Dreamer, elke keer als ik lees hoe enthousiast en lief je inhoudelijk reageert op mensen waarbij er kans is dat er zaadjes zijn of gevonden kunnen worden (en een biologisch kindje van dat stel theoretisch waarschijnlijk mogelijk is), stijgt mijn respect voor jou! Omdat ik weet wat een groot verlies afstand nemen van een biologisch kindje voor je is. Wat een lief mens met een groot hart ben jij!
Mijs geef je helemaal gelijk!! Heb haar dat ook al meermaals gezegd ze reageerd altijd zo lief! Ze is een topper! maar jij ook hoor
Haha ja ik ben er ook bang voor dat maandag de zenuwen toe slaan. Nou ik moest werken tot 23:00 en net alles klaar gelegd om mee te nemen. Papieren en uitslagen enzo. @amy wij gaan idd voor iui-d, Wachtijden om echt met de behandelingen te gaan beginnen kan ik nog niks over vertellen. Maar voor de intake hebben we 13 april gebeld en dus aanstaande dinsdag de 25e kunnen we terecht. Wij vonden dit wel meevallen. Geniet lekker van je weekend weg meid! Knuffel voor iedereen XXX
Wat een lieverds zijn jullie he! Jullie laten me helemaal blozen @Bailey: nog maar 2 daagjes! @Amy: de meeste ziekenhuizen/artsen weten zich geen raad met deze situatie. Lang leve het internet! Schrijf idd al jullie vragen op en zorg dat alles echt helemaal duidelijk is voor jullie. Voor ons voelde het alsof we ineens in een ander land waren, waar iedereen een andere taal sprak. Al die medische termen, behandelingen, medicijnen, vraagstukken enz. Maar langzaam aan werden we de taal machtig en begonnen we te begrijpen hoe alles in elkaar stak. Er komt zoveel op je af, ook op je relatie. Let er goed op dat jullie blijven communiceren, want deze weg in de mmm kan je relatie maken of breken. Sterkte met alles en als je nog vragen hebt roep je maar! Veel plezier met je weekendje weg! Wij gaan idd voor KID. Wij hebben ervoor gekozen om in NL te blijven en daar zijn de wachtlijsten gemiddeld een jaar en langer. Wij staan sinds 23 feb '09 op de wachtlijst en sinds maart '10 mogen we starten. Maar doordat ik een schildklierziekte heb moet ik eerst goed ingesteld zijn met medicijnen en daar is het wachten nu op. @Poekie: je bent de eerste die ik tegenkom in deze tak van de mmm die de wens ook geheim houdt. Hebben jullie het aan helemaal niemand verteld? Of toch aan wat vrienden/ouders? Waarvoor hebben jullie hiervoor gekozen? Mag ook via pb als je dat wilt. @All: nog maar 2 daagjes en dan mag ik weer prikken! Heb nog nooit zo uitgekeken naar bloedprikken haha. En dan gaat het woensdag een lange dag worden, want pas aan het einde van de middag belt de internist met de uitslag. Ik hoop echt zoooooo hard dat mn waardes nu goed zijn! Als alles dan goed blijft gaan kan ik hopelijk eind juni de startbrief insturen *zwijmelt even weg* Haha krijg meteen de zenuwen in mn buik Liefs Dreamer
Hoi Dreamer! Het is voornamelijk de wens van mijn man dat niemand het mag weten. Hij wil niet dat er over gesproken wordt door anderen als "zie zijn al zo lang bezig" (medelijden!) of stel dat we voor KID gaan hoeft niemand te weten dat dat zo is. Laat de mensen dan maar lekker zeggen "wat lijkt die kleine op z'n pappa" Soms zou ik het wel eens van de daken willen schreeuwen hoor. Ik/we krijgen zooooooo vaak de vraag "wanneer beginnen jullie nu eens aan kinderen". Dat doet soms pijn. We zijn tenslotte al 2 jaar bezig. En jij Dreamer??? Mag per pb. Dreamer> Spannende tijden voor jullie nu zeg!!!!!! Duim heel hard voor jullie!!!!
@dreamer ja nog 2 daagjes... Oooo ben zo benieuwd! Meis ik ga heel hard voor je duimen dat je uislagen de goede kant op gaan! Ik hoop dat je woensdag wat afleiding kunt vinden om het een beejte dragelijk te maken het wachten. @poekie, ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om er niks over te zeggen. Vooral ook de opmerkingen van andere. Bij ons weten best veel mensen waar we mee bezig zijn, mijn ouders zijn ouders en onze collega's weten het ivm vrij krijgen voor ziekenhuisbezoeken. Onze ervaring hiermee is dat we veel begrip krijgen van alle kanten en gelukig geen betuttelde opmerking van medelijden. Misschien komt dat omdat wij zelf er heel positief tegen aan kijken. Idd wij gaan voor iui-d om samen voor ONS kindje te gaan is ons motto. Meiden ik ga zo werken en dan is het al weer bijna maandag als ik thuis kom XXX Liefs
Bailey, ik vind het ook heel fijn dat er juist wel mensen zijn die ervan weten! En die zijn gelukkig ook allemaal heel positief! Bovendien, wij willen ons kindje gaan vertellen hoe de vork in de steel zit dus dan (vind ik) moet je er ook niet tegen bekenden geheimzinnig over doen. Ons kindje moet niet het gevoel hebben dat het erg is dat hij/zij op deze manier op de wereld is gekomen. Het moet het gevoel hebben dat het net zo normaal is als ieder ander kindje! Overigens hoef ook niet de hele wereld ervan te weten, maar mensen die dichtbij staan, die zijn al op de hoogte en dat vind ik persoonlijk heel fijn want ik krijg nooit botte opmerkingen naar m'n hoofd.
Hai meiden, Dreamer; jeetje wat spannend meid, jij mag starten maar het is dus alleen wachten op jouw schildklierwaardes begrijp ik? Oef, ik kan mij enorm goed voorstellen dat je ongeduldig wordt, heb je er wel goeie hoop in? En, ik kan je zeggen, ik ga absoluut af en toe even bij jullie wat vragen neer leggen als het mag, ik vind het echt super dat jullie mij zoveel meer info geven en veel meer kunnen geruststellen dan het ziekenhuis deed. Bailey, ik vind ook idd dat jij dan erg snel terecht kan, en ik neem aan dat jij vanuit de intake eventueel op de wachtlijst gezet wordt? Als ik jullie allemaal zo lees zijn jullie net een stapje verder in het proces dan wij al gaat dat allemaal bij ons langzaam komen. Eerst was KID bij ons iets wat we nooit zouden doen, en nu de kans op een zwangerschap van ons samen steeds meer afneemt begint mijn vriend er toch meer over na te denken. Ik vind het een keuze waar je samen volledig achter moet staan en wat nooit je relatie in het geding mag brengen. Maar, ik vind het absoluut iets waar ik over na zou willen gaan denken t.z.t. Als ik het zo lees bij jullie hebben jullie in ieder geval de keuze samen gemaakt en daar mogen jullie alleen maar enorm trots op zijn. Elif, thanxs voor je pb; wij zijn nu doorgestuurd naar Nijmegen, ik wil vanuit hier mijn keuzes verder gaan maken maar jouw tip is er zeker eentje die ik ga onthouden Wat geweldig dat je trouwens zwanger bent meis! Ik kan mij voorstellen dat het enorm spannend nu nog is maar ik hoop dat je ook kan genieten van het wondertje in je buik! Wij vertellen tegen mensen in onze omgeving dat we voor behandelingen in het ziekenhuis lopen, bij niet iedereen vertel ik de reden maar echte vrienden en familie weten het wel; geeft tot nu toe gelukkig veel steun en begrip. Meiden, geniet nog even van het mooie weer! xxx
@loutjelou fijn dat de mensen uit jullie omgeving er ook positief op reageren! En zoals jij ook schrijft wij hangen het niet aan de grote klok, alleen die gene die dicht bij ons staan. En onze collega's kennen ons beide en zei wisten allemaal al dat mijn vriend SCOS heeft. @Amy, als ik het goed heb begrepen krijgen we na de intake nog een gesprek met een consulente (psychologe) daarna worden we besproken in het medisch team en na ongeveer een week of 2 krijg je te horen of je groen licht krijgt. Vanaf dan is het wachten op een match. Maar morgen meer duidelijkheid hierover. Ja het is zeker een besluit waar je beide achter moet staan, knap van je vriend dat hij hier ook over na denkt. Blijf praten samen en vergeet de basis niet, daar bedoel ik mee: Vergeet elkaar niet dat is zo belangrijk! Heb je een fijn weekend gehad? Nou meiden nog 1 dag en dan weten we meer, straks nog werken tot 23:00 en dan proberen te slapen. Hihi vind het nu wel spannend, mijn vriend zegt net gekscherend: Nou schat morgen gaat de pil de deur uit! En de foliumzuur komt binnen! XXX Liefs
Mooi gezegd van jouw vriend Bailey haha! Heb je enige idee op basis waarvan ze je morgen wel of geen groen licht gaan geven? Het is weer een nieuwe stap he, in het hele proces! Zoveel heb je al moeten verwerken en nu moet er gewoon iets positiefs van komen! Het is idd waar wat je zegt, je moet echt samen de basis niet vergeten. wij hebben een hele steady en goede relatie maar ik merk wel dat we allebei onze eigen manier hebben van verwerking. En dat is niet verkeerd, dat mag zolang je er af en toe maar 100% bent voor elkaar en daar moet, met name ik, mij soms echt even bewust van zijn! Weekend was heeeeeeerlijk, lekker gegeten, terrasjes gehangen, geshopt. Kortom: alles even totaal vergeten! Fijne dag meiden! Dikke knuffel van mij x
Heey dames, Hoe is het met jullie ? Ben een tijdje niet geweest, beetje druk .. En ben sinds een weekje tante !! : -) Ben zoooo trots !! Mijn schoonzus en zwager hebben een dochtertje gekregen . @ Bailey Heel veel succes morgen in Gent !! Laat je even weten hoe het is verlopen? zal aan jullie denken ! Knuffff
@Loutje: wij zijn voor openheid en gaan onze kinderen ook vertellen dat ze via KID zijn verwekt. En ook onze omgeving mag het weten. Alleen NU nog niet. En daar hebben wij zo onze redenen voor. Overigens houden wij onze hele kinderwens geheim, niet alleen de problemen ermee. We houden het dus ook niet geheim vanwege het KID gedeelte. Dat komt vanzelf ter spraken wanneer wij gezond en wel 12 weken zwanger zijn en het blijde nieuws gaan vertellen. @Bailey: heel veel succes morgen! @Amy: ik heb voordat wij met de pil stopten gezegd, als 1 van ons onvruchtbaar is houdt het op. Ik wil kinderen van ons samen en anders niet. Hoe anders kan het leven lopen Het is idd een keuze waar je beiden 100% achter moet staan. Mijn man stond er direct 100% achter. Ik heb heel lang moeten wennen en heb veel nagedacht, uitgezocht en besproken voordat ik er echt 100% achter kon staan. Maar als je eenmaal voelt dat dit de juiste weg is, dan weet je dat. Het is niet altijd even makkelijk, maar het is wel de juiste weg voor ons. @All: morgen prikken! Ben best zenuwachtig voor de uitslag woensdag. Hoop zoooo dat het goed is!
@Poekie: ik zal je van de week even een pb sturen. Maar die opmerkingen .. pfff! Wij kregen de vraag al toen mn man mij ten huwelijk had gevraagd. Na onze bruiloft vierde die vraag weer hoogtij. En na een verhuizing naar een grotere woning net zo. "ohh, mooie kinderkamers zeg" "Dit gaat zeker de kinderkamer worden?" "Zegguhh .. wordt het niet eens tijd voor kinderen nu jullie kamers over hebben?" *zucht* En maar lief lachen en snel ergens anders over beginnen... @Kipjes: gefeliciteerd met je nichtje Hoe gaat het nu verder met jou? Liefs Dreamer
Hey meiden, even vlug een berichtje. Wij rijden zo aan naar gent, ik laat straks weten hoe het gegaan is. @dreamer meis heel veel succes vandaag ik zal voor jullie duimen! Tot straks XXXXXX Liefs
@Bailey: succes in Gent meis Hoe staat het met de zenuwen? Ben benieuwd naar je verhaal straks! Liefs