hoi hoi dames ik heb een poosje geleden hier geschreven en heb een ppos niet meer geschreven wij moesten wachten tot 18 aug en dat si nu geweest hier hoe het er nu uiziet gisteren hebben we een gesprek gehad met de gyn en die kon ons nog niks zeggen wel dat mijn vriend een chromosomenonderzoek moest laten doen en dat vanmorgen heeft laten doen we weten ook dat het bij hem een fout is in de ballen zelf ?? zijn balletjes zijn wel klein de 6/8 cc en de andere 8/10cc fsh is wel hoog (31,8)maar volgens de gyn was dat wel goed,omdat de rest van de waardes zich daar aan aan passen als de chromosomenonderzoek goed is dan gaat hij ons doortsuren naar nijmegen we moeten nu 8 weken wachten op de uitslag heeft 1 van jullie het ook zo gehad (de cc s de waardes enz)en hoe is het bij jullie gegaan,wat gevonden??
@Elif ik lees dat jullie een zoontje krijgen superleuk zeg,geniet er lekker van @Dreamer wat fijn dat je weer een goed echo ehbt gehad en het nu aan iedereen hebt kunnen vertellen heerlijk is dat he? @Bailey Gefeliciteerd met jullie zwangerschap,geniet er van ik will alle dames die op het bankje zitten heel veel sterkte wensen ooit komt er op jullie test ook een dikke plus of streep te staan !
Hey Egbimi, toevallig hebben wij vandaag een telefonisch consult gehad met de uroloog. Bij mijn vriend zijn zijn testikels ook te klein. Testosteron en FSH waren verder goed zei de uroloog nu wachten we nog op het chromosomenonderzoek, deze komt binnen nu en twee weken en dames, de uroloog heeft zelf besloten erachteraan te gaan want zij was zich ook boos aan het maken, mooi Uroloog was erg enthousiast en zij wil in januari een directe TESE uitvoeren en gelijk eraan gekoppeld ICSI, een diagnostische TESE hoeft niet omdat ze vorige keer toch twee goeie zaadjes gevonden hebben. Maar goed, alles is en blijft afhankelijk van de uitslag van het chromosomenonderzoek... xxx
Egbimi dank je wel meid Over de testikels e.d hier was alles prima in orde, fsh goed, chromosomen goed. Daardoor vermoeden ze dat het door de bof komt, maar helaas zullen we het nooit weten. Amy wat goed dat ze 2 zaadjes hebben gevonden!! Hier toen ook een directe tese ( negatief helaas) met icsi met back up donorzaad. Ik wens jullie heeeeeel veel succes!!
@Egbimi: ik wil je niet teleurstellen, maar wat je nu verteld ziet er absoluut niet goed uit. Met dit volume wordt er misschien niet eens een TESE gedaan. En de FSH is absoluut niet goed. Met deze waarde is de kans heel klein dat er iets gevonden wordt. Wat was de testosteron waarde? Sorry, dit is absoluut niet iets wat je wilt horen, maar het zijn wel de feiten. Ik wil ook liever positief zijn, maar wil je geen valse hoop geven. Wat vervelend dat er nu pas bloed is afgenomen voor chromosomenonderzoek. Daar kan je dus weer 3 maanden op wachten. @Amy: dus toch wat ik hoopte, een TESE met gelijktijdige ICSI! Wat een supernieuws meis. Hoop dat het chromosomenonderzoek niets opleverd. Liefs Dreamer
@Egbimi bedankt voor je felicitatie! Hopelijk binnekort goed nieuws voor jullie! @kipjes haha dat zou leuk zijn! Je herkent me aan de rode anjer @all moeders voor moeders is net geweest en de test knalde er vanaf! Ze zei paarser kan hij niet worden! Als het goed is staan de kratten morgen al voor de deur en anders volgende week vrijdag. XXX Liefs
@Amy o spannend zeg! wel fijn dat de waardes bij jou vriend wel goed waren en hoe klein zijn ze van/bij jou vriend dan ? ik hoop dat de uitslag van het chromosomenonderzoek goed is @Elif dus bij jullie is er ook niks gevonden? en ben jij nu ook zwanger geworden door middel van KID? wij hebben dat ook gedaan toen en wij hebben nu ook een prachtige zoon via deze weg gekregen @Bailey wat fijn he dat die test zo positief is ,je hebt zelf al testen gedaan,maar het blijft toch weer spannend he ? en o goed van je dat je er aan mee doet,ik heb dat toen ook gedaan en werd echt misselijk van die lucht die uit die flessen komt,maar het is voor een goed doel dus met liefde gedaan @Dreamer bedankt dat je het eerlijk zegt ,daar heb ik toch het meeste aan wij hebben gisteren ook aan die gyn gevraagd of dat allemaal wel goed was (die waardes) en hij zei van wel,want de andere waardes heffen dat op??,hij zei dat die waarde zo hoog is omdat die testikel op zijn donder kreeg om harder te werken en daarom die waarde zo hoog is zijn testosteron waarde is geloof ik plus minus 13 (ik weet het niet zeker hoor) en ik heb hem ook gezegd wat ik allemaal al gelezen en gehoord heb en dus ook over die balletjes en hij zei tja is wel iets klein,maar op zich niet te klein (hij had het er wel over dat je kans hebt dat ze een hele bal weg gaan halen,maar dat raadde hij niet aan ivm testosteron smeren/slikken) en ik zei ook al waarom hebben ze die chromosomen toen niet gedaan ,hij zei omdat er geen zaad werd gevonden toen en er dus geen reden toe was,want voor ivf/icsi kwamen wij toen niet aanmerking maar ik weet trouwens niet of die waardes veranderen in de tijd,want deze waardes zijn van 2002 hoe zag het bij jou man er toen uit ??
maar het zal voor ons best wel een teleurstelling zijn als het echt niet kan,maar wij hebben de grootste klap al gehad en wij staan er iets anders in denk ik dan kinderloze stellen wij hebben onze grootste droom al maar wij willen echt alles geprobeerd hebben wat er is wij zijn echt onwijs blij en trots met/op onze zoon en hij is voor ons echt alles en hij is echt van ons samen!!
Egbimi helaas wijst het chromosomenonderzoek ook niet alles uit. Met deze getallen heb ik zelf niet zo'n ervaring aangezien die goed waren. Ik duim toch voor je de wonderen zijn de wereld niet uit. Heb je gepbt xxx
Egbimi het is zeer zeker een klap! En het raakt je telkens opnieuw. Ik denk bv als wij een 3e tese zouden doen, wat echt niet voorkomt en hij is weer negatief krijg je toch weer een klap!
Mijn man zn FSH was 22,5 en testosteron 11,3 (moet minimaal 11 zijn, eronder moet je dus levenslang aan de hormonen met alle gevolgen van dien) Mochten ze idd een complete bal weg moeten halen, dan zou ik er zeeeeeeeer goed overna denken. Wij hebben het om deze reden niet gedaan. Je man krijgt dan een testosteron tekort en die gevolgen zijn best heftig! Hij kan dan osteoporose (botontkalking) krijgen en nog veel meer kwalen. Hij wordt zeg maar een oud mannetje. En hij moet elke dag hormonen gebruiken die ook niet zonder gevaar zijn. Dat zn FSH zo hoog is betekend alleen maar dat het dus al heel lang aan de gang is (al van voor de tienerjaren) En dat het dus in zn ballen niet goed zit. Ik zie er niks positiefs aan en er is ook niets positiefs aan helaas. Ik snap ook niet waarom die gyn dat zegt. (helaas zeggen gyns wel vaker hele rare dingen, omdat ze er geen verstand van hebben, zij zijn van de vruchtbaarheidsproblemen en dit is een onvruchtbaarheidsprobleem, dat is een hele andere tak) De waardes kunnen veranderen met de jaren, maar alleen de negatieve kant op helaas. Hoop dat je hier wat aan hebt. En tuurlijk zal het een klap zijn mocht het allemaal niet doorgaan! Je krijgt met de tijd toch hoop. Succes met alles iig! Liefs
Egibimi, helaas weet ik de grote van de testikels van mijn vriend niet. Ik ben enorm oplossingsgericht en hoor altijd in dit soort gesprekken alleen maar wat nog wel kan Ik ben er de hele tijd zo van overtuigd dat er bij ons wel eens iets verkeerds uit het chromosomenonderzoek gaat komen, dit omdat ik anders niet snap waarom mijn vriend weinig zaad aanmaakt en waarom hij te kleine testikels heeft Desondanks lees ik overal dat de kans maar 5% is. Wat leuk trouwens Dreamer dat jij het al dacht haha! Hoe gaat het met je meis? Begin je al een aardig buikje te vormen? Bailey, wat leuk moeders voor moeders! Je wordt zo steeds meer zwanger, je bent het uiteraard al van het begin maar ik kan mij voorstellen dat je er nu zelf meer in gaat geloven en het echter wordt! Elif, waarom hadden ze bij jouw gekozen voor een directe TESE? Was dit ook omdat er zaadjes gevonden waren? Meiden, fijne avond! xxx
Amy bij ons omdat in de eerste tese wat zaadjes waren gevonden, maar die kl*te gyn het toen heeft laten vernietigen het was niet genoeg. En alle uitslagen perfect waren Zo zei onze arts ach we zetten er extra bij back up donorzaad maar zal niet nodig zijn. Helaas was het dus niet goed, de zaadjes waren net een halte te vroeg gestopt met groeien dus niet te gebruiken Een hele klap, mijn man had al een voorgevoel en ik had net het gevoel ze komt een goede uitslag vertellen! De vloer viel onder me weg op dat moment ( voor mijn gevoel dan) Maar we zijn nu heel gelukkig dat we deze kans nog hebben!
heey egbimi. die fsh is erg hoog hoor. en de chromosomen duurt ongeveer 3 maand hou daar rekening mee. was bij ons ook. mij man had 50 ook niet goed dus. de testikals van mijn man waren ook te klein(klinefilter syndroom) en hij had een x bij de chromosomen teveel dus bij ons konden ze geen tese doen. hopelijk kan het bij jullie wel. succes hopelijk krijg je goed nieuws van de chromosomen. elke uitslag komt hard aan hoor wij wisten dat het niet goed was en waren er op voorbereid en nog krijg je een klap als je hoort dat er niks meer mogelijk is wij doen nu daarom ook aan kid.
Elif, thanxs voor je verhaal, wat erg trouwens dat ze die vernietigd hebben, zaten jullie ook in Nijmegen? Gelukkig dat jullie nu toch van dit wonder mogen genieten! Girl, bij jullie ook al te kleine testikels? Daar word ik altijd n beetje zenuwachtig van, dat ze bij mijn vriend ook te klein zijn, daar moet toch n reden voor zijn?!?! Sorry voor mijn egoverhaal hoor meiden! We gaan n weekendje weg, tot snel en fijne avond!!! Xxx
@Dreamer wij hebben zelf ook als zoiets van mochten ze zeggen dat ze een hele bal weg willen halen dan doen we het niet ja dat het al zo lang aan de gang is klopt ook wel hij is pas geholpen toen hij 13 was en zijn balletjes zijn niet (goed) ontwikkelt ik twijfelde ook wel aan de gyn,ik bedoel het is een beste man hoor,maar in zwolle doen ze niet aan TESE en dan vraag ik mij af hoeveel hij er dan vanaf weet he zou ik niet naar nijmegen kunnen bellen en het kunnen vragen of doen ze dat niet (info geven over de telefoon) bedankt voor je info en je eerlijkheid @Amy maar bij jou man zijn dus wel zaadjes gevonden ? en bij mijn vriend weten we wel hoe het komt dat ze zo klein zijn(kan ook nog door een chromosoomafwijking komen) en idd het is maar weinig he die % als je dat zo leest ik hoop dat jullie een goede uitslag zullen krijgen @Elif idd wat een domme gyn zeg,die zou je toch zo #^$#^&& maar wel heel fijn dat jullie nu toch zwanger zijn en een wondertje verwachten @Girl ok dus jullie hebben ook wel een beetje zoals ons verhaal en geen TESE mogelijk dus de gyn heeft zelf gebeld naar het lab en daar zeiden ze dat het max 8 weken was en we hebben ook een afspraak staan voor over 8 weken (ik hoop maar dat hij gelijk heeft ) en spannend zeg nog 5 dagen wachten tot je kan/mag testen ik duim met je mee dat het raak is
wij weten wel dat er een klap zal zijn als het niet kan/goed is maar wij weten ook dat we wel verder kunnen leven met onze prachtige zoon en het naast ons neer kunnen leggen(wij zijn al vanaf 2000 bezig (geweest)en hebben al zoveel klappen gehad op dit gebied) wij hebben al eens eerder door een fout van de HA hoop gekregen en toen was het ook niks we vonden het wel even moeilijk,maar we hebben toen besloten voor KID te gaan en nu hebben wij ook weer zoiets van kan het niet op deze manier dan kan het nog wel met KID ik bedoel wij zijn al door deze manier gezegend met een geweldige en gezonde zoon ,nog een kindje op die manier is net zo welkom en zullen wij net zoveel van houden maar wij hoorden pas van een kennis dat TESE bestond en toen hadden wij zoiets van we gaan toch maar eens informeren je weet het nooit he iik hoop dat iedereen hier het geluk van het zwanger zijn en een kindje te hebben mag ervaren op wat voor een manier dan ook (als het maar bij jullie past)
nou lijkt het net of ik/wij heel makkelijk hier in zijn,maar dat is niet zo hoor ik bedoel er hebben hier ook veel,heel veel tranen gevloeid en er zijn echt een heleboel nare momenten geweest dat we het even niet zagen zitten,maar we weten hoe we ermee om moeten gaan en ik weet dat we tegen een tegenslag nu ook bestand zijn voor jullie allemaal een digitale knuffel,vind het fijn dat jullie zo meedenken en meeleven
Egbimi er zal niemand hier denken dat jullie er makkelijk mee omgaan hoor! En zeer zeker als ik er diep over terugdenk dan huil ik weer, maar je probeert het idd te verwerken en verder te gaan. Amy nee wij waren in genk , en nog altijd als ik erover nadenk doet het toch pijn, die kleine kans hebben ze toch weggegooid!. Maar heb inmens respect ook voor mijn man , mede door zijn cultuur dat hij alles eraan doet mijn/ onze wens uit te laten komen. xxx