Girl, wie had jij eigenlijk bij je laatste IUI? Ik had een hele vriendelijke blonde vrouw, hopelijk brengt ze geluk!
@ all, bedankt voor de snelle reactie. Het rijden naar DD is voor ons zo'n 2.5 uur, maar ja heb het er wel voor over als we dan eerder aan de beurt zijn. moeten eerst de uitslag afwachten misschien heeft de arts dan een idee voor het vervolg. we wachten af, maar ik dacht dat het misschien wel handig is om alvast een afspraak te maken in DD. of zouden jullie afwachten wat de arts zegt?
Kipjes, thanxs voor je heldere uitleg! Ik vind het allemaal maar spannend, wij hadden ons voorgenomen om 'gezond' te leven vanaf het moment dat we de brief zouden krijgen, waarmee ik bedoel minder alcohol en meer vitamines. Nu denk ik dat dit sowieso niet veel zin heeft aangezien we dat vorige keer ook gedaan hadden tussen de twee zaadtesten door van 3 maanden en toen was de zaadtest alleen nog maar dramatischer....maar al met al gaat dat nu niet lukken aangezien we nu al over 2 weken aan de beurt zijn en er toch wel een aantal voetbalweken aan vooraf zijn gegaan Ik kan mij er best rot over voelen tegelijkertijd kan ik niet anders, ik ben allang blij dat we zo snel mogen komen. Dreamer, wat vervelend dat je nog steeds zo ziek bent, moet je ook overgeven? Kipjes, ik hoop dat bij jou het ziek zijn ook iets anders inhoudt maar ik kan mij zó goed voorstellen dat de spanning je teveel wordt! Moosjes, welkom meid, als ik jou zo lees heb je ook heel wat voor je kiezen gehad net als de meesten hier. Het is pittig he, ik besef mij heel goed dat wij nog een redelijk aan het begin staan en dat maakt mij bang, hoeveel teleurstellingen moeten wij nog verwerken? Tegelijkertijd kan ik er niks mee en moet ik het maar gewoon ondergaan...sterkte voor jullie!!! xxx
@all, Net voor ik de test wilde doen is mijn menstruatie begonnen. Nog niet doorgezet maar begin is er Wel een beetje vroeg ?? Liefs van een verdrietig kipje .....
oh Kipjes wat onwijs balen meid. Ik hoop datje ongi niet doorzet en het hopelijk een innestelingsbloeding is. Ik ga heel hard voor je duimen!!!!!
@kipje, balen meid @all, de moed zakt me een beetje in de schoenen, waarschijnlijk deze maand WEER geen eisprong gehad.... zucht.. Ik hd goede hoop toen mijn temp naar benede ging gister, maar vannochtend had ik maar 0.1 graad hoger.. dus is toch wel zwaar balen dit! Ook denk ik dat we vanaf 27 juli actief opzoek gaan naar een donor, weten jullie hoe het in zijn werk gaat als je zelf een donor vind? Ik lees veel over zelfinseminatie.. ( is natuurlijk "gratis") Liefs
Wendyenrichard: Je zou even op www.kidinformatie.com kunnen kijken, volgens mij staat daar wel het een en ander uitgelegd. Er is ook een forum bij. Wat ontzettend balen dat je temperatuur niet hoger was! Gebruik je geen ovulatietesten?
@Moosje: helaas welkom hier meis! Over de wachttijden voor KID. In NL zijn de wachtlijsten minstens 1 jaar. Geertgen heeft wederkerigheid, dan kan het iets korter zijn. DD is een paar maandjes. Je kan je alvast op de wachtlijst zetten, daar waar jullie willen starten. Als het niet nodig is kan je je er weer vanaf laten halen. @Wendy: zelf een donor zoeken is heel gevaarlijk. Je weet niet of de donor ziektes heeft. Ook zijn er veel gekken op de wereld (lees heel vaak dat ze op de 'natuurlijke manier' willen doneren) Pas dus heel goed op en denk goed na. Zou je eigen arts mee willen werken aan zwanger worden via een niet geregistreerde donor dan? Aangezien jij afhankelijk bent van medicijnen? Er zijn er niet veel die dit willen, dus zoek dit eerst uit. Ook moet je een donorcontract opstellen. Google maar even hierop voor voorbeelden. Ook kan je op BAM-mam site's kijken, daar werken ze veel met niet geregistreerde donoren. Denk er goed over na zou ik zeggen ... @Kipjes: ik heb 9 dagen na de IUI getest (dus 8 of 9 dagen na mn ei, want we weten niet wanneer die is geweest) Wat balen dat je ongi eraan komt meis Kan het echt geen innestelingsbloeding zijn? @Amy: wauw wat snel ineens meis! Enne .. de alcohol moet je man wel laten staan hoor! Ook geen strakke broeken en onderbroeken, geen laptops op schoot, goed zn vitamines slikken. Al die dingen hebben er invloed op en je wilt toch de beste kans. Dus dit alles minimaal 90 dagen doen, want pas vanaf dan is er nieuw zaad aangemaakt. Liefs Dreamer
@kipjes nee toch! Hoop dat het niet door heeft gezet! @wendy poehh zelf een donor zoeken lijkt mij moeilijk. Je weet nooit zeker of deze persoon is gecontroleerd op ziektes SOA's maar ook erfelijke aandoeningen. Bedenk ook dat er altijd duidelijk een derde persoon in levende lijven aanwezig is. Dit lijkt mij geen fijne gedachte voor je partner. Deze donoren staan niet geregistreerd als donor, dus er zullen zeer duidelijke afspraken gemaakt moeten worden. Dat hij dus geen enkel recht maar ook geen plicht naar het kind toe heeft. De keuze is natuurlijk aan jullie, dit is enkel mijn menig. XXX Liefs
@loutje ik had ook een aardige blonde vrouw denk dezelfde hopen brengt ze nu geluk(zij had eerste iui ook bij ons gedaan). @kipjes. bah wat balen zeg!!!!!!! dan heb je ineens hoop dat je veel voelt en mag het niet zo zijn. doe het rutig aan meid!!!!
@ all, Moet nog even teruglezen hoor, maar wilde laten weten dat mijn ongi is doorgezet vanmorgen. Dus poging 2 is ten einde. Op naar poging 3 , hopelijk met iets meer geluk
@Kipjes he bah wat rot meis dikke knuffel voor jou @Wendy wat naar dat je weer geen eisprong hebt waarschijnlijk ik hoop dat die toch nog komt en ik weet niet precies hoe zelfinseminatie gaat,maar ik zou daar zelf niet voor kiezen maar goed iedereen is anders en idd de kidinformatie.com is en hele goede en duidelijke site en daar kan je ook heel veel vinden (ik schreef daar toen ook mee en vond het een hele fijn site/forum )
@kipjes nee toch!!!! Wat kl*te voor jullie! Dan nu toch zeker 3 keer scheepsrecht! Dikke knuffel voor jullie! @all, WOEHOE het is binnen!!! Vanmiddag hebben we een mailtje gekregen ik ga morgen nog even bellen om te vragen wanneer ze weer starten met iui... Dat wordt duimen duimen duimen.... XXX Liefs
@ Bailey, wat heerlijk meid dat het er is. Nu maar hopen dat je snel mag komen voor de eerste IUI. Ik ga hard duimen voor jullie. @Kipjes, hopelijk is de derde keer idd scheepsrecht. @ Wendy, Ik denk niet dat ik zou kiezen voor een donor die zich aanbiedt via internet. Bij de donorcetra wordt het zaad altijd heel goed gecontroleerd op HIV en hepatitis, dan ingevroren en na 6 mnd opnieuw hierop gecheckt. Als het zaad dan goed is mag het pas gebruikt worden, maar weet je wel zeker dat het goed is. Ik snap dat je misschien niet lang wil wachten op een donor, ik weet er alles van, maar ik heb liever dat ik zeker weet dat ik er niet ook een ziekte aan over houd. Maar ieder zijn eigen keus. Veel sterkte met kiezen.
Kreeg ineens het idee om even een lijstje te maken! Dan kunnen je makkelijk zien waar iedereen mee bezig is: Geplande afspraken: Bailey85: 19 juli HSG Moosje25: 23 juli - Uitslag kansberekening voor TESE Amy81: 27 juli - intakegesprek Nijmegen Egbimi: 18 augustus gesprek TESE-mogelijkheid Kipjes: ? - 3e IUI-D Op het wachtbankje: Girl86: 22 juli NOD Loutjelou: 26 juli NOD Zwanger: Elif82: Op vakantie echo nummer 2 (uitgerekend 25 januari 2011) Dreamer83: 20 juli 1e echo (3 of 4 maart 2011 uitgerekend) Bekijk bijlage 86204
Ja vond 'm wel gezellig! Hoe gaat ie girl? Voel je al wat? Hier af en toe kleine steekjes in m'n beide liezen en vanmorgen wakker met een ontzettende knoflookachtige smaak in m'n mond... maar ik heb helemaal geen knoflook gegeten! Is nu weer over trouwens.
@ loutjelou, Spannend meid , ik ga voor je duimen dat het raak is !! Leuk trouwens dat lijstje !! @ all, Gelukkig weer een beetje beter, heb vandaag mijn menstruatie doorgegeven aan het UZ gent. Ongeveer rond 31 juli zal IUI-D nummer 3 plaatsvinden ! Wat ik me wel nog afvraag: in ons plaatselijke ziekenhuis wilde ze destijds bij mij een kijkoperatie uitvoeren om te checken op endometriose ( vanwege best heftige menstruaties ) Maar na de uitslag van het zaadonderzoek is daar geen sprake meer van geweest. Ook in Uz gent is er niets over gezegd. Misschien handig het toch aan te geven , mocht de 3e iui mislukken ?? Wat denken jullie ?