jaaaaaaaaa het nerveuze gedoe gaat weer beginne, en dan krijgen we ongeveer over 1,5 week het telefoontje van of: ik heb goed nieuws voor u.. of ik heb helaas slecht nieuws voor u. Maar we hopen maar op het eerste xxxx
Ja zeker hopen op het eerste ! De duimpjes draaien weer voor jullie Het mag nou voor ons allemaal wel eens tijd worden, we wachten al lang genoeg met z'n allen
@Elif82 ik lees idd ook goede verhalen. @Kipjes bedankt voor je antwoord, wij zitten bij CZ. Heb nog niet uitgezocht of behandeling in Belgie vergoed wordt door hun. Zo dat is vlug zo snel al goedkeuring XXX Liefs
Hallo meiden, hoe gaat het met jullie??? Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en een mail gestuurd naar CZ en naar UZ Antwerpen! Alvast eens om te informeren naar de mogelijkheden! O.a wat er vergoed wordt bij KID, CZ heeft in ieder geval wel connecties met het UZ Antwerpen maar in hoevere dat zit heb ik nu dus gevraagd. En aan het UZ Antwerpen heb ik o.a. naar de wachtijden gevraagd en tot hoeveel KID behandelingen ze maximaal gaan totdat ze over gaan met verdere stappen. Ik ben heel benieuwd........ Ondanks dat we toch een second opinion willen laten doen, blijf ik "hangen" bij KID. Ik voel me er nu heel rustig onder, niet dat het me ooit verschrikkelijk heeft afgeschrikt maar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel...... Kan het niet zo goed omschrijven/typen Het scheelt denk ik ook wel een hele hoop dat ik al wist wat me te wachten stond, en dat we niet eerst een jaar/anderhalf jaar geprobeerd hebben om zwanger te raken zonder te weten van het sydroom van mijn vriend. Deze stress heeft hij wel me zijn ex gehad, en ook ik heb anderhalf jaar lang deze stressvolle situatie meegemaakt met mijn ex. Lieve meiden ik denk aan jullie! XXX Liefs Knuffel Pfff ik ga maar eens slapen nu, haha heb avonddienst gehad dan kan ik nooit meteen naar bed. Maar ja al 02:12 nu.....
He bailey1985 Wij lopen in ook in uzantwerpen. Heel goed geregeld en korte wachtlijsten wij krijgen alles vergoed van trias omdat ze samen eeen contract hebben Succes met je keuze
@ Bailey: Ik kan me voorstellen dat je bij KID een soort rust voelt.. Het is mooi om te weten dat die optie er nog is , als blijkt dat je geen kindje van jullie tweetjes kunt krijgen.. Dat hadden wij ook.. we vonden het zo'n geruststelling dat onze opties nog niet allemaal verdwenen waren toen we de uitslag van de TESE kregen. Heb je intussen nog wat van CZ/ UZ antwerpen gehoord ?? Wij staan 100 % achter onze beslissing en vinden het allemaal erg spannend, nog maar een maandje tot de intake.. En ik hoop zo dat er geen lange wachttijden zijn.. kan er niets over terugvinden. Maar zelfs met dat in mijn achterhoofd, hebben we er nog steeds een supergoed gevoel over ! ....
@kipjes, ja van CZ heb ik al bericht gehad. Alles word vergoed behalve het donorsperma zelf. Geen flauw idee wat dat gaat kosten. Van UZA heb ik nog niks gehoord helaas. Heb jij enig idee hoelang de wachttijden zijn in Gent? En de kosten? En de mogelijkheid op de dezelfde donor bij een eventueel 2e kindje? Ik begreep dat in het UZA je binnen 2 weken een intake hebt, binnen 3 maanden gesprek en dan acht maanden later beginnen met insiminatie's. Deze info heb ik van internet. @s1986 bedankt voor je antwoord, CZ heeft ook een contract met UZA maar het donorsperma wordt niet vergoed. Heb jij enig idee wat dat gaan kosten? XXX Liefs
@ Bailey : Dat klopt idd, in nederland moet je hiervoor ook zelf betalen. Is meestal zo rond de 600 euro. In Gent betaal je voor 6 strootjes uit Belgie 500 euro en 12 strootjes 750 euro . En voor 6 strootjes vanuit denemarken ook 700 euro.Dit is inclusief de kosten voor het bewaren tot 3 jaar. ( als ik het goed zeg hoor , maar je kan de prijzen zien op de site van UZ Gent ). Wij hebben de tese in februari gedaan, na anderhalve week ongeveer heb ik gebeld , en kunnen nu 14 april terecht voor intake en psychologisch gesprek. Als we akkoord krijgen dan is het een match afwachten en starten ! Hoe lang dat precies duurt weet ik helaas niet..
Precies kan ik t je niet vertellen kan me amper uit de voeten maken als je ect wilt zoek ik t precies ff op vd week. Maar geloof zelf dat t 150 per keer is dat ze er gebruik van maken. Dus dat is per potje dan he niet per ei cel. Bij insemenatie weet ik niet hoe zoiets werkt is niet aan de orde bij ons. Maar het kan ook nog s 300 wezen ik kijk vd week ff voor je goed?
Heb toch ff gekeken lag naast de bank hihi.Het papier waar de preciese kosten opstaan per kwakje kan k niet meer vinden maar, Voor kid starters betaal je voor 6 maanden 900euro Maar wat daaronder valt weet k niet precies denk dat je ze beter ff kan bellen om te vragen hoe of wat. Wel kan ik je vertellen alle behandelingen op de fertilitei MOET je voorschieten.
In welk ziekenhuis is dat ?? want dat verschilt ook per ziekenhuis. In UZ Gent hoef je niets te betalen van te voren voor de behandelingen en afspraken. Je betaalt alleen voor het donorzaad.. Oh, hoe is de tese gegaan ?? en de eicel pick-up ? Goed verlopen? hoop van wel !!
Ja scheelt maar een dagje !! spannend !! Ben jij zenuwachtig voor de intake enzo? Ik vind het wel spannend en ook best eng.. anders dan bij de Tese en alle andere onderzoekjes enzo.. We hebben op de dag van de intake ook meteen het psychologisch gesprek, dus dan hebben we wel gelijk het grote deel achter de rug...
Heb je de TESE ook in Gent gedaan eigenlijk? Ik ben niet echt zenuwachtig, ik heb er wel veel zin in! We zijn er helemaal klaar voor. Het voelt echt als een nieuwe kans!
Nee , we hebben de Tese in het radboud in Nijmegen gedaan. Wij zien het ook als een nieuwe kans, en het voelt ook heel goed ! We leven er echt naar toe en tel ook bijna iedere dag af haha .. Maar intussen vind ik het ook wel spannend omdat we niet weten wat er precies gaat gebeuren en hoe lang het duurt enzo. We gaan nu dan ook echt starten ( mits we groen licht krijgen natuurlijk ) met een behandeling. Hiervoor waren het alleen onderzoeken ... Hoe is jouw mannetje eronder ?
Mijn mannetje is wel relaxed hoor. Hij staat ook helemaal achter onze beslissing en volgens mij kijkt hij ook erg uit naar 15 april. Ben ook heel erg benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren... kan verder ook niet echt iets vinden over anderen die KID in DD doen, dus geen vergelijkingsmateriaal...
Bedankt voor de antwoorden over de kosten. Inmiddels vandaag een mail terug gehad van het UZ Antwerpen, ze wilde geen informatie geven over de mail heb wel een nummer gekregen waar in naartoe kan bellen. Verder hebben we geinformeerd wat een second opinion in zou gaan houden, dat viel best tegen..... Ze willen dan de oude test resultaten op papier bekijken en eventueel een bloed of sperma onderzoek. Dit in het AMC. Wij denken dat dit weinig nut heeft, aangezien mijn vriend meerdere malen zijn bloed en sperma heeft laten onderzoeken. De uitslag hiervan 99% zeker sertolli cell only syndroom, en voor 100% zekerheid heeft hij een biopt laten doen. De uitslag hiervan 100% zeker het sertolli cell only syndroom! XXX
@ bailey Balen zeg.. ziekenhuizen doen ook altijd zo moeilijk .. :x Willen jullie een second opinion nog wel laten doen, of laten jullie het hierbij ?( de onderzoeken bedoel ik ) Dikke knuf van mij voor jullie -x-
Bailey, wat heb je dan aan zo'n second opinion? Dan krijg je alleen maar te horen dat hij het scos heeft en dat weten jullie al. Doen ze daar geen TESE als er scos aanwezig is? Balen hoor meis.