Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Lekker girl, geniet ervan! Goed weekend!

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden! Hoe is het hier? Elif, ik zie dat jullie een jongentje krijgen, wat leuk!!!!!! En Loutjetou, wat fijn te lezen dat het met jou nog steeds goed gaat! Dreamer, thanxs voor je berichtjes, lief dat je zo begaan bent!!!

Ik post wat later want ik moest naar een cursus maar hier ons verhaal: ten eerste, wat een fijn ziekenhuis! Ze dachten echt met ons mee en namen de tijd. We hebben in 1 dag het lab gehad, bloedprikken, uroloog, gyneacoloog en uitslag zaadtest. Bij de zaadtest bleek dat er toch nog twee goeie zaadjes waren gevonden en de gyneacoloog twijfelde om die reden tussen TESE of ICSI. Ze gaan dit in het team bespreken en we worden hierover teruggebeld, dit omdat het ook te maken heeft met de bloeduitslagen die nog moeten binnen komen. FSH en testosteron waren beiden goed maar ook moeten we nog wachten op erfelijkheidsonderzoeken. De gyn was niet negatief, hij zei 'de fabriek werkt' waardoor een kans op slagen van een TESE ws. grote kans heeft...

We waren uiteraard enerzijds blij met alle uitslagen maar tegelijkertijd kan er nog zoveel mis gaan dus we dekken ons een klein beetje in voor tegenslagen. We worden binnen nu en twee weken teruggebeld en dan wordt het beleid bepaald, ook wachten we nog op een uitslag van de karyotypering, geen idee wat het is:( Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

Ik ga snel, moet naar de kapper voor een proefkapsel, spannend!!!

Dikke knuffelsss

3. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @moosje wat fijn dat ze het zo goed op hebben gepakt! Veel succes vanavond komt vast goed meid.

@loutje wat een lief gedichtje en wat lief dat je oma zo meegaand is.

@girl dat wordt spannend ik hoop dat je geen ronde over hoeft te slaan! Geniet van je weekend.

@kipjes hoe gaat ie meis? Al positief de ovu?

@dreamer weet je al welk gedichtje dat je gaat gebruiken?

@amy wat fijn dat jullie zo goed geholpen zijn in het ziekenhuis! Dat geeft een vertrouwd gevoel, vonden wij.
    Spannend meid, ben heel benieuwd wat ze nu gaan doen.
    Ik heb even gekeken voor je:
    Karyotypering
    Karyotypering wil zeggen dat chromosomen in kaart worden gebracht. Men kijkt of alle chromosomen aanwezig zijn, of ze de goede vorm en lengte hebben en of er niet te veel chromosomen zijn.

@all ik hoop dat ik niemand vergeten ben, ik barst van de hoofdpijn! Gister een wortelkanaalbehandeling gehad :(
    Mijn gezicht is helemaal dik nu :$

Kom morgen weer hier, hopelijk ben ik dan weer wat fitter

XXX Liefs

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oei Bailey veel "beterschap" hoop dat het snel over is!!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Waaaaaaaah Loutje prachtige test:D!
    Proficiat nogmaals:D

6. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aiaai, Bailey, zijn geen leuke dingen 'wortelkanaalbehandelingen'! Beterschap! En thanxs dat je voor mij meegezocht heb, superlief! Het is dus echt het chromosomenonderzoek, tsja, ook dit soort dingen kunnen dus niet goed zijn en dan is het gelijk klaar. Al met al, het blijft spannend en we wachten het vol spanning af!!!

Knuffelx

7. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ all,

Even een ego berichtje want heb geen tijd om bij te lezen.
    Vanochtend een positieve ovutest, morgen om half 1 de 3e IUI !! Spannendddd
    We hebben een hotelletje geboekt zodat we niet in de file staan morgenn dus we zijn al onderweg naar Gent !!

Tot snel en een fijn weekend allemaal ! Knufffffff

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kipjes ik duim heeeeeeeeeeel hard!!!
    3 maal scheepsrecht!!
    xxxxx

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kipjes: succes morgen!
    3x is scheepsrecht, ik ga ervoor duimen meis.

@Amy: ik vind het raar dat ze denken aan TESE terwijl er 2 zaadjes gevonden zijn :(
    Dat wijst mijn inziens op een verstopping, zeker in combinatie met goede hormoonwaardes.
    Is er een echo gedaan bij je vriend?
    Zo nee, vraag hierom voordat er een TESE gedaan wordt!
    Hieruit kan namelijk blijken of er een verstopping zit of niet.
    En een MESA/PESA is vele malen minder belastend dan een TESE.
    Maar wel super nieuws, want zaad = zaad!
    Bij mijn man was trouwens een normale mannelijke karyotypering gevonden.
    Zijn van de week van dokter gewisseld en kwam dit tegen in zijn dossier.
    Wist niet eens dat erop getest was.
    Had er nog nooit van gehoord, dus kan me niet voorstellen dat het heel belangrijk is.

@Moos: recht voor zn raap dus.
    Klinkt idd wel als een goeie methode.

@Loutje: dat gedichtje ken ik idd wel.
    Ik ga er nog eens rustig overnadenken welke wij gaan gebruiken.

@Bailey: voel je al wat?
    Beterschap meis!

@Girl: fijne vakantie!

Liefs Dreamer

10. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Kipjes, ook hier wordt aan je gedacht en voor je geduimd!

Morgen 4 weken en 5 dagen, dan weet ik alweer een week dat ik zwanger ben! Op zich toch nog best snel gegaan... hopelijk gaan de volgende 3 weken net zo snel! :D

11. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Thanks meiden, voel me nog steeds niet helemaal goed. Zwelling is gisteren afgenomen maar nu lijk ik weer op een hamster 8)

Verder blijven de krampjes in mijn liezen aanhouden en pijn in mijn onderrug..... Maar kan er verder nog niks van zeggen het duurt nog even voor dat ik zou kunnen testen.....

@kipjes, duim voor jullie meis 3 x scheepsrecht! Slim om een hotel te boeken.

@Amy, graag gedaan meis.

@loutje, wow al 4 weken en 5 dagen schiet alweer op :D

@dreamer, hoe gaat het met je? Is de misselijkheid weggebleven?

XXX Liefs

12. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

23 aug 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Hoi meiden, hier even een snelle update van mij. Vandaag aan mijn ouders verteld en die reageerden net zo goed als mn schoonouders. Hadden ook totaal niet doorgehad dat we al 2 jaar bezig waren. we zijn nl ook bezig met een nieuw huis en klussen enzo dus we hebben dit altijd als excuus gebruikt, hihi moest hier wel om lachen.
    Ondertussen een keuze gemaakt samen voor welk ziekenhuis we gaan en of het belgie of duitsland werd. Uiteindelijk toch voor Belgie gekozen en voor het UZ Gent. Meteen afspraak gemaakt en kunnen 20 september terecht, maar wel meteen voor de arts en de psycholoog tegelijk. Is wel prettig ivm de reistijd. Ben wel enorm blij hiermee want nu gaan we echt weer de kant op van onze wens en kunnen we weer positiever gaan kijken. Ik vind het ook wel weer spannend. Maar heb nu gelukkig 4 ouders waar ik mn hart ook bij kan luchten. Ga snel weer verder. KLets volgende week weer wat meer mee.

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat super dat je eigen ouders ook zo goed reageerden Moos!
    En fijn dat jullie nu een keuze hebben gemaakt.
    Lekker snel die eerste afspraak!
    Weer iets om naartoe te leven.
    Ben echt blij voor jullie!

@Baylee: die krampen komen doordat er nog wat zaadvocht bij de zaadjes zat.
    Hier kan je bm niet tegen namelijk.
    Spannend allemaal he meis!

@All: hier weer steeds vaker misselijk, maar dan savonds/snachts.
    Vandaag mn eerste zw broek gekocht :D
    Ben er blij mee en hij zit heerlijk!
    Pas mn eigen broeken echt niet meer (al direct de eerste week niet meer)

Nog 11 dagen voor de 2e echo.
    Kan echt niet wachten!

Liefs Dreamer

14. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hey allemaal,
    Het is hier erg leuk in landal.
    Hopelijk hoef ik geen maand over te slaan.
    @kipjes succes met de wachtweken.
    @bailey bah lijkt me erg pijnlijk zo'n behandeling. Spannend nog iets meer dan een weekje wachten,
    Nou tot over een paar dagen dan kan ik makkelijker internetten.hihi
    Nu via mobiel

15. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    dreamer jammer dat je weer misselijk bent,
    Nu kun je dus al echt gaan shoppen voor zw kleren,wel leuk zeker?
    Doe rustig aan.
    @loutje jij bent alweer een week verder. Wat zal het lang duren voor je je echo hebt ofniet? Geniet er maar mooi van.

16. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @kipjes, is het goed gegaan meid? Welkom op het wachtbankje :D

@dreamer, balen dat de misselijkheid weer op komt zetten. Hopelijk duurt het niet al te lang voor het weer over is.
    Oooo super je 1e zwangerschapsbroek :D

@moosje, echt fijn dat ook jou ouders het zo goed oppakken! Jullie hebben ook voor Gent gekozen, wij lopen daar ook. Na de intake gaat alles heel snel. Heb je al contact opgenomen met je zorgverzekering? Dat duurde bij ons wel een tijdje voordat we goedkeuring hadden.

@girl, lekker aan het genieten meid heerlijk. Ik hoop dat je geen ronde over hoeft te slaan!

@all, zo hamstergezicht is weg vandaag gelukkig. Ook de pijn is al een heel stuk minder, kan al weer een beetje lachen zonder dat het zeer doet haha.
    Verder is het enorm spannend en gaat de tijd een beetje heel erg langzaam ondanks dat we allerlei leuke dingen gepland hebben.
    Ik heb echt nog geen flauw idee wat ik ervan moet denken :(
    Durf ook nergens op te hopen...

XXX Liefs

17. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Loutjetou; alweer een week verder, wat lijkt mij dat geweldig, spannend en ongeloofwaardig om mee te maken, geniet er van meis:)

Bailey; mijn duimen draaien voor jou, ik hoop het zo voor je!

Dreamer; he, bale dat de misselijkheid weer terug is joh. Tuurlijk, het is voor een goed doel maar toch vervelend. Wel super dat je aan de zwangerschapskleren bent begonnen, dat betekent een groeiend buikje en dus een groeiend kindje!!! :)

De reden dat wij voor een TESE zouden gaan is omdat de testikels van mijn vriend te klein zijn, dit hebben ze bij de echo gezien, deze is dus wel afgenomen. Nu moet ik zeggen, het besluit van de TESE was genomen nog voordat we bij de gyneacoloog zijn geweest en ze dus zaadjes gezien hadden dus wellicht veranderd het allemaal. Ook moet ik eerlijk zeggen dat wij nu nog erg huiverig zijn want het kan zomaar zo zijn dat uit het chromosomenonderzoek (we krijgen binnen nu en drie weken de uitslag) komt dat er een afwijking is. Zou natuurlijk heel goed kunnen want ik zou niet weten waarom de testikels anders te klein zijn. En dan is het volgens mij sowieso einde verhaal dus, ik blijf heel voorzichtig positief en zenuwachtig....pff...en ik vind het zo vermoeiend die spanning meiden; geef mij maar gewoon uitsluitsel hoe vervelend ook maar dan kan ik verder. Tsja, we wachten af en ik laat het jullie weten!

Dikke knuffelxxxx

18. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    *zwaai*zwaai*

Moosje, wat fijn dat je ouders zo goed reageerden! Eigenlijk valt het 9 van de 10 keer ook ontzettend mee.

Dreamer, wat lekker een zwangerschapsbroek! Ik heb ook een ontzettend opgezette buik, broeken zitten echt niet lekker! Wel balen dat je weer misselijk bent!!

Amy, wat een spanning voor jullie! Hopelijk krijgen jullie een positieve uitslag.

Girl, duim dat je op tijd bent voor je volgende IUI! Ik duim ontzettend hard voor je dat 'ie dit keer wel aanslaat! Wanneer gaan jullie weer naar huis? Geniet nog even daar!

Bailey, hopelijk zijn de krampjes een goed teken. Mijn duimen draaien!!

Ik ga weer even een lijstje plaatsen.

19. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Geplande afspraken:
    Amy81: TESE of ICSI? uitslag afwachten
    Moosje25: 20 september 2010 intake Gent + gesprek psycholoog
    Egbimi: 18 augustus gesprek TESE-mogelijkheid

Op het wachtbankje:
    Bailey85: NOD 10 augustus
    Kipjes: NOD 14 augustus

Zwanger:
    Dreamer83: 11 augustus 2e echo + intake gyn (3 of 4 maart 2011 uitgerekend)
    Elif82: Volgende afspraak?? (uitgerekend 26 januari 2011 van een jongen)
    Loutjelou: 20 augustus 1e echo (uitgerekend 4 april 2011)

Bekijk bijlage 90300

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Geplande afspraken:
    Amy81: TESE of ICSI? uitslag afwachten

Moosje25: 20 september 2010 intake Gent + gesprek psycholoog
    Egbimi: 18 augustus gesprek TESE-mogelijkheid

Op het wachtbankje:
    Bailey85: NOD 10 augustus
    Kipjes: NOD 14 augustus

Zwanger:
    Dreamer83: 11 augustus 2e echo + intake gyn (3 of 4 maart 2011 uitgerekend)
    Elif82: Volgende afspraak?? (uitgerekend 25 januari 2011 van een jongen)
    Loutjelou: 20 augustus 1e echo (uitgerekend 4 april 2011)

Deel Deze Pagina