dat ik verhuis ben van stad naar dorp. liefs
@Panter: ik ben een beelddenker en zie jou nu dus je hele bed in de wasmachine proberen te proppen hahaha. Sorry Wel echt eng zeg! Wat bezield sommige mensen he. Hoop dat er geen gewonden of erger zijn. @Monatoetje: super dat de donor jullie zo wil helpen! Zou idd zeker een donorcontract opstellen wat ik al eerder schreef. Nu zijn het jullie beste vrienden, maar je weet helaas nooit wat de toekomst brengt en hoe het gaat zijn als de kleine geboren is.
haha dreamer...dan had ik een wasmachine van 2x2.20 m moeten hebben! Nee heb al het beddegoed erin gepropt en de matras behandeld met vlooienmiddel. Ben best iets obsessief altijd met anti vlooienstrijd, op het dwangmatige af haha. Maar goed, t arme beest was zo bang...echt zielig. Waren ook keiharde knallen. Geen gewonden hoor, tot zover ik weet. Geen ambu gezien/gehoord..alleen de knallen en een stuk of 6 politiewagens
@Panter; best eng idd. Hoe was je man eronder? Lees niets over hem, alleen over jou en jullie hond. Of lag je man op de bank met de hond van 40 kilo naast zijn vrouw? Of ligt hij (de hond) dan tussen jullie in?
oh bah panter wat eng zeg! En ik duim voor zwemmers met olympisch goud! @Meisje; welkom...wat een schok. We weten allemaal precies hoe het voelt... Wet je al hoe het nu verder zal gaan bij jullie? Meer zaadtesten, bloedonderzoek, uroloog? Wat een rottijd staat je te wachten...Het is inderdaad wel heel belangrijk dat je blijft praten. Mijn man deed dat in het begin ook niet, en ik was toen erg bang dat dit ons uit elkaar zou drijven. Nadat manlief aan het idee 'gewend' was begon ie wel te praten en we hebben samen nog nooit zo sterk gestaan. Er is echter wel een maand of 2 overheen gegaan... Ik wens jullie heel veel sterkte! En hier kun je altijd je hart luchten en vragen stellen! @All; ik ben even kwijt wie wat had geschreven, maar ik heb weekend dus ga jullie weer actiever volgen haha.. Vanmiddag een kraambezoek gepland, kreeg net een sms dat er weer een meisje geboren is. We zitten dus even volop tussen de baby's. Ben benieuwd wat het nu met me doet om zo'n kleintje te zien en vast te houden. Nog 3 collega's te gaan die kindjes krijgen... Er is gisteren overleg geweest in het ziekenhuis, en er is besloten dat manlief nu niet wordt onderzocht op CBAVD. Dat is ook weer een onderzoek die een aantal maanden duurt...We moeten nu dus maar afwachten wat DD wil. Het is dus weer helemaal onzeker wat onze weg wordt. De optie is weer open dat het obstructieve azoospermie is, maar om dat te onderzoeken gaat volgens mij weer langere tijd overheen. En dat terwijl ik dacht dat we steeds dichterbij de definitieve uitslag kwamen en ook dichterbij behandelingen... Maandag gaan we al naar Dusseldorf, dus we zullen het wel horen dan...
Sweet lily, het ontbreken vban zaadleiders is toch gewoon op een echo gezien?? Wat betreft de wild west nacht en mijn man...tja daar kan je een kanon naast afschieten...die word niet wakker. is dus overal doorheen geslapen en zei vanmorgen: wat doet die hond hier in bed. Kreeg hem ook gewoon niet wakker...