@ mummy, Gefeliciteerd !! Wat een goed nieuws meid Nu op naar icsi Wij lopen ook in het uz-gent en zijn heel erg tevreden over dit ziekenhuis. Super artsen en een top team eromheen. Heel vriendelijk en meelevend. Ik hoop dat jullie gauw zwanger mogen zijn ! Oh ennuhh , welkom hier ! Ons verhaal in 't kort: 2006 gestopt met de pil, geen zaadcellen gevonden, tese negatief. 8 x iui-d gedaan in Gent en nu bezig met de 3e ivf-d cyclus.. @ vlinder, Ik duim voor een goede uitslag van de tese, zoals bij mummy !
vlinder heeft je man al een chromosomen onderzoek gehad?? wat mijn man heeft ook dat syndroom. we wisten bij de uroloog dat hij een x teveel had en dat hij dus het klinefeltersyndroom had. bij ons werd een tese operatie echt afgeraden omdat deze dingen al genoeg zeiden, dat er dus niks gevonden kon worden.(en manlief wou geen operatie) mummy wat een goed nieuws!!! nu op naar icsi!!!
@mummy2012; welkom hier meid. Wat een goed nieuws zeg! Wat een opluchting he, als er zaad is gevonden... Nu op naar icsi!! ons verhaal; sinds mei 2010 bezig voor een kindje, februari 2011 gehoord dat er geen enkele zaadcel was gevonden. September 2011 TESE; zaad gevonden! Sinds oktober bezig met icsi. Morgen punctie.. @all; meiden, ik begin zo nerveus te worden nu... Ben bang dat ik veel pijn zal hebben...En dan nog 2 uur in de auto, pfieuw, vind 't maar eng hoor! Hoe voelden jullie je na de punctie? (voor de meiden die ivf/icsi gedaan hebben)
Sweetlilly ik duim voor je! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de dag zelf er niet veel last van had. Heb zelf terug naar huis gereden omdat mijn man niet kon rijden door de tese. Maar dat ging goed. Mummy2012 welkom hier meid. Op naar de icsi Pfffff ineens word ik nerveus hier ik merk weer niks vanbinnen hahah. En normaal begon het tussen de 7e en 10e dag zover ik terug kan lezen op een ander forum. We wachten maar af.
@ sweet, Komt goed hoor ! Zeker met narcose. Je krijgt voldoende pijnstilling en je mag er nog paracetamol bijnemen ! Ik had de eerste uren alleen wat menstruatiepijn. Toen ik thuis dingen ging doen en rondlopen nam dat wel iets toe. Teruggaan in de auto gaat zeker goedkomen ! En anders kun je je stoel achterover doen en proberen te slapen. Ik had een kussentje meegenomen en een poncho voor over me heen, vond ik fijn. @ow, Wie weet heb je deze keer andere symptomen , dat kan ook he ? Ik duim !!! @ all, Hier vandaag dag 14 maar follikel pas 12 mm.. Iets langere cyclus dit keer. Vrijdag weer terug en in de tussentijd door met ovutesten.. Spannend weer !
Hoi Girl, wij hebben inmiddels al die onderzoeken gehad en het is ook duidelijk dat hij 1 X teveel heeft. Maar we zijn ook bij een klinische geneticus geweest en die mevrouw gaf ook aan dat er bij mannen met dit syndroom zaadcellen gevonden kunnen worden en dat ICSI dan mogelijk is. Maar wij hadden natuurlijk zoiets van jamaar als je dan een zoon mag krijgen heeft die hetzelfde probleem. Maar dat hoeft allemaal niet zo te zijn. Het is dat er bij hem iets met de celdeling mis is gegaan en is dus niet erfelijk. Dus manlief staat op dit moment nog open voor een TESE. Maar het is wel een behoorlijke klap als je die uitslag hoort, hoe ging jou man daar mee om.
Kort en snel!!! Sweet Lilly succes morgen! Narcose echt prima, was er mega bang voor dik mee gevallen! Daarna weinig pijn hoor!!! Komt goed!!!! Toi toi toi !!!! Wondertje ik had volgens mij vernauwing pas rond helft tweede week...wilde alles opschrijven toch te lui voor geweest, stom is dat!!! Nieuwe meiden..houd moed!!! Xxxxx
Vlinder...welke variant v klinefeltet heeft jouw vriend? Kindje die ik ken van 3 heeft het ook...hoop zo dat er later voor hem ook tese oid mogelijk is...volgens mij heeft hij een variant met zeer weinig kans op zaad!!! Slaap lekker allemaal!! Annaatje wat kut!!!!!!' xxxx ook voor rest!!!! Bedankt nog voor alle fijne antwoorden, ik gebruik de utro nu 2 keer per dag om af te bouwen!! X x x
@ kipjes, voel me prima! 30e 1e echo.. blijft dus nog even spannend, gisteren intake MvM gehad.. @ mummy2012, welkom hier!
@Mummy; welkom meid! Jullie hebben hetzelfde traject als wij doorstaan. Mijn man heeft ook geen zaadleiders en dmv een mesa (of pesa) hebben ze er wel zaadjes uit kunnen halen. Gelukkig maar! Hoeveel rietjes hebben ze bij je man gevonden? Ieder rietje is voor 1 poging. Wij hadden er 14. Wij zijn in het UMCG in Groningen in behandeling geweest, ik moet zeggen dat ik hen erg goed vind, dus denk wel dat er in NL genoeg ziekenhuizen zijn die er mee overweg kunnen. Mocht je iets willen weten, dan roept u maar! Veel succes met jullie vedere traject!
Hihi wondertje..dat schiet wel iets meer op dan niks op papier..1 troost ik had het wel echt pad in tweede week...welke dag jij nu!!! Mijn duimen draaien!! Zo m'n broeken Es' passen misschien heb ik wel m'n eerste zwangerschaps broek nodig..zou leuk zijn!sweet jij punctie vandaag...en....dan morgen het allerspannendste telefoontje ooit!!!! Zoen
Liev; begin je al wat te zien? Vast wel met twee van die Liev-erds in je buikje! Leuk man shoppen voor zwangerschapskleding! qua site een tip: ikenmijnkind.nl daar heb je 70-80% korting. OW: straks de tweede wachtweek in dus.. spannend meid.. oh wat zijn die wachtweken toch een helll! Ik duim!
ff weer een ego berichtje: Punctie gehad. Is me op zich wel meegevallen, maar heb nu wel buikpijn en licht bloedverlies. Maar ben allang blij dat het achter de rug is! Er zijn 10 eitjes gevonden, dus ook een goede score. Nu lekker op de bank rusten en vanaaf op tijd naar bedje. Morgenvroeg telefoontje of en hoeveel bevruchtingen er zijn. Spannend!
Sweet!!! Het is achter de rug, stoere vrouw!!! Heb je toch maar weer gedaan! Veel paracetamols slikken, heb ik ook gedaan! En licht bloed verlies wel beetje gek, zou morgen wel ff bellen als het nog zo is!!! Ook zenuwachtig voor morgen! Hopelijk hebben jullie meer bevruchtingen dan wij!!!! Katek thanks voor tips! Heb al Bertje buikje, o zo trots hihi! En volgens mij voel ik de baby's!! Wel erg vroeg lijkt me, maar misschien eerder met twee!! Hoest met jou?? Kus voor alkemaal ik moet opruimen en koken!! Geen zin!!!! X
@sweetlily ooooh spannend. hoevel eitjes is goed.heb geen idee? Idd vanavond lekker vroeg naar bed en laat je mannetje je maar verwennen