even ego berichtje.. wordt weer eens van het kastje naar de muur gestuurd. Het is totaal onduidelijk wat nu de bedoeling is. Mijn prikinstructie komt nu eerder dan mijn donorselectie, wat weer niet handig is vind de gyn, want straks is mijn eitje klaar maar de donorselectie nog niet geweest. Verzetten kan wel, maar dan zit ik met mijn werk. Afd. prenatale diagnostiek/KID vind het handig als ik die prikinstructie al gehad heb voor de donorselectie. Nu is het dus onduidelijk wanneer we daadwerkelijk moeten beginnen met het prikken om mijn cyclus op gang te brengen... wordt van het kastje naar de muur gestuurd... en vermoed dat mijn afspraak prikinstructie nu verzet wordt naar febr... blegh.. De secretaresse van de gyn gaat proberen nu de donorselectie naar voren te plaatsen, maar weet niet zeker of dat gaat lukken ivm wachtlijsten... zucht...... welkom in de mmm
@Wendy Graag gedaan meis Ja klopt wij hebben een zoontje van 21 maanden hij is van mijn huidige man ,maar ook via KID verwekt wij wisten niet van het bestaan van TESE af ,wij zijn in 2000 begonnen aan onze kinderwens,wat dus niet lukte naar het zkh hele traject door en uiteindelijk stonden we met niks we hebben alles laten bezinken en de opties bekeken en over nagedacht,ondertussen om ons heen kreeg iedereen kindjes en begon het bij ons weer te kriebelen ik ben toen naar de HA geweest die dus nog dacht dat we voor icsi inaanmerking kwamen,dus weer de mmm in waar dus uiteindelijk uit kwam dat het echt niet kon (bleek de gyn van toen de laatste brief met daarin de gegevens van de azoospermie niet doorgestuurd te hebben dus of een fout van de HA of van de Gyn)weer de optie KID besproken met de gyn en op de lijst gekomen in 2007 (zwolle 2/2 1/2 jaar)dus verder gezocht en in arnhem was de lijst toen 6 tot 9 maanden en na 5 maanden aan de beurt ik schreef hier op het topic april 2009 baby s en wij zijn toen met de overgebleven dames een eigen forum begonnen (afgesloten) daar heb ik toen verteld van Onze weg naar een zwangerschap ik kreeg toen van een forummaatje te horen over TESE en naar een paar maandjes van lezen en zoeken toch weer naar de gyn in augustus en vandaar dat we nu aan TESE denken Ik denk zal het er even bij zetten hoe onze weg was,want sommige zullen wel denken waarom doe je eerts KID en dan pas TESE,normaal is het andersom
@Mijs Ik zie aan je banner dat je zwanger bent Gefeliciteerd meis en heel fijn dat het via icsi gelukt is lekker genieten nu @Elif wat fijn dat de kleine man het nog zo goed heeft bij mama en dat het dus oefenweeën waren/zijn fijn dat je niet verder hoeft met de AB kuur
@Wendy Jeetje meis dat is idd kl*te als je nu weer langer moet wachten ik hoop dat ze de donorselectie naar voren kan halen hebben jullie ook mevr de m.. (weet niet of ik haar naam volledig neer mag zetten ) is zon ontezettend lief mens,ik hoop dat ze meedenkt met jullie
@egbimi, ja die hebben we ook. Nog nooit ontmoet helaas! Komt nog! Ik zit op t moment met veel vragen...krijg de 12de dus mijn prikinstructie en de donorselectie is verzet naar 24 januari. We hadden zelf een donor, en wat blijkt, afgelopen uur zijn er al 5 aanvragen binnengekomen voor zijn rietjes..... iets wat mevr de man raar vind. dus gaat dit intern uitzoeken. Omdat we een eigen donor hebben gevonden, hebben we voorrang...maar wat als we een andere donor uitzoeken.... komen we dan voor alsnog op de wachtlijst te staan?
@ wendy , Een prikinstructie is toch alleen een instructie , dat betekent toch niet dat je daadwerkelijk moet gaan prikken ?? Lijkt me dat dat geen kwaad kan om dat eerder te doen ? Wat gek ?? Als jullie een eigen donor hebben aangebracht , word deze toch alleen gebruik voor jullie ?? Ze kunnen niet zomaar aan andere mensen geven lijkt me, zonder toestemming van de donor ?
heey kipjes balen zeg dat je nog niet ongi bent. bah wat kl*te is dat zeg nega testen en je ongi komt maar niet. dikke knuffel meid!!!! loutje wat leuk zeg in januari al een pretecho!!! wel benieuwd wat het gaat worden!! ga je onz wel vertellen he. @all heb me papieren weer naar zorgvezekering gestuurd die van ons moet nu weer alles opnieuw hebben (beetje stom maargoed) vind nu wel lekker deze maand dat ik met de feestdagen lekker wat kan drinken voordat we starten met ivf. maar vind wel erg balen dat ik januari ook weer moet wachten omdat me cyclus niet uitkomt. maargoed dan zijn we wel weer lekker bijgekomen en kunnen we er weer fris tegen aan en het prikken ken ik al. (zie er alleen weer tegenop of ik zoveel last van de hormoontjes ga krijgen) elif fijn dat je kleine ventje nog lekker goed zit en hopen blijft dat nog even zo!!!!
@ girl, Balen zeg !! Stom dat ze alles weer moeten hebben.. Wij moeten ook alles weer opnieuw aanvragen, maar moeten eerst nog akkoord krijgen van de arts .. Ben nu bezig met een aanvraag bij het ziekenhuis hier in de buurt , zodat we daar de follikelmetingen kunnen doen .. Hoop zo dat ze meewerken. Idd wel lekker om rond de feestdagen er even niet mee bezig te zijn, hopelijk komt mijn ongi snel. Wij hebben ook even pauze nu .. Ook emotioneel maar even bijkomen pff Gister weer nieuw donorzaad "besteld" .. Voelt net alsof we weer helemaal opnieuw beginnen in het traject.. Heel vreemd gevoel.. Fijne avond nog meiden !! En doe voorzichtig met dit gladde weer !! Knufffff
kipjes lijkt me ook een heel vreemd idee en gevoel opnieuw zaad bestellen. Girl wat "balen!!" dat je cyclus waarschijnlijk niet uitkomt bah
@Wendy O dat is idd vreemd zeg?!!,maar net wat Kipjes zegt een eigen donor gebruiken ze toch alleen maar voor jullie ?? en van dat voorrang met eigen donor en als je een andere kiest of je dan nog voorrang hebt weet ik niet,wij hadden geen eigen donor nl @Girl Idd dom dat je nu alles weer opnieuw op moet sturen,ze hebben zeker niks beters te doen daar kan me wel indenken dat je het fijn vind om deze maand even lekker je gang te gaan en geen rekening met de ivf te hoeven houden maar idd dan is het wel zo fijn als je dan zo snel mogelijk er weer tegen aan kan,maar nu word het dus feb voor jullie weer kunnen beginnen ?? ik hoop dat je niet weer last van je hormonen krijgt @Kipjes gingen jullie nu over op een andere donor? (of was dat iemand anders) Ik hoop voor jullie dat het andere zkh meewerkt met de follikelmetingen ,zou wel fijner zijn he en ik hoop dat de ongi snel komt idd iedereen voorzichtig aan met die gladde en koude weer ,Brrr Onze kleine man is net zijn moeder en houd gelukkig ook niet van die kou,dus wij blijven overdag lekker binnen
@ egbimi Wij gaan inderdaad voor een andere donor. De arts heeft dit aangegeven. Soms helpt het. Wel een gek idee hihi . Ook al weten we natuurlijk niet wie onze "oude" donor is , voelt het wel gek om voor een andere te kiezen.
@Kipjes Bij ons heeft het idd wel geholpen wij waren de 6e poging zwanger en dat ging toen mis toen heb ik nog 2 pogingen gedaan met de "oude"donor en het voelde na de miskraam al niet goed meer om met die donor verder te gaan toen hebben mijn vriend en ik het erover gehad samen en hebben besloten voor nr 2 te gaan en gelijk die poging was ik zwanger Ik hoop dat het bij jullie ook zo mag gaan! was toen extra blij,want die arts die ik toen had was echt op dat moment een eikel ik vroeg aan hem of we voor die andere donor konden gaan Nou zegt hij als je een miskraam van je man krijgt ruil je je man toch ook niet in als ik zwanger kon worden van mijn man zaten we hier nu niet :x
@ egbimi , Ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan hihi Zeker een eikel !! Dat zeg je toch niet ?? Artsen zouden hier begrip voor moeten hebben grr ..
oh meiden, sorry voor onduidelijkheid De donor hebben we gevonden op stilverlangen forum, en hij doneert al in Rijnstate. Het voordeel daarvan is dat hij al getest was... blijkt dat hij pas 1 keer gedoneert heeft ( en kreeg gister te horen dat er in 1 week 7 aanvragen binnen zijn gekomen voor zijn rietjes). Nu gaat rijnstate eerst uitzoeken wat er aan de hand is en of hij eerlijk is. Ik heb foto doorgestuurd die ik gehad heb van hem. ( iets wat we al afgesproken hadden met rijnstate want het blijft een risico) Nu kunnen we dus alsnog de 24ste langskomen voor een donorselectie.... die beste vrouw weet dat ik vanaf 12 jan begin met puregon te spuiten...en heeft niet gemeld dat ik daar niet mee moet beginnen. Dus het lijkt me dat we gewoon daarna aan de beurt zijn?? het zal toch niet zo zijn dat ik na de donorselectie nog maanden/jaar moet w8en? liefs
@ allemaal heb ffkes weekje alweer niet mee geschreven,maar ben nu lekker vrij tot en met maandag en ga dan alles bij lezen van jullie ik tel de dagen af tot 3 januari.... tese?? en anders kid wordt denk een hoop geregel allemaal enne als ik vragen heb over Gent enzo dan hoop ik dat ik mn vragen hier kan stellen lieve meiden. Volgens mij zn dr hier op t forum een paar die ook in Gent kid hebben gedaan. ben alleen wel benieuwd hoe ze op mn werk gaan reageren als ik vaak weg moet.Alleen mn teamleidster weet t en 1 collega. oh jah ff vraagje aan iedereen. Hoe is jullie cyclus? ik heb echt 1 jaar een onregelmatige cyclus gehad, van 26 dagen tot 38 dagen. Nu heb ik al een half jaar een regelmatige cyclus, 27/28 dagen. is een regelmatige cyclus ook belangrijk voor kid? fijne dagen allemaal meiden en ff allemaal gedachten verzetten ook al is t moeilijk!! ik ga t ook proberen. 2011 wordt ONS jaar liefs anna
@ annaatje Spannend he meid ? ik ga duimen voor jullie hoor ! Wij doen KID in Gent, dus als je iets wilt weten mag je alles vragen hoor ! het is niet noodzakelijk maar zeker wel makkelijk om een regelmatige cyclus te hebben Wij doen IUI-D dus inseminatie met donorzaad, ik doe dan thuis ovulatietesten, en wanneer deze positief is , gaan we de dag erna naar Gent voor de inseminatie. Op deze manier hoefden we tot nu toe maar 1 dag per maand naar Gent toe. Op mijn werk geef ik dan altijd door in welke week ik ongeveer naar Belgie moet, en zij houden er dan rekening mee met het maken van het rooster. Op de dag van de positieve test geef ik meteen door dat ik de dag erna niet aanwezig ben, en tot nu toe werkt dat prima. Misschien kun je ook zoiets afspreken met je leidinggevende ?? Helaas is het bij ons na 6 x nog niet gelukt, dus mogelijk gaan we over op een andere methode. @ All, Gister een aanvraag gedaan voor behandeling in het VU in Amsterdam. Helaas hebben zij onze aanvraag afgewezen omdat zij geen contract hebben met het UZ Gent , zeggen ze dat ze ons niet ''mogen'' helpen... Nu worden bij ons plaatselijke ziekenhuis besproken in de teamvergadering... misschien dat we dan daar de follikelmetingen mogen doen.. duim duim.. Horen in de eerste week van januari hoe of wat... Trouwens op de site van UZ gelezen dat ze eigenlijk pas overgaan op IVF na 12 x IUI, dus ik denk dat we sowieso nog wel eerst IUI moeten doen, misschien met hormonen ofzo.. Daar bereiden we ons dan maar op voor... Ga proberen niet meer zo vaak op het forum mee te lezen, want mijn omgeving heeft aan de rem getrokken. Ik ben er echt te veel mee bezig, en moet eerst onze teleurstelling van deze maand verwerken.. Anders trek ik het niet ben ik bang.. Ben super emotioneel en gewoon erg verdrietig.. Ga mijn rust pakken en hoop in het nieuwe jaar weer vol goede moed er tegenaan te kunnen ! Tot snel en vast hele fijne feestdagen toegewenst ! Hele hele hele hele dikke knuf van mij
@Wendy Bij ons was het toen dat wij de donorselectie hadden en we mochten direct die cyclus ook beginnen wat is de reden dat jij moet spuiten?? Ik heb nl hetzelfde als kipjes gedaan (thuis testen en dan na een positieve test voor inseminatie ) wel vreemd idd dat er ineens zoveel aanvragen voor die donor zijn ,ik hoop dat het goed gaat komen @Anna Spannend ook voor jullie dus!! een regelmatige cyclus is best wel fijn om te hebben met KID zeker omdat je dan niet zo vaak naar het zkh hoeft (voor follikelmetingen) en je thuis niet zo heel veel ovulatietesten hoeft te doen ,nu weet je ongeveer wanneer je ei komt/springt ik hoop voor jullie dat je cyclus zo blijft @Kipjes heel verstandig dat je nhet nu even rustig aan gaaat doen het kost je zoveel energie elke x weer die teleurstellingen dat je soms even afstan moet nemen (ik hoop dat het je ook gaat lukken ,ik heb dat toe ook gedaan,maar ging toch steeds kijken ) jij en je mannetje ook hele fijne dagen gewenst en probeer er van te genieten!!!
@egbimi, ik heb ook ( nog eens) pcos... dus geen natuurlijke cyclus. Meiden wat doen jullie om te voorkomen dat de mmm jullie leven beheest? Ik merk aan alles dat het nu een beetje alles begint te beheersen. Zeker nu ik een aantal keer ben gebeld met het verhaal dat de afspraken weer verzet worden bladiebladiebla..die onzekerheid wordt ik helemaal gestoord van.. leef op de automatische piloot..hoe doen jullie dat? Ik doe mijn best om niet teveel te zeuren bij mijn vriend, want merk dat hij het er ook niet makkelijk mee heeft de laatste tijd. Hij kwam er zelf net mee dat het onze relatie aan het beheersen is, we hebben een goede relatie hoor, begrijp me niet verkeerd.. maar omdat ik het er moeilijk mee heb... gaat het natuurlijk niet super. Heb morgen middag vrij en mezelf verplicht om thuis even een broodje te gaan eten en dan de natuur in te trekken..(bos om de hoek)
kipjes ja erg stom maargoed dat doen we graag voor de volgende stap!!! ik heb wel gelukkig alles met de ziekenhuizen voor elkaar dat ik alle echo's hier bij ons kan doen. gelukkig!!! ja wel fijn om heb lekker rust te hebben met deze feestdagen!!! hier nog geen nieuw donorzaad word besproken in me afspraak 18 januari maar irma zei dat dat geen probleem zou zijn we hadden niks meer in de vriezer dus.. hoop dat jij snel ongi gaat worden en dat je ook ff lekker overal afstand van kunt doen en fijn de feestdagen doorgaat!!!!! elif ja verwacht me ongi na de kerst en dd zit dicht dus ik kan niks omdat ik niet weet wat ik moet gaan spuiten en dr s is pas 6 januari weer aanwezig dan zit ik alweer bijna halverwege me cyclus. dus eind januari me ongi en dan kunnen we gaan beginnen. egbimi ja het lijkt er inderdaad op dat ze er niks te doen hebben!!! als we 18 januari het gesprek hebben dan gaat alles wel weer snel want een nieuwe donor zoeken is daar zo gedaan vorige keer was dat met een uur al. eind januari kunnen we beginnen want verwacht dan me ongi. en hoe gaat alles bij jou?? nou meiden hele fijne feestdagen allemaal. wel van gaan genieten hoor ondanks de teleurstellingen. en voor de zwangeren geniet ervan met de feestdagen dit zal de laatste zijn met jullie 2tjes!!!