Geen enkele zaadcel gevonden deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suikerfee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @kipjes, ik heb onderweg naar Gent nog 2 paracetamol gepakt.
    Met de pijn viel het enorm mee, alleen de klem op je baarmoedermond is vervelend. Alsof je ongi krampen hebt, maar dat trekt snel weg.
    Het doorspuiten heb ik niks van gevoeld, het was voorbij voor ik het in de gaten had.
    Wel schrok ik van het bloedverlies, dat was best veel bij mij. Dit komt door de klem.

Ik moest me eerst melden op P3 voor een echo, om te kijken of dat de follikels niet te groot waren voor de HSG.
    Daarna moesten we naar beneden op de rontgen afdeling.
    Je kan meekijken op een scherm, dan zie je echt de vloeistof lopen door je baarmoeder en eileiders.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, als je nog iets wil weten vraag maar raak :D
    Zo kunnen we elkaar toch mooi helpen.

@Girl, was je ovu vandaag positief?

XXX Liefs

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    meiden, ik zit even niet zo heel veel online, we hebben een grot verlies te verwerken...

We hebben vandaag de rouwkaart binnengekregen, op de voorkant haar voetjes.. en binnenin haar handje om de vinger van mijn schoonzus.. pff wat confronterend!!!

Verder heb ik het zwanger worden even van me af gegooit, sowieso omdat ik er niet aan kan denken gewoon..
    Nog maar een half jaar en het is zo ver voor ons... maar toch ben ik niet aan het aftellen. Ik ben behoorlijk afwezig ook..
    Geen zin meer in werk...

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo meiden,

weet ff niet meer wanneer ik erheen moet.

vanmiddag om kwart over 12 was de test nog nega en nu vanavond om 20.00 is de test posi!! wanneer moet ik er nu heen???

moet ik morgenvroeg testen en als hij dan nega is er dan nog heen morgenmiddag?? en als hij morgen ochtend nog posi dan moet ik woensdag??

4. kipjes

kipjes Fanatiek lid

10 aug 2009
    1.188
    0
    36
    @ wendy,
    Heel begrijpelijk dat je even geen zin hebt in werken en om na te denken over andere dingen. Jullie hebben iets verschrikkelijks meegemaakt.. Heel veel sterkte toegewenst meid, dikke knuffel..

@bailey,
    Bedankt voor je antwoord, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat.

@ girl
    Bij ons moet de test 's ochtends positief zijn en dan de dag erna de Iui, ook als de test de avond ervoor positief is.

Dus ik zou zeggen woensdag, maar ben er ook geen kei in. Anders morgen even bellen met DD ?

5. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Gir, als hij vanmorgen nog positief is -> morgen de IUI en als hij vanmorgen weer negatief is -> vandaag naar DD.

Misschien dat we elkaar nog tegenkomen, ik denk dat het voor ons morgen of donderdag wordt!

6. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het erg verwarrend met die testen. toen ik positief testte ben ik dezelfde dag naar dusseldorf gegaan, en dat was maar goed ook, want ik was een dag later echt te laat geweest.

ik heb dus inmiddels mijn eerste IUI-d gehad! ik heb Urogestran voorgeschreven gekregen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wendy ik vind het zo afschuwelijk:(
    Ik heb er ook geen woorden voor.
    En die kaart idd erg confronterend pfff:(

Eekhoorn het is onmogelijk dat je de dag erna te laat was geweest, want na een positest ovuleer je pas 24 a 36 uur later.

Ik heb extra utrogestan mogen gebruiken aangezien ik dat ook bij de icsi ( cryo's) had.
    Het kan de innesteling wat bevorderen.

Heel veel succes iig!!

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    meiden, hoe vind ik de moed om 100% voor werk te gaan/Het liefste stop ik er vandaag nog mee....xxx

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd als je je echt niet goed voelt moet je naar huis!
    Het is allen denk je daar niet nog meer na.
    Dikke knuffel

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Over de ovu testen:

smorgens posi = dag erna IUI
    smorgens nega, savonds posi: volgende ochtend weer testen, is test smorgens nog posi, dan volgende dag IUI. Is test smorgens nega, dan dezelfde dag nog IUI.

Dikke knuffel voor allemaal!

11. CharlyV68

CharlyV68 Lid

31 mei 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi girls,

Hoe is jullie ervaring met jullie zorgverzekeraars mbt IUI-D?
    Ik heb net een officiële klacht ingediend bij CZ. Ben vanmiddag weer zo lekker bot te woord gestaan door zo'n muts (sorry) op het filiaal hier. De hele informatievoorziening over de administratieve en financiële afhandeling tussen CZ en, in ons geval, het UZGent is echt belabberd. Heb net bovenop de klacht ook nog gebeld met de afdeling Buitenland. Daar wisten ze me te melden dat het contract met UZG waarschijnlijk opgezegd wordt.......

Grtz
    Charles

12. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Charles,
    da's ook toevallig. Ik heb net vanmiddag een klacht ingedient bij VGZ. Al gaat het bij ons nog over de niet betaalde factuur van de TESE van mijn man. De anesthesie vergoeden ze wel, maar de operatie willen ze niet betalen. Wat een logika! :x

Hadden jullie ook een machtiging nodig voor de IUI-D voor CZ?
    Ik moest die voor onze behandeling in Dusseldorf aanvragen en zit daar nog op te wachten. Hoop dat de vergoeding met machtiging een stuk makkelijker zal gaan dan het gedoe wat we nu hebben. *grml*

En nog eens bedankt Dreamer voor de duidelijke uitleg! Ik vond het al jammer dat die posts van jou over het testen verdwenen waren.
    Mijn duimpjes zijn gedrukt voor eekhoorn, charlys vrouw en de andere dames die straks volgen.
    Hach, en ik hoop zo dat dat wij snel goed bericht krijgen dat we deze cyclus nog kunnen starten.
    Sterkte en knuffel voor Wendy!

13. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @eekhoorn, waarom zou je de dag erna te laat geweest zijn dan? Zoals elif ook als schreef, na een positieve ovu-test ovuleer je pas NA 24 tot 36 uur.
    In mijn ogen ben je te vroeg als je dezelfde dag nog de iui hebt, dit omdat ingevroren zaad veel minder lang leeft.
    Ik bedoel dit niet verkeerd meis.

Ik blijf het vreemd vinden dat DD deze methode hanteerd.

@charly, wij zitten ook bij CZ.
    Voordat we de intake in Gent hadden, hebben we zelf regelmatig naar CZ gebeld met vragen over de vergoedingen. Telkens werd er gezegd dat we niets vergoed zouden krijgen.
    Tijdens de intake in Gent heeft de arst voor ons een aanvraag gedaan voor de vergoedingen, binnen 1 week kregen we te horen dat alles behalve het donorzaad vergoed gaat worden.

Dus alle rekeningen die we thuis kregen hebben we zelf doorgestuurd naar CZ en zei hebben alles netjes betaald.

Hebben ze voor jullie in Gent ook een aanvraag gedaan aan CZ?

Wanneer mocht je vrouw ook alweer testen? Kan het niet meer teruglezen ivm de crash.

@Wendy, heb je er op de werk al over gesproken om misschien een aantal dagen thuis te blijven? Dikke knuf meissie.

@kipjes, graag gedaan meis. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

@Iluna, wat balen bij jullie ook al zo'n gedoe met de verzekering. Inderdaad krom dat ze maar een halve OK vergoede! Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid.

@All, Hopelijk ben ik niemand vergeten. Ik ben een grote zeef op het moment sorry.

XXX Liefs

14. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    hallo meiden.
    nou me test was vanmiddag nog posi!!! heb morgen om 2 uur mijn iui-d.
    wordt weer een lange cyclus .

en loutje en jij?? al posi test???

15. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    natuurlijk weet ik het niet zeker, maar ik had al dagen buikpijn, en die dag was het echt op zijn ergst, en de dag erna helemaal niets meer. dus het voelde echt alsof ik ovuleerde (eerder kon ik het ook altijd voelen). maar ook de reactie van de arts op de echo, gaf me het gevoel dat ik niet een dag later had moeten komen.

maar goed, diverse artsen blijven het op dit gebied niet met elkaar eens zijn. sommigen vinden dat het dezelfde dag moet, anderen vinden een dag later. In de officiele nederlandse richtlijnen voor KID staat in ieder geval ook inseminatie binnen 24 uur na de eerste positieve test (en dan hangt het af van het testmoment of het dezelfde of de volgende dag plaats vindt.)

volgens mij is iedereen aan het duimen voor iedereen. ik vind het echt reuze spannend, al die dames die bezig zijn!

16. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    @girl, spannend meis. Hopelijk wordt dit jullie lucky iui!

@eekhoorn, ja dat klopt elk ziekenhuis heeft hier zijn eigen methoden voor. Erg verwarrend als je er midden in zit.
    En natuurlijk weten ze in DD ook wat ze doen, bedoelde het niet vervelend.

Spannend weer de komende weken, onze duimen draaien!

XXX Liefs

17. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet dat het allemaal niet vervelend bedoeld is hoor, integendeel ik neem al jullie adviezen heel serieus. en ben natuurlijk ook erg onzeker of je het zelf allemaal goed doet. het is gewoon verwarrend en jammer dat het niet eenduidig is.

eigenlijk net als met de verzekeringen. jammer dat sommigen naast deze stress ook dat gedoe er nog bij krijgen.

hebben jullie het veel personen verteld waar je mee bezig bent? ik heb het maar paar mensen verteld, maar iedereen vraagt wel elke week hoe het er mee staat...

18. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    @eekhoorn bij mij weten de familie, het werk van ons alle 2 en de hele goede kennissen enzo het. anders vragen ze ontzettend vaak wanneer je al aan kinderen begint en dat vond ik niet fijn en dan een smoes bedenken kon ik niet omdat ik graag kinderen wil.

jij ook succes met de wachtweken..

19. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hey lieve meiden,

Vanmiddag had ik nog een negatieve test, heb er nu eentje liggen (weet het, een beetje laat maar ik was druk... :) ) nu even afwachten of ie positief is. Heb wel behoorlijk wat vruchtbaar slijm, ik denk dat ie morgen positief is en dat we donderdag moeten. We gaan 't zien.

Girl, jammer dat we elkaar net mislopen!

20. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hij was nog negatief dus ik hoop op morgen...

Lieverds, sorry dat ik zo weinig meeklets de laatste tijd, komt wel weer hoor! Denk aan jullie!

Deel Deze Pagina