@sas en poekie hier geen ervaring met TESE daar kan ik jullie niet mee helpen. Ik wil jullie heel veel succes wensen en duim voor jullie. @loutjelou, spannend meid morgen de eerste iui, ook voor jou duim ik! @dreamer, ik hoop dat je waardes snel goed zullen zijn, is er enig zicht op hoe lang het nog gaat duren? XXX Liefs
@Poekie: als ze denken aan een obstructie, waarom wordt er dan voor een TESE gekozen en niet voor een minder belastende PESA? @Loutje: succes morgen meis, mn duimen draaien! @Baileys: nee geen zicht op het einde helaas. Ben nu 2 maanden bezig en heb maandag mn meds weer moeten veranderen, dus zal nog minstens 2 maanden bezig zijn.
Dreamer: Dit is wat onze gyn in NL in eerste instantie aangaf. We gaan dinsdag dus naar Dusseldorf en hebben we ons 1e intake gesprek.Misschien dat hij uiteindelrijk wel voor een PESA kiest eigenlijk. Even afwachten......
Poekie, het zal waarschijnlijk wel een TESE worden, in DD zijn ze niet zo happig op PESA en MESA. Bij de intake worden al jullie gegevens genoteerd en een plan gemaakt. Niet echt iets bijzonders, net zoals hier bij de gyn...
Hier effe m'n verhaal: Zo daar zijn we dan! Wat een dag....... Nou ik zal het zo goed als ik kan even in een kort verslag schrijven hoe ons 1e intakegesprek is gegaan. We waren vanmorgen al vroeg op pad gegaan richting Dusseldorf! We hadden pas om 16.00u een afspraak maar we hadden besloten om eerst Dusseldorf onveilig te maken Hebben daar lekker gelunched, kofie gedronken en gewandeld. Eenmaal rond 16.00u bij de kliniek aangekomen konden ze onze afspraak niet vinden. Mijn fout...zenuwen...je kent het wel... ik had de afspraak onder mijn 'meisjesnaam' staan. (ben net half jaartje getrouwd). Toen bleek dat Uber S helemaal niet aanwezig was vandaag. Hij was vanmorgen vanwege priveomstandigheden naar huis gegaan. MAAR we werden opgevangen en geholpen door een andere (nederlandstalige) arts. Moet eerlijk toegeven dat ik z'n naam niet meer weet!! (erg he!) Anyway... Volgende week donderdag moeten we terug komen. Hubbie wordt dan bekeken door de uroloog daar. Vervolgens wordt dan een datum geprikt voor een afspraak voor een TESEbehandeling. Mochten ze daar goede zwemmers vinden - worden die ingevroren en gebruikt voor een latere terugplaatsing (ICSI) bij mij. Het is nu dus ff afwachten wat die uroloog gaat zeggen? EN wanneer hubbie dus onder het mes kan voor de TESE. Het is dan echt hopen dat ze "iets" kunnen vinden. Ik moest ook nog even bloed laten prikken na het gesprek. Meisje prikte niet zo heel lekker *auw*. Aan de waardes hiervan kunnen ze bepalen hoeveel 'hormonen' ik straks zou moeten spuiten. We hebben er een heel fijn gevoel bij gehad in DD. Zijn happy en hoopvol en verwachtingsvol! We hebben echt zo'n soort gevoel alsof we 'opnieuw' gestopt zijn met de pil.
Wat fijn dat jullie er met een goed gevoel vandaan zijn gekomen! Herkenbaar dat met je meisjesnaam, heb ik zelfs nu na bijna 3 jaar nog haha. Gelukkig is het goedgekomen. Hoeven jullie in DD helemaal geen zaadonderzoek te doen voordat er een TESE wordt gedaan? Of gebeurd dat tijdens het onderzoek van de uroloog? Ik ga duimen dat de TESE snel mag plaats vinden en dat de uitslag positief gaat zijn! Liefs Dreamer
Hoi Poekie, Bedankt voor de info! Heb nu een beetje een beeld hoe het verder in z'n werk gaat. En wat fijn inderdaad, zoals Dreamer ook al zei, dat je er zo'n prettig gevoel hebt overgehouden aan DD. Ik duim voor je dat het resultaat goed is!! Wij hebben dus 8 juni de intake...hopenlijk hebben wij net zo'n prettige ervaring . @Dreamer, ik hoop dat de tijd een beetje snel voorbij gaat voor je... Groetjes Sas
@poekie, wat fijn om te lezen! Ik hoop op positief resultaat voor jullie. @dreamer, o meis ik hoop dat ze je waardes vlug op de rit krijgen. Hoe gaat het met jullie, krijgen jullie de steun die nodig is? Hier nog 6 dagen wachten voor de intake, we vinden het allebei spannend. We hebben er allebei een heel goed gevoel over. Ik bedoel over het donor gedeelte, voor ons gevoel gaan we naar het ziekenhuis om hulp te krijgen bij het zwanger worden van ONS kindje. Wij hebben sinds ons samenzijn altijd geweten dat mijn vriend onvruchtbaar is en hebben geen lang slepende voorgeschiedenis aan proberen en onderzoeken samen. Voor ons voelt het dus nu alsof we net met de pil gestopt zijn. Erg spannend dus allemaal. Meiden ik wens jullie nogmaals heel veel succes en we zijn er voor elkaar hier! XXX Liefs Nou ik ga weer proberen te slapen ben helmaal de kluts kwijt door de nachtdienst
@Bailey: wij houden onze kinderwens en de daarbij komende problemen geheim. We krijgen dus geen steun, behalve van de mensen van het forum En nee, het wachten gaat niet snel. Gelukkig nu wel iets sneller, omdat ik nu elke 2 weken mag prikken. Maar het wachten zonder datum is heel zwaar. Ik weet niet waar ik aan toe ben. Kan ik in juli starten? Of misschien pas in december? Hopelijk weet ik woensdag meer! Op naar de 25e meis! Liefs Dreamer
@dreamer, jeetje meid ik wist niet dat jullie het geheim hielden. lijkt me erg zwaar voor jullie om het voor je te houden. Wel fijn dat je het hier met ons kunt delen. Dat wachten van datum tot datum zal idd wel iets vlugger gaan, maar de onzekerheid wanneer je daadwerkelijk kan beginnen is verschrikkelijk. Lieverd dikke knuf voor jou XXX Liefs
Hey meiden, Mag ik mij bij jullie aansluiten? Ik zoek al even een forum waar ik een beetje dezelfde situatie voorbij zie komen als waar ik nu zit en ik heb het idee dat ik hier juist zit. Ons verhaal: wij zijn afgelopen dinsdag n.a.v. de tweede zaadtest naar de gyneacoloog geweest. Vorige keer had de gyn nog gezegd dat de zaadtest behoorlijk slecht was maar, dat ICSI nog wel mogelijk was. Afgelopen dinsdag zij de gyn ineens dat er niks beweeglijks gevonden was, dat ze niks meer voor ons konden betekenen en dat wij nu doorgestuurd worden naar Nijmegen voor pesa/ mesa behandelingen. Jullie begrijpen als geen ander wat een ongelofelijke klap dit was, ik ben flink verdrietig geweest en heb ècht het gevoel dat ik nooit zwanger zal worden van een kindje van ons samen. Waarom zou het zaad in de bijbal beter zijn dan wat eruit komt, dat is een vraag die mij heel de tijd bezig houdt; hebben jullie daar misschien een troostend antwoord op? Zucht meiden, het is al met al echt zwaar en ik had dit allemaal nooit verwacht toen we anderhalf jaar geleden heel blij besloten de pil de prullenbak in te gooien... Als ik jullie verhalen zo lees hebben jullie ook allemaal je portie al wel gehad en daarom van mijn kant jullie ook heel veel succes in de megazware proces, dat er maar mooie kindjes van mogen komen! Liefs, Amy
@Bailey: nog maar 4 daagjes meis! Ben je al zenuwachtig? @Amy: wat een klap om die uitslag te horen he. Maar ik kan je zeker wel wat positiefs vertellen! Dat er tijdens een normaal zaadonderzoek levende zaadjes zijn gevonden is zeer positief! Dit betekend dat hij zaadjes aanmaakt. Dat ze er niet (altijd) uitkomen kan komen door een blokkade. Als het werkelijk door een blokkade komt is het logisch dat er maar zo weinig/geen levende zaadjes uitkomen, want ze moeten zich dan ergens langs wurmen en dat overleven ze niet of lukt ze niet. Door dan een MESA/PESA uit te voeren omzeilen ze de blokkade en halen ze de levende zaadjes uit zn bijbal. Of de oorzaak nu wel of niet een blokkade is, er zijn levende zaadjes gevonden, dus de kans is groot dat er met een eventuele MESA/PESA of als uiterste een TESE iets gevonden zal worden. Dus meis, gooi je droom niet weg. Hoop doet leven! Ik wens je heel veel sterkte in dit zware traject. En kom maar lekker meekletsen hier! Liefs Dreamer
@dreamer ja nog 4 dagen... Nou zenuwachtig eigenlijk niet meer zo. We zijn wel heel zenuwachtig geweest en dat is nu omgeslagen naar er erg veel zin in hebben. Afgelopen woensdag was het wel vreemd toen we op papier de uitslag zagen van de onderzoeken in 2006, Maar de volgende dag was het bij ons allebei nog sterker dat we er goed aan doen om voor iui-d te gaan. We moeten allebei het weekend en maandag werken dus ik denk dat de zenuwen dan wel meevallen, maar dinsdag haha dat weet ik nog niet of we alles onder controle kunnen houden. @Amy jeetje meid wat een klap. maar idd zoals dreamer al schreef er zijn eerder wel levende zaadjes gevonden. Dat is zeer zeker positief. Hebben jullie er al enig zicht op wanneer je in Nijmegen terecht kunt? Wat zijn dokters welke dan toch botte boeren af en toe! Is er verder niks uitgelegd aan jullie hoe het zou kunnen komen dat er nu geen zaad gevonden is? Heel veel sterkte meid en ik hoop hier kan je altijd je hart luchten, doet bij mij wonderen XXX Liefs
@Bailey: wel fijn dat je de komende dagen moet werken, geeft goed afleiding! En dan maandagavond slaan de zenuwen toe haha. Had ik ook elke keer als ik veel afleiding had de dagen ervoor. Dan ga je denken en voel je echt je buik kriebelen, heerlijk! Ik hoop echt dat jullie snel mogen starten meis!
Ik was tot voor de deur van de kliniek niet zenuwachtig maar in de wachtkamer kon ik wel spugen! hahaha. Die zenuwen komen dus nog wel. Oh nee, eerst de intake, dat valt nog wel mee! Dreamer, hoe was 't met de schildklierwaardes? Zit er al verbetering in?
Hey meiden, Thanxs voor jullie lieve berichtjes, het deed mij echt goed dit te lezen. Op een gegeven moment weet je echt van voor en achter niet meer wat je overkomt, waar je moet beginnen en wat er allemaal gaat gebeuren en dan is het zo fijn als er gewoon mensen zijn om je heen die even met je meedenken, super dus. Bailey, nee raar he, ons ziekenhuis heeft echt haast geen info gegeven. Alleen al om die reden vind ik het prettig om naar Nijmegen te gaan en dan ga ik echt een lijstje van tevoren opstellen, ze komen nu niet meer zomaar van mij af haha! Ik lees bij jullie Dreamer en Bailey dat jullie opgaan voor KID?! Wat ontzettend spannend joh, ik wist trouwens niet dat hier ook zo'n enorm lange wachtlijst voor is, hoe lang hebben jullie nu moeten wachten? keep my fingers crossed Bailey Ik ga lekker een kort weekend naar Belgie, even genieten van de zon en het lekkere eten & drinken! Dikke knuffels van mij x
Dreamer ook wij houden onze wens geheim! Behalve op 2 internetforums weet niemand waar wij momenteel mee bezig zijn.