Hai Annaatje, Wat een klap he, vreselijk. Ik heb inmiddels wel gemerkt, en ook dat is weer heel prettig, dat je uiteindelijk wel weer uit het dal klimt maar in het begin is het echt heel zwaar; succes alleen al daarmee meid. Ons verhaal: wij zijn inmiddels ook alweer twee jaar bezig. Na een jaar naar de huisarts: 1x een paar zaadjes gevonden, de tweede keer helemaal niks en toen doorgestuurd naar Nijmegen en daar bij de uroloog geweest en de gyneacoloog. Nijmegen is een geweldig goed academisch ziekenhuis en zij hebben hier veel betere apparatuur om nog zaadjes te vinden. Dit heeft tot gevolg dat ze vorige keer toch nog 2 (!) goeie zaadjes hebben gevonden en we nu toch voor ICSI opgaan en wanneer ze ter plekke niets vinden dan moet mijn vriend een acute Tese ondergaan. Er zijn echt ook verhalen bij mannen waarbij niks werd gevonden en uiteindelijk bij een Tese toch nog wel: ik hoop het voor jullie!!! Succes!
Amy word spannend heh, icsi en directe tese. Dat is zoooooo ontzettend spannend!! Hier vliegt de tijd idd nog fftjes alweer 30 weken * shock!!* Gaat veel te snel . Degene van het be uwv zei me te wachten met werk zoeken, na 2 keer bloedverlies te hebben gehad mocht ik ook geen stress enz van de gyn hebben. Dus na mijn zwangerschapsverlof word het opnieuw zoeken xxx
Wij hebben het hele traject in Dusseldorf gedaan. KID is een lang traject, Dreamer weet daar alles van. Ik zou zeggen: een stap per keer, eerst kijken of de TESE nog een optie is en daarna pas over KID nadenken. Eliefje, geniet jij nog maar lekker rustig van je zwangerschap! Dat werk komt wel weer!
@Loutje: je test van vandaag is veeeeeel duidelijker hoor! Zit wel goed dus meis. Enne .. die digi gaat echt al posi geven hoor @Baileys: ik voelde haar net 1 week boven mn schaambeen schoppen en toen kon mn man haar al voelen! Ik had het de avond ervoor voor het eerst gevoeld. Dus kan echt heel snel gaan ineens. @Elif: je gaat echt heel hard! Alles al helemaal klaar? @Annaatje: helaas welkom hier meis. De keuze voor TESE in NL of B/D ligt aan 3 dingen eigenlijk. De wachttijd in NL is tegenwoordig bijna een jaar dacht ik. In B en D is dat max 3 maandjes. Dan krijg je de kosten. In NL is het volledig vergoed. In B en D een groot gedeelte (correct me if I'm wrong ladies!) En de reistijd. De keuze voor KID in NL of B of D is wat ingewikkelder. Maar ik zou je idd aanraden om stap voor stap te gaan en niet alles ineens. Jullie weten al dat jullie voor KID willen gaan mocht een TESE niet mogelijk zijn of niet slagen. Hoe wat en waar zou ik nog even naast je neer leggen. Mocht je er toch vragen over hebben, stel ze gerust! @Amy: fijn dat de bruiloft geslaagd was! En nu vol frisse moed op naar een beebje! Met mij gaat het gelukkig goed. @Girl: jeetje meis, weer niet. Utro zorgt ervoor dat je baarmoederslijm niet te snel afbreekt. Of het nuttig is voor jou ligt er dus aan. Hoelang is je LF? (tijd tussen eisprong en ongi) Je gebruikt nog geen hormonen toch? Misschien kan je die optie overwegen/bespreken? Sterkte lieverd. Liefs
welkom anna. wij hebben net zo'n uitslag en doen ook kid helaas net weer de 5de poging mislukt wij doen kid in duitsland in dusseldorf doen er hier meer. in duitsland heb je geen wachttijden voor kid of andere behandelingen. wij hebben zelf helemaal geen tese mogen doen.( werd afgeraden) man heeft azospermie net zoals meerderen hier maar hij heeft ook een x teveel in de chromosomen en de fsh waarde veelste hoog. ik zie dat jullie 15 november naar de uroloog moeten??!! die kunnen je al wel zeggen of er een tese kan ofniet want de uroloog raadde het bij ons erg af. (hopelijk kan het bij jullie wel) lees gerust mee en met vragen altijd komen he!!!! we helpen allemaal erg graag. @all dank je allemaal voor de knuffels!!!!!! voelde me erg verrot vanmorgen. ga vrijdag dr s maar ff mailen dat ik utrogestan wil hebben.
dreamer mijn lf is 14 dagen. gewoon normaal. en ik gebruik nog helemaal geen hormonen. dank je ook allemaal voor de uitleg....
Hallo meiden, @ Girl Ow meid wat enorm balen voor jullie. Ik zou echt vragen of er niet iets is waardoor het misschien wel aan kan slaan. Heel veel sterkte. @ Loutje Gefeliciteerd!!! Dankzij jou is er weer wat meer ruimte op het wachtbankje Geniet ervan en die streepjes zij overduidelijk. Hoeveel dagen voor NOD heb je nu getest?? @ Elif spannend morgen de 3d echo!!! @ Annaatje Welkom hier. Ik heb er ook heel veel aan om af en toe mijn verhaal hier kwijt te kunnen. Mijn ervaring is dat iedereen voor je klaar staat en je nooit 'zeurt'. Mijn verhaal is eigenlijk hetzelfde als dat van jou. Wij zijn ook eerst voor de PESA gegaan waarbij ook meteen een biopt is genomen om te kijken of een TESE mogelijk was. Helaas was dit bij beide negatief. Wij zijn er nu ook voor de volle 100% voor KID gegaan. Wij zitten bij het UZGent. Hele lieve mensen en geen wachttijden. Op 20 september was ons intakegesprek en afgelopen 19 oktober hebben we de eerste IUI gehad. Dus ging supersnel. Nadeel bij ons is wel dat DSW IUI niet vergoed. OOk niet in NL. We betalen dus alles zelf. 6 Rietjes zaad was 700euro en per inseminatie kost het nog eens 200 euro. Maar we hebben het er graag voor over. Als je nog vragen hebt kun je me ook altijd PB-en. @ all hier nog niks te voelen. Wel testen gekocht vandaag maar probeer echt tot dinsdag of woensdag te wachten met testen. Als ik dat maar vol kan houden. HIHI
Moosje, maandag was m'n eerste test, 4 dagen voor NOD. Vandaag zit ik 2 dagen voor NOD. Ik duim voor je! Girl, ik zou inderdaad gewoon eens informeren naar utrogestan als ik jou was! Elif, morgen de 3d!!!!! Leuk leuk!!!
Op speciaal verzoek van dreamer: Bekijk bijlage 104086 Het woordje zwanger stond er trouwens al heeeel snel. Ik durf er wat meer vertrouwen in te hebben nu. Vanmiddag krijg ik weer een lading testjes via de post dus we testen nog even door!
hallo & welkom annatje. Ach girl, wat balen - kan me voorstellen dat je ervan kapot bent... ik had zo op nog een positieve bericht gehoopt. Sterkte meid! Over je vraag naar ondersteunende middelen: voor dat wij erachter kwamen dat manlief geen zaadjes meer heeft heb ik heel wat (alternatieve) middelen uitgezocht voor mezelf, ter ondersteuning. Bv. zijn er twee kruidenthees die je kunt gebruikten, de eerste om de eicelrijping en het opbouw van het baarmoederslijmvlies te ondersteunden en een tweede die de innesteling kan bevorderen. Garanties heb je natuurlijk niet, maar het kan zeker geen kwaad. De thee voor de eerste helft van de cyclus bestaat uit vlierbessen en frambozeblad in de verhouding 1:1. Hiervan 2x per dag een kopje (2 ruime TL op een kop, en 10 minuten laten trekken). Na de eisprong wordt een mix van vrouwenmantel en duizendblad aanbevolen, mengen in de verhouding 2:1, weer 2 keer per dag een kopje drinken. Als je graag kruidenthee's drinkt is het misschien een poging waard? Kwaad kan het in ieder geval niet, en ze smaken niet eens vies vind ik. Mocht je nog informatie nodig hebben of van mij een beetje proberen dan stuur maar een pb. @ Loutje, geweldig zo'n duidelijk positieve test!
@ all , Even een egoberichtje .. Helaas geen positieve test , mijn eisprong komnt niet meer deze maand.. We zullen helaas een maandje moeten wachten.. Baal er echt van , had er echt vertrouwen in dat dit onze maand zou worden Knuff van een verdrietig kipje ...
Lieverds heb de foto's in mijn album gezet. Na verschillend ook verdrietig nieuws, heb ik zoiets plaats ik ze niet hier openbaar. Wie ze wil zien kan in mijn album kijken
@KIPJE, wat naar meis.. @an ( neuwe meisje weet je naam niet meer) helaas ook welkom hier... meiden ik heb na de crematie van mijn nichtje even afstand genomen van het forum. Zo af en toe komt het wel even omhoog bij me dat het bij ons niet lukt... zucht... nog 6 maanden..duurt nog zo lang! Hoe houd ik dat ooit vol???? Zo zwaar af en toe. Ik heb aan provera gezeten voor ongesteldheid op te wekken, en die kwam 2 dagen eerder dan moest.. dus ondanks dat ik het wist.. kwam het heel hard aan... weer ongesteld....
iluna waaar kan ik het kopen?? en drink wel thee maar niet zo veel. zou je in een pbtje precies willen uitleggen met die verhoudingen?? kan altijd proberen. dank je allemaal voor het meedenken. kipjes bah wat kl8te dat er geen eisprong is!!! heb je dat vaker?? hoop dat ie alsnog komt en sterkte.. elif mooie echofoto's vind het wel leuk om het te zien hoor!!! loutje nu heb je meer zekerheid he dat het er staat. geniet ervan.
@loutje ik wist het! Van harte meissie!!!! Komt goed met jullie beebje. @kipjes, nee toch! Dikke knuf meis! Hopelijk wordt volgende maand jullie maand! Toch een hele fijne vakantie en rust lekker uit. @elif, Wow wat mooi! Knap mannetje hoor @anna, helaas welkom meid. Wat een klap he. Even kort ons verhaal: In 2005 is de diagnose sertoli cell only sydroom is vastgesteld door middel van zaadonderzoek, bloedonderzoek en een biopt. TESE is voor ons geen optie omdat bij dit syndroom in principe alles aanwezig is, behalve de "fabriek" die de zaadcellen aanmaakt. Dit alles speelde zich af voor onze relatie. Meteen vanf het begin van onze relatie, wist ik dat voor ons de enige optie om onze kinderwens in vervulling te laten gaan KID/iui-d zou zijn. Maart van dit jaar hebben we een afspraak gemaakt in het UZ Gent Belgie. In mei hebben we de intake gehad, in juni kregen we de goedkeuring om te starten met iui-d. 27 juli hadden we de 1e iui-d en op 9 augustus de 1e positieve zwangerschapstest, nu alweer 15 weken zwanger! Het is allemaal heel snel gegaan bij ons. De kosten voor het donorzaad is bij ons niet vergoed, alle verdere kosten hebben we wel vergoed gekregen van CZ Oeps toch nog best een verhaal, als je nog vragen hebt vraag gerust. @girl, gaat het weer een beetje lieverd?? Dikke knuf. XXX Liefs