Ja dat vroegen wij ons ook af..... Waarom dan een second opinion?? Ik dacht altijd dat ze iemand dan blaco beoordeelde maar dat is dus niet zo... Ja we laten het hierbij, TESE doen ze idd niet bij diagnose scos. Nu gaan we ons weer wat meer richten op het KID traject. We denken er sterk aan om naar UZ Gent te gaan. Hoe is het verder met jullie?? XXX
Hoe gaat het nu Bailey? Al wat meer rust gevonden in het KID traject en meer informatie? Wij hebben woensdag het preconceptioneel gesprek. Ben benieuwd of die gyn ons iets nieuws kan vertellen. En volgende week dinsdag bloed prikken en daar ben ik wel heel benieuwd naar! Want dat is best bepalend voor hoelang we nog moeten wachten. Dus duimen mag Liefs!
@dreamer, jeetje ik las net dat jullie wens weer langer uitgesteld moet worden.... Alsof het nog niet moeilijk genoeg is...... Hier hebben we min of meer besloten om uit te wijken naar UZ Gent, heb veel informatie gelezen en het spreekt ons erg aan. Alleen wanneer we een 1e afspraak gaan maken is nog niet in zicht, mijn vriend vind het erg moeilijk om de start te gaan maken. Dit mede door zijn vervelende verleden met KID (reactie van zijn ex hierop) Hij is er klaar voor alleen de start is voor hem nog een drempel, ik voel me zo machteloos soms. Zijn verdriet doet mijn hart breken.... Liefs
Klopt, het aftellen is weer van voren af aan begonnen, dus weer minstens 2 maanden niet starten. Fijn dat jullie nu weten waar jullie willen starten. Ik hoop dat je vriend er snel klaar voor is. Ik vind het verdriet van mn man vele malen pijnlijker dan mn eigen verdriet. Mijn verdriet kan ik dragen, maar zijn verdriet is echt hartverscheurend. Dikke knuffel meis!
@dreamer meid wat erg..... Ik hoop dat het wachten snel over is voor jullie!! Hier vandaag gebeld voor een intake in Gent!!!! Spannend 25 mei hebben we onze 1e afspraak! @Kipjes jij gaat morgen naar Gent toch? Ben heel benieuwd. XXX Liefs
@ Dreamer, Echt vervelend voor je meid.. hoop dat jullie gauw kunnen starten, dikke knuf !! @ Bailey : Wat goed dat jullie een afspraak hebben gemaakt zegt ! Gaan we allebei naar Gent, spannend !!! Wij gaan idd morgen, dus ik laat je daarna wel even weten hoe het is verlopen en wat je allemaal kunt verwachten Ben nu best wel zenuwachtig hoor brrrr Tot morgen !! knufffff
Hoi hoi, Nou we hebben het dagje Gent achter de rug , en we zijn erg positief Toen we daar aankwamen dachten we echt , wat doen we hier ???? het ziekenhuis zag eruit als een set van een slechte horrorfilm hahaha , maar ze blijken te gaan verhuizen naar een ander gedeelte . Even hoe het gegaan is : We hadden eerst een afspraak met de intakearts. Er was een gesprek over welke onderzoeken en behandelingen er al gedaan waren en waarom we voor KID hebben gekozen. Daarna worden de opties bekeken ( zelf ovulatietesten doen of de eisprong volgen via het ziekenhuis ) Bij mij gaan ze voor de eerste. Aan het eind van het gesprek een inwendige echo . Vervolgens beide bloedprikken om te checken op allerlei ziektes en om voor beide de bloedgroep te bepalen. Als laatste een gesprek met de consulente ( psycholoog ). Een super aardige vrouw die helemaal enthousiast over ons was !! Het gesprek ging heel soepel en we hebben samen een formulier met kenmerken / ''eisen'' voor de donor samengesteld. Over 2 weekjes krijgen we te horen of we groen licht krijgen ( die vrouw zei dat we daar ons geen zorgen over hoeven te maken ) en dan kunnen we in juni al beginnen Al met al hebben we er een super positief gevoel over !! Dit wilde ik even met jullie delen
Kipjes, wat een heerlijk positief gesprek meid!! Super dat jullie er zo'n lekker gevoel over hebben! Hopelijk kom ik morgen net zo positief terug als jij!
@kipjes, haha geeft dan een slechte 1e indruk he! maar gelukkig dat het verder heel positief geweest is voor jullie! Wat snel zeg al meteen een gesprek met een psycholoog, ik dacht dat je hiervoor nog eens terug moest komen. Dit heb ik zo begrepen uit de informatiefolder. De wachtijd om te beginnen valt ook zeker niet tegen zeg! Als ik het bij ons dan zo uitreken: 25mei intake ongeveer september ergens al beginnen dan. Maar vriendlief zei al, ga er maar niet van uit dan kan het zeker niet tegenvallen Dus jij gaat thuis ovulatietesten gebruiken en als ie postief is dan bel je naar UZ gent? Wanneer insimineren ze dan, de zelfde dag of de volgende dag? Haha sorry voor alle vragen hoor... @loutjelou, hoe is het bij jullie gegaan vandaag?? XXX Liefs
@ Bailey Jah goed he !! je kan daar zo snel beginnen omdat ze een grote donorbank hebben, en ook gebruik maken van de donorbank van Denemarken. Als ik een positieve ovulatietest heb, dan kan ik bellen of smsen en dan een afspraak maken voor de volgende dag. Dus dat is wel fijn.. Hebben jullie maar 1 afspraak staan ?? Want omdat wij uit Nederland komen hadden ze alles in 1 dag gepland, zodat je niet heen en weer hoeft te rijden.. @ Loutjelou Hoe is het gegaan vandaag ???
* breekt even in* Kipjes, wat een goed nieuws! En al zo snel starten, geweldig! Heel veel succes en babygeluk gewenst op jullie pad! Liefs!
@kipjes, ja wij hebben alleen de afspraak voor de intake. Hebben jullie ook een vragenlijst thuis gestuurd gekregen? Als het goed moet er hier binnen twee weken een op de mat vallen. Heb jij voor het bellen van de intake afspraak meteen verteld over iui-d? Ik heb dat niet gedaan, was enorm zenuwachtig! Hoe lang is voor jullie de reistijd? Wij doen er volgens tomtom 1uur30 over. Is het met jullie werk makkelijk te regelen om vrij te krijgen? Lieve meiden wat ben ik blij met dit forum!!! Mijn duimen maken overuren voor jullie allen!! XXX Liefs
@ Bailey: Ja wij moesten ook een vragenlijst invullen. De vragenlijst bestaat vooral uit medische vragen /info van jullie beiden. Stelt niet veel voor , maar die moet je inleveren bij de intake-arts. Ik heb meteen tijdens het telefoongesprek aangegeven dat het om IUI-D ging, en dat we uit NL komen. Daarom heeft ze meteen een datum gezocht waar beide afspraken op gepland konden worden. Misschien kun je ze nog eens bellen?? dan kunnen ze voor jullie ook het gesprek met de consulente inplannen op dezelfde dag? Wij doen er 2,5 uur over, best een rit maar we hebben het er voor over.. Het is niet heel gemakkelijk voor mij om vrij te krijgen, maar gelukkig hoeven we maar 1 keer per maand daarheen.. Ik denk dat ik gewoon ga aangeven dat ik naar het ziekenhuis moet in een bepaalde week voor onderzoeken ofzo, en dat ik nog niet precies weet op welke dag dat zal zijn.. Mijn vriend is eigen baas dus die heeft er gelukkig geen problemen mee om vrij te krijgen.. Is het voor jullie makkelijk om vrij te krijgen ? Ja dit forum is echt top !! Mijn duimpjes draaien ook voor ons allemaal hoor !!! knufffff
@kipjes, vandaag hebben we de lijst ontvangen stelt idd niet veel voor. Maar ja scheelt tocht weer een beetje tijd tijdens de intake. Mijn vriend vind het zo prettiger alle gesprekken apart, als hij dat graag zo wil vind ik het oke. Wij werken allbei in de zorg, collega's zijn erg meegaand en er is altijd wel een oplossing door collega's die invallen als dat nodig moet zijn. Ik hoop dat het allemaal goed te regelen is voor jullie! Dat scheelt al weer dat je vriend eigen baas is!! Nog 1 weekje voor groen licht toch?? XXX Liefs
Gelijk heb je hoor ! jullie moeten je er allebei goed bij voelen.. Het is niet niks, dus gewoon lekker rustig aan allemaal. Dat scheelt wel inderdaad ! Nog een paar daagjes, dinsdag mogen we bellen over de uitslag. Spannend weer !!
Hoi Hoi !! We zijn vanmiddag gebeld door de consulente. En we hebben groen licht gekregen ,yoehhhoeeee !!! : - ) Het was niet zo'n heel lang gesprek maar we hebben dus groen licht gekregen en ze gaan nu de donorzaadcellen ''bestellen'' en dan kunnen we over een maand beginnen. Dat is precies wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb , dus zou goed uitkomen. Wordt dus eind mei/ begin juni, en als het tegenzit dan eind juni ! Maar we mogen in ieder geval beginnen, dus dat is erg fijn !! @ Bailey Nog maar 4 weekjes voor jullie tot de intake , spannend !!