@ Eekhoorn wat een leuk idee. Ik heb het gisteren aan mn vriend gevraagd en die zei verras me maar van de week. Hij hoefde niet samen te testen dus heb ik nog niks gedaan. Ik wil nu morgenochtend testen en als het goed is komt hij dan 's avonds wel thuis dus even afwachten. @Iluna Ik weet precies wat je bedoelt met dat het zo lang duurt. Als ik aan het werk was dan ging de tijd wel snel maar ik heb vooral moeite met de weekenden die duren zo lang voor mijn gevoel. En ik ken het gevoel van je dingen in te beelden. Ik heb bijvoorbeeld last van steken en trekken in mn liezen, maar dan denk ik steeds heb ik dat ook als ik ongi moet worden. En dan weet ik het antwoord niet omdat ik er dan nooit op lette wat voor kwaaltjes ik had. haha. Wat voor kwaaltjes heb jij?? PS ik duim ook voor een positieve test van jou over een paar dagen.
@ Elif ik heb mounia opgezocht maar kan geen berichten meer vinden van na haar laatste bezoek hier. We moeten maar afwachten tot ze hier weer online komt.
Klopt moosje, de weekenden duren het langst. Ik heb wat steekjes in onderbuik en lies, en gevoelige gespannen borsten. Omdat ik dat ook vaak in de week voor de menstruatie heb probeer ik er niet te veel op te letten.
ja ik snap het. ik moet mezelf echt bezig houden en dat gaat het redelijk. En maar steeds weer naar de wc om te kijken haha. Ik hoop echt dat de tijd snel gaat en je ook snel kunt testen. wanneer ben je van plan? of wacht je echt je nod af?
Ik geloof niet dat ik tot 6 November wacht. Ik heb op ebay een paar extra sensitive (10 mIE) zwangerschapstests gekocht (samen met de ovulatietests, zijn zelfs nog goedkoper dan sensitest en werken bij mij erg goed) die je vanaf 2 dagen voor nod kunt gebruiken. Donderdag ga ik er een uitproberen. En jij morgen? Ik zal voor je duimen.....
oee meiden spannend!!! ik zal voor jullie duimen. Helaas duurt het voor mij nog 6 maanden. Kan begin december pas bellen voor een afspraak in Febr...
Dat is toch nog maar vier maanden wendy? Spannend op het wachtbankje, ik duim voor jullie. Ben gister met een vriendinnetje naar een concert geweest, nu ben ik me vandaag moe, moe, moe... Kan de hele dag wel slapen!!
@ Iluna ja morgen ga ik er een tegenaan gooien. kan alleen pas 's middags iets laten weten dus ben erg benieuwd. En jij donderdag: ik ga ook alvast voor jou duimen. @ Wendy waarvoor moet je dan in februari komen?? Er staat dat je in april gaat beginnen met de KID, moet je dan eerst voor controles? @ Loutje ik snap het helemaal dat je moe bent en dan heb je toch een uurtje extra mogen slapen vannacht.
Moosje, ik hoop zo dat je vanmorgen een positieve test had!! Iluna, ook voor jou draaien de duimen volop! Ik heb heerlijk uitgeslapen maar heb nog het gevoel dat ik nog langer had kunnen slapen!!!
ik moet in febr komen voor uitleg van het traject enz daarna voor de prikinstructie van de hormonen, en daarna ga ik prikken. Waarschijnlijk midden maart ofzo? In apil eerst inseminatie. Iets waar ik wel daadwerkelijk aan toe ben!
Dank jullie wel voor het duimen, dames. Ben zo benieuwd voor moosje. Lijkt me lastig zo lang te moeten wachten wendy, sterkte ermee! Gelukkig is vandaag alweer 1 November.
Ja daar houd ik me ook aan vast.. maar het is lastig. iluna, hoe lang heb jij gewacht op de inseminatie? Ik duim voor je trouwens!
@ Wendy, bij ons is het heel snel gegaan omdat wij in Dusseldorf lopen. Vier weken na dat wij het informatie gesprek over de KID behandeling hadden was er al een passende donor gevonden en konden wij de eerste inseminatie laten doen. Zelfs zonder dat wij de rekening al betaald hadden... Gezien mijn hoge leeftijd (ben 35 en mijn manlief is nog wat jaartjes ouder) wilden wij niet meer wachten. Hebben jullie wel eens overwogen naar Duitstland te gaan?
Wel overwogen maar volgens mij is dat niet te betalen voor ons... wat kost het daar? We wonen in Arnhem, vlakbij de duitse grens haha dus dat is wel ideaal!
Wij wonen ook in het oosten, Wendy In Dusseldorf kost de KiD behandeling 1650 euro voor het donorzaad (6 rietjes). Hiernaast moet je nog enkele bloedonderzoeken laten doen (tussen 65 en 130 euro als ik het goed herinner) en het insemineren zelf koste maar 23 euro. De inseminaties worden in ieder geval vergoed, en ik heb van mijn zorgverzekeraar gehoord dat zij ook een deel van de andere kosten vergoeden, bv screening van de donor. Of dat echt zo is moet nog blijken - bij verzekeraars weet je tenslotte maar nooit. Wij zijn ook alles behalve rijk, dus breng ik mijn spaarcenten naar D'dorf. En gelukkig rijden wij op gas,dat scheelt weer in de kosten voor de ritjes naar Duitsland.
De bloedonderzoeken kun je ook in NL laten doen he!? Dan wordt het sowieso vergoed. Wij hebben tot nu toe 400 euro van die 1650 teruggehad en alle inseminaties (+ echo's)
Oh wat toevallig! Nee dat kan ik op dit moment niet betalen. Ik ben momenteel werkeloos en volg 2 opleidingen om mij om te scholen. Vanaf december ben ik aan het werk als nagelstyliste en verder leer ik voor gewichtsconsulente/dieetiste ( duurt nog een tijd) dus daar gaat op het moment al mijn geld naartoe. De inseminaties in Rijnstate kosten 600 euro voor 6 rietjes en alle andere behandelingen worden vergoed. Ik heb morgen trouwens een sollicitatie voor 20 uur in de week in de AH, dus ik hoop dat ik daar wordt aangenomen! Dan verdien ik toch iets...
@Loutje: Ben blij dat je er een goed gevoel over hebt. En dat strakke gevoel komt door je darmen! Die gaan enorm verplaatsen. @Kipjes: op welke dag heb je de hsg gehad? Het kan namelijk zijn dat ze je eitje hebben weggeschoten (heb dat al vaker gelezen) En dat het niet door de hsg komt geloof ik niet hoor! Ik lees meer wel dan niet dat een cyclus van slag is door de hsg. Fijne vakantie meis, geniet ervan. @Moosje: wat deed de test? @Elif: ik ga zo eens zwijmelen bij je foto's! @Rare dingen tijdens de zw: ik moet na elke maaltijd enorm hikken een paar keer En ik waggel! Nu al!! Komt omdat mevrouw in de breedte groeit ipv in de hoogte. De gyn zei vorige week dat ze nu nog altijd 2 vingers onder mn navel ligt. Dus ik heb amper een buik en waggel toch al haha. Je ziet mensen echt kijken van, die loopt gek! En verder merk ik dat ik ineens heel veel geduld heb en dingen veel beter kan hebben. Is weer eens wat anders dan in een heks veranderen haha Ik hoop dat iedereen hier binnenkort zn grappige/rare dingen tijdens de zwangerschap mag vertellen! Liefs Dreamer
ik las dat Iluna een rekening kreeg van 23 euro voor het insemineren, ik kreeg een rekening van 89 euro. heb jij wellicht geen echo vooraf gehad? mijn verzekering geeft aan dat ik 6 pogingen vergoed kan krijgen. weten jullie daar iets van? hier verder alles goed. ik denk wel elke dag: wie mag er vandaag testen..? leef erg mee! wanneer is jouw eerste controle loutje?