Zo, dag 1 van de 14 dagen wachten zit erop! Heb nog wel zo af en toe van die felle steekjes. Nou ja, gaat vast wel weer over. Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer gehad heb... Kipjes, nog maar 3 dagen! Spannend!
@ girl, Vandaag gaat het iets minder , voel me ziek en ben thuis gebleven. @ all, ik merk dat ik me de laatste tijd vaak niet lekker en ziek voel. Alle spanning word me Soms gewoon te veel... ..hoe gaan jullie hiermee om ?.
heey kipjes balen dat je ziek bent. hopelijk wordt je snel beter. het aftellen is weer begonnen loutje!!!
@Kipjes dank je !! ja wij zijn er heel open in geweest,wij wisten al 6 jaar dat wij nooit geen kindjes zouden krijgen (tenminste niet biologisch van ons samen)en dat wisten heel veel mensen en toen wij hiervoor gingen hebben we het wel aan de familie,vrienden verteld wij vertellen het niet aan iedereen wij hebben er geen moment spijt van dat we het verteld hebben alleen heb ik het een buurvrouw waar ik heel goed mee kon ook verteld ,en wij hebben 2 jaar geleden een woordenwisseling gehad en wij praten nu dus niet meer met elkaar en zij heeft het wel hier in het dorp rond verteld en daar baal ik enorm van :x het is hier een klein dorpje en echt ons kent ons maar goed het is onze zoon en mijn vriend ziet dat ook echt zo en geeft niks hoor als je wat wilt weten gewoon vragen ja denk ook wel dat hij dat liever persoonlijk doet,maar ik dacht eigenlijk dat hij wel door de telefoon kon zeggen ja of nee ik bedoel we hebben alle onderzoeken al gehad en als hij nou ja of nee zei dan konden wij naar nijmegen bellen of niet,maar goed we moeten nog even geduld hebben wij weten nog niet of we echt voor TESE gaan we willen eerst zeker weten of het wel of niet kan en dan kunnen we gaan nadenken of we dat gaan proberen of dat we toch weer voor KID gaan het zou fantastisch zijn als mijn vriend ook een kindje zou krijgen die biologisch van hem is,maar hij zegt zelf al ik zou niet willen dat ik het biologische kindje onbewust voor ga trekken en dat zijn toch ook dingen waar je over na moet denken maar als we weten of dit wel of niet kan ,dan heb je echt alle mogelijkheden bekeken en kun je later nooit zeggen had ik dit of had ik dat beetje lastig uitleggen allemaal,maar je snapt me vast wel spannend zeg nog maar 3 dagen wachten dus pfff dit vond ik altijd de moeilijkste week steeds denken voel ik iets anders merk ik al iets maar ik duim en hoop mee dat het raak is en misschien is het ziek zijn wel een teken van ,ik hoop het echt voor je ik snap wat e bedoelt dat het soms teveel word ik ging er niet mee om,ik bleef maar doorgaan en doorgaan zodat ik niet over alles na hoefde te denken en de pijn niet hoefde te voelen tot ik die miskraam kreeg,toen ging ik ook maar door tot ik een weekend wegging met een paar vriendinnen ,waar er 1 zwanger van was en toen ben ik gebroken ,en nu weet ik dat praten over alles heel goed doet en als je geen prater bent,schrijf dan alles van je af echt het helpt @Loutjelou jij ook bedankt,zal het hier vast wel goed kunnen vinden ik heb ook wel eens steekjes gehad toen met de inseminaties is heel normaal @Dreamer nou idd dat is zeker zo het bestaat voornamelijk uit wachten ,pffff maar ik moet zeggen dat het voor ons wel iets makkelijker is we hebben al een zoontje en dat maakt het wel iets dragelijker en we willen nog niet direct voor een 2e kindje gaan (als dat al mag lkukken )maar ik hoorde en las dat de wachttijden voor TESE ook best lang zijn dus dan maar vast info opdoen en wachten en spannend zeg over een paar dagen de 1e echo dan word het toch weer echter he @Girl86 fijn dat je je verder goed voelt ,jij voelt je eisprong dus ook? ik voel hem elke maand en het is echt geen fijn gevoel,maar wel handig zo wist ik dat ik elke x op tijd was mijn duimen draaien ook voor jou volop
@Kipjes: ben je niet gewoon zwanger meis? Veel dames denken dat ze een griepje hebben en hebben dan een posi test. Dus ik ga duimen @Loutje: als het krampen in je bm zijn, dan komt het doordat er nog wat vocht bij de zaadjes zat. Normaal komt dat niet in je bm en nu dus wel. Met een paar dagen is dat weer helemaal weg. @Egbimi: TESE wachttijden in NL zijn erg lang ja. Zouden jullie nog dezelfde donor kunnen krijgen? Zouden jullie dat willen als jullie weer voor KID gaan? Ik denk dat je wens nu heel anders is en het daarom anders voelt. Je wens om moeder te worden is al uitgekomen, dus die angst heb je niet meer. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben meis! @Girl: ga jij het volhouden tot de 22e om niet te testen? Ik voel me nog altijd heel ziek elke keer, maar het hoort erbij. (neemt niet weg dat ik het vreselijk vind wanneer ik weer zo ziek ben! maar kan er niets aan veranderen) Liefs Dreamer
Geen kramp in m'n baarmoeder maar steekjes in m'n vagina... ik zal wel weer wat bijzonders hebben! Dreamer, gaan jullie nog zaad reserveren voor een eventuele 2e? Wij willen dat wel gaan doen als het zover mag zijn! Wat ellendig dat je je zo beroerd voelt! Is het vooral misselijkheid? Ik heb weleens ergens van die lollys gevonden tegen de misselijkheid, even zoeken.... oh ja, Preggie Pops
@egbimi je hebt nog mooi dus even tijd om alle informatie te krijgen over tese. ja ik voel me eisprong heel erg goed en inderdaad soms erg pijnlijk maar inderdaad wel erg handig. dus jij voelt het ook. @dreamer ik denk dat ik toch een keer eerder ga testen maar weet nog niet wanneer. nog 7 daagjes en dan je 1ste echo spannend!!!!!
Meiden, even snel een egoberichtje want ik heb nog niet verder terug kunnen lezen maar: we hebben de afspraak in Nijmegen! Ik heb er constant achteraan gebeld en vanochtend zeiden ze eerst 11 oktober pffffffff.........en toen later werd ik teruggebeld en hebben ze ons op een geannuleerde afspraak gezet voor 27 juli, slik, dat is ineens héél dichtbij, maar ik ben er blij mee! Eindelijk gaat er iets gebeuren! Denken jullie, wat zou ik kunnen verwachten bij zo'n intake? We moeten naar de uroloog en de gyneacoloog. Begin mei hebben we chromosomenonderzoek gedaan, zouden ze daar uitslagen van hebben? Denken jullie dat mijn vriend ook gelijk weer een zaadtest moet doen daar?! Alvast thanxs voor het meedenken! Dikke knuffel
@egbimi, wat spannende allemaal. Mooi om te lezen dat het goed gaat met jullie zoon. Wat is de oorzaak van de onvruchtbaarheid? Sorry als ik er overheen gelezen heb. Als jullie toch weer voor iui-d gaan, is er dan een kans op dezelfde donor? @Kipjes, spannende meid ik hoop dat je ziek bent omdat je zwanger bent En dat je weer snel beter voelt natuurlijk. Bij een HSG spuiten ze met contrastvloeistof je baarmoeder en eileiders door, dit om te kijken of alles goede doorgang heeft. @loutje, fijn dat de iui toch nog op tijd is geweest! En nu hopen op geluk bij een ongeluk inderdaad! Gelukkig alleen blikschade @girl, duim voor jullie meid! @dreamer, hoe gaat het met je? Nog 1 week meid en dan eindelijk jullie wonder bewonderen @amy, zo dat is goed nieuws! Scheelt weer een hele poos wachten. Ik kan niet zeggen wat je van de intake kan verwchten, wij zaten meteen in het iui-d traject. @all nog 6 dagen tot de HSG, vind het wel heel spannend! Ik hoop maar dat alles mooi open is... En dat het meevalt met de pijn... Het zaad was nu nog niet binnen, wordt wel snel verwacht en hopelijk kunnen we deze ronde nog meedoen! Het was wel een domper toen ik hoorde van de korte zomerstop van het lab! Nu maar hopen dat mijn eitje een dagje later komt Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. XXX Liefs
heey bailey dank je!!!! ik hoop voor je dat de hsg meevalt voor je!!!! en dat je ook snel mag beginnen. heel veel succes met de hsg.
Amy, wat een goed nieuws! Fijn dat je niet meer zo lang hoeft te wachten! Geen idee wat je van de intake kunt verwachten, wij lopen vanaf het begin in Dusseldorf. Bailey, ik hoop voor je dat de HSG meevalt! En hopelijk heb je net zo'n eigenwijs ei als wat ik had, namelijk 4 dagen later dan normaal!
@Dreamer ja ,ik heb in dec gebeld nog naar het ZKH en toen waren er nog zat rietjes van onze donor,en onze donor was vrij nieuw en had nog maar 1 zwangerschap voor ins gerealiseerd en ik geloof dat er 25 zwangerschapppen mogen ontstaan uit het zaad van 1 donor maar ik moet arnhem nog wel weer bellen ,want als wij weer voor KID gaan,dan het liefste wel van dezelfde donor en dan kunnen we het altijd nog reserveren (wij wisten nog niet zeker of wel voor een 2e kindje wilde gaan ) ja precies zo is het,ik ben al moeder en dan heb je idd die angst niet meer en over het ziek zijn,mijn zus is bij alledrie haar zwangerschappen heel ziek geweest,ze heeft er voor in het zkh gelegen en ze heeft sondevoeding gehad,nu bij de 3e zwangerschap heeft ze homeopatische pilletjes gehad en had ze bijna nergens last van dus mocht het zo blijven (vaak gaat het rond de 12/16e week over)en je hebt er wel intresse voor dan kan ik het wel eens aan haar vragen (?) @Girl ja idd ik voel het ook heel goed ,en dat voelt niet fijn @Amy zo he dat is nog eens snel dan van okt naar juli fijn he dat er nu iets gaat gebeuren @Bailey mijn vriend zijn balletjes waren niet ingedaald en hij is er op zijn 12/13 e aan geholpen ,veel te laat,en nu zijn zijn ballen niet goed ontwikkelt 1 is ook groter dan de ander ja wij kunnen weer voor dezelfde donor gaan,we konden toen zaad reserveren,maar we wisten nog helemaal niet of wel wel ooit voor een 2e kindje wilde gaan en het kost 200 euro per 6 maanden en stel je voor dat je het niet wilt of pas over 4 jaar is dat best wel zonde van het geld nu heb ik in dec gebeld en was er nog genoeg en als ik nu bel kan ik wat laten reserveren,als er nog genoeg is het lijkt mij ook wel spannend zo n hsg,maar ze zeggen dat je dan ook kans hebt dat je sneller zwanger word,dus ik hoop dat het voor jou ook opgaat
@ amy, ;e krijgt schriftelijk uitgelegd wat ze gaan doen. Bij ons moest vriendlief een potje inleveren. Later naar de uroloog voor een onderzoek en een gesprek ( gaan ze voelen en kijken) en dan smiddags naar de gyn voor een inwendige echo om te kijken of alles goed was en meteen de uitslag van de zaadtest. Ze geeft dan ook uitleg over icsi en over hoe de procedure gaat als de tese positief is. Dat is hoe het bij ons in nijmegen ging. In ieder geval wel heel lieve artsen daar en super begripvol !! Ik duim voor 27 juli meid !!
Hoi meiden, Als jullie het ok vinden kom ik ook hier meekletsen. Ik lees al een tijdje mee. Onze geschiedenis: Vanaf aug 2008 bezig. Afgelopen jaar in de MMM. In juni is mijn vriend geopereerd voor een PESA en om een biopt af te nemen. Helaas was de PESA negatief. Nu in afwachting van de uitslag van het biopt. Aan de hand daarvan kunnen we verder voor TESE, maar de arts zag het somber in. Ondertussen al veel gepraat en besloten dat als de uitslag negatief is, dat we voor KID gaan. We willen een bekende donor, dus Belgie valt af. Dusseldorf of Nederland. Nu heb ik gehoord dat de wachttijden in NL vele malen langer zijn dan in Dussldorf. Weet iemand hier iets van? Alvast bedankt.
@moosje, Welkom en tuurlijk mag je hier meekletsen !!! Helaas kan ik je niet meer vertellen over dusseldorf, wij lopen in het Uz gent in belgie. @dreamer Hoeveel dagen voor nod heb jij getest ? Heb een test van kv liggen maar twijfel !!
@moosje natuurlijk ben je welkom hier. In NL zijn de wachtijden idd lang, wel weet ik dat bij stichting Geertgen het sneller kan gaan als je aan wederkerigheid doet. Dat wil zeggen dat jij dan bijvoorbeeld een eicel doneert. Over dusseldorf kan ik je niks vertellen, maar er zijn hier wel meiden die daar wel lopen. Wij lopen in Belgie UZ Gent. @kipjes, spannend meid! Snap goed dat het begint te kriebelen om te testen. @girl, dank je! Hoop ook dat het meevalt. Heb de antibiotica al in huis. XXX Liefs
@Moosje wij hebben ons toendertijd ingeschreven in zwolle (2007)en daar was de wachtlijst toen anderhalf /2 jaar en we hebben in juni(2010) een brief gehad dat we er terecht konden,dus zo n 3enhalf jaar in zwolle wij hebben ons toen ook gelijk in laten schrijven in arnhem(2007) en daar zeiden ze toen 6/9 maanden en wij hebben ons in april (2007)in laten schrijven en we mochten in aug(2007) beginnen dus zo n 5 maand ik weet niet hoelang de wachtlijst in arnhem nu is en ik weet niet wat je er in andere zkh betaald,maar in zwolle betaal je niks en in arnhem voor 6 pogingen 600 euro sterkte met alles @Kipjes kv testen zijn wel heel gevoelig en ik ken zat meiden die 3/4/5 dagen voor de NOD dag testen spannend nu he ?
Moosje, wij lopen in Dusseldorf (hopelijk na deze ronde liepen!). Het klopt dat er hier een lange wachtlijst is, in Dusseldorf geen wachtlijst maar je moet wel wat meer zelf betalen. Je moet ook een verklaring bij de notaris tekenen. (dat is verplicht in Duitsland). Wij hebben de TESE overigens ook in Dusseldorf gedaan en zijn toen eigenlijk direct doorgegaan voor KID. Als je iets wilt weten roep je maar! Ik ben in elk geval erg tevreden over DD.
@ moosje. de wachtijden in nl zijn heel erg lang. begin dit jaar had ik is rond gebeld wel zh een korte wachtlijst en heb er 3 of 4 gebeld en was allemaal minimaal 1 jaar en zwolle was al zelfs 5 jaar wachten. dat vonden wij veel te lang en had toen dd gemaild en in maart een intake en mei begonnen want het duurde met alles regelen 4 tot 6 weken.(namelijk notariele akte enzo) dus als het rijden naar dd meevalt zou ik daarheen gaan wij zijn daar nu bezig met iui-d. succes met alles!!!